Skip to main content

Malang Adi Putra terletak kepada ibu bapa yang bangang?

Oleh : AdukaTaruna

Mujurlah berita-berita berkaitan aktiviti PAS dan terbaru perkembangan Adi Putra menyelamatkan imej blog Wak Albanjari pada mata gua. Sebab, kebanjiran cerita2 janda, sex, etc demi mencapai rating untuk pengiklanan sebelum ini membuatkan imej blog Albanjari down pada gua.

Adi Putra terjerat dek ibu bapa yang bangang.

Gua tak percaya Nik Aziz genius secara genetik, sama macam gua tak percaya Adi Putra Genius secara genetik. Gua percaya 2 manusia ni genius secara keajaiban. kemampuan mereka meneroka peratus otak sendiri.

Mungkin gua salah pada latar belakang Adi Putra, tapi pada setahu gualah; Adi Putra condong kepada BR. Dan sebab itulah kerajaan menenggelamkan bakat Adi Putra. Seandainya Adi Putra boleh dijadikan ikon assobiyyah UMNO, sudah pasti segala kelebihan pasarana dan media membina ikon Adi Putra adalah ikon UMNO. Sama macam Sufiah dan Nur Amalina dulu.

Gua percaya dalang bisnes ni adalah ahli UMNO.

Gua takda bukti. Tapi gua percaya, hanya UMNO sahaja yang memiliki kekuatan untuk mengimport ubat2 gelap dari Pakistan secara pukal melalui pintu rasmi negara.

Dan hanya ahli UMNO yang memiliki kekuatan menggerakkan bisnes haram itu dengan bebas di sekolah-sekolah seluruh negara. Apa kejadah Ketua Cawangan PAS memiliki akses dalam bentuk pengaruh bagi bergerak ke sekolah-sekolah menjual ubat tiada kelulusan Kementerian Kesihatan.

Secara tiada bukti, dan hanya teori, gua percaya, reputasi dan ikon Adi Putra dimusnahkan dek berjayanya UMNO mempergunakan kebangangan mak bapak Adi Putra.

Wallahualam.

Comments

  1. apa lak kena mengena umno dgn makbapak si adi ni? Dah makbapak dia yg tamak haloba nak cepat kaya..
    Tak baik tuduh-tuduh ni. Mgkin ada silap nak glemer si pemuda dah terlupa nak followup. Dulu-dulu ada bdk Kg Ketil nama Hanapi yg sampai ungku aziz ambik buat anak angkat , lps tu Sufiah...

    Sian genius melayu!!

    ...kena kaji personaliti psikologi si adi ni berbanding makbapak,mak sedara n tok nenek dia

    ReplyDelete
  2. lawak masa kini...

    ayam mati kena langgar kereta pun salah UMNO sebab UMNO yg buat jalan...

    lu punya otak sudah fakap la aduka, totally fakap, beyond repair....

    ReplyDelete
  3. member2 aku ramai yg berbondong2 dah membeli ubat genius tersebut semasa satu promosi dia datang ke paejabat aku. siap dengan demo. memnag aku akui di depan mata aku budak tu betul2 genius. semua melopong naik hairan. pas tu ubat tu laku macam goreng pisang, walaupun herganya mahal asalkan anak2 jadi macam adi putra. Aku kata ubat tukah yg membuat nanti anak2 ko pandai walaupun tak belajar?? Hiks hiks hiks kesian depa semua kena tipu, nasib baik aku dapat beli ubat maajun aje..

    ReplyDelete
  4. kalau ubat kasi pandai memang ada yang akan rasional, siasat. ubat kuat? sorry. beli dulu siasat nanti nanti boleh

    ReplyDelete
  5. Hehehehe. Camnilah kan pencacai DAP.

    Lain kali senang jer nak runtuhkan melayu ni. Masukkan faktor UMNO.

    Isu Allah? UMNO punya pasal.
    Orang Murtad? UMNO gak.

    Senang lah KitSiang macam ni.

    Nak kasi melayu sama melayu konfliiiik jer sikit, blame UMNO.

    Orang yang akai kureng sikit, macam penulis blog ni, yang kebencian terhadap UMNO nya telah ditanamkan sejak tok nenek abah lagi, ikuuuuuut jer.

    Dah tak nampak lagi dah. Apa pun kebaikan dibuat, mata nampak jahaaaaat jer UMNO ni.

    Sedih kan? Macam mana nak betulkan jiwa yang telah rosak camni?

    Syed Hamid Albab
    (nak kasi hot lagi, taruh nama UMNO ni).

    ReplyDelete
  6. Hehehehe. Camnilah kan pencacai DAP.

    Lain kali senang jer nak runtuhkan melayu ni. Masukkan faktor UMNO.

    Isu Allah? UMNO punya pasal.
    Orang Murtad? UMNO gak.

    Senang lah KitSiang macam ni.

    Nak kasi melayu sama melayu konfliiiik jer sikit, blame UMNO.

    Orang yang akai kureng sikit, macam penulis blog ni, yang kebencian terhadap UMNO nya telah ditanamkan sejak tok nenek abah lagi, ikuuuuuut jer.

    Dah tak nampak lagi dah. Apa pun kebaikan dibuat, mata nampak jahaaaaat jer UMNO ni.

    Sedih kan? Macam mana nak betulkan jiwa yang telah rosak camni?

    Syed Hamid Albab
    (nak kasi hot lagi, taruh nama UMNO ni).

    ReplyDelete
  7. Ko nak ckp mak bpk adi putra bangang sbb condong kpd BR ke? Yg menyebabkan Umno xberminat utk 'memperkembangkan' adi putra, sbb umno xdak kepentingan, gitu ke?
    Entahlah, aku pun kesian tgk adi putra. Bakatnya dipersiakan. Spttnya kerajaan msia ( baca UMN0) memberi peluang kpd adi utk mengembangkan bakat dia.

    ReplyDelete
  8. Susah klu macam ni. Yang belum pandai, nk minta tolong kerajaan, yang dah pandai pon nk minta tolong kerajaan. Sudah ler, cube ler berdikari sikit.
    Bior lah puak2 keje gomen jer yg minta kerajaan bagi bonus & naik gaji tiap2 tahun...
    Sume bende nk subsidi kerajaan..

    ReplyDelete
  9. makbapak adiputra banggang, umno banggang blogger mengumpat banggang lg celaka huhuhu
    -> hidup biar SEDAP kata kakmemot. :)

    ReplyDelete
  10. klo pnjenyah bwt jenayah,salah pnjenayah la?klo mcm sronok la polis x yah wt keje klo leh bg alsn mcm 2

    ReplyDelete
  11. orang barat guna anak genius untuk buat senjata canggih.... peralatan canggih..... orang kita guna anak genius buat jual ubat..... HAI OBAT HAI OBAT... MARI BELI OBAT....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  12. Bapa Adi cakap, "Datang kepada Adi secara berperingkat2...". "semasa Adi dalam kandungan, dia didatangi Hang Tuah yang menyuruh meletakkan nama anaknya Adi Putra". Bapa Adi cakap ubat tu diformulasikan oleh Adi sendiri. Orang melayu yang mendengarnya jadi terpegun. Terus beli ubat tu. Seolah2 Adi ada keramah macam Hadi Awang.

    Bukan. Ini bukan kerja UMNO. Ini kerja Allah. Untuk menyelamatkan nyawa Melayu Malaysia yang amat terkenal dengan keketaksubannya itu. Melayu kena tipu lagi. Ubat yang dibeli ratusan ringgit itu cumalah ubatan homeopati cina yang mengandungi steroid!

    ReplyDelete
  13. Ini kerja Allah. Untuk menyelamatkan nyawa Melayu Malaysia yang amat terkenal dengan keketaksubannya itu. Melayu kena tipu lagi
    -------------------------------------
    maksud cglyn Allah bekerja utk menyelamatkan nyawa melayu malaysia dari kena tipu? perghhh....

    tolong beri penjelasan lg boleh tak, huhuhu

    ReplyDelete
  14. Alamak bro, aku pun pembenci UMNO seumur hidup juga. Tapi tak la sampai nak menuduh diorg jadi dalang benda ni. Ko ada bukti ke bro? Fitnah itu lebih bahaya dari bunuh.

    Jangan la semua yg buruk asyik nak dinisbahkan kepada UMNO je. Itu bukan cara kita bro....

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah. Allah tempat kami berlindung dari kejahatan dan kecelakaan. Allah telah tunjukkan kebenaran supaya Melayu tidak terus alpa dengan ketaksuban sendiri.

    ps: maLin, tak boleh ke ambe nak guna ayat sastera sekali sekala? Kenapa lurus bendul sangat2?

    ReplyDelete
  16. wahai cglyn, sebelum melayu wujud lg Allah dah tunjukkan kebenaranNya melalui nabi dan rasul pilihanNya. dan utk umat akhir zaman Allah telah melantik nabi Muhammad saw sebagai penunjuk jalan kebenaran dan nabi saw telah mempusakai kpd kita semua tak kira melayu,cina,india,kadazan,murut dll dgn al quran dan alhadith sebagai panduan kebenaran supaya kita semua tidak sesat dan menyesatkan org lain dgn berbagai teori, ajaran, projek langgar, jual t-shirt, berblog dll huhuhu

    ReplyDelete
  17. melayu mmg bodoh. suka shortcut. makan ubat jadik pandai. makan ubat kuat batin. makan ubat tros slim. makan ubat, tahan lama. bodoh tak boleh diajar.

    gua cuma tertarik pada ayat aduka yang nih:

    Mujurlah berita-berita berkaitan aktiviti PAS dan terbaru perkembangan Adi Putra menyelamatkan imej blog Wak Albanjari pada mata gua. Sebab, kebanjiran cerita2 janda, sex, etc demi mencapai rating untuk pengiklanan sebelum ini membuatkan imej blog Albanjari down pada gua

    gua naik mual tgk blog albanjari. sikit2 citer janda. mcm sial.

    ReplyDelete
  18. ok per citer sex...

    -abanghensem

    ReplyDelete
  19. Lu ntsex ka? huhuhu
    genetik melayu mmg 'taboo' mende seks ni, yerla melayu muehehe

    ReplyDelete
  20. Adi putra pro PKR kan? ade video kat youtube puji anwar ibrahim... camne leh kata umno nih..

    haih... bangang2 betul blogger politik negara kita

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.