Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 24, 2010

Ketua Pemuda silih berganti, namun PASTI masih begini, di mana Tantawi?



Oleh : AdukaTaruna

Salam semua.

Hari ni gua bawa lu orang satu kisah sedih anak-anak kita. Pendidikan PASTI adalah di bawah Ketua Pemuda PAS Pusat. Dah berapa Ketua Pemuda bertukar? Namun, pendidikan anak-anak kita semakin menyedihkan di bawah pengurusan lebai-lebai PAS.

Ini bukan suara gua semata-mata ma. Ini adalah suara seluruh penjaga anak-anak, guru-guru dan pengurusan PASTI peringkat bawahan sendiri. Lu ingat gua boleh masuk tangkap gambar, buat pendedahan macam tu jer ke? So, plis la Ketua Pemuda PAS. Jangan lu berbulu dengan gua, lu terus nafikan suara hati anak-anak buah lu. Gua hanya medium sahaja ma.

Uniform.


(Anak ini sudah bayar yuran, tapi belum dapat uniform dan buku teks seperti senior yang lain)


Sejak berzaman uniform dipegang oleh pusat. Gua tak tahu mungkin satu syarikat kapitalis dalam PAS yang pegang projek buat uniform nih. Persoalannya, kenapa tidak dimudahkan dengan memberikan hak menempah uniform kepada PASTI negeri sendiri? Atau cawagan PASTI itu sendiri?

Lu tahu tak geng? Anak-anak kita daftar masuk dan bayar pada Januari, tapi uniform sampai bulan 5! Uniform hanya sempat dipakai hanya berapa bulan? Bagaimana mahu bersaing dengan pusat kanak-kanak yang lain? Dengan Kemas ataupun dengan swasta?

Adakah kesemua penjaga anak-anak kita harus wala kepada sistem dan level pengurusan para Pak Lebai PAS? Selagi mereka tidak meninggalkan solat?

Buku teks.


(Min, sampai bila kita takda buku? Esok kita serong Ejan Burger lah. Set. Ajak Nasrul skali.)

Untuk pembelajaran kanak-kanak seusia ini, pengurusan Pak Lebai Melayu PAS menggunakan teknik, cikgu cakap di depan, semua wala tau. Buku teks nasib-nasib bila dapat ntah. Terpaksa wala seperti mak dan ayah mereka. Duit sudah bayar bulan Januari, tapi dapat bulan 5. Tahun 2010 nasib baik mungkin kerana tahun Harimau, bayar bulan Januari dapat bulan Februari.



(Apa ni ustazah? Baik saya masuk Smart Reader! Anta junior buat cara junior. Wala tak boleh ke? Ah.. tiap-tiap tahun bergaduh macam ni. Hisap jari lagi best.)


Bila pengurusan PASTI cawangan kena bambu dengan penjaga bukan ahli PAS, mereka bambu PASTI negeri. PASTI Negeri plak dengan berlinang air mata menjelaskan, benda ini tradisi zaman berzaman. Lu tak caya tengok Pengarah PASTI Negeri berlinang air mata? Kalau keadaan mengizinkan, kita Langgar Pengarah PASTI Negeri Sembilan nanti. Bawak camera video.

Sampai bila? Sampai bila kita perjudikan pendidikan anak-anak kita demi kewalaan kita kepada parti sedangkan mereka tidak sedikit pun mengambil langkah penambahbaikan? Perlukah gua dijemput untuk kali kedua untuk kategori Langgar Bervideo?

Mana Tantawi?

Skandal seks pemimpin UMNO boleh digali,
Pendidikan anak-anak sendiri tidak dipeduli.
Nak difakap kang dah janji nak berhenti,
Nak tak nak, sabarlah hati.

50 comments:

CgLyn said...

Kau masih boleh berblog lagi? Ambe betul2 risau. Harap2 tak de ape2 yg berlaku.

Sbg seorang guru yang berpengalaman mendidik murid2 tahun 1, bolehlah ambe katakan bahawa anak2 PASTI lebih menghormati guru, rajin solat, pandai mengaji, menghafaz ayat Quran dan doa serta menguasai bahasa Arab dengan mudah. Ambe tabik kepada guru2 PASTI yang dapat mendidik anak2 dengan baik sekali meskipun dalam keadaan daif.

Bg ambe, kaedah pengajaran itu jauh lebih penting daripada baju uniform.

ali said...

masalahnya cikgu lyn parents dah bayar duit. Ni nak klepet duit mcm klepet duit derma ceramah kot.

Btw, ni lyn dari mana? sabah ke

ali said...

isu yg dibincangkan bukan isu silibus education tapi isu amanah.Isu integriti.

abanghensem said...

entah la... mentang² la imej agama islam mesti nak tunjuk sengkek, keter buruk, pakaian serabai..... kononnya wasotiyah la..... tapi pemimpin naik keter besar.... umah tak besar pun takde la buruk sanagt cam PASTI nun..... bila orang tegur dikatanya kita lebih lebihkan perkara lain daripada pendidikan anak².... bila la golongan agama ni nak berubah......

abanghensem said...

entah la... mentang² la imej agama islam mesti nak tunjuk sengkek, keter buruk, pakaian serabai..... kononnya wasotiyah la..... tapi pemimpin naik keter besar.... umah tak besar pun takde la buruk sanagt cam PASTI nun..... bila orang tegur dikatanya kita lebih lebihkan perkara lain daripada pendidikan anak².... bila la golongan agama ni nak berubah......

CgLyn said...

Ambe dari Terengganu. Ambe dapat tahu dari cikgu2 PASTI, ramai penjaga yang belum bayar yuran. Di kawasan ambe, penyokong PAS yang rata2nya orang kampung berpendapatan rendah membayar yuran secara beransur2. Masalah kewangan menyebabkan kelewatan itu. Sekolah terpaksa meminta duit daripada penjaga sebelum menempah pakaian. Itu yg ambe tau di kawasan ambe lah. Tempat2 lain ambe tak tau.

CgLyn said...

Tak tau nak cakap lah abang hensem. Sedih tengok kedaifan sekolah PAS kat Terengganu ni. Suruh budak belajar di bangunan yang belum siap. Tak ke mengundang bahaya? Tp macam ambe cakap tadilah. Budak2 sekolah PAS berjurus.

bumblebee said...

huhu.. plat number gempak tu agaknya bleh sapot berapa pasang baju tah. yg pakai banglo, pakai merc class c ker s ke, dah bleh sapot ntah brapa bnyk baju dah.

amir said...

sampai bila la pas nak dengan imej sengkek..

CgLyn said...

Tak pe lah. Ambe minta kawan ambe masukkan artikel ni kat TKO. Kita tengok macam mana respond orang PAS kat sana ye.

CgLyn said...

Thread dah dibuat di TKO. Pergilah sana kasi komen.

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8454#211860

ali said...

cikgu lym ganu, berjurus tu apo? den tak faham. Bebudak pasti belajar silat ko

zargus2702 said...

-prlu ke sistem pndidikan utk knak2 nie diletakkan di bahu ketua pemuda?..

-bkn stakat baju n equipment bdak2 tu je yg tak trurus, cube tgk gaji guru2 pasti, sian beb,bonus jauh skali..

-sbb tue kat kawasan wa, wlaupun ade pasti tp lbih rmai yg nk htr anak2 ke tadika islam swasta, mayb pengurusan kt sane lbih bgus n trurus..

CgLyn said...

Ali, berjurus tu maksudnya berbudi bahasa. Elok pekertinya. Ekau asal mano?

CgLyn said...

zargus, klu kat taman perumahan atau kawasan orang berada, tak pe kut klu PASTI kenakan yuran setimpal untuk menyediakan kelengkapan yang sewajarnya. Bayangkanlah, kat tempat ambe bayaran PASTI cuma RM20 sebulan. Mcm mana nak bayar gaji cikgu, sewa dan utiliti.

zargus2702 said...

-bile AT kate pasti trletak dibahu ketua pemuda pusat, nie brmakna sgala peruntukan utk kewangan,uniform silibus, tgga gaji, bonus dan lain2 mti trletak kpd pusat kan?..so cglyn, wa x nafikan utk kswn dibandar mayb yuran yg dikenakan lbih tggi seswai ngan pndapatan ibubapa cthnye pasti di jalan gurney,kl,yuran hmpir rm 150 - rm 200 tp sume tue akan disalurkan ke pusat kan?..

-smpai kat pusat, ketua pemuda yg jd kepala utk mntadbir bnda alah nie, die sama jwtan mcm CEO kna pndai mngurus, mana2 pasti yg mcm nk mati tue kna cpt2 bg bntuan prnafasan..so disini peranan keta pemuda pusat sbenarnye berat beb, lu nk uruskan hal politik lg, lu nk selak kain org lg, lu nk uruskan pasti seluruh negara lg,ckup ke tgn mamat tue?..

-org melayu suke sgt longgokkn sesuatu dgn byk ke satu tmpat..die la mb, dia presiden, dia la ketua poligami, dia la ketua pmbangkang, dia la pesuruhjaya ngeri, sudahnye trbarai..tgk cntoh ubat je la, tngkat ali tue kalu jual kt chow kit,khasiat dia mcm2 utk drah tggi la, sakit blakang, tnga btin, lelah dll, tp viagra?..satu je khasiat die dan trkenal slruh dunia..

kepunden said...

PASTI...
Gua penah wat satu posting berkenaan sistem pembelajaraan kat blog gua pade 04 jan'10.
Bagi gua hal ni memang serius. Ini untuk mase depan anok2 kite jugak.
Satu sistem yang lebih teratur perlu dirangka. Andai satu hari PAS dapat memerintah? Sistem pendidikan yg bagaimana harus digunakan pakai?

ali said...

ooo budi pekerti. mano la den roti bhs ganu. Den org minang. Apo nak masuk meminang den ko

Jeffry said...

KEHKEHKEH POSTING LERR SELAGI MASIH ADE MASE BEB..JARUM JAM TERUS BERDETIK HUHUHU..

rakuban said...

slow je nada..x fakap la mcm ni.
ko ni mmg bijak mcm pmimpin umno la.
kt msia ni undang2 ni kdg2 leh cilok.
tp bile die jd sensasi,dpt coverage
n trigger sentimen...citer lain r.
so ni nk tone down n nk kurgkn
momentum la.teori nye melayu kuat
sentimen,majoriti yg marh adlh umno.
so create sumting yg bwat diorg marh.
supaya bnde yg diorg marh 1st(case) tu dlupakn.or pecahkn kemarahn kpd
dua puak supaya major damage leh di control.klo dua geng pas n geng
umno bersatu dlm kes sultan ni susah.share la taktikal ko..
ak mmg suke bc idea2 genius ko..
i2 pndpt ak je,itak kecik ak
mmpu bc takat 2je...1lg klo disable kn komen,nnt smau org marh.so demokrasi sparuh2 ni nmpk mcm bkesan.klo disable kn lngsung
nnt diorg lg marh,n gne saluran lain.plus ko ban ip
adress yg wat komen provoke supaya
api 2akn slow2 pdam.n ad 1watak yg absorb kmarahn dlm shout box.sikap
watak2 ni sblm isu mmg lain,tp time isu ni..absorb je.btul x telahan melayu fakap mcm ak...
jgn bash ak ek..ak tanye je

mulutmelayu said...

ADUKATARUNA heroku

mengikut maklumat yang kami terima, hari ini sahaja berpuluh repot polis terhadap penulisan kurang ajar bloger pas bernama adukataruna yang telah menghina/mencaci kemangkatan almarhum sultan iskandar telah banyak dilakukan di johor.

1)KLUANG
-pemuda umno cawangan bandar
-persatuan belia melayu kluang
-penduduk kg melayu
-pekida daerah kluang
-belia dan pemuda umno taman kluang barat
-pemuda umno cawangan ilham dan amar diraja
-pertubuhan melayu kluang

2) SEGAMAT TIGA REPOT POLIS
3)MUAR EMPAT REPOT POLIS
4) SIMPANG RENGGAM TIGA REPOT POLIS
5)BAKRI TIGA REPOT POLIS

Jeffry said...

LU JANGAN TAKUT BRO!... SELAGI LU TAK TULIS NAMA YANG LU MAKSUDKAN (ORG BERKENAAN) MAHKAMAH TAK AKAN TERIMA. MACAM JUGA CERITA TANGKAP HANTU, MANA ADA BUKTI.

zargus2702 said...

-rakuban, lu ngaku lu melayu fakap?..mak aihh!!..lu mmg btul fakap la!!..leh mtk keje kat agensi berita fakap nti..

-korang nk provok ke, nk caci ke, nk sondol mcm babi ke, g la kat posting yg brkaitan, jgn nyibuk kt n3 psl pndidikan anak2 kt sni..apsal bangang sgt?..

-bdoh xleh diajar, pndai xleh diikut!!

Jeffry said...

ALAHAI KLON AKU NI BADIGOL YA AMAT SEYHH HEHEH..TU NO. AKAUN DIA DH TEPAMPANG LA NGOK!. HEHEH..LG PUN IP DIA DH DPT TRACE DAAA..ITU PSL AKU SUH DIA BUNGKOS KAIN BAJU CPAT2 HEHEH

GOMO said...

Tantawi pun sama dengan lu TAKDA TELOR....
kalau dah anak hasil penyundalan memang mmacam kau ni lah.....

MAMPOS kau Aduka Taruna.......Jahanam anwar al juburi......

pi sembah dengan anwar tu...sembah menghadap punggung lah....

sengal lu aduka anak haram

TEKONG DARAT said...

pengikut ngko bertanbah laa duka...
kira makin hit blog ngko...
takpe...
ngko tak buat benda salah...
tapi tak betul...
ngko bukan benci orang mati...
tapi aku rasa ngko tak suka sistem tu...

GOMO,
ngko ingat ngko buat amal ker dgn memaki aduka tu?...
marah aduka, orang lain pun terpalit sama...

kepunden said...

gomo buat best..
tapi best sebagai pencacai puak2 fakap..
Lu nak tread cari tmpat yg betul la..
Jenis jenetik melayu fakap x boleh ditujuk ajar..

nurbalqis said...

Bahasa anda semua di sini semuanya bukan menunjukkan anda orang Umno, Pas, PKR dan sebagainya.

Bahasa yang anda semua gunakan menunjukkan anda masih kurang bertamadun, kurang berpelajaran dan kurang beragama.

Orang yang bertamadun, berpelajaran dan beragama akan menggunakan bahasa sesopan mungkin dan sebaik mungkin. Tak pernah saya mendengar orang baik-baik berbahasa seburuk ini.

Tidak kira sama ada anda bersongkok tinggi, berkopiah, berjubah mahupun berjangut panjang berjela, kalau soal berbahasa mulia diketepikan, anda bukan mahluk mulia di sisi Maha Esa.

Mengajar, menasihat malah memarahi adalah lebih manis jika menggunakan bahasa yang baik dan bersopan santun. Berbahasa kasar seperti ini, nak ikut cara siapa? Nak ikut budaya mana?

Jangan pula menegur anda yang berbahasa kasar dan lucah pun selepas ini kena keji.

Tak kira siapa pun anda (UMNO, PAS, PKR, MIC, MCA DLL), jagalah pekerti anda. Berfikirlah seribu kali!

Ikhlas

do0rey said...

Pasukan Khas Siasat Blog Hina Almarhum Sultan Iskandar

JOHOR BAHARU, 24 Jan (Bernama) -- Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang dikatakan menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, yang mangkat Jumaat lepas.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata sebanyak 25 laporan polis diterima daripada pelbagai pihak di seluruh negeri ini yang dukacita terhadap penulisan blog http://adukataruna.blogspot.com itu.

"Kita akan cari dan heret mereka ke mahkamah," katanya sambil menegaskan kesalahan itu adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan.

Mohd Mokhtar berkata kes itu disiasat mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia serta Akta Hasutan 1948.

-- BERNAMA

Mahadewaratna_Sari said...

bai gua ucap tahniah sama lu dapat iklan free kat Berita Harian.

Jebat said...

keh..keh..keh.. badigol alJeffry Wal GomoHomo. xley jadi kes polis la. xder sebut pun "sultan johor" dlm artikel tuh. Aww..Aw... mudah terasa ker? tuh AT citer kisah dongeng yg mak angkat belah pakcik laki nenek jiran dia yg citer la. keh...keh...keh...

pang5 said...

ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...ADUKA TARAKGUNA HARUS BERTAUBAT...

Jebat said...

SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....SEMUA ORANG PERLU BERTUABAT SEBAB BUAT DOSA....

Jebat said...

GOMO said...

Tantawi pun sama dengan lu TAKDA TELOR....
kalau dah anak hasil penyundalan memang mmacam kau ni lah.....

MAMPOS kau Aduka Taruna.......Jahanam anwar al juburi......

pi sembah dengan anwar tu...sembah menghadap punggung lah....

sengal lu aduka anak haram

Sunday, January 24, 2010 10:46:00 PM GMT+08:00


SI GOMO DK NGATA ORANG PADAHAL DIA YG LEBIH2 DK MENCARUT. CAM SIAL JER SI KATAK GOMOk NI. KEH...KEH...KEH... SI PONDAN GOMOk NI HANYA BERANI MENYALAK KT SINI JER. KT BLOG SNDIRI LAGAK ALIM DEPAN SESAMA UMNGOK MEREKA. CAITT!!! KEH...KEH...KEH...

Jebat said...

GOMO said...

Tantawi pun sama dengan lu TAKDA TELOR....
kalau dah anak hasil penyundalan memang mmacam kau ni lah.....

MAMPOS kau Aduka Taruna.......Jahanam anwar al juburi......

pi sembah dengan anwar tu...sembah menghadap punggung lah....

sengal lu aduka anak haram

Sunday, January 24, 2010 10:46:00 PM GMT+08:00


SI GOMO DK NGATA ORANG PADAHAL DIA YG LEBIH2 DK MENCARUT. CAM SIAL JER SI KATAK GOMOk NI. KEH...KEH...KEH... SI PONDAN GOMOk NI HANYA BERANI MENYALAK KT SINI JER. KT BLOG SNDIRI LAGAK ALIM DEPAN SESAMA UMNGOK MEREKA. CAITT!!! KEH...KEH...KEH... 2X5 BIADAP...KEH..KEH...KEH...


http://www.papagomo.com/2010/01/biadap-fucker-blowjobs-dan-banyak-lagi.html

DR 1221 said...

salam rakan pembaca sekelian

terimalah hakikat perbuatan aduka ini tidak patut sama sekali kpd seseorang yg telah tiada, jgnlah disebabkan kerana separti dgn aduka maka anda terdorong utk mengiakan perbuatannya.

Dari Abu Hurairah RA beliau berkata bahawa Rasul SAW telah bersabda:

"Hak orang muslim atas orang muslim yang lain ada enam perkara; jika engkau bertemu ucaplah salam kepadanya; jika dia memanggilmu, jawablah; jika dia meminta nasihat darimu, berilah dia nasihat; jika dia bersin dan memuji nama Allah, doakanlah baginya; jika dia sakit, ziarahkanlah dia dan jika dia meninggal dunia, iringkanlah jenazahnya"

kpd budak aduka ni, jgn ingat mu yg tongkat langit. selamat menjawab

DR 1221 said...

salam rakan pembaca sekelian

terimalah hakikat perbuatan aduka ini tidak patut sama sekali kpd seseorang yg telah tiada, jgnlah disebabkan kerana separti dgn aduka maka anda terdorong utk mengiakan perbuatannya.

Dari Abu Hurairah RA beliau berkata bahawa Rasul SAW telah bersabda:

"Hak orang muslim atas orang muslim yang lain ada enam perkara; jika engkau bertemu ucaplah salam kepadanya; jika dia memanggilmu, jawablah; jika dia meminta nasihat darimu, berilah dia nasihat; jika dia bersin dan memuji nama Allah, doakanlah baginya; jika dia sakit, ziarahkanlah dia dan jika dia meninggal dunia, iringkanlah jenazahnya"

kpd budak aduka ni, jgn ingat mu yg tongkat langit. selamat menjawab

Jamaluddin said...

aku syorkan aduka masuk PASTI
belajar cara menghormati org.....
budak2 PASTI pun tak diajar maki org mati mcm mu

Jamaluddin said...
This comment has been removed by the author.
baem said...

budak bodoh.....takut gak kau dengan polis ye....bodoh sebodoh bodohnya kau nie...mak kau tak ajarkan bodoh

harmdone7 said...

pada aduka dan teman2 yang sewaktu dengannya. korang penah dengar cerita tak (yela korang patutnya arif pasal agama kan) pasal wali yang akhirnya mati sebagai kafir, tapi orang fasik yang masa matinya diterima allah? so sapa korang hak jadi hakim dan jatuhkan hukuman orang tu mati sebagai orang baik atau tidak? typical orang pas yang ingat diorang saja beriman, bagus, diterima allah... penuh kebencian pada orang lain yang tak sealiran.

aku saja post komen kat sini sebab kat posting 'mampos' tu dah penuh sesak, susah plak korang nak baca. pasal PASTI ni aku tak minat nak komen sebenarnya tapi aku nak cadang kat korang: dah tengok Laskar Pelangi lom? Kalau belom, pegi cari DVD (original 19.90 je) dan dapatkan pengajaran. Kalau nak novel pun aku ada, boleh pinjam.

DaKMuO said...

Salam..

Free Untuk Anda..

http://klik.sinilah.com
http://club.frenzyfm.my

Exchange Link & Tingkatkan Traffic.

http://frenzyfm.my/exchange

Trimas!

tanksuper said...

apw yg ade pd pas cuba ckp sndiri menipu kan sedar rakyat malaysia bahawa kamu di janji2 manis pas je...

Hi said...

mampus la kau bodoh

tanksuper said...

pas banyak kurang ajar....kata je alim tp berbahasa kesat itu kah yg islam suruh kita lakukan

tanksuper said...

dia org dh menyimpang adakah patut sokonh PAS masuk syurga DIA org TUHAN ke

mohd said...

anak aku daftar sehari sebelum buka sekolah bayar yuran esok nya terus dapat uniform dan seminggu lagi dapat buku.Mana nie ambil cerita tak dapat baju dan buku.Jangan buat fitnah.

ahrijal said...

Aku dimaklumkan tahun nie pelajar pasti bertambah 15 ke 20% dari aggaran asal..Tu yg menyebabkan buku dan baju tak cukup. Menunjukkan pendidikan PASTI diterima masyarakat. Tapi rasanya, lepas seminggu bukak sekolah semua dah dapat..

Ada lagi tak dpt ke?

Adif Firdaus said...

Panduan Bisnes Jus Jambu
Klik kat bawah:
==> Rahsia Jus Jambu

Arif said...

ini pasti kat mana?? takat gomo wat fitnah mcm ni baik takyah..sngaja nak keruh keadaan..bgtau lah pasti mana..bleh pemuda wat tindakan