Skip to main content

Adukataruna: Lagi Updates Terkini

Oleh: Evelyn

Baru dapat koling2 dari Topeng Perak jugak. Topeng Perak pulak dapat berita baik dari Bukit Aman and dapat bercakap dengan AT. AT dalam keadaan yang baik, ceria dan sihat walafiat (Alhamdulillah..Syukur padaMu Ya Allah..) He is in a very good condition, jadi sahabat2 semua, yg concern pasal AT, jangan risaukan dia, dia dalam keadaan tip top!. Syukur sekali lagi Ya Allah...

Buat masa ini, AT berada di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial JSJK Bukit Perdana, Bukit Aman dan ditahan di lokap Bukit Jalil. Sekarang beliau sedang memberi keterangan dan keadaan beliau sangat baik. AT bagitahu, makan minum semua sedap (Xenan kata catering Bukit Aman sgt sedap), sembahyang pun senang tak ada masalah. Syukur sekali lagi Ya Allah!

Kepada semua readers, marilah bersama kita doakan kebaikan untuk A, mana-mana yang masih tersinggung itu, mohon lah kiranya dimaafkan keterlanjura beliau. Beliau sedang berhadapan dan sedia bertanggungjawab atas apa yang berlaku. Semoga segala yang telah berlaku, memberi pengajaran kepada kita, dan semoga dilain hari, Allah tunjukkan segala hikmah rentetan dari apa yang telah berlaku.


Last but not least, seperti layanan yang diterima di IPD Kota Bharu, kami mengucapkan syabas dan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Bukit Aman dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk layanan yang baik dan sikap profesionalisme yang tinggi dan mantap yang telah dizahirkan selama Aduka direman.








(p/s: I received emails and sms regarding the use of Kalimah Allah. Some people email me and asked me not to use perkataan Allah. Very funny, as I happened to be a Muslim since birth.. *Sigh*....)

Comments

  1. Evelyn,

    diorang ingat ko Kafir sebab nama ko. nama tu, mak bapak ko kasi atau ko cipta sendiri?

    ReplyDelete
  2. Parpukari dan budak Frodo Bargins tu boleh pakai nama Allah ke?

    Kafir ke Islam?

    Kah kah kah....

    ReplyDelete
  3. lupa pula nak conteng "sebol wuz ere" kat lokap bukit Jalil dulu.

    ReplyDelete
  4. ken salam kat aduka.... oiiii aduka.... lu kuar nanti wa lempang lu sedas sbelah pipi lu nanti.... pasni lu jaga la skit bahasa lu tu..... kalau lu nak lagggar sapa pun lantak la..... tapi lu jaga skit sensitiviti orang nanti..... ingat la bini lu tu kesian dia.....

    ReplyDelete
  5. Buat masa ini, AT berada di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial JSJK Bukit Perdana, Bukit Aman dan ditahan di lokap Bukit Jalil. Sekarang beliau sedang memberi keterangan dan keadaan beliau sangat baik. AT bagitahu, makan minum semua sedap (Xenan kata catering Bukit Aman sgt sedap), sembahyang pun senang tak ada masalah. Syukur sekali lagi Ya Allah!

    ko orang jgn tertipu la...pasal polis KPN nie tertiba jadi baik dengan blogger...musti ada udang di sebalik longkang...aku tercium bau busuk sesuatu la...aku harap AT..berjaga jaga...depa malaun dan firaun UMNO cuba saiko kat hang....ntah ntah depa cuba nak beli hang...mana tak bos monggolia dia baru balik dari India ...kat sana ramai pakar IT...musti ada sang bodek yang dah beri firasat supaya blogger2 yang ngetop dan racoon...patut di bela...aku harap bukan kena bela aje...may be kena belit sekali...ingat depa tu nampak baik hati tapi belum tentu murah hati...!!!

    ReplyDelete
  6. God Bless AT.

    God Bless the late Johor Sultan..RIP

    O' God, save us all in Malaysia.


    hehe

    p/s: God = Allah the one & only God of this universe

    ReplyDelete
  7. salam semua, kesian kat AT, tak pasal2 keluarga dia terlibat sama, mak ayah, isteri, anak, mentua.. aduhai... ini lah retorik nya rakyat malaysia (Melayu am nya) jaguh berbunyi bunyi guruh sembunyi kepala, jgn lupa report kebanyakan dibuat di johor, pasti AT akan dihantar ke johor utk membantu siasat...
    rakyat johor tak kan mendiamkan diri..

    ReplyDelete
  8. aku harap sangat setiap rakyat johor bagi penampar pada mamat ni..sbb kurang ajar..menghina org yang dah mati

    ReplyDelete
  9. nak mintak maaf..xde maafla orang mcm 2...kroni lu..pndai2la lu suruh maafkan..pandai lu bodek polis bukit aman baikla,2la, inila..dah kuar nnti mcm2 plak korang reka..aku hairan dan pelik kenapa orang mcm korang pikiran sempit n kolot mcmmnie..aku ingat dah pupus dah orang mcm korang nie..

    ReplyDelete
  10. tuihhhhhhhh!!!!sapa yg menyokong ini blogger mmg celako mcm pak ajis!

    ReplyDelete
  11. wahai aduka nape la kau nii.....

    ReplyDelete
  12. Salam...

    Hurmm.. kenapa AT dpt layanan istimewa semacam je eh?

    Tahanan dan banduan lain yg masuk lokap n penjara pun dapat layanan camtu ke???

    Kalo camtu.. sume org nk buat salah je la kijernya kan.. best semacam je..

    Korang2 sume xde rasa keraguan pape ke kat kes ni???


    Citer panas..
    Berita panas..
    Artikel panas..

    Post Giler > http://dakmuo.frenzyfm.my

    ReplyDelete
  13. DakMuo,

    Kat mana yang kata AT dapat layanan istimewa. AT cuma dapat layanan yang baik sesuai dgn profesionalisme pihak polis. Dont say stuff that makes u look like an idiot. We already tolerated your comments with your stupid links. DOnt make me delete all ur comments. Give comments accordingly, dont speculate with hideous intent.

    Understood?

    ReplyDelete
  14. "AT ada kah kamu melayu? bukan.."

    buat apa jadi meLAYU, doh?

    patutlah lembap nak mampos!

    wakaka...


    *p.s. 1) aku keturunan menyegar.
    2) depa kata kita tak boleh hidup tanpa sultan. habis melaka & sarawak tuh apa kes? indon pun boleh survive! dasar bangang otak masih pakai keris untk bertahan, keldai untuk bergerak & burung merpati untuk berhubung BERBANDING pistol, kereta & HP...

    ReplyDelete
  15. patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

    JOM UNDI DI SINI!

    ReplyDelete
  16. Evelyn,

    Ko tak jawab soalan aku. Nama ko tu, nama betul ke?

    Lagi satu, ko dah kawen ke? Hehehehe..

    ReplyDelete
  17. aku tak hairan AT dapat layanan yg baik..kalau aku ada kuasa kat negara ni,orang mcm ni la aku jaga..boleh buat aset beb..

    ReplyDelete
  18. Menyegar honggeh ko.....

    Wa rasa Lu ni bkn Melayu, mungkin Yahudi kot....Terbelanya Melayu di Tanahair Johor ni adalah kerana Kedaulatan Sultan nya.

    Jadi lu ni memang spesis celaka, Gua rasa lu ni patut diikat bg sedas dua di humban kt Sg. Danga.

    Lu sekolah ada mengenali apa itu "Rukun Negara". Wa rasa rukun Islam, rukun Iman lagi lu out. Ada hati nak jadi pemerhati bebas.....apa yang lu cari hah..bangsat.

    ReplyDelete
  19. Bahasa pertutura mencerminkan iman. kalau pakai bahasa maki hamun dan mencarut pastu hina ulama hina isteri nabi sesuka hati ade masalah ngan iman die...aku tak cakap iman die palsu atau tak lengkap..kerna iman seseorang hanya Allah yang tau...dan aku pon tak kenal secara sebenarnya AT..tp AT dan rakan2 blogger yang sokong die...tidakkah pernah sekelumit dalam hati korang anggap ini ujian /musibah Allah ke atas korang??pikir2kanlah antara yang kedua-duanye..kita saling menasihat..kerna kite manusia tak sempurna..kerna waktu2 akhir zaman ramai saje yagng berbicara tetapi bukan ahlinyenye..semoga Allah mengampuni dan menunjukki kite semua..amin.

    ReplyDelete
  20. Ini lah bahasa yang digunakan olih orang muda lah katakan, akan tetapi ini lah yang ditanamkan dalam benak mereka setelah bertahun tahun bersekolah di sekolah SAr khas nya PASTI. Ini lah produk melayu akhir zaman.... Nauu zu billah .....
    Allah swt mengetahui apa yang didalam diri kamu.... dan ingat lah suatu masa nanti kita semua akan melalui zakaratul maut. Wallahualam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.