Skip to main content

Aduka Taruna: Terkini Dari Bukit Aman

Aduka Taruna: Terkini Dari Bukit Aman

Oleh : Topeng Perak
Salam 1 Bukit Aman...

Hahaha... aku baru dapat call dari Bukit Aman dan dapat bercakap dengan AT. buat masa ni AT sedang memberi keterangan berkaitan dengan kesnya kepada pihak Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK).

Semuanya berjalan dengan lancar dan dalam keadaan yang baik. makan, minum sedap, nak solat pun tak de masalah sebab kemudahan untuk beribadat juga disediakan.

Aku pun dah hubungi peguam AT di Kuala Lumpur dan minta beliau berhubung dengan AT disana. AT kirim salam pada semua dan mohon maaf atas kesilapan dia. so tak payah risau... sama-sama kita berdoa untuk kebaikan AT.
  • Yang Benar Tetap Benar, Yang Salah Tetap Salah..!"
Menterjemah Keadilan, Menjunjung Undang-Undang...

Comments

  1. ok... semuanya cantek...


    Yang Benar Tetap Benar...
    Yang Salah Tetap Salah...

    Tunggu AT keluar untuk umumkan status langgar Hadi. Nak langgar Herman skali pun boleh...

    Reform PAS!!!!

    ReplyDelete
  2. solat leh jamak tak dalam keaadan ni? he he saje nak provoke fiqh aduka

    ReplyDelete
  3. kepala lutut lu duka.. lu mana buat salah dgn wa.. apa punya "poll" da..

    wakaka..

    ujian kat lu ni bro, bukan semua orang leh dapat pengalaman macam lu ni...

    semoga panjang umur bro, banyak benda lagi lu nak kena rakamkan untuk anak2 cucu kita ni..

    wa tunggu lu...

    ReplyDelete
  4. Salam..

    Cam best plak dok lokap ek??

    Layanan istimewa ek??

    cam de pape yg xbtol je...
    Pelik.. tapi benar..


    Citer panas..
    Berita panas..
    Artikel panas..

    Post Giler > http://dakmuo.frenzyfm.my

    ReplyDelete
  5. "AT ada kah kamu melayu? bukan.."

    buat apa jadi meLAYU, doh?

    patutlah lembap nak mampos!

    wakaka...


    *p.s. 1) aku keturunan menyegar.
    2) depa kata kita tak boleh hidup tanpa sultan. habis melaka & sarawak tuh apa kes? indon pun boleh survive! dasar bangang otak masih pakai keris untk bertahan, keldai untuk bergerak & burung merpati untuk berhubung BERBANDING pistol, kereta & HP...

    ReplyDelete
  6. Inilah Masalahnya kalau hidup tak berpaksikan islam...Melayu Melayu...bila ntah ada dalam Quran Melayu Boleh Masuk Syurga.....Melayu Melayu..Malu Aku Jadi Melayu...Apa Masalah Yang Timbul,Berfikir Ikut Akal Yang Dangkal Dan Hati Yang Mati,Inilah Jadinya.....

    ReplyDelete
  7. patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

    JOM UNDI DI SINI SEKARANG!

    ReplyDelete
  8. I LOVE YOU ADUKA!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. kita manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Dimana salah dan kealpaan kita sehingga kita diduga seperti AdukaTaruna. Kita telah diingati supaya tidak lebih dan tidak kurang dari setiap apa yg kita lakukan. keseronokkan kadang-kadang akan membawa petaka pada diri sendiri. Janganlah ada di antara kita kelak bertindak sedemikian rupa. Beringatlah sentiasa oleh kita, kemarahan, kealpaan, ketidakpuasan perasaan, kebencian (PHD), adalah datang dari Pemikiran yg tak terkawal. Kini Aduka Taruna telahpun direman utk disoal siasat, Jadi kita tidak perlulah lagi merungkai dan membawa berita mahupun menyebarkan sesuatu berita yang belum tentu kesahihanya. Pihak Polis telah pun menjalankan siasatan. Setiap dari kesalahan diatas kesilapan yang dilakukan AdukaTaruna pasti ada hukuman. Saya sendiri terkilan dengan penulisan AdukaTaruna. Bukanlah hak kita menghukum AdukaTaruna, kita negara yang mempunyai undan-undang. Jadi disini cukuplah ianya kita jadikan tauladan dan sempadan untuk kita semua. Kita didunia belajar dari setiap perkara yang telah lepas. Hendaklah Sentiasa mengikut perintahNya, sentiasa berdoa agar kehidupan ini dirahmati olehNya. Berfikir panjang sebelum membuat sesuatu perkara. Ada juga diantara kita terus mencaci maki penulis blogger ini. Mengeluarkan kata kesat. Setiap musibah yg terjadi sesama muslim, baiklah kita ambil iktibar. jadikan tauladan, lahirkan keinsafan pada diri sendiri. Bukanlah cara kita sebagai muslim terus mencaci maki, menghina. Alhamdulillah. Yang buruk datang dari hamba Mu Ya Allah. Sesaat kealpaan aku, besar dugaan dariMu. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. semoga lu selamat aduka..gua sentiasa mendoakan kebaikan utk lu..i miss your articles beb...

    ReplyDelete
  11. wa pun nak ucapkan aduka selamat...

    Wa juga berharap aduka dimaafkan.. Klu nak hukum aduka, maka hukumlah org lain dulu yg berdosa lagi besar-- mengkhianati rakyat n zalim terhadap rakyat..

    Lepas lu lu bertaubatlah-- Bukan sebab hina almarhum sultan tp sbb hina ulama secara melampau dan hina Aishah...

    ReplyDelete
  12. kalau waa.. waa memmang maafkan mangkuk ni..

    tp hakikatnya, suh si AT tu "taubat nasuhah" kenyataan yang dia tulis tentang Aisyah r.ah sangat2 menyesatkan & berdosa.

    1 dunia manusia maafkan kaw, tapi Allah S.W.T nak ampunkan kaw, hanya melalui taubat nasuhah saja..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.