Skip to main content

Usaha Mat Saman Kati jatuhkan Nik Aziz?

Bagaimanapun beliau enggan mendedahkan dalang di sebalik konspirasi tersebut tetapi hanya menamakan seseorang yang hanya dikenali sebagai 'Kolonel Mat'.

Siapa Kolonel Mat? Takan nama Mat Saman Kati naik kena petik kot? Yang tentera dalam Task Force 2010 tu bernama Mat ke?

Tok Guru... gua cadang, lu story maklumat tentang Kolenel Mat ni pada satu blogger lulit. Biar dia dedahkan secara terperinci Kolonel Mat ni. Kalau PAS takda blogger lulit, kol Anwar. Pinjam blogger diorang sat. PKR bab2 strategi camni, memang bagus. Siap ada watak Bala lagi.. Nak harapkan Pak Lebai Melayu, slow maa...

Bila lu sebut nama Kolenel Mat, maka, kes ni memang rumit dan berstatus tinggi. Kalau sebut skandal laki-bini, takdal lagi, Tok Guru. Yang tu Ketua Pemuda PAS boleh dedahkan. Peberet diorang tuh. Yang bab2 perisikan tentera ni, satu gerakan terancang yang berkuasa, ada payah sket.

Apa pun, memang kena dedahkan. Sebab dengan pendedahan sama ada dalam bentuk identiti, bentuk perancangan akan datang, bentuk perancangan yang telah terlaksana, memang perlu bagi membuatkan rakyat sedar dan memerhati mereka. Rakyat perlu mengetahui ianya wujud.

Tapi, masih dari sumber Utusan, Fatah berkata, Kolonel Mat itu hanya kiasan. Tak kisah lah sama ada benar atau tidak Kolenal Mat itu. Tetapi pada gua, pendirian blog ini, jika TGNA mengetahui Task Force itu memang wujud, dia perlu membentangkan kepada awam.

"Tok guru (Nik Abdul Aziz) banyak ilmu mantik...banyak perbandingan kalau tak belajar tak boleh baca maksud dia, simbolik saja tu...lagi pun orang Kelantan banyak simbolik.

Comments

  1. Bro..ni yg letih ni. asik2 ilmu mantik la, kiasan lar..skang punya zaman sound direct jer..ni tahun 2009 lar bukan 1890

    ReplyDelete
  2. Orang lama bro... ada seni dia sendiri. Kalau ikut stail biadab kita jahanam gak.. kah kah kah

    tapi apa pun, mesti tau time bila nak mantik, time bila nak direct..

    ReplyDelete
  3. kolonel mat mana lak nih.

    mat janggut putih kat restoren merah tu tahu lah jugak.

    kolonel mat kfc..

    kah kah kah.

    ReplyDelete
  4. kolonel mat mana lak nih.

    mat janggut putih kat restoren merah tu tahu lah jugak.

    kolonel mat kfc..

    kah kah kah.

    ReplyDelete
  5. wa pun ada belajar gak ilmu mantik semasa sekolah dulu..... tapi bukan sekolah kementerian la.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. Mantik dah jadi antik sekarang!

    Jangan mare...

    ReplyDelete
  7. dah ada blogger ngaku ayah dia pun org panggil kolonel mat...tapi dah meninggal tahun 2003...

    MSO pulak kata...TGNA dah lama sebut pasal kolonel mat ni...

    sape rajin..belek2 le balik...apa yg kolonel mat buat pada masa itu...

    so...bukan mat saman kati lah...kah kah kah

    ReplyDelete
  8. ini kerja untuk blogger yang berani menjadi 'investigative journalist'. kalau di amerika cerita begini boleh menang hadiah 'pulitzer'. hadiah bagi wartawan yang berani mencari kebenaran!

    ReplyDelete
  9. Sudahlah Aduka Taruna

    Aku tahu apa benda yang dibincangkan dalam pertemuan di Kota Bharu tu. Ko jumpa dengan Ariffahmi dan berpakat dengan Nik Abduh dan Takiyuddin Hasan untuk jatuhkan TGNA. Dan naikkan Nik Amar sebagai MB. Betul tak? Lebih baik ko bersumpah kalau berani.

    Skrip awalnya adalah dengan serangan Nik Abduh terhadap ayahnya sendiri di dalam blog Nik Abduh. Dan ko akan lengkapkan skrip seterusnya. Jangan nak mengaku bebas la. Kalau berani, buat majlis sumpah yang ko tidak terlibat dengan kospirasi untuk jatuhkan TGNA.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.