Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 11, 2010

Jangan sampai giliran Gereja di Kelantan!

Oleh : AdukaTaruna

Dengan serangan bersiri terhadap gereja seluruh semenanjung, keadaan menghala kepada UMNO kerana kesemua gereja diserang di negeri UMNO kuat. Di negeri penyerang merasakan mempunyai perlindungan politik.

Bagaimanapun gua memberi amaran kepada PAS yang lembab dan bodoh dalam tipu daya politik, supaya memastikan tiada gereja di Kelantan yang diserang. Sekaligus memusnahkan nama baik Kelantan dan PAS. Gua tidak mahu blog2 pro UMNO menggunakan kejadian gereja Kelantan diserang sebagai hujah menafikan penglibatan mereka.

Lu dengar tak ni Zaki? Takan exco dan MB plak kena peruntukan masa mengawal gereja Kelantan yang ntah berapa unit jer tuh. Lu kerahkan tenaga pemuda untuk nama baik model Islamic State dan model IRM pada gua. Exco, MB kena fokus pentadbiran. Pemuda ada free sket, so, kena tolong.

Kalau lu tak nak susah payah dalam dunia politik, lu join gua jer. As blogger tahap pemerhati.

9 comments:

Anonymous said...

bukan senang bro nak pastikan tak berlaku..... bagi wa apa yang penting (selain kerjasama) tindakan yang diambil kalau berlaku kes ni.... tapi setakat ni secara peribadi wa rasa takkan berlaku la gereja kat sini dibakar..... demo pun nampaknya UMNO kelantan tak berminat nak anjur (kalau ada pun mungkin wa terlepas pandang atau dianjur oleh NGO pro UMNO)..... sebab bagi wa kes ni tak bagi apa² milage politik kat UMNO kelantan pun.... makin teruk kena kutuk ada la......... dia orang ni sekarang dok siap sedia nak sedut wa royalty tu...... stopa mamad tu sibuk dok ejas biar dapat wang royalty tu sebelum PRU13..... senang nak tabur ni....

-abanghensem

CgLyn said...

abanghensem tolong jaga sikit puak2 Brahim Perkasa tu. Debeh semacam je.

AdukaTaruna said...

abanghensem baiah dgn brahim, cikgu lyn oi... hahahah

SearchForFuck said...

Hishamudin ahli Parlimen mana? bakar gereja kat kawasan parlimen dia. kita tengok kelam kabut x dia nak ISA kan siapa. hahaha

Anonymous said...

Aduka,

Kalau dibaca balik skrip sandiwara bertajuk "nama allah" adegan nya bermula dimahkamah, kenyataan orang politik, kemudian jerit pekik orang berdemo episodnya merebak kepada "pembakaran gereja"... jika dibandingkan dengan lakunannya dengan skrip memang tak kena langsung.

Penonton yang berakal akan berkata cerita nama allah yang ditayangkan oleh UMNO itu sebagai overacting... rasa meluat jika ditonton lebih lama lagi.

Kita berharap pengarah filem dalam parti UMNO cari skrip lain dan pelakon yang lebih sesuai dengan masaalah rakyat masakini.

Janganlah asyik meting dari subuh hingga kesubuh hanya dapat idea bakar gereja saja. Itu tanda pemikir dan pengarah yang dibayar oleh UMNO bertaraf otak udang. Bangang.

Orang melayu bukan bodoh macam zaman Tun Mahathir "yes boss". Ini zaman Datok Seri Mohd. Najib, zaman "cakap tak serupa bikin..."

Sepatutnya orang UMNO buat cerita seperti meletupkan tol lebuhraya utara selatan, kerana kerajaan akan naikkan bayaran tol mengikut harga MUNASABAH... atau mereka boleh letupkan kilang gula kerana harga gula sudah dinaikkan. Buat lakunan itu seperti rakyat sudah naik gila kerana tekanan ekonomi sekarang. Ketika itu "ISA" mudah digunakan...

Dengan tindakan itu ada kemungkinan rakyat bodoh akan buka minda masing-masing untuk menyokong UMNO kembali kerana UMNO ketika itu penyelamat bukan pemusnah kehidupan rakyat.

Sekarang, bila ada cerita gereja dibom, rakyat sudah berfikir bahawa bom itu pasti dari simpanan tentera sudah dibawa keluar.......c4

Bukan itu menyebabkan rakyat diSabah dan Sarawak sudah pandai menyebut sesungguhnya "UMNO MEMANG CELAKA..?"

SearchForFuck said...

lakunan Umno. hantar bebudak Pukida bakar gereja. selang sehari bebudak Pukida serang surau pulak. kengkonon serangan balas dr Kristian.

depa sengaja nak cetuskan perbalahan kaum supaya Melayu kembali menyokong Umno. skrip seperti kes kuil kepala lembu Shah Alam.

patutnya bebudak Pukida ni serang la masjid besar. pastu conteng salib besar kat dinding masjid, tuang darah anjing kat mimbar masjid. baru nampak real lakunan ala Hollywood.

Anonymous said...

wa ada stuju gak ngan SearchForFux tu ( apparaaa nama..... dah gersang sangat ker)..... sebab wa pernah gak borak ngan bekas SU UMNO kelantan..... tahun 1990 lepas PAS menang kat kelantan.... UMNO negeri dah hampir² dah kerah geng tahan lasak dia orang buat kacau kat bandar KB.... tapi orang besar dari KL tak bagi green light....

-abangehsnem

Anonymous said...

opsss... pembetulan.....

eje btol².... abanghensem.....

SearchForFuck said...

bro abanghensem,

sedangkan gadis cun Mongolia pun diletupkannya, apalah sangat gereja tu. yg penting Umno kekal berkuasa. org besar yg lu cakap tu sebenarnya Anwar Ibrahim. sebab tu Mahathir cukup hangin dengan dia.

takde apa yg tak sanggup dibuat oleh Umno bhai...