Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 12, 2010

Kes pembunuhan keluarga Gemencheh ada kaitan dengan Rosmah?

Oleh : AdukaTaruna

2 hari lepas, gua suarakan kepelikan hati gua kat jiran niaga gua. Sekor pakcik Melayu N9 pekat UMNO. Statusnya skang sudah hampir berjaya dihasut oleh gua. Ngeee...

Masa tu pakcik tu tengah baca paper Kosmo. Bab pembunuhan keluarga.

"Bang, pada saya lah kan.. kes ni pelik. Sebab motif pembunuhan lambat keluar paper. Macam ada benda yang nak disorok. Lepas nak seminggu baru ada keluar bab arahan dari suara agung. Itu pun hanya secebis ayat."

"Diorang tengah siasat tu..."

"Mungkin lah. Tapi kalau selalunya, media dah siar motif dah. Siap gubah motif itu sebagai tajuk yang menarik. Nak laku."

"Yer tak yer gak."

"So, saya agak2 la... agak2la kan... media dalam status menyorokkan sesuatu. Agak saya lah."

"Kalau media sorok2, mesti politik la tuh."

"Tu la... tapi agak2 saya jer la. Maybe motif pembunuhan tu takda kaitan dengan politik. Tapi sedara mara orang politik plak. Tapi masalahnya media macam cuba sorok motif."

"Takpo la.. nanti abang poie Moncheh tanyo." Gurau pakcik tuh.

Lebih kurang camtu la dialog gua dengan jiran niaga gua. Pangkat pakcik, tapi gua panggil abang. Stendet la. Hari ni, keluar berita wartawan PKR ditangkap kerana cuba bongkar rahsia kes ni. Memang laju bebudak PKR nih. Ada kaitan pertalian darah dengan Rosmah Mansor.

Kes ni terus misteri. Setakat ini.

5 comments:

Anonymous said...

wartawan Harakah saja buat tak laju sebab gaji dan elaun asyik sangkut dan mendatar setiap tahun..kebajikan staf pun tak jaga...tauke sembang berdegar negara berkebajikan konon, haha.

http://malaysiakini.com/news/121705

~KOPI JANDA

wan said...

Salam.sy dh tak selera nk bc harakah skrn ni...berita tak hot daa..

CgLyn said...

Agaknya wartawan PKR nak buat dokumentari Perempuan Puaka 2 kut.

CgLyn said...

Wan, zaman dah berubah. Dulu Harakah dijadikan sumber maklumat alternatif yang utama. Sekarang dah ramai orang boleh akses internet. Harakah mungkin akan jadi macam Utusan Melayu.

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體