Skip to main content

You ‘re not God…sekarang Tok Guru berrrrrblooooogggg - Hasan Ali


“(Nik Aziz) You ‘re not God…sekarang Tok Guru berrrrrblooooogggg. Tok Guru tidak berjumpa sendiri saya…dia dengar cakap (Prof.) Aziz Barri. Kalau Tok Guru panggil saya, berlaaarrriiii saya ke Kota Bharu,” sinis Dr. Hassan Ali.

“Kalau dia tak masuk dalam PAS, saya dah dapat 10 juta (ringgit) dengan kredibilitinya sebagai pakar motivasi dan sebagainya. Dengan saya masuk PAS, saya rugi…dah rugi boleh pula bala-bala bila orang kutuk saya dalam blog-blog. Sebenarnya tak berbaloi saya masuk PAS ini…bila terlibat dengan PAS, pintu rezeki saya ditutup…” ucapan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali sewaktu bertemu ahli-ahli PAS Anjung Tengah pada 1 November lalu.

Kalau penulis tiada bukti rakaman, hanya bukti kesaksian diri sendiri, gua juga seperti Cenangau. Harap terus lapor kepada JK Disiplin.

Kalau penulis ada bukti rakaman, jangan bagi kat JK Disiplin dulu. Bagi kat gua. Gua akan jual dalam bentuk DVD. Untung kita share 2.

Road Show Hasan Ali akan datang, gua harap lu orang stanby camera. Kalau takut, masuk blog Ibnu Hasyim, beli camera pen yang made in China tuh. Kalau pen pun Hasan Ali tak kasi bawak, lu tempeleng jer mamat tuh.

Comments

  1. Kenapa...

    aper masalahnya dgn kenyataan tu?

    ReplyDelete
  2. hassan ali kata rezeki die ditutup bila masuk PAS..rugi masuk PAS. Apa punya akidah die pakai ni

    ReplyDelete
  3. Hassan Ali kata akan berhenti membuat komen sebab dia masih dalam siasatan, apesal buat roadshow pulak?

    ReplyDelete
  4. "bila terlibat dengan PAS, pintu rezeki saya ditutup…" - pj pas selangor.

    apabila songsang niat, songsanglah tindakan, maka tersongsanglah ucapan.

    pasti masih ada yang akan memepertahankannya!!!!!!

    ReplyDelete
  5. pasti masih ada yang akan mempertahankan kesongsangan!!!!!!

    ReplyDelete
  6. hai bangang semua

    dia citer pasal pegorbanan masuk pas sedangkan dia boleh kaya kalau kat luar pas macam fazilah kamsah

    tpi dia pilih pas jugak sebab nak pejuang islam

    ada pahamm? tak leh paham? nak lempang?

    maknanya jahat2 dia lebih baik dari korang yang dah la bodoh, gaji seciput, sumbangan sikit., tapi erasan hebat seolah2 klau korang takde pas dan pr akan berkubur

    lu orang sape beb? cermin diri laa

    ReplyDelete
  7. ek eleh anon 1.42.. sembang deraih.. Woi, org berjuang kna ikhlas.. Klu dh dk ngadu gj sket, jgn ckp soal berjuang dgn ikhlas. KLu berjuang utk duit, sila join UMNO. Ko la yg bangang.

    Klu tkde pengundi baik PAS jd NGO/persatuan je. Kn ke tk perlu ssh ambik ati pengundi.. Woi bengap, ade ke pernah nabi mengadu sblm ni? Ade ke nabi pernah ckp, klu dia nk kaya, dia ptt terima aje twrn kaum kafir Quraisy dl?

    Sembang psl perjuangan tp ngadu psl duit ciput.. Ckp mcm keja tu lbh trk dari doktor kerajaan.. Klu nk kira psl sumbangan kt M'sia ni, doktor kerajaan yg lbh penat dari Hasan Ali n duit gaji diorg pn ciput aje.. Tp, lu pernah dgr ade doktor mengadu ms lu pi klinik/spital???

    ReplyDelete
  8. lu jangan jadi cibai..

    ayat sekerat-kerat..

    bagi full textla kalau berani!

    ReplyDelete
  9. setuju dgn anon Wednesday, November 4, 2009 1:42:00 PM.

    yg lain2 tu kebanyakannya kaki nyalak je. bodoh sombong.

    ReplyDelete
  10. Apa salahnya TGNA berblog. Nabi Sulaiman as pun mempunyai kenderaan untuk membawanya terbang ke sana ke mari. Melakukan kerja-kerja Islam memerlukan alat. Blog ialah sejenis alat yang sesuai dalam kerja-kerja Islam. Semikian juga kereta, pentas ceramah, komputer, kerusi, kertas A4 dan sebagainya.

    ReplyDelete
  11. oi hasan ali tu bekas BTN punya org,jadi dia tu memang barua Umno,la ni dia tengah memerlukan duit,sebab hutang dia banyak itu lah pasal dia nak cepat jadi MB

    ReplyDelete
  12. woi anon Wednesday, November 4, 2009 1:42:00 PM & FZY...... ko org pertahankan hasan ali, ada masyuuuk kotttttt. or korang pencacai dia.

    ReplyDelete
  13. Orang cermin diri bukan tengok gaji sapa besar tetapi amati amalan kita. Cara membuat perbandingan dalam islam bukan macam itu, Kalau kaya banding dengan miskin, kalau berharta banding dengan tak berharta, bukan nya aku gaji RM 13,000/ banding dengan gaji orang yang dapat RM 50,000/ cuba bandingkan dengan aku yang dapat RM 2,300/ patutnya dia lebih bersyukur bukan merungut. Peringatan "Khalid selaku panglima perang utama pun ada masanya menjadi soldadu biasa dalam peperangan... pernah ada riwayat Khalid bersungut?????????
    Oran yang benar sikap nya lemah lembut dalam menghadapi kemelut bukan nya melenting tak tentu pasal dan cari salah orang lain pula.

    ReplyDelete
  14. bodoh punya hassan ali..
    rezeki datang dari allah..
    bukan dari umno.
    bukan dari pas..
    bukan dari sesapa pun..
    kenyataan hassan ali tu leh membawa kepada syirik.. taubat lah ye cik hassan ali oi,,,

    ReplyDelete
  15. bro

    gua suka sekali tang ayat "...lu tampar je mamat tu.."

    hahaha...tapi elok ditambah sket...baling selipar sekali..

    amacam...ada berani ka orang Pas..??

    ReplyDelete
  16. hasan ali nak bagitau dia tetap kekal, dan yakin berjuang dengan PAS walau pun secara logik lagi, kalau ikut UMNO akan lebih senang hidup dia. ni nak defend diri serta menafikan yang dia pro UMNO.
    takkan benci sangat sampai tak nampak/ tak dapat rasional. jangan la macam tu nanti hilang kredebiliti.

    aa pun tindakan H.Ali buat roadshow padahal dah ada arahan suruh senyap memang BANGANG, TAK WALA', MENGHINA ULAMA (Pas dibawah pimpunan Ulama kan)dan BANGANG. kira sama la macam yang enyokong dia gelar kat A.T he he

    ReplyDelete
  17. Ketika diminta mengulas tentang mengapa Khalid dan Saari Sungip dibuang dari Dewan Harian PAS Selangor, beliau berkata
    1. Fahaman mereka terlalu liberal
    2. Mereka bersetuju untuk melaksanakan p/raya PBT sedangkan PAS Pusat tidak merestuinya. Hassan berhujah jika ianya dilaksanakan, maka orang Melayu di Sabak Bernam dan Kuala Selangor lah yang akan menjadi majoriti ahli majlis PBT. Khalid dan Saari berhujah “let got it, kita perlukan ahli-ahli majlis yang berwibawa dan layak untuk menduduki kerusi ahli majlis”.
    3. Isu bantuan kerajaan negeri terhadap sekolah swasta/agama. Mereka bersetuju dengan cadangan exco DAP untuk menyamaratakan bantaun tersebut.
    4. Isu ganti tanah kepada kuil-kuil. Jika didapati ada kuil-kuil yang haram dan hendak dirobohkan, maka kerajaan negeri hendaklah menggantikan dengan tanah yang baru. Termasuk lah tanah-tanah yang dimiliki oleh MAIS. Mereka bersetuju.
    5. Isu pembinaan Pusat Kebudayaan Cina di sebelah masjid baru yang dibina di suatu tempat. Pada mulanya tanah tersebut hanyalah 2-5 ekar tetapi diminta oleh exco DAP tambahan tanah sehingga menjadi 15-18 ekar tanah yang bernilai RM 3.8 juta (kalau tidak silap). Mereka bersetuju.
    6. Penguatkuasaan enakmen Islam. Mereka tidak bersetuju kerana ianya merupakan enakmen zaman UMNO memerintah. Hassan berhujjah enakmen itu adalah berkaitan tangkap khalwat, zina, yang bercumbu-cumbuan, orang minum arak etc. Beliau dengan sinis mengatakan “tak kan perkara ini pun tidak boleh sedangakn enakmen yang hendak dikuatkuasakan itu adalah standard dengan negeri-negeri lain”.

    Hassan juga mendedahkan tentang pendirian DAP yang tidak sesekali akan menerima enakmen Islam walau apapun yang berlaku.

    Beliau menceritakan terdapat cadangan daripada exco DAP untuk membuat IT International Zone (kalau tidak silap) iaitu salah satu fungsinya adalah tempat untuk hiburan bertaraf antarabangasa seperti hiburan 24 jam, kelab malam 10mlm-4pg, kedai arak etc. Cadangan tenpat adalah di Puchong dan Shah Alam. Hassan berhujah dalam meting exco bahawa armarhum Sultan sudah menitahkan Shah Alam dilarang dibuat perkara-perkara seperti itu.

    ReplyDelete
  18. Kalau betul Hassan Ali ada cakap mcm tu,memang dia kena taubat cepat2.Sebab akidah dia dah rosak,kerana yakin dgn kerja buat dia yg bagi dia rezeki.Bukan BN,bukan PAS,bukan motivasi dia yg bagi dia rezeki,Yg memberikan dia rezeki semenjak dalam perut ibu lagi adalah ALLAH swt,bukan mak dia,bukan bapak dia,bukan datuk dia,semua bukan.ALLAH yg memberi rezeki,ALLAH yg menghidupkan dan ALLAH yg mematikan..

    WALLAHU 'ALAM

    ReplyDelete
  19. ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Org bukan islam jer yg tak hormat dan memuliakan ulamak.Hang aku taktau lah..

    ReplyDelete
  20. Orang macam Hassan Ali bukan kecik-anak.Dia masuk PAS sebab dah tak laku jadi Pakar Motivasi.Kalau beginilah "otaknya" - mementingkan duit,sudah pasti dia masuk PAS sebab dia fikir melalui PAS dia boleh kaya.Kena apa dulu,semasa jadi salah aeorang Naib Presiden dia tak bercakap macam ini.Sekarang sudah tersepit dan kena hentam depan belakang,kiri kanan - baru nak cakap macam ini.Dia berharap benar nak jadi MB Selangor.Bila dah kempunan baru cakap lain.Kalau dia dapat jadi MB Selangor sudah tentu kata-kata seperti ini tak akan keluar dari mulutnya.Nah! Sekarang orang Selangor dah kenal,siapa Hassan Ali.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.