Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 22, 2010

Hadi perlu dijatuhkan kerana Allah.




Oleh : AdukaTaruna

Sebenarnya, kita pandang rendah keupayaan orang bodoh yang dikawal oleh orang pandai. Macam UMNO, walau mereka adalah pemimpin stupid, tapi gua percaya mereka dikawal oleh paski US. Orang cerdik.

Telah didedahkan siapa APCO dalam membina imej pemimpin UMNO. Syarikat dari Israel ini adalah consultant imej kepada pemimpin2 korup dunia ketiga.

Kes contoh.

Mari kita ambil satu kes contoh. Kes nama Allah oleh akhbar Kristian. Memula UMNO pertahankan habis2an bab nama Allah. Bab hukum Allah, kemudian cerita.

Kemudian tetiba kenyataan bodoh dari UMNO mengasingkan Allah Sabah dengan Allah semenanjung. Kemudian Allah Wilayah Persekutuan pulak. Memang bodoh dan kelakar.

Tapi lu tak sedar bahawa, akhbar Melayu dan berita Melayu tidak siar pun untuk bacaan Melayu. Melayu Felda yang bodoh sejak azali, Melayu kampung tidak baca pun ada Allah lain oleh UMNO.

Allah lain oleh UMNO hanya dibaca oleh akhbar Inggeris dan akhbar Cina. So, mereka dapat mengetahui sekular UMNO. Tapi Melayu? Kita kekal gelakkan UMNO. Tapi syarikat Israel APCO kekal gelakkan kita. Tambah pulak konsep PAS yang pelik dan primitif. 22 juta pengundi perlu berjumpa Hadi di Rusila untuk setiap isu yang dimainkan.

Ceramah kampung teknik primitif.

Tahun dah 2010 bhai. Siapa nak tahu pendirian PAS, kena datang Rusila. Paling komen para pemimpin PAS berjiwa pembangkang anjur ceramah masuk kampung. Yang hadir Bedah dan Mat Amin Toya yang sama. Gua tak dapat bayangkan muka syarikat genetik genius macam APCO bila melihat taktikal fakap tahap ulama Melayu ni. Gelak mungkin, berkerut mungkin, menggigil jijik mungkin.

PAS tetap takda media.

Setakat Harakah online, Harakah cetak pengampu seminggu 2 kali, tak sampai kat Melayu kampung bhai. Islamic State macam bayang2 mustahil.

Allah bagi peluang sekali. Haron Din ditawar ganjaran apa sahaja oleh kerajaan Saudi. Kalau minta Saudi tekan Malaysia untuk media cetak harian, atau stesen TV Islamic gua ingat dah selesai dah masalah keciciran maklumat oleh spesis paling bodoh di muka bumi nih.

Tapi sebab Haron Din pon spesis paling bodoh di muka bumi, dia pilih solat dalam Kaabah. Apa punya sial la ulama Melayu. Claim pewaris nabi, tapi barua tahap gaban. Lu bayangkan kalau Nabi yang cerdik dapat offer sebegitu.

"Ya Muhammad. Pemimpin Quraish offer lu satu permintaan yang pasti ditunaikan."

"Benarkah? Kalau begitu, ana pilih solat 2 rakaat dalam kaabah."

Nasib baik Rasulluh bukan spesis bodoh nak mampos macam Haron Din. Pentingkan diri sendiri. Pentingkan feeling peribadi.

"Lu mana tau Aduka. Haron Din doa untuk kita dalam kaabah."

Bidaah mana lu bawak, doa dalam kaabah lagi cepat makbul dari luar kaabah?

Cadangan.

Tinggalkan sejarah bodoh Haron Din. Gua ingat PAS kena tukar konsep ceramah syok sendiri untuk Bedah dan Mat Amin yang sama.

Asal masuk kampung jer, pastikan program itu adalah program dialog dengan Ketua UMNO cawangan. Atau program debat dengan Ketua UMNO Cawangan. Barulah audien berbeza, walaupun tetap tidak mampu tandingi media konvensional penipu Melayu.

Melayu tahap Felda dan kampung, mana guna internet ma... baca akhbar pun Metro dan Mangga. At least, kalau dapat satu Ketua UMNO Cawangan yang berani berdepan dengan PAS, menarik keinginan Melayu tempatan untuk melihat. Sama ada live, rakaman CD dan sebagainya.

Jangan letak Mahfuz dah la. Letak la tahap bebudak PAS baru nak naik.

Kepentingan setakat ini.

Apa pun, selain teknik terhad di atas, Hadi perlu dijatuhkan dengan kadar segera. Jika pemilih PAS gagal melihat atau gagal untuk berani, kami tawar diri cetus fenomena. Kami akan berdepan dengan Hadi. Pemilih PAS lihat sendiri di mana level Hadi. Itu yang cuba kami buktikan sebagai manusia. Takdirnya sama-samalah kita lihat nanti. Kita tengok true color IQ Hadi.

Memang kami jahat. Dan sebab kami jahatlah kami perlukan suasana Islamic State bagi mengawal kejahatan kami semaksimum yang mungkin. Persekitaran itu akan membentuk rakyat.

Nak dapatkan Islamic State perlu tahu wadah yang dipilih. Wadah yang tersedia ialah undi majmuk. Nak dapatkan undi majmuk, perlu jatuhkan Hadi. Islam dulu, ulama kemudian.

Jika Hadi kekal Presiden.

Jika Hadi kekal tak jatuh, pelbagai masalah bertambah berlaku. UG, Hasan Ali, Mustapa Ali, Abu Bakar Chik, ulama vs pro, etc. Seumpama Salahudin Ayubi gagal menyatukan kabilah untuk membebaskan Palestine. Non muslim agak longgar untuk menyokong kerusi PAS dalam keadaan 55% Melayu kepada UMNO.

Bila keadaan ini berlaku, kita bimbangi BN menang kembali. Bila BN menang kembali, demokrasi semakin kecil. Ekonomi bertambah tenat. Tenat membawa kepada kekufuran. Bila demokrasi kembali kecil, manusia bertambah kufur, wadah untuk Islamic State juga kecil.

Di sinilah pertembungan antara ulama (manusia) dengan Islam (sistem).


Jika Hadi berjaya dijatuhkan.

Jika Hadi berjaya dijatuhkan, ahli PAS kekal undi dan sokong PAS. Tidak kira siapa Presiden kemudiannya, ianya membuka fasa baru kepada pembaharuan dan tajdid dalam perjuangan. Non muslim kembali kukuh menyokong PAS dalam keadaan 55% Melayu kepada UMNO. Barisan Rakyat semakin kukuh.

Bila Barisan Rakyat semakin kukuh, jika tidak pun di peringkat pusat, hanya di peringkat negeri, maka demokrasi semakin sihat dan subur. PAS mempunyai media kerajaan negeri. PAS mempunyai akses surau dan masjid. PAS mempunyai logistik penerangan.

Semua ini, digunakan bagi menggiatkan penerangan, dialog, forum ke arah dakwah Islami. Apa itu hudud, apa itu qisas. Penerangan kepada muslim dahulu, bukan manifesto pilihanraya. Sama juga seandainya berjaya memegang pusat. Dapatkan silibus hudud, Islamic State dulu untuk pelajaran agama Islam sekolah-sekolah. Bukan manisfesto biar kalah asal Islam tak kalah.

Kesimpulan.

1. Kita hanya mampu memperlekehkan kebodohan UMNO di ruang maya.

2. Ruang maya pula adalah bukan dunia Melayu secara terbanyak.

3. Ulama genetik Melayu adalah kelompok yang bukan ahli untuk berhadapan dengan kelompok genius seperti APCO Israel. Ulama genetik melayu hanya sesuai menjaga dasar atau wilayah sesama genetik seperti Terengganu.

4. Kepimpinan Islam bukan Kepimpinan Ulama.

5. Hadi perlu dijatuhkan dalam arena nasional bagi memulihkan pembolehubah perjuangan. Islamic State bertumbung dengan individu Hadi.

6. Bulat dan bersihkan niat tarikh Langgar Hadi nanti adalah tarikh sekumpulan lelaki yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.

"Sahaja gua bertemu dengan saudaraku yang lain, untuk menjatuhkan Hadi di Rusila, kerana Lu Ya Allah. Jika kami tepat pada Lu, kurniakanlah kekuatan kepada kami. Jika Hadi tepat di sisi Lu, kurniakanlah kekuatan kepadanya Ya Allah."

Amin....

30 comments:

mountdweller said...

Saya setuju dengan pandangan aduka!

Yeop said...

Artikel bosan. Tah apa apa.

Edyes said...

Gua Caya Sama Luu...

Hadi the malfunction perlu dijatuhkan... kita perlu ada pemimpin yang responsif!

kepunden said...

Gua pepehal pon gua tetap dgn pndirian i..
PAS tidak perlu PR..
Bagi gua jika pemimpin PAS itu kuat, pasti akan mendapat sokongan dari pengundi bkn Islam. Kita lihat bagaimana kekuatan peribadi Nabi Muhammad telah mendapat penerimaan yang baik ketika beliau memerintah Madinah.
Kekuatan peribadi pemimpin sangat perlu.

GUA TETAP ANTI PKR-DAP-HINDRAF-MAJLIS PEGUAM

Evelyn said...

Ameen.

kepunden said...

Woit...
Timbalan Presiden PAS mai kat tmpat gua..
Glamor tu..
Tp sayang...
T-Shirt tak siap lagi, klu x gua wat demo sorang2...

Takbir....

Anonymous said...

Aku doakan aduka mendapat hidayah,Ya Allah ! berikanlah hidayah kepada kami dan aduka,tunjukilah kami jalan yang lurus,matikan kami dalam kebaikan,dan hancurkanlah musuhmu Ya Allah...

Edyes said...

woit kepunden...

kau nak bandingkan Nabi Muhammad dengan Haji Hadi ke?

erkkkk

Petunjuk Bijaksana said...

lillahi ta'ala
step by step
ila daulah islam malisia

MaLin-0ri said...

Jika Hadi berjaya dijatuhkan, ahli PAS kekal undi dan sokong PAS. Tidak kira siapa Presiden kemudiannya, ianya membuka fasa baru kepada pembaharuan dan tajdid dalam perjuangan. Non muslim kembali kukuh menyokong PAS dalam keadaan 55% Melayu kepada UMNO. Barisan Rakyat semakin kukuh<-- huhuhu tak kira sape presiden pas.. agak2 Lu sape yg yg akan jd presiden PAS? pastu senang2 predik buka fasa baru buat tajdid (ayat pembaharuan dan tajdid<-- woii tajdid tuh pembaharuan la bodoH) kapir kembali kukuh menyokong PAS<-- nih kajian haprak mana ?! panduan mana Lu guna?!

ps: as i said b4, yr damn NUTTing!
Lu boleyla pelekeh pengikut2 bengong Lu huhuhu

kutty hitam said...

kesian malin menyalak sekor sekor..takde siapa layan...

maki hamun kau x beri apa apa kesan bhai...sebab kau x de hujah..setakat balas maki hamun...

jatuh standard sebagai seorang manusia sesiapa yg layan maki hamun kau tu...huhuhu

MaLin-0ri said...

bodoH bengong maki ke? bukan ke kata2 suci Lu org yg nak islamic state? wa pinjam kata suci Lu takbley ka huhuhu.

ps: tak perlu lwn hujah sbb fakta hanya ilusi blogger celaka cuma (blogger celaka pinjam kata2 TGNA) :-)

FZY said...

Kau berjuang (tabur fitnah) dlm komputer. Tok Guru Hadi Awang, Dr Harun Din dll derjuang kat luar komputer.., itu bezanya.

Kau belum teruji lagi., tapi dah menggila mcm org x siuman. Kalu diuji x tahu la mcm mana jadinya.

Jgn berpura2., sorok mcm manapun sifat munafik anda terserlah.

Dari isteri Rasulullah, sahabat Rasulullah, Ulama 4 Mazhab, Ulama'2 semasa dll., semuanya kau cerca. Kau sebenarnya islam ke atau bukan?

Maaf kerana agak kasar., sebab indicator drpd hasil tulisan kau ni x mencerminkan akhlak seorang Islam.

Kau jgn berpura2 mencintai Islam. Seperti kata2 kau:

"Memang kami jahat. Dan sebab kami jahatlah kami perlukan suasana Islamic State bagi mengawal kejahatan kami semaksimum yang mungkin. Persekitaran itu akan membentuk rakyat."

Setiap zaman ada watak mcm kau. Antaranya: Abdullah bin Ubai, Abdullah bin Salam dll.

Semoga kau tersedar dan segera insaf. Ulama' diiktiraf oleh Ulama' lain. Tapi kau x setuju punya. Itu kau punya pasal.

Tapi kau ni sape yg iktiraf? Kalau asyik jadi pengadu domba / penyebar cerita fitnah sahaja., aku ingat syaitan yg akan mengiktiraf hasil kerja kau.

Kau bersifat dgn sifat2 bacul / pondan. hanya melalak sahaja dlm ni. Segala rancangan kau hanya hangat2 tahi ayam. Lipas nk kritik sang singa? Cermin2 kn dulu diri anda.

Berguru dulu., lps tu baru berlawan. Ini tidak., nk berlawan terus. Berlawan pulak dgn guru. x malu ke??

Wallahu'alam.

Asakura said...

Salam
Bagi wa, mana2 parti pun ada kelemahan. Yg paling ketara, ''ketidakcerdikan'' pemimpin parti adalah faktor utama kepada hala tuju parti.

Wa tak cakap TGHH tak layak, cuma, kadang2 tu, kesilapan tetap berlaku dipihak beliau sendiri as Presiden yg menyebabkan parti agak goyah. Kalau parti goyah, orang tak kan tengok dan buat penilaian pada Ketua Cawangan. Tapi, semua mata akan tertumpu pada pihak yg paling atas, yg lead parti.

Dlm kes Perang Uhud, Nabi dah tegur, Unit Sniper jgn tinggal Bukit Uhud walau apa pun yg berlaku sbb Nabi bijak, dapat melihat perancangan masa depan Khalid Al-Walid yg terlalu bijak utk control balik Bukit Uhud. Masalahnya, ada yg turun jugak dari Bukit Uhud.

Bagi wa, kecerdikan, kepantasan membaca kecerdikan dan kebodohan pihak lawan perlu ada pada ciri2 pemimpin utama. Wa tak cakap TGHH perlu disingkirkan atau dikekalkan, tapi, bagi wa, masalah utama, begantung pada pemikiran ahli sendiri dan perwakilan pada setiap kali pemilihan ketika menilai prestasi pemimpin2 utk dicalonkan semula.

Soal bahasa kasar dan kesat lu kat Presiden, wa tolak ketepi. Tapi, walau apa pun, wa tak kata wa tak bersetuju dgn semua artikel2 lu. Artikel lu harini bagi wa agak baik kalau wa tengok dan nilai pada beberapa cadangan.

Dari pengalaman wa yg ckit ni, wa tak nafi, PAS memang memiliki jumlah ahli yg terlalu banyak utk menggerakkan jentera, sebut ceramah je semua akan hadir dan sebagainya.

Tapi, dari segi mengaktifkan, mempelbagaikan strategi dan kelembapan gerak kerja dan tugas, PAS agak tidak konsisten.

Utk makluman lu, wa pun kadang2 bercanggah jugak dgn member2 yg suruh wala' membabi buta tanpa bagi peluang kat wa utk bagi komen.

Bagi wa, wala' bukanlah senjata utk mendiamkan seseorang bercakap, menegur dan berbincang.

kutty hitam said...

apa la bodoh kau ni malin..kata kata suci dengan maki hamun pun x reti beza...bodoh sikit sikit dah la....

Malin-0ri said...

asakura, Lu kena studi carta organisasi PAS dan studi jawatan2 penting selain jawatan presiden. Lu kaji peranan timb. presiden, Lu kaji peranan naib presiden dan Lu kaji peranan mursyidul am sekali. Lu studi ucaptama presiden pas semasa muktamar dan resolusi yg disepakati, setakatni performace sapa yg unggul atau Lu tak tau apa2 ? huhuhu

kepunden said...

Edyes....
Gua bkn nk bndingkn Nabi ngan hadi. Hujjah gua, keperibadian yang tinggi satu bende yg amat penting dlm diri pemimpin.Bukan hnyer imej yg berkopiah/berserban jer.
Kan Prjuangan PAS nak menegakan negara Islam. So kepimpinannyer mstilah berlandaskan/merujuk kepada modeul negara & pemimpin Islam.
So yg paling baik ialah Madinah & Nabi Muhammad ler.
Klu lu ade contoh yg lebih baik selain dari ulama melayu lu, gua x tau ler.

anti DAP-PKR-HINDRAF-Majli Peguam

Sokong-PAS Reform

Anonymous said...

oiii malin...kau nak bodoh,bodoh sorang2 je lah....jangan nak ajak orang lain bodoh sekali ngan kau..






malin bodoh

Asakura said...

Salam
Wa pun tak kenal sapa MaLin, hehehe.

Apa2 pun, bagi wa, blog Aduka dah jadi tempat utk makhluk2 berforum.

Senang cite, wa rasa, apa kata, lepak kat Utara Online. Bukak satu thread, dgn jaminan, wa akan pantau.

Walaupun wa bukan ADMIN UO dan sekadar MOD di UO, wa rasa, perlu perbincangan mcm ni dgn lebih baik. Aduka bleh la ajak Spanar, Uma dan lain2.

Masalah samada wa tak tau atau wa tau, bagi wa, hanya Allah yg mengetahui apa yg wa tau, hehehe.

Kalau nak banding sapa yg unggul dan sapa yg tak unggul dalam PAS, masing2 ada kelebihan dan kekurangan.

Ada satu2 masa, TGNA ditegur dan dikritik dgn beberapa tindakannya dan dipuji dgn beberapa reformasi yg beliau lakukan dan ada satu2 masa, TGHH dtegur dan dikritik dgn beberapa tindakannya dan dipuji dgn beberapa reformasi yg beliau lakukan.

Cumanya, dlm apa perkara pun hatta dalam politik, kalau lu buat silap, memang orang akan hentam lu kaw2 sebab dlm politik, orang akan cari kesilapan dan bukannya kebaikan.

Kalau lu buat baik pun dlm politik, orang akan tetap cari kesalahan dicelah2 kebaikan yg lu buat tu utk menunjukkan kepada umum yg kebaikan yg lu buat tu sebenarnya jahat pada mata semua pihak.

Beza bro antara politik Islam dgn politik tak ikut Islam ni.

Satu lagi, bab unggul yg MaLin sebut tu, bagi wa, dlm satu peristiwa perang Badar, Nabi menganjurkan dan bagi cadangan agar tawanan perang tak dibunuh.

Bila ditanya Abu Bakar, Abu Bakar sokong Nabi, tawanan perang tak dibunuh. Tapi, bila ditanya Umar, Umar menganjurkan agar dibunuh dan Allah turun ayat 67-69 dari Surah Al-Anfal agar tawanan perang Badar dibunuh. Ulama' bila membahaskan ayat tu menyebut bahawa ada beberapa pendapat Umar dibenarkan di dalam Al-Quran.

Dalam hal ni, wa pun tak pasti, sapa yg unggul dan sapa yg tak unggul. MaLin, lu rasa2, sapa unggul dan sapa tak unggul....?

Hehehehe......

Wa tak sebelah mana2 pihak. Bagi wa, nak tolak hujah satu2 pihak, kena ada dalil, sumber yg kukuh, kuat.

Wa agak kurang setuju bila ada pihak2 mengkritik TG Presiden dgn senarai2 kesalahan yg digariskan, pihak yg menyokong TG Presiden pula berhujah dgn hujah ''TG Presiden ulama',diiktiraf semua orang kealimannya, etc......''
Kalau mcm tu, mampos bro. Wa rasa mcm ada imuniti la plak. Kalau lu belajar hadith dan merujuk pada bab Jarh Wa Ta'dil atau Bedah Siasat Perawi Hadith, tak de imuniti2 mcm tu.

Kalau Imam Zahabi sebut : Imam Malin alim kabir, wara'...Akan tetapi, adapun Imam MaLin itu kurang ingatannya dan buruk hafalannya...

Walaupun Imam Malin tu seorang yg alim, wara', faqih, tapi, ada kritikan2 Imam Zahabi terhadap Imam Malin dari segi kurang ingatan dan buruk hafalannya menunjukkan bahawa dalam mengkritik, ada manhaj, ada kaedah yg digariskan. Sapa2 pun tak de imuniti bro, hehehehe.

Wa tak kata semua pendapat Aduka tak betul dan wa tak kata semua pendapat Aduka salah.

Dah jadi khutbah plak, sory Bro Aduka, wa dah mengforumkan dan mengkhutbah Jumaatkan lu punya mimbar blog. Ni bukan khutbah ''Dari Mimbar Rusila'', hehehe.

Malin-0ri said...

tulisan yg panjang tp tak menjelaskan peranan jawatan2 tertinggi dlm PAS. kita cite berkaitan dgn presiden pas semestinya berkait dgn pas dan organisasinya serta peranan berbagai jawatan yg dimainkan oleh masing2 spt yg wa sebut sebelumni. Lu xyah citela imam tu , imam ni , begitu begini kalu tidak relevan dgn bersiasah dlm jemaah. wa tanya sapa yg unggul tu saja menilik pandangan Lu dlm mencari pengganti presiden pas yg ada sekarang mengikut tajuk asal artikel. Lu jgn hanya ikut-ikutan dgn penulis ni yg hanya sekadar nak tukar pengganti tp tulis sapa2 saja yg ganti akan membawa perubahan dan 'perubahan' hahahaha. tunjukla sapa yg unggul dlm hiraki pas sapa paling senior dan layak (takkan sapa2 pun boleh jd presiden pas? )
bgla cadangan bang, husam ke layak, khalid samad ke layak nizar ke huhuhu

ps: wa pon xtau Lu sapa, at wa tau la tu pon tgk pic je, gonjeng je roper hihihi.

Xenan said...

malin..kenapa nak kene cadang nama?

lu agent pemimpin mana2 ke?

lu still lagi tak paham ek?

konsep kitorg kat sini ialah as political activist islamic nation.Cthnya andai UMNO yg betul2 nak Islamic Nation, dah tentu kitorang akan sokong UMNO dan mengkritik UMNO secara critical.

Sekarang PAS yg nak islamic nation n gua sgt percaya hasrat PAS.Jadi kritikan pada PAS adalah penambahbaikan PAS supaya dpt benar2 mencapai cita2 islamik nation.

Persoalanan POKOK di sini macam mana Islamic Nation nak tercapai kalau tanpa sokongan rakyat rentas bangsa n agama?

Kenapa pula tak dpt sokongan?Salah satu sebab UTAMA ialah Pres PAS sendiri tak mampu menarik sokongan rakyat rentas bangsa n agama.Tnaya la org keliling lu, melayu cina india..tertarik ke dorg dgn TGHA?

Demi Islamic Nation, Pres sebegini wajib sedar dgn
1. melucut jawatan sendiri
2. diturunkan.
3. Sedar dan memulakan pembinaan imej islamik yg menjurus kepada sokongn rakyat rentas bangsa n agama seperti TGNA n Nizar.

Tugas kita dalah terus mendesak dan mendesak demi islamik state.Bukan sebok mencalonkan nama2.

saye said...

di doakan berjaya dalam pertemuan nanti. minta Allah buka minda semua orang. pergi dengan niat cari redha Allah nak bantu ke arah "islamic state" dengan alasan pres. perlu ditukar tapi pada masa yang sama tetap akan redha jika hasil pertemuan nanti nampak keperluan pres. kekal.(tapi gua tak nampak pun keperluan dia kekal pun he he)

apa pun gua tak setuju ngan lu pasal topik ustaz harun. lu dah dengar citer dia betul2 lum? bila masa lak kerajaan saudi? kerabat je la. mcm adik ipar rosmah mintak lu tolong la. memang la dia kaya gila, ada kabel baik tapi dia tetap bukan Najib. lagi satu offer dia bersifat personal la bro, lu kena tafsir secara kontekstual la. tak leh guna literal or tekstual.

kepunden said...

Kebodohan bukan bermakner kurang akal. Tapi tidak menggunakan akal yang diberikan secara kolektif. Dalam perjuangan perlu di ingat akan ada yang terpaksa dikorbankan. Pada masa dan keadaan seperti sekarang, TGHA & the geng terpaksa dikorbankan ataupon sebaik-baiknyer berkorban untuk sebuah perjuangan.
MaLin berhujah berdasarkan keJUMUDkan dan ketakutan yang telah menenggelamkan kebenaran yang sepatutnya dinilai dahulu sebelum dibenamkan.
Walaupon diakui UMNO juga adalah didominasi Islam, namun kerana keengganannya memelihara & mengangkat Islam sebagai pegangan yang tulin, maka ia perlu dikorbankan.

kutty hitam said...

aku dah kata jangan layan budak bodoh malin tu..korang hujah la macam mana, dia takkan jawab..dia balas balik borak kosong campur maki hamun sikit buat penambah perisa...

balik balik kata Aduka kencing pengikut..pengikut Aduka bodoh..sebijik macam lagu penembak babi..ntah ntah org yg sama...sebab tu bila malin menyalak, penembak babi senyap..begitulah sebaliknya...

hakikatnya mereka ni hanya pengacau yg diupah....

Anonymous said...

hoi aduka,

betapa kurang ajarnya hang bila kutuk melayu felda bodoh sejak azali..

so ni last la aku baca blog hang..

ok pegi mampuih sama hang..

MaLin-0ri said...

Lu jgn syok sendirila demi islamic nation presiden pas wajib kena lucut jawatan sendiri hahaha, lawok jenaka tahap dewa. suruh TGHA letak jawatan, maka sokongan org kafir meningkat tak kira sapa presiden pas asal bukan TGHA, senang2 kamu desak je kapalsing jd presideng pas lg ramai org kafir beri sokongan hahaha. woii bodoH, cuba Lu studi sirah Nabi saw. sejak kecil Nabi Muhammad digelar al-amin, abu jahal, abu lahab dan juok2nya menerima Muhammad sbg manusia mulia, tp kena Nabi saw ditolak oleh musyrikin mekah abu jahal, abu lahab dan juok2 mereka? kenapa? adakah kerana btg tubuh nabi saw? adakah kerana nabi saw bernama Muhammad?

ps: lemahnya akal kamu dlm membuat percaturan politik, wa tidak terpedaya dgn ayat Lu demi islamic nation , tolak TGHA: kafirin pun berbondong-bondong sokong pas , hihihi semudah A,B,C...

Anonymous said...

anon 12.28 am macam org bodoh..takde sape pun ajak lu masuk blog ni...lu nak berambus pegi mampos la..peduli hape..ada wa kisah? wakakaka.....

putrikhayalan said...

astaghfirullahalazim....bertobat la aduka. mcm xdk agama. jgn mendabik dada jika ilmu skdr cebisan. cebisan x mmpu mngawal akal. akal yg cetek dan sempit akn mudah menterjemahkan kebodohan seseorang. kta adalah khalifah di bumi allah harus mmberi contoh terbaik bukan skdr memaki hamun..

pejuang Islam&Melayu said...

baca kisah aduka nie teringat kisah abdullah ibn salam, beliau adalah seorang yahudi yang terkemuka di zaman Rasullullah. kalau sapa2 yang tahu cerita nie eloklah ambil iktibar. sifat aduka ni sama seperti kaum yahudi di zaman tersebut.Nama sebelum islam beliau adalah husen bin salam.


Setelah mengetahui bahwa mereka( kaum yahudi) enggan menerima seruannya, Rasulullah bertanya, "Bagaimana kedudukan Husen menurut kalian?"

"Dia pemimpin kami, Kepala Pendeta kami dan pemuka agama kami," jawab mereka.

"Bagaimana pendapat kalian kalai dia masuk Islam ? Maukah kalian mengikutinya?" tanya Rasulullah.

"Tidak mungkin! Tidak mungkin dia akan masuk Islam. Kami berlindung kepada Allah, tidak mungkin dia masuk Islam," jawab mereka.

Tiba-tiba Abdullah bin Salam keluar dari bilik Rasulullah dan menemui mereka seraya berkata, "Wahai orang-orang Yahudi, bertakwalah kepada Allah. Terimalah agama yang dibawa Muhammad. Demi Allah, sesungguhnya kalian sudah mengetahui bahwa Muhammad itu benar utusan Allah. Bukankah kalian telah membaca nama dan sifat-sifatnya dalam Taurat? Demi Allah, saya mengakui Muhammad adalah Rasulullah. Saya beriman kepadanya dan membenarkan segala ucapannya."

"Bohong!" jawab orang-orang Yahudi. "Engkau jahat dan bodoh, tidak bisa membedakan mana yang benar dan salah," umpat mereka lalu pergi meninggalkan Abdullah bin Salam dan Rasulullah.

"Engkau lihat, wahai Rasulullah. Orang-orang Yahudi itu pendusta dan sesat. mereka tidak mau mengakui kebenaran walaupun di depan mata," ujar Abdullah.

Ariff Ahmad said...

LOL la engkau ni. Konon pandai konon hebat. Memang LOL.