Skip to main content

Insani (ulama pondok Terengganu) ada kuasa admin - Songkok Putih.

Oleh : AdukaTaruna

Pengenalan kes : ID pengguna TKO (Fansuri dan AdukaTaruna5) telah disabotaj oleh pihak yang dipercayai pihak dalaman TKO. ID itu telah diambil alih dan ada yang menyamar menggunakan ID itu untuk tujuan fitnah yang sangat jijik. Ini adalah satu sejarah besar kali pertama dalam penubuhan sebuah badan media PAS Dungun.

Rujukan kes : Klik sini (tidak dinafikan kemungkinan link boleh hilang. Kita terpaksa taip kemungkinan ini sebagai lock tindakan jijik mereka. Teknik pasung ego. Egonya dipasung untuk TIDAK PADAM setelah diawamkan tindakan mereka padam, dan ego mereka turut dipasung untuk PADAM setelah diawamkan teknik ini)



Kes tidak serius jika mereka bertindak jijik melalui satu kaedah fiqh aneh dengan delete & ban ID Fansuri dan Adukataruna5 (ID Fansuri bukan ID gua, tapi ID rakan).

tetapi sejarah tercatit begitu jijik apabila ID pengguna TKO untuk satu badan pengamal media disabotaj dan dikhianti oleh TKO sendiri. Dasyat! Mesti ada satu kaedah fiqh yang membenarkan mereka bertindak di luar reputasi dan kredibiliti ini. Kerana pentadbiran TKO dikuasai oleh golongan ustaz dan ulama (tapi gen Melayu la).

Adakah orang yang sabotaj ialah Insani?

Selain dari Songkok Putih sendiri, dan Abu Muaz serta Tok Jongos; gua beratkan cabaran bersumpah laknat, satu bahagian dari sistem Allah, untuk menafikan penglibatan dia terhadap penganiayaan ini.

Mari kita melihat kenyataan rasmi Songkok Putih hari ini.



Songkok Putih memberi maklumat bahawa Insani mempunyai kuasa admin! Selain Tok Jongos. Tidak menolak peratus Tok Jongos terlibat, tetapi melalui risikan dan pengalaman gua, Insani adalah manusia pertama yang harus duduk dalam list siasatan.

Dan melalui risikan dan pengalaman juga, gua menyatakan, Abu Muaz menduduki list kedua. Kita ada bukti bagaimana ketetapan no list ini boleh disusun walaupun tidak menafikan bukti susunan list bukan bukti muktamad kes.

Bila bercakap tentang risikan dan maklumat, gua terus teringat satu peringatan Penarik Beca yang selalu sangat diulang2. Yakni switch hunting. Atau cari dan bunuh pemberi maklumat. Untuk meredakan perkara itu berlaku, gua umumkan bahawa, rakan gua uma, berkecuali dalam kes ini. Dan gua menghormatinya. Dan diharapkan pentadbiran TKO tidak berlaku UMNO kepadanya.

Kaedah siasatan.


Kaedah siasatan yang dipilih ustaz genetik Melayu Songkok Putih ialah tanya dan percaya. Sangka baik.

"Cemekom~ Ustaz Insani, ada ustaz ambil alih ID AdukaTaruna5 tak?"


"Ana tak tahu apa2."


"Yer. Ana pun yakin. Inilah keputusan rasmi siasatan ana."

Tapi gua memilih melawan dengan satu kaedah sistem yang diperkenalkan Allah. Mustahil gua mengikut 3rd party ulama. Apatah lagi 3rd party genetik Melayu. Yakni bersumpah laknat. Ini bukan perkara emosi. Ini adalah satu kaedah yang diturunkan bagi manusia mendapatkan kepastian dan keadilan. Kaedah sumpah laknat adalah kaedah Allah.

Dengan ini, pada 2.24 pm Ahad 17 Januari 2010, selain Songkok Putih, Abu Muaz dan Tok Jongos, N3 ini mengkhususkan list no satu, yakni INSANI (ulama pondok Terengganu) untuk bersumpah laknat tidak melakukan perkara yang didakwa.

Kita akan mengucapkan terima kasih, dan memohon maaf kerana terpaksa membabitkan dia untuk mencari keadilan kes serius ini. Seterusnya kita akan menuju ke list no 2. Sehinggalah 6 pembolehubah password semuanya bersumpah laknat, kami dengan rendah hati akan memohon maaf secara terbuka dan mengucapkan terima kasih.

Dan pada pihak Fansuri dan AdukaTaruna5 pula, kami akan turut bersumpah laknat mendakwa kes khianat ID kami bukan fitnah atau rekaan. ianya memang berlaku. Sekian dulu.

Wallahualam.

Kertas Lampiran Awam.

Nama <-------------------------------> Tindakan

Songkok Putih <----------------------> Belum bersumpah.
X pembolehubah password <---------> Belum bersumpah.
Y pembolehubah password <---------> Belum bersumpah.
Insani <-------------------------------> Belum bersumpah.
Abu Muaz <--------------------------> Belum bersumpah.
Tok Jongos <-------------------------> Belum bersumpah.

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.