Skip to main content

Cerita panas terbaru (siri 1)

Oleh : AdukaTaruna

Ini baru punya cerita beb. Baru tadi. Panas lagi nih. Tadi, tengah gua lepak2 depan pc, membaca, jin gua terjah gua dari belakang. Kanina sungguh. Nasib baik time tu tengah hari beb. Dan nasib baik time tu dia menyerupa sebagai Fasha Sanda. Kena time tu dia buat kelakar menyerupa as Hasan Ali, mau gua kena histeria secara automatik.

"Bos.. gua ada benda baik punya nih."

"Kanina lu. Lu tak boleh datang dari depan ke? Kalau nak langgar gua pun, tunggu la 2010."

"Ala.. bos. Emo selalu la. Gurau sikit pun tak boleh."

"Gurau kepala paip lu. Lu tukar balik muka tuh. Tak konsentret la bila lu guna muka Fasha Sanda nih."

"Yerlaa... yerlaaa....."

Pling!

"Ha.. dah bos. Gua guna muka Hadi, bos. Smart gak."

"Smart kepale otak lu. Muka Hadi, body Fasha Sanda lu kate smart. Tukar! Tukar! Nak muntah gua dah nih."

"Yerla.. yerla..."

Pling!

"Hah. Apa benda yang lu nak story kat gua?"

"Gua dah jumpa kaedah nak jumper masa."

"Ha?"

"Susah nak story bos. Tapi gua jin dah hidup ribu tahun. Maknanya teknologi gua lagi lama dari manusia. Lagi pun manusia punya teknologi banyak Allah musnahkan sekali secara pakej masa zaman dulu. Time umat zaman tu ingkar pada Allah. So, mereka terpaksa start from beginning la."

"Lu cerita ala kadar dulu la. Sebelum gua pening."

"Camni bos. Masa kat bumi ikut putaran bumi. So, Allah susun takdirNYA, loh mahfuz penduduk bumi ikut timming pusingan bumi la. Sekali pusing siang dan malam, 24 jam."

"So?"

"So, kat planet lain plak, ada yang sekali pusing makan 400 tahun waktu bumi."

"Pergh.... lembabnya."

"A'ah bos. Lembab macam Hadi."

"Dah.. dah. Hadi punya bab kendian cerita. Apa kaitan dengan planet lembab dengan planet laju?"

"Dengan sedikit kiraan, masa planet lembab itu, kita tembungkan dengan masa kat planet bumi. Kena gerak pantas, bos. Guna kelajuan gua."

"Apa terjadi?"

"Kalau dari bumi laju ke planet lembab, kita akan masuk alam belakang. Kalau dari planet lembat ke bumi, kita akan masuk alam depan."

"Wah... menarik."

"Siyes bro. Ini rahsia sulit bro. Kalau dapat kat jin2 pro USA ke Russia, mati la....."

"Tapi ada effect tak kalau gua folow lu?"

"Ada bro. Kalau lu follow gua camtu jer, jasad lu akan tertinggal. Takda teknlogi lagi yang boleh bawa roh lu jer. So, lu akan mati."

"Weih.. gile lu kalau gua mati. Banyak dosa lagi nih."

"Eh.. sedar plak bos banyak dosa."

"Tionaseng lu."

"Tapi gua ada alat yang boleh cover jasad bro. Diperbuat dari zarah cahaya. Teknologi alam gua."

"Selamat ke?"

"Jamin selamat bos."

"Mana lu tahu?"

"Gua dah test kat kucing lu."

"Celakak lu. Patutla kucing gua hilang 3 hari."

"Ngeee.... kena ada pengorbanan bos. Tapi kucing bos selamat. Selai bulu pun tak hilang. Kami uji dengan teliti."

bersambung.....

Comments

  1. Dia ni mana kenal syirik tak syirik..dia ni tak kenal sempadan dah..syok sendirik jek..

    ReplyDelete
  2. ayat Quran mana Hadis mana yg menyatakan bercakap dgn Jin tu Syirik wahai kekanda Tulang Besi?

    sila bentangkan..........

    ReplyDelete
  3. CAKAP DENGAN JIN SYIRIK...?


    KALU SEMBAH JIN MEMANG SYIRIK YANG NYATA.....

    ReplyDelete
  4. apa la lu aduka.... citer apa ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. ntah suka hati jer cakap syirik... abih harun din selalu sembang ngan jin kira syirik ke? Jin islam ???

    ReplyDelete
  6. Dan (ingatlah) ketika Kami (Allah) berfirman kepada malaikat: "Sujudlah kamu kepada Adam,” maka sujudlah mereka kecuali iblis. Dia (iblis) adalah daripada (golongan) jin, maka ia menderhakai perintah Rab (Tuhan)nya. Patutkah kamu mengambilnya dan keturunannya sebagai pemimpin selain daripada-Ku (Allah), sedang mereka adalah musuh kamu? Amat buruklah pengganti bagi orang yang zalim." -Al-Kahfi :50

    Adapun sesetengah ulamak mntafsirkan bahawa jin adalah bangsa yang suka menyesatkan manusia. justeru mengambil mereka sebagai pemimpin, teman, kawan malah berhubung dengannya dianggap syirik. Ada yang memohon pertolongan kepada jin sedangkan Allah tempat memohon pertolongan (Allahus-samad - Al-Ikhlas :2)

    ReplyDelete
  7. cam bes jer citer lu ni, tak tecapai gua punya disiplin ilmu.. blurr... kasi sambung cepat sket r kang ghamai lak cikgu bagi fatwa kat lu

    ReplyDelete
  8. -lu klu jin lu dtg, slalu lu cite potong stim..kasi abis la..bg pnjam jin lu sekor kt wa..

    -zargus-

    ReplyDelete
  9. Adapun sesetengah ulamak mntafsirkan bahawa jin adalah bangsa yang suka menyesatkan manusia. justeru mengambil mereka sebagai pemimpin, teman, kawan malah berhubung dengannya dianggap syirik. Ada yang memohon pertolongan kepada jin sedangkan Allah tempat memohon pertolongan (Allahus-samad - Al-Ikhlas :2)

    hehe padan muka kapten_shiqaqi (shibabi)

    ReplyDelete
  10. betul ke syirik ckp dgn jin.cek blk la mksd syirik tu ape.nabi sulaiman pun ckp dgn jin.tapi seeloknya jgn bekawan dgn jin sbb dia bole pusing kita bagi sesat.kita kan khalifah di muka bumi.termasukla jin tu.

    anyway,cite ape ni bro?jgn sambung byk sgt.hari tu cite ahli sufi pun tergantung gitu jee

    ReplyDelete
  11. kan anon dah tulis kat atas tu, berdasarkan kepada pendapat ulamak, ertinya khilafiyah ler tuh.

    Dan di dalam kaedah usul, sebaik-baiknya elakkan perkara yang syubhat.

    ReplyDelete
  12. Bercakap dengan Jin Syirik?
    biar betul....


    http://www.rawatansihir.com/forum/printer_friendly_posts.asp?TID=488

    ReplyDelete
  13. baik ko kawin jer dengan jin dusunraja. org dah kata itu masalah khilafiyah. bebal sgt per..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.