Skip to main content

Hishamudin: AdukaTaruna tetap akan disiasat, tidak akan dilepaskan?

Sepintas lalu Buletin Utama TV3 menyiarkan bahawa kes AdukaTaruna tetap akan disiasat, dan kes beliau akan dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara walaupun telah membuat permohonan maaf secara terbuka. Pihak polis akan berkerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi Malaysia dalam membuat siasatan rapi.

Berita sepenuhnya akan menyusul.

Nota: Ada kontradiksi antara kenyataan Hishamudin dan Rais Yatim semalam.

Comments

  1. Salam...

    Gua setuju ngan keputusan Hishamudin..

    Tapi.. kalo takat siasat je, buang masa je la..

    Pastikan.. ada siasatan beserta hukuman...

    Paling bangsat pun, bagi hukuman ringan pn ok la gak kot.. org lain pun tgk xde la sakit mata kalo kluar kosong je.. nanti semua orang akan ramai lagik buat salah cam AT...


    Citer panas..
    Berita panas..
    Artikel panas..

    Post Giler > http://dakmuo.frenzyfm.my

    ReplyDelete
  2. salam,beri hukuman yang setimpal untuk jadikan pengajaran pada yang lain.

    ReplyDelete
  3. kalau semua dah penat dok baca komen nii.. apakat kita pekena jus jambu segar:
    Klik dibawa ni:
    => Resepi Jus Jambu

    ReplyDelete
  4. "AT ada kah kamu melayu? bukan.."

    buat apa jadi meLAYU, doh?

    patutlah lembap nak mampos!

    wakaka...


    *p.s. 1) aku keturunan menyegar.
    2) depa kata kita tak boleh hidup tanpa sultan. habis melaka & sarawak tuh apa kes? indon pun boleh survive! dasar bangang otak masih pakai keris untk bertahan, keldai untuk bergerak & burung merpati untuk berhubung BERBANDING pistol, kereta & HP...

    ReplyDelete
  5. Hukum jgn tak hukum,bagi pengajaran pada semua,bukankan dalam islam itu sendiri hukuman itu pengajaran bagi setiap yang ingat..

    ReplyDelete
  6. gua tak paham apa benda sangatlah dia nak siasat sampai lama sgt.mmg padanlah dia kena hukum sebab buat salah,tapi apahal dia sorang je kena ha?tak silap gua,ada lagi non melayu yg patut kena siasat tu

    ReplyDelete
  7. Kes ni dah jadi panjang lebar..

    Mari kita tgk apa yang bakal terjadi..

    ReplyDelete
  8. Salam..

    Biasa la.. biasanya.. Pihak Berkuasa tunggu ada Report dari rakyat.. baru diorang siasat.. Dlm pengetahuan aku.. camtu la kot.. sbb.. aku xde lak tgk lagik pape kes yg tiba2 je Pihak berkuasa siasat..

    Mesti kena report dulu.. yg lain2 kes hina tu.. xde org report lagik.. Apakata lu report?

    Kalo statement gua salah.. MINTA MAAF.. kes settle..


    http://dakmuo.frenzyfm.my

    ReplyDelete
  9. DakMuo

    lu budak baru dlm ni.biasa dlm blog ni kitorang hentam pimpinan.walaupun ada sikit2 yg begaduh sesama sendiri.

    so bila sebut pimpinan ni,wa tuju pada dewan pemuda pas contohnya.kenapa tak buat report?macam kes AT ni wa tau pemuda umno yg beriya2 report.bukan org perseorangan.sebab umno ni tugas dia jaga melayu dari dihina melayu lain.cina india takpe.haha

    ReplyDelete
  10. patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

    JOM UNDI DI SINI!

    ReplyDelete
  11. HAHAHAHAHAAA>>> SEMUA OTAK MELAYU DH KENA PSIKO SAMA ITU ADUKA TARUNA!

    SYABAS wa ucapkan kepada AT kerana berani utk menggunakan dirinya dalam mengajar PAS tentang hakikat, "YANG BENAR TETAP BENAR, YANG SALAH TETAP SALAH".

    tegur melalui tulisan blog, dh byk kali dh. kali nih wa rasa AT saje jer bwat isu nih utk menunjukkan kpd pas, HASAN ALI, kalau dh salah tetap salah. AT menunjukkan bahawa yg bersalah perlulah berani utk menerima hukuman. So hasan ali? ada berani cam AT tak utk serah diri utk menerima hukuman?

    keh...keh...keh...

    power siot AT!

    ReplyDelete
  12. ala ramai lagi perompak, penjenayah kat luar yg bebas tu yg patut ditangkap, didakwa n disumbat kedlm jel... celupar kat alam maya pun jd kecoh... tp apa nak buat AT Msia ada akta komunikasi Multimedia 1998. Wife n family AT bersabarlah ye..

    ReplyDelete
  13. ala kasi settle jer la.dio dah mintak maaf,bukan bosar bonar dosa dia.kalau dio berdosa...bertaubat la.

    ReplyDelete
  14. -kalu nk sgt hukum AT dgn kslahan yg wa rase samar2 tu, elok AT nie dikenakan hukuman brkelakuan baik dan wat kerja2 amal selama 300 jam mayb cuci lantai istana sultan johor sbg cntoh,hahaha..senang, wa rase dua2 pihak brpuas hati..gomen pun xla malu sgt nk bebaskan AT..xyah tnye la puak2 pncacai umno, diorang mti nk AT kna pncung je ,bingai btul!!

    -AT abis reman 29hb, kes hasan-khalid pun 29 hb. so kite tgk la nti sape yg kuar dlu..

    p/s: snang skit bile xde filter nie, kalo x wa asik kna sign in utk komen,hehehe..

    -zargus-

    ReplyDelete
  15. Mmg le banyak lagi kes rompakan bersenjata,bunuh,rogol.ragut dsb nya Polis nak siasat,tapi ingatkah pada pepatah " siakap senohong gelama ikan duri,bercakap bohong lama-lama mencuri"...dan tak taukah dosa memfitnah tu sama seperti memakan daging sesama saudara....disebabkan artikel fitnah yg ditulis itu ,kesan nya akan memporak-perandakan negara dlm jangka masa panjang...nie semua membuang masa...banyak lagi artikel yg boleh dutulis,knp tulis benda2 yg menyusahkan diri sdr...cuba lah fikir mcm mana kita org melayu nak tembus pasaran dlm negara kita sendiri...mcm mana nak bulk order kat ali baba ke..mcm mana nak dominasi perniagaan di negara kita sdr...mcm kat kelantan sana,majoriti bisnes dikuasai oleh org tempatan,tapi pd kawan titik kejayaan diukur pada berapa tinggikah bangunan di kawasn tersebut sbg penunjuk aras kemajuan kawasan itu...paling tinggi bangunan kat Kota Bharu brp tingkat??..lu pikir lah sendiri...jadi disini maksud kawan,adalah lebih baik kita berbincang bgmana nak meningkatkan taraf ekonomi org melayu itu sendiri,harap kalian faham apa maksud kwn disini...hentikan perbalahan,jalinkan perpaduan,baru boleh kerja,niaga,bersuka-ria,kawin 2 dsb nya...ok arios

    ReplyDelete
  16. ibnu marzuki al firdaus says
    Friday, January 29, 2010 4:48:00 PM GMT+08:00

    wajarkah sultan johor ke5 mohon maaf di atas apa yang telah berlaku masa dulu demi menambat hati sebilangan rakyat malaysia yang masih tak puas hati?

    WOI (ibnu marzuki al firdaus) KO NAK TAU TAK NAPER ORANG SEMUA BACKING SULTAN! SEBAB SULTAN adalah ketua agama!!! JADI, KALAU ADE APE2 YANG BAGINDA BUAT SALAH ITU URUSAN DIA DENGAN TUHAN...KO TAK PAYAHLAH NAK MENYIBUK, PASTU XDE BUKTI NAK TUDUHH, AKU NASIHATKAN KO DIAM JELAHHH, KAYUUU
    lepas ni aku rase pdrm akan cari budak sekor ni!(ibnu marzuki al firdaus)

    ReplyDelete
  17. WOI (ibnu marzuki al firdaus) KO NAK TAU TAK NAPER ORANG SEMUA BACKING SULTAN! SEBAB SULTAN adalah ketua agama!!! JADI, KALAU ADE APE2 YANG BAGINDA BUAT SALAH ITU URUSAN DIA DENGAN TUHAN...KO TAK PAYAHLAH NAK MENYIBUK, PASTU XDE BUKTI NAK TUDUHH, AKU NASIHATKAN KO DIAM JELAHHH, KAYUUU
    lepas ni aku rase pdrm akan cari budak sekor ni!(ibnu marzuki al firdaus)

    Friday, January 29, 2010 10:21:00 PM GMT+08:00

    LU SKNG BKN PSL LU BDHKAH? CUBA P CEK 1ST... X PUAS HT, P LAH LPR PDRM, NGOK!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.