Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 10, 2009

Bangsa India suka kecoh? Sama jer kita nih.

Artikel 'India suka kecoh' diadu kepada polis

Pemuda MIC menyeret seorang pengarang kanan Utusan Malaysia yang melabelkan India sebagai kaum yang suka buat kecoh dalam satu artikelnya semalam kepada polis hari ini.

Biro Integrasi Kaum parti itu membuat aduan polis terhadap Zaini Hassan berhubung artikelnya 'Alkisah India di India dan India di Malaysia' di balai polis Sentul, Kuala Lumpur pagi ini.

Artikel tersebut menceritakan betapa kelam-kabutnya kehidupan di India yang dianggap telah mendarah daging dalam kaum tersebut, termasuk India di negara ini.

"India tetap India. Orang India ialah masyarakat yang begitu unik. Jika kita sering tengok wayang Tamil atau Hindi, itulah budaya mereka. Kecoh, kecoh dan kecoh.

Bangsa Melayu ni atas seinci jer dari bangsa India. Suka kecoh gak. Kalau pompan, jenis pot pet pot pet. Jiran dengan jiran, jarang yang baik-baik. Mesti mau gadoh. Tu yang pijak kepala lembu, yang kencing banner pemimpin lawan, yang bertumbuk dlm mesyuarat, baling2 kerusi tu sapa? Melayu ma..

Lu tgk la mesyuarat UMNO caner.. tak payah peringkat cawangan la, peringkat tertinggi pun. Time Khairy meang dulu, penyokong Mukriz mengamuk ala2 India. Sama jer. Gen lebih kurang. Agama asal dulu pun Hindu. Mukriz pun keturunan India gak. Silap2, kalau kira mau 60% dari UMNO semua keturunan India.

Tu pemimpin UMNO yang dakwa dipukul masa Bagan Pinang tu bangsa apa? Siap boleh masuk ICU plak lepas beberapa hari dipukul. Macam bangang. Tu yang sound Prof tak nak tengok muka tu bangsa apa? Siap title ulama lagi. Apa ke bangang majlis hujah ditumbangkan dengan kata-kata tak nak tgk muka. Bodoh piang punya ulama. Keling dengan Melayu sama jer..

19 comments:

kutty hitam al-juburi said...

ak rs mmg klaka je yg kencing2 kt ahli politik dap 2.yg dap buat,pmimpin die yg pijak.ad berani pmimpin umno(cth najib),x yah pijak gmbr la.jntik gmbr pmimpin dap,pastu kasi msuk berita.klo stkt taraf pnyokong,dap leh je blanje duit byk,soh pnyokong bakar n wat lg teruk.kncing kt gmbr pon melayu bange.adoyai.melayu2.dah la ad prangai amuk2 ni.mlayu ingt mlayu ngamuk,mlayu kuat.bngse lain pon leh wat gak la.mlayu paling kuat pon parang je la.klo yg terbang pon myb sngkut kt layang2 je la kot.cth melayu bodoh jebat.tuah bdoh wala'.jebat lak suka2 ht je nk ngamuk n bunuh org x bsalah

maLin said...

Aduka, nko tak kenal siapa Ustaz Abu Bakar Chik.. kalau nko kenal dan hayati sejarah perjuangannya, nko akan segan dan respect dgn jasa2 dia.

masa Ustaz Abu Bakar Chik jadi Ketua Pemuda PAS, dia byk membawa pembaharuan dan kestabilan dlm hierarki jemaah dari peringkat negeri hingga Pusat...dia dah berhabisan duit, masa dan tenaga utk perjuangan Islam...bandingkan dgn sumbangan kau?

dia juga antara pemimpin yg lantang menentang kemasukan pasukan kriket Israel ke Malaysia pada 1997 hingga terpaksa merengkok di penjara...sedangkan kau ketika tu masih di bangku sekolah.

dia bukan dari keturunan india la..dia Melayu Terengganu sejati tau....

Anonymous said...

Melayu Terengganu? oic....

C++ said...

Bhai AT,

Tue yang kencing kat gambor tue... diorang ader beristinja' ker lepas kencing.... takkan tak basuh kot... hahaha...

Bhai maLin,

Lu tulis ABC tue Melayu Terengganu sejati yer... patut la... patutla PAS kat Terengganu jatuh dulu.... Melayu Terengganu seduit tak laku... hampeh....

Anonymous said...

Pacik,,
penah dengar satu lawak nih tak..
[funny facts kind of ;p]

10 Indian = 1 Malay
10 Malay = 1 Chinese
10 Chinese = 1 English
10 English = 1 Arab
10 Arab = 1 Jewish


haha lupo sebenornye,
lebih kurang cenggini laa..

*actually based on intelligents

:P



nur

Anonymous said...

C++,

lu ckp siang pandang2..riki2 sikit..terutama melibatkan gen Ganu....

ada sorang KAPTEN pencen kelahiran Ganu follow blog ni..
dia mahir bab perang cyber beb...
skali dia menyalak, menggigil perut Hadi..bergegar2 bhai...berayun2 perutnya...hahahha....
tp skrg dia dah lari luar negara kot, lps kena hentak dgn gua...uma back up pun dia merajuk bhai..hehe...

Anjing Kerajaang Perpaduang Makang Ikang Masing!

-penembak burung unta-

Anonymous said...

nur,

gua tambah sikit...

1000 Ganu Malay = 1/2 Indian

Anjing Kerajaang Perpaduang Makang Ikang Masing!

-penembak burung unta-

maLin said...

bukak mata nko C++
tengok boss2 syarikat multinasional dan pegawai tinggi kerajaan Persekutuan, kebanyakan kelahiran Terengganu Darul Iman... parti Islam terbesar di Malaysia pun dipimpin ulama' Terengganu..apa yg tak lakunya?
jika tiada nilai dan 'sampah', dah lama mereka disingkirkan dan tiada tempat di hati masyarakat!? jgn lupa arwah Dato' Bahaman dan angkatan perangnya yg hebat menentang penjajahan British dahulu...
nko dan AT jgn jadi buta sejarah!!

penembak burung unta, nko org negeri mana? sila bentangkan sejarah kegemilangan org negeri nko? jgn hina Melayu Terengganu....

AdukaTaruna said...

nur,

10 jewish = 1 Melayu N9.

lalalalalala...

Anonymous said...

Itu yang bonar eh tu Bhai =>
10 jewish = 1 Melayu N9

Melayu N9 nie yang paling pandai matematik sampai namo nogori pun nak lotakkan 'nombor'...

Den Budak Pilah...

Anonymous said...

10 Melayu n9 = 1 arab batu pahat


lalalala


nur

Anonymous said...

maLin,

gua dok tanah Arab daa.. gua kacuk Sepanyol Itali..mata biru bhai..kalau gua story sejarah kegemilangan kaum gua, mau pengsan terkencet lu baca... kah kah kah....

-penembak burung unta-

Anonymous said...

-woi malin mahaii..lu nk cite bab sjrah dato bahaman la plak..nk trkentut plak wa rase..kalu dato bahaman idup lg skang nie, tgk muka ABC pun die tak mau..buang karan jer..dato bahaman brjuang menentang pnjajah, ABC n GENG duk brjuang nk berkelambu ngan anak didik penjajah (United Malay national organisation)..mung banyok makang ikang masing nie..!!

-penembak burung unta, pergh pnjang siot name lu..lu cite je sjarah tok moyang lu kt malin mahaii tue,mau die blik rusila brguru blik ngan mahaguru die..pastu wa plak cite sjarah tok moyang wa,wa kacuk portugal-prancis,mate wa purple maa,3 hri 3 mlm x abis sjarah wa..hahahaha..


-zargus-

uma said...

masing2 angkat kaum kerabat masing2 nampak...haha

kaum lelaki melayu n9
paling kesian wa rasa,
adat pepatih lah katakan...haha

moyang wa
keturunan pahlawan..
leh kira raja2 gak wa ni
harap2 bukan raja kapor...haha
wa dgn nik aziz tu lebih kureng laaa
ala ada setitik darah raja2...haha

Anonymous said...

wa malas puji lelebih la bangsa negeri wa.... lu tengok 3 perkara jer.... TV.... negeri wa dulu cipta.... baru TV letrik kuar..... wayang kulit..... kapal terbang...... bangsa negeri wa dah lama dah main benda² terbang ni...... wau bulan asalnya dari mana kalau bukan dari negeri wa..... laaaaagi ganas.... UFO.... sapa cakap tu asal dari makhluk asing..... tu dari negeri wa dulu bhhhhhai..... gasing tu..... kan ke cam alien spaceship...... tapi jaman tu takde la jabatan untuk daftar hak cipta terlepihara jadi akhirnya semua tu dapat kat orang lain...... hahahahaha

-abanghensem

CgLyn said...

eksen je abanghensem tu....

Kalau dibuat perbandingan 3 kaum ni, ambe rasa melayu lebih bersopan. Kalau kita naik bas, cuba kita dengar orang india dan cina bercakap. Suara kuat macam nak suruh seluruh bas dengar. Kalau masa nak beranak lagilah. Satu wad boleh dengar mereka terlolong2.

CgLyn said...

maLin, Bakor Chik memang hebat. Bukak sekolah lepas tu ajar budak baring depan buldozer.

Hanz_Azdi said...

yeah here we go again...ABC na na na bla bla bla...hehehe

Hanz_Azdi said...

yeah here we go again...ABC na na na bla bla bla...hehehe