Skip to main content

Keputusan kes Hasan Ali minggu lagi satu depan - Lembaga Disiplin.

Sumber : Agensi Berita FAKAP

Melalui Tuan Ibrahim Tuan Man, pada minggu lepas, Lembaga Disiplin PAS menjanjikan keputusan kes Hasan Ali akan diumumkan minggu depan (minggu ini). Tetapi ketika Agensi Berita FAKAP menghubungi Tuan Ibrahim Tuan Man, beliau berkata :

"Memang benar. Saya mengatakan kes Hasan Ali akan diumumkan minggu depan. Tapi ada saya bagitau tahunnya? Takder kan. Ha? Ha? Takde kan? So, tunggu jer lah."

Comments

  1. tunggu punya tunggu..
    tunggu punya tunggu..
    tunggu punya tunggu..

    hangpa tunggu laa..depa peduli apa.

    nak mengundi nnt, depa mai minta tolong kat hangpa utk undi depa..

    mampuih pi.

    ReplyDelete
  2. klo ckp mngu dpn pd hari ni.
    mksdnye 1mngu dr skrg.
    mcm mn la matematik ko,
    mngu dpn,leh pd tahun yg
    bbeza

    ReplyDelete
  3. gua memang lain politik nfgan lu, tapi dalam bab ni gua rasa lu buat lwak class siut!!!! hahaha

    ada gak bau2 bacang UMNO cara PAS handle kes displin, ye lah, dah nama DNA melayu tu, lembab jek la...

    ReplyDelete
  4. Minggu depan, apabila selepas seminggu dari minggu pada tahun depan yang selepas tahun hadapan...
    Korang kire le sampaii dpt tarikh nyer...

    ReplyDelete
  5. -mmg pndai TITM nie brbahasa..disebutkannye minggu depan, bkn die ckp 1 mggu dr tarikh yg diumumkan..3 mggu lg pun dikategorikan sbg 'mggu depan',35 mggu lg pun sama gak ngan 'mggu depan',hatta 300 mggu lg pun msih trgolong dlm 'mggu depan'..nk ckp TITM nie menipu?..ish,x mungkin ulama menipu,lgplak btul la ape yg dicakap tue,'MINGGU DEPAN'..

    -kesudahannye, dua2 x disabitkan brslah, cuma bg amaran je sbb nie prtama kali wat kslahan..hujahnye , "sedangkan nabi pun ampunkan umat"..

    -zargus-

    ReplyDelete
  6. hahaha....

    zargus..... pandai la berbelit cakap... abis tu pengundi ni tak pandai ke nak pangkah sapa dalam PRU nanti...... kita tengok la sapa lebih pandai nanti....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  7. Lu nak pangkah sape Lu punya hal. satu hal kena ingat setiap perbuatan akan dihadapkan ke mahkamah Allah nanti. Lu pecaya ke tarak pecaya ke mende ini PASti berlaku. masa ni bolehla eKsen tunjuk Lu pandai. huhuhu

    ReplyDelete
  8. hahahahahahaha...

    yer setiap perbuatan dihadap ke mahkamah Allah SWT.... kalau menipu ni camne plak.... ke sebab ada lesen ulama menipu ni di halakan plak....

    p/s : oiii MaLin-Ori lu sampai ari ni wa tunggu jawapan dari lu pasal bakar gereja tu.... ni satu lagi persoalan lu kena jawab ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  9. -Abghensem, kire wa bole jd ahli poltik ar nie?..hahahaha..

    -zargus-

    ReplyDelete
  10. tak kisah lah pasal Hassan Ali tu. Ni tengah risau pasal COLA dan elaun perumahan nak dikurangkan.

    ReplyDelete
  11. zargus...
    Lu kene + janji kosong + tipu mau banyak + cakap pandai + wat kroni + wat muke poyo + klu bleh banyakkan bagi duit + loya buruk + kutuk lawan - fitnah....
    Grenti leh jadi calon...
    hu hu

    ReplyDelete
  12. CgLyn...
    Gua nak bagi lu kire sikit arini..
    Gaji pokok : RM800
    Alaun kadatangan : RM60 (klu attnd. full)
    Alaun kenderaan : RM50
    Over time : RM 5.8/jam (Max. 80jam)

    deduct:
    Ansuran Umah: RM 230 (kos Rendah)
    Keta : RM 432 (wira 2nd hand)
    Susu + Pampers Anok2: RM280
    Barang Umah : RM200
    etc.: Sakit demam + baju anok2 + makan kt tmpat kejer + belanja sekolah(yuran pekebende pon tak tau)

    Gua rase lu dh patut ber syukur la...
    Ni belum kire yg basic baru RM500...

    Lu Pikir ler...

    Note: Masih boleh hidup & makan, tak der lagi kebulur)

    ReplyDelete
  13. semua kena hadap ke mahkamah Allah samada menipu ke fitnah ke mereka2 cerita ke tak kira, masa nih gelakla kuat2 huhuhu.
    huh pasai bakar gereja? islam dah lama melarang bakar gereja baik waktu aman mau pun waktu perang tak boley sama sekali. dlm hadith nabi saw antara lain (diwaktu peperangan) bermaksud jgn kamu membunuh kanak2, perempuan2, org2 tua, merosakkan tanaman dan rumah2 ibadat (masjid, biara,gereja dsbnya)

    ReplyDelete
  14. -kepunden, pakej yg lu bg tue mcm kna msuk umngok jer..hahaha..

    -cglyn, wa arap yg psal potongan tue cume khabar angin je la..kalo x sakit arr..tp bg pndapat wa, kakitgn krajaan yg sokong umngok mesti diorang suke, mayb time nie diorang nk blas jasa2 umngok yg tak trhingga byknye tue..pasnie kakitgn krajaan yg sokong umngok, kalu korang lapar, anak2 korang merengek nk mkn, pesan kat diorang, 'nak, ttup mata tue pastu byangkan klcc, litar sepang, putrajya, tajaan f1, beli senjata2 bodoh tentera , duit petronas yg bratus bilion hilang tnpa diaudit, gerenti kamu akan kekenyangan smbil trsenyum"..

    -zargus-

    ReplyDelete
  15. Islam dah lama larang bakar gereja..... tapi bila ada orang bakar gereja lu sokong plak.... kononnya gereja tu ramai dah murtad orang islam .... tapi bila wa tanya pendirian lu kalau orang bukan Islam bakar masjid lu diam membisu.... lu pakai hadith n nas dari mana ni bro.... lu cakap banyak berbelit² la.... ari tu lu suruh orang mencegah... tapi lu ambik pendekatan berubat jer.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  16. Lu tak kenai org ke bang? Lu ckp dgn sape? cit!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.