Skip to main content

Hadi tiada kelayakan untuk menyatukan para kabilah perang.

Oleh : AdukaTaruna

Pembolehubah UTAMA dalam pemimpin di fasa perang ialah kelayakan / kemampuan nya untuk menyatukan para kabilah, para manusia yang bermacam rencah.

Allah menyusun sirah bagaimana kelayakan Muhammad saw menyatukan Ansar-Muhajirin dan pelbagai bangsa untuk menakluk dunia. Allah menyusun sirah bagaimana Salahuddin Ayubi menyatukan para kabilah Islam untuk menakluk dunia.

Itu bahan mentah. Bahan mentah yang dihafal dalam kepala otak Melayu. Dalam kepala otak ahli PAS berdaftar. Dalam kepalo hotak para ostad dan ulama. Tapi sebab spesis bangang, hafalan itu tidak ubah seperti keldai membawa kitab.

Hadi yang terbukti gagal dalam tajuk pembolehubah UTAMA, terus dikekalkan kerana falsafah bidaah sesat Kepimpinan Ulama. Corak kepimpinan Hadi menyebabkan setiap kabilah bukan sahaja pecah di antara kabilah, tetapi sesama kabilah turut pecah.

  • Hadi ditentang oleh majority blogger PAS sendiri.
  • Hadi ditentang oleh cendekiawan negara. Dari Prof kangkang, sampai Prof yang PAS sendiri puja pandangannya.
  • Hadi melahirkan kabilah tradisional vs kabilah Endorgan.
  • Hadi punca perpecahan tajuk UG.
  • Hadi ditakdirkan Allah punca Barisan Alternatif pecah.
  • La ni tgk lah. SP boleh bergaduh dengan Malaysia Wave plak. Bendanya kecik. Malaysia Wave tuduh dia Batu Api. Ni kes yang lebih penting ni, privacy pengguna TKO yang diceroboh, bila nak siasat? Lu kemukakan hujah mengapa lu bukan BatuApi@FireStone sekali dua dah la. Dan terus kepada priority yakni keselamatan ID pengguna TKO. Check system tu betul2. Jangan lari macam orang bersalah ma. Jangan divert isu.
Kesemua hakikat ini, tiada kepada ulama dan Melayu keldai pembawa kitab. Sehinggalah artikel ini dibaca pada hari ini. Bagaimana pun, ketaksuban kepada diri manusia berbanding kepada hujah membuatkan mereka enggan menerimanya.

Kalau Muhammad saw itu gagal menyatukan para isteri sendiri, gagal menakluki keluarga sendiri; adakah Allah terus lompat level-kan Muhammad saw dengan berjaya menyatukan bangsa Madinah dan seterusnya bangsa Madinah+Mekah dan seterusnya seluruh tanah Arab?

So, kalau Hadi ini gagal menyatukan PAS Terengganu, gagal menakluki Terengganu sendiri; pundek apakah yang menetapkan ulama itu lompat level berjaya menyatukan PAS Malaysia, Barisan Rakyat, rakyat Malaysia? Darjah satu tak pass, terus letak dia university. Atas merit apa? Merit bidaah sesat Kepimpinan Ulama.

Apa yang gua sampaikan ini diterima oleh logik binari otak lu orang. Candu sesat taksub kepada batang tubuh akan menolak hujah. So?

Langgar Hadi wajib ditunaikan. Cabut pembolehubah utama kepada segala masalah Islamic State Tactical.

Comments

  1. huahuahua..
    Hadi nih macam Uther Pendragon. Gagal menyatukan Camelot. Hadi dan jumud2 PAS Ganu adalah Penentang pembaharuan. Tak ubah mcm zaman kegelapan eropah. Kena ada King Arthur. Kena ada Merlin. Kena ada Renaissance dalam PAS!

    SP leh gi mampus. TB pun sama. Dua2 ekor mcm bangsat.

    ReplyDelete
  2. Lu kalau betul mau langgar hadi, wa ingat lu tak payah tulis banyak2 pasal dia...lu cakap masa langgar nanti.Kecuali lu tak jadi langgar.
    jadi ke Tak?

    ReplyDelete
  3. Bhai...

    Wa cukup seriyau bila lu kuar bahan mentah...pasal biasanya lu selalu fakap dalam hal nih!

    Kalu hujah sangap lu yang kata Nabi mampu menyatukan kabilah disebabkan peribadi semata-mata, maka wa kurang setuju ngan lu...(as usual..huhuhu)

    Lu takleh guna 'hujah' tuh (tapi wa panggil daleh! wa taram je pasal luorang anggap hujah...) hancusss..Lu musti akan hina Nabi-nabi dulu...Nabi nuh, yusuf, ayub, yahya termasuklah seorang nabi yang dihantar, tapi pengikut yang ikut sorang saje...walaupun yag dihantar 3 nabi! (lu rujuk surah yasin...)

    Bahan mentah lu tahap darjah lima, tapi lu nak hurai tahap STP...apa barang...!

    Wa rase, perpecahan yang lu senaraikan adalh disebabkan tidak mendapat info yang betul dan saheh! Kalau dapat info yang betul pun, lalu diserong oleh blogger lahnat, yang gilakan hits macam lu...nak dapat sponsor beb! whar6

    Contoh, senang je...uma (bukan nama sebenar) masih konpius maksud UG dengan kerjasama dgn. umno...GB pulak tak paham perjalanan sebenar JK Disiplin Pas....Bumble bee pulak bebuat diam, lepas tu sapu bawah karpet xenan je bila Hadi jawab isu UG...Xenan yang sibuk dengan projek t-shirt terlepas kenyataan-kenyataan akhbar Hadi dan usul diparlimen....huhuhuhu...

    Lepas tu lu cam biase (atau cam cibai?? whar3) memutar belit sesuatu ikut ala-ala utusan lahnat...ambik sekerat, bantai sekerat!

    Hasan ali, Khalid samad sedang disiasat..biar kedua-dua kemuka bokti....lu owang luar duk menyalak tak tahu punca..wa pun konpius...

    Lu nanti akan ulas ikut perangai blogger lahnat lain....

    Asas penting perpecahan adalah samada blogger pas yang faham tarbiyah atau perli tarbiyyah...Kalu blogger duk perasan pandai dari ulama', pandai dari owang lain....bangga dan takbbur, riak bagai nak rak...maka, wa rasa, datang presiden Iran, tak pun Imam Mahdi pun, belum tentu boleh bersatu!

    Hati busuk, siang malam buat fitnah...tafsir bahan mentah ikut logik syaitan....macam mana diri nak dekat dengan Allah.....Subuh barai, tahjud jauh sekali....Animal instinct bhaii!!! Hidayah bhai..hidayah tohan penting bhai...Jauh sekali nak masuk syurga kalau asyik duk main logik syaitan...!

    Bebudak munafik yang semayang belakang Nabi pun belum tentu masyuk surga (sah-sah neraka la kan..) lagi la umat nabi abad 21 yang hari-hari menfitnah, menipu, hentam ulama' nih! Bawak mengucap bhai...

    Apa yang wa nampak, lu geram pasal ID lu ada problem...Lepas tuh Hadi yang lu hentak...apa daaah!

    Nantikan uma nyalak kata Hadi lembab...pasal Hadi tak kuar statement pasal TKO tak bagi lu register..huhuhuh

    -boarshooter-

    ReplyDelete
  4. waa baik punya ayat Lu hentak geng blogger celaka nih huhuhu
    nanti wa hubungi su akhbar Hadi utk maklum pd TKO pasal ID kena Hek dan tak dapet register TKO, nanti masukkan sekali isu ni dlm projek langgar Hadi . kasi Hadi komen sket hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.