Skip to main content

Tunjukkan kuasa rakyat. Boikot PAS di Seputeh.

Oleh : AdukaTaruna

1. Ulama mengatakan bloggers selama ini membantu PAS menyebar fitnah. Sampai Timbalan Presidennya mahu menyaman. Bodohlah kalian jika tidak mahu ambil kesempatan ini bagi mendidik PAS. Tunjukkan kepada Barisan Kepimpinan UG apabila blog2 berpengaruh tidak memberi liputan kepada PAS sepanjang PRK Seputeh.

Losing the battle to win the war.

2. Tidak guna boikot kerana mesej tak sampai? Boikot atau tidak PAS tetap kalah? Kita boikot bukan untuk kalahkan PAS. Tapi untuk didik PAS. Ajar ulama2 sochai Melayu tentang pembolehubah realiti di luar kertas peperiksaan dan kitab kuning.
  • Turunkan peratusan mengundi.
  • Tingkatkan undi rosak.
  • Bina situasi media baru yang memulau PAS sepanjang PRK tersebut.

  • Anjurkan ceramah penerangan dari blogger2 ternama di sepanjang kempen PRK. Mengapa PAS harus diajar dan mengapa memilih PRK Seputeh sebagai medium?
  • Guna kesempatan kehangatan kempen PAS di Seputeh dengan mencabar debat terhadap pemimpin PAS terpilih atas tajuk terpilih. Contoh. Debat Hasan Ali - MSK bertajuk Berlakukah satu pencabulan perlembagaan PAS untuk menyingkirkan pesaing? Gua sendiri volunteer untuk berdebat dengan Hadi tajuk Kepimpinan Ulama atau Kepimpinan Islam.
3. Ulama Terengganu melengah2kan penubuhan Dewan KPP. Di sini, jika Allah takdirkan kita peluang ini (PRK Seputeh), mohon KPP boikot PRK tersebut. Jika di Bagan Pinang, KPP protes senyap dengan tidak pulang mengundi; kali ini, ketua KPP sendiri buat kenyataan media rasmi memboikot PAS di PRK Seputeh.

 1. Mana dia postmortem Terengganu 2008?

2. Mana dia postmortem Bagan Pinang 2009?


3. Mana dia Laporan Lembaga Disiplin PAS terhadap PAS Selangor?

Anda pengundi cerdik atau pengundi bertaraf lembu dicucuk wala? Kebenaran yang di bawa dituduh fitnah / diancam dengan azab neraka, diugut dengan saman.

BOIKOT PAS DI SEPUTEH SEANDAINYA BERLAKU PRK.

Comments

  1. ok,
    leh mulakan
    kempen protes lu org.
    ijtihad wa setuju..hehe

    ReplyDelete
  2. Lu analise the data 1st la.
    segmentkan % pengundi mengikut umur dan jantina buat linear equation sket . lakarkan kalu boleh locus loop mana pengundi yg cenderung utk mendengar keluhan blogger yg nak boikot seputih. bak mai tengok analisis tuh dan sapa nak komen2 la pastu kita tgk keputusannya nanti. jgn jd seperti calon timb presiden udohler hahaha

    note: uma, 10Q 4welcoming me, aku ke luar negeri b4tis.

    ReplyDelete
  3. 4 Kapt_shiqaqi

    ooOOOO...patutlah lama tarak nampak...

    sila2,
    kongsi2 pandangan..
    hentak je pale AT ni
    klu tarak setuju..hihi

    ReplyDelete
  4. pi luar negara ke sembunyi kat celah kain Hadi di sebalik telornya?? negara kolot mana la lu pegi sampai takde internet..ckp aje la lu takde telor masa kes Bagan Pinang - EGM - perjumpaan bloggers Umno - baiah taklik tgh hangat..bila dah reda baru nak timbul,konon gi oversea..Aduka cabar debat takde telor..Aduka bg 3 soalan takde telor..bacul mcm cibai!!

    ReplyDelete
  5. Bhai AT..

    Gua pon dah mola dah... kasi PAS ingat skit... jangan besar kapla... ingat bahawa jangan sesekali mungkiri amanah rakyat..

    ReplyDelete
  6. Buatlah bannner yg menyokong boikot. Mana2 blogger yg sokong boikot sila letakkan kat blog masing2. Pengundi Kota Seputeh x nak boikot pun xpa. Biarlah bloggers mulakan dulu

    ReplyDelete
  7. TQ bro C++

    joe penang. Gua bab grafik, lu jgn harap sgt la. Kang gua buat banner guna paint kang lu orang gelakkan gua tak hengat punya..

    ReplyDelete
  8. aku sokong kau AT....
    tugas blogger dlm ruang lingkup alam siber.. SEBAGAI PERMULAAN sekadar boikot kempen di alam siber sebenarnya dah memadai bg menyuarakan kehendak akar umbi dan pengundi Pakatan dlm PRU lps....
    aku cadang kau buat logo macam Pas Reform tu... sape blogger yg setuju sila tepek kat blog masing2..
    kalau dpt buat blog khas lagi kaww...semua artikel seruan kau tepek kat situ...
    baru netters faham agenda dan tujuan boikot..takde la taklid buta je....walak walak balak muahahahaa....

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  9. pi luar negara ke sembunyi kat celah kain Hadi di sebalik telornya?? negara kolot mana la lu pegi sampai takde internet..ckp aje la lu takde telor masa kes Bagan Pinang - EGM - perjumpaan bloggers Umno - baiah taklik tgh hangat..bila dah reda baru nak timbul,konon gi oversea..Aduka cabar debat takde telor..Aduka bg 3 soalan takde telor..bacul mcm cibai!!--- eloo sedara, nko ingat semua tempat ada coverage telecomunication ke? otherwise sedara guna via satelite . u mean ari yg dia set debat secara live tu ke? sayang sekali aku xleh masuk secara live ari tuh pasai opis aku guna firewall ke apa utk blok sesapa nk eses mende junky mcm tuh, aku pon bukan reti sgt nak menceroboh internet ni.tapi setakut aku takde selama nih pon hasil dr blogger2 yg nko kata cibai tuh dpt dah ke menjatuhkan kepimpinan ulama' yg nko benci sgt tuh? ahakz!!

    ReplyDelete
  10. AT dah pandai berijtihad skrg ni....

    Ijtihad AT - Losing the battle to win the war...

    Kalau ijtihad AT betul maka Alhamdulillah….

    Kalau ijtihad AT salah maka PAS pula akan mengalami damage yg lebih teruk….

    Kalu ikut statistic punya teori…kebarangkalian PAS untuk berubah – 50/50……risiko terlalu tinggi….tapi AT mungkin pakai konsep Anwar..kalau takut pada risiko..jangan bicara soal perjuangan…

    Bagi aku..boikot PAS dalam PRK = berkempen untuk memenangkan UMNO…

    Kena kena fikirkan cara lain untuk menghalang langkah Nasha dan HA…

    Risiko boikot ni teramat besar…..

    ReplyDelete
  11. kapt shiqaqi,

    takde kaitan nye lu ada ke takde..lu tu blog pun takde..pencacai Hadi je mencecet sana sini....kalau debat lu kata terlepas, ni ha gua bg link ada 3 soalan khas utk gang penyedot telor Hadi mcm lu, takat ni belum ada yg berani jawab...lu kasik jawab, biar AT counter back..gua ternanti2 pembela Hadi yg ada fakta, bkn takat reti maki balik je, tp takde telor nak berhujah...bodoh!! malu Hadi ada penyedot cam lu org ni..wala' je reti, hujah takde.......

    http://adukataruna.blogspot.com/
    2009/11/bukti-presiden-pas-tahap-
    celaka.html

    oh ya,pasni jgn hilang kata gi mekah plak ya..wakakaka.....

    ReplyDelete
  12. OK Aduka, teruskan. Ambe sokong. Harap cara ni dapat menyedarkan mereka.

    ReplyDelete
  13. Bhai...

    Hari tu aku threw idea hebat hang nie kat kedai kopi hijau berkilat... dia orang attack... kalaulah 'mereka' tu berjaya terbuang, 'mereka' akan terbuang selama-lamanya tapi 'kita nie' belum tentu selama-lamanya akan menolong... aku pun counterattack... kalau 'mereka' terbuang selama-lamanya, PAS tak perlu pertolongan 'kita nie' untuk menang selama-lamanya - dengan izin Allah lah... tapi sebelum tu, aku dah tengok siapa semeja dengan aku, semuanya aku boleh makan - itu pasallah aku berani, kalau tidak, buatnya dia orang counterattack aku balik... mampos aku

    ReplyDelete
  14. Kapten, memang suara kami kecil. Dulu AT berjuang sorang2, teruk dia kena maki. Tapi tengok sekarang, Prof Aziz Bari pun dah senada dengan dia. Siap jemput jadi penceramah di seminar PAS lagi. Bukankah itu satu kejayaan moral bagi puak kami? Langkah2 yang disenaraikan oleh AT itu kalau betul2 dilaksanakan memang boleh menggugat kedudukan Hadi & co. Kita tengok.

    ReplyDelete
  15. kejayaan?

    apa yang kau nak sebenarnya Lyn??

    ReplyDelete
  16. Perubahan dalam kepimpinan Pas supaya lebih berdaya saing dalam dunia politik Malaysia.

    ReplyDelete
  17. humm

    boikot PRK kat kubu kuat UMNO.Good thinkin...at least leh wat alasan kalau kalah.wakakakak.

    bila la nak nampak sinar pas nih?

    ReplyDelete
  18. kalau kalah boleh cakap,

    'Umno di Seputeh umpama Anwar di Permatang Pauh'

    muahahaha.....

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  19. quote Lyn
    "Perubahan dalam kepimpinan Pas supaya lebih berdaya saing dalam dunia politik Malaysia."

    xyah ubah2.
    Presiden yg ada skrg dgn masa pilihanraya umum 2008 adalah org yg sama.

    Presiden yg sama masa pilihanraya kecil K.Terengganu, Manek urai, bkt Gantang.

    barisan pimpinan yang ada cukup hebat dan berpengalaman. apa jaminan kau jika digantikan mereka lebih baik??

    apa masalah kauorang ni?

    ReplyDelete
  20. Kapten, memang suara kami kecil. Dulu AT berjuang sorang2, teruk dia kena maki. Tapi tengok sekarang, Prof Aziz Bari pun dah senada dengan dia. Siap jemput jadi penceramah di seminar PAS lagi. Bukankah itu satu kejayaan moral bagi puak kami? Langkah2 yang disenaraikan oleh AT itu kalau betul2 dilaksanakan memang boleh menggugat kedudukan Hadi & co. Kita tengok.<--- lynn, aziz bari tuh gov. servant, KERAjaan yg bayor gaji, dia akan menyalak ikut arahan TUANnya. u tgk 'mereka2' mmg senada utk merobohkan kepimpinan ulama'sbbnya mudah aje samada mereka2 yakni blogger2 cibai dan yg bergelar prof cibai hanya sekadar memanaskan politik massa mencari populariti disamping mengembangkan persepsi hahaha. persepsi laku sekarang mcm pepsicola je buka tudung berbuih sakan tp takde pe2 pong.

    ReplyDelete
  21. takde kaitan nye lu ada ke takde..lu tu blog pun takde..pencacai Hadi je mencecet sana sini....kalau debat lu kata terlepas, ni ha gua bg link ada 3 soalan khas utk gang penyedot telor Hadi mcm lu, takat ni belum ada yg berani jawab...lu kasik jawab, biar AT counter back..gua ternanti2 pembela Hadi yg ada fakta, bkn takat reti maki balik je, tp takde telor nak berhujah...bodoh!! malu Hadi ada penyedot cam lu org ni..wala' je reti, hujah takde.......<---- nothing to do with me, either i jwb ke xjwb ke who care? u can write wot ever u like , pembaca setuju ke xsetuju ke mengikut kebodohan masing2. hahahaaa.

    note: i still belif bloggers cibai tak berupaya memimpin perubahan.

    ReplyDelete
  22. kapt shiqaqi,

    kalau Aziz Bari tu anjing macam lu, dia tak berani belasah Umno dan puji Pas selama bertahun2..baru sekali ni je dia tegur tuan punye telor yg lu sedot tu, lu dah kata dia anjing..lu dgn Tantawi sama perut ke dulu? ke sama telor? wkakakakaaa....

    http://adukataruna.blogspot.com/
    2009/11/bukti-presiden-pas-tahap-
    celaka.html

    jawab jgn tak jawab,
    kalau tak campak je telor lu kat kandang babi...
    gua akan kejar lu sampai ke celah kain Hadi...

    ReplyDelete
  23. 'note: i still belif bloggers cibai tak berupaya memimpin perubahan.'

    apatah lagi ulamak cibai penipu dan pengkhianat amanah rakyat..memimpin masuk neraka bhai....

    http://adukataruna.blogspot.com/
    2009/11/bukti-presiden-pas-tahap-
    celaka.html

    ReplyDelete
  24. Sekagi Umalak Fakap dok memimpin PAS aku dan adik beraik aku yang undi pas tak akan undi pas lagi, kecuali kalau mereka letak jawatan. Geng geng Hasan Ali, Stopa Ali, Nasa Mat Isa dan Hadi FUCK UP! kepimpinan Ulamak apeke bende cakap macam pegang kunci ke syurga, Kepimpinan Ulama Fakap dlm PAS dah nak jadi macam Institusi Pope dah. Kena Wala' membabi buta apa beza org walak membabi buta dlm pas dgn pengikut2 AyahPin yg wala"? eeei geli aku. Puak2 nih bila aku ajak bincang depa huluq buku suruh aku baca cam lah aku jahil sgk, buku depa huluq pulak bukan buku Nik Aziz tulih tapi buku Ketua Pemuda hat baru nih tulih. So kalau ikut kaedah depa, buku ni wajib dibaca oleh semua Umat Malaysia baru depa undi PAS kot. bodoh piang!

    ReplyDelete
  25. hahaha......... nkoRang taknak undi pas ke nak bermusuh dgn pas ke wot the Hek ?? aku peduli happer?? kalu aku ada penyokong mcm blogger2 cibai mcm hangpa pung wat menyusahkan aku jer , setiap kali nko menyalak aku kena campak kat nkoRang seketul tulang (tu je nilai nkorang) hahaha
    note: tulang ikang nko pulun dak?

    ReplyDelete
  26. Setuju boikot agar PAS kalah teruk bagi membuktikan kebenaran persepsi...yang menyokong Presiden PAS and the Gang boleh angkat kaki.. gua bukan ahli PAS dah meluat dengan perangai bodoh sombong mereka

    ReplyDelete
  27. either pas kalah teruk ke pas menang bergaya ke it doesn't matter to u kan gitu? cumanya kalu pas kalah teruk emosi ko je jd kembang, kalu menang bergaya emosi ko jd kureng stabil. aku rasa tu aje bg ko yg lebey tuh Lu pk la seniri hahaha.

    note: persepsi ni hanyalah ibarat pembungkuih makanan shj. lawa pembungkuih tuh bukan bererti di dlm lawa juga tp kebanyakannya pembungkuih lebey mahai kosnya drp isi didlm. yg menanggung hanya pembeli yg tak tau menilai @ masih budak baru belajar membeli..alaa mcm blogger cibai la, menyalak berdegor2 isinya hampa...sori 2say

    ReplyDelete
  28. buat banner beb... wa nk letak kat fb :))...

    ReplyDelete
  29. he he bukan main berlagak ye. tak peduli kata2 bloger. seolah2 tak bawa makna langsung kat perjuangan parti. he he kalau bloger yang asyik dok fitnah je mgkn boleh la. tapi yang nak tengok parti maju lalu diutarakan masalah, dan minta diselesaikan pun nak di"tongsampahkan"? he he kena ingat lawan kita ada kekuatan dari segi penyampaian maklumat tv, surat khabar perdana semua milik diorang. bloger2 ni la diharap untuk counter balik. tapi kalau dilayan mcm sampah, jgn marah la kalau tuhan tak izinkan menang lagi.

    ReplyDelete
  30. memang pembungkus nasi lemak tak mencerminkan nasi tu sedap or tak tapi kalau ramai yang tak beli pasal tgk bungkusan macam sial. nanti pengusaha nasi lemak yang sedap akan rugi dan bankrupt.
    dan orang akan kekal dengan nasi lemak yang tak sedap

    ReplyDelete
  31. ada Kapt_shiqaqi baru rancak skit..
    FZY mana lak ni?

    boring klu 1 hala pandangan je...hehe.
    tarak setuju
    kita tibai AT ramai2...haha
    klu setuju
    kita kata setuju..hehe

    utk kempen boikot oleh blogger
    wa punye ijtihad
    setuju
    lulusssss....haha

    mana pjaga dasar ni?abghensemmmm?

    ReplyDelete
  32. Aduka,

    Lu tulis "Boikot atau tidak PAS tetap kalah? Kita boikot bukan untuk kalahkan PAS. Tapi untuk didik PAS..." Alahaii lemah lutut pulak wa rasaaa. Inilah dikatakan benci tapi rindu...

    Pada pandangan gua, PAS memang akan kalah dalam pusingan pertama kalau bertanding dalam PRK Seputeh kerana masaalah dalam parti masih berkecamok dan tidak dapat diselesaikan secara tertib. Satu demi satu masaalah wujud dalam PAS.

    Kalau UMNO ada telor, tidak menggunakan SPR membuat rayuan dimahkamah rayuan dan bersedia bertanding di DUN Seputeh, gua rasa UMNO boleh menang bhai.... menang dengan majoriti yang besar.

    Tapi malangnya.... Macam mana lu nak didik PAS jadi baik kalau UMNO parti dayus... takut nak bertanding berselindung sebalik SPR, dan memperalatkan mahkamah rayuan yang akhirnya tiada pertandingan. Harapan lu pasti tak kesampaian, lu mesti maki Najib bhai... pasal dia jadi presiden UMNO yang takut bertanding.

    Tapi kalau pilihanraya tetap akan diadakan, gua percaya orang yang paling teruja nak berkempen adalah Hj. Hadi Awang, Hassan Ali, Nasharudddin Mat Isa dan Mustaffa Ali.

    Gua percaya tanpa pertolongan lu dan para blogger gila serupa lu... diaorang rasa dunia ni pastinya sunyi sepi. Ketika itu Hj. Hadi akan cari gua dan lantik gua jadi blogger kesayangan dia orang bhai... "blog anonymous - kaki bodek Parti PAS"

    Ketika itu gua akan uruskan majlis perdebatan antara lu dengan Hadi. Sebab lu sendiri kata "Gua sendiri volunteer untuk berdebat dengan Hadi tajuk Kepimpinan Ulama atau Kepimpinan Islam..."

    Gua nak ingatkan lu, bila berdebat dengan Hadi nanti jangan terkencing dalam seluar, pasal dia memang hebat berdebat.

    ReplyDelete
  33. Pas dah jadik UMNO menentang ahli akedemik, menentang persepsi rakyat.

    OK kalau Hadi kata Najib rasuah kita tanya Hadi mana bukti? Kalau Hadi kata UMNO rasuah kita mintak dokumen2 dari Hadi. Bukti Jalan, Persepsi pi mampoih. . . ikut teori Geng2 Ulamak Fakap la. Bodoh piang tak pandai berpolitik lansung.

    aku pernah tanya org PAS Nasa nih kaya sgt bisness apa? depa pun tak tau . . . woi kalau org laen bisness ape lu tak tau tak pa. . .ni Timb Presiden woi bisness apa lu pun tak tau. . . kalau ternak ayam mana rebannya, kalau ternak lembu mana kandangnya, kalau ternak babi mana Isa Samadnya?

    NaSA nih bisness dia korang pun takleh dapat, bisnes jadi broker rumah murah dibuat kerajaan, yg didedahkan dlm internet, satu lg bisnes dia ialah jadi org tengah juai mesin dialisis kat Spital kerajaan, dua dua bisnes jadi broker ataih angin. Ingat kalau UMNO tak bagi dia boleh kaya ka?

    Org2 cam nilah yg dipegang teloq oleh UMNO, pasai tuh nak sgt ngan unmo nih yela sekarang blh dapat jadi broker bawahan bila masuk bersatu ngan UMNO boleh ganti RAZAK BAGINDA

    tapi apakan daya penyokong PAS takdak mental capacity nak tanya soalan mudah iaitu CAMNA TIMB PRESIDEN DEPA KAYA SGT????

    ReplyDelete
  34. 'note: persepsi ni hanyalah ibarat pembungkuih makanan shj. lawa pembungkuih tuh bukan bererti di dlm lawa juga tp kebanyakannya pembungkuih lebey mahai kosnya drp isi didlm. yg menanggung hanya pembeli yg tak tau menilai @ masih budak baru belajar membeli..'

    patut la lu kuat sgt menyokong slogan 'biar kita kalah asal Islam tak kalah', bodoh dlm menetapkan falsafah dan pembolehubah rupanye....
    padan la Pas Terengganu lingkup 2004..hahahahahaaa....

    http://adukataruna.blogspot.com/
    2009/11/bukti-presiden-pas-tahap-
    celaka.html

    Presiden Pas tahap celaka!!
    begitu juga penyedot telornya!

    ReplyDelete
  35. x kemana pun aduka taruna
    tak berani pun nk langgar hadi
    cakp boleh le dlm blog
    nak letak gambar pun tak berani. projek nk langgar kambing mungkin boleh le. mula-mula sebelum apa apa letak dulu muka at, atau ada yg berani letak muka at kt blog yg anti at heheh. ada berani ke

    ReplyDelete
  36. assalamualaikum

    Pusingan pertama dah menang di mahkamah apatah lagi diluarmahkamah.Sokongke tak sokong itu hak masing-masing tapi ingat menabur fitnah dan cakap macam-macam, pusing sana pusing sini tanpa haluan membuatkan blogger ini menjadi club syok sendiri.Sokongan seharusnya diberi kepada Pas kerana majority blogger di malaysia memberi publicity untuknye siang dan malam termasuk Adukataruna.Masalah nak boikot tak timbul.Nak Boikot senangje.Haramkan sebarang kaitan berita atau apa-apa yang berkaitan dengan Pas utuk siarkan dalam blogger you ini.Itu baru nama BoikoT Pas.ADA BERANI KA.

    ReplyDelete
  37. Sokong sepenuhnya BOIKOT.
    Satu keputusan yang sangat pahit buat ahli-ahli PAS seluruh negara TAPI wajar dilakukan demi masa depan PAS dan PRU ke13.Sekiranya persepsi yang diwar-warkan olih Prof Aziz Bari dipandang remeh dan dibelakangkan oleh Hadi Awang - tiada jalan lain untuk menyadarkan dia dari tidur - BOIKOT.Kita munkin kalah diSeputih tapi yang lebih penting ialah PRU ke13.
    Keadaan sedemikian rupa belum pernah berlaku pada PAS tetapi sebagai mana kata Mat Salleh: There is always the first time,why not?

    ReplyDelete
  38. AT dah nak tunjuk muka sebenar bila dia ajak boikot, gila tahap gabang lu

    ReplyDelete
  39. Pi MAMPOS la dgn lu..Lu bz lu punya pasal lah..apahal lak lu nak cite dgn org...punya lah banggang bin bangsat punya budak...kahkahkah..

    ReplyDelete
  40. FUCK UP la lu AT...kimak LU..ma CIBAI...kahkahkah...

    ReplyDelete
  41. POLITIK banggang...ciptaan yahudi..PAS pun ikut banggang juga..kononnya nak tegak syiar ISLAM,tapi hakikat sebenarnya nak dapatkan jawatan dan kuasa..Dalam pimpinan PAS,TGNA sorang jer yg aku tengok yg penat ke hulu ke hilir utk sebar kan syiar ISLAM,tapi syg-nya, dia berada dalam jemaah yg silap.Yg lain lebih pada sibuk kejar jawatan dan nak dapat kuasa memerintah..MOTIF pimpinan PAS hanya nak dpt kuasa memerintah..takde langsung sibukan diri dgn dakwah islamiah.Asbab mereka ni lah..anak2 muda FOBIA dgn ISLAM dan org2 bukan ISLAM jauh dari ISLAM..JGN marah...nanti kena LELONG..ini pandangan gua jer..hehehe..

    ReplyDelete
  42. uma..... apahal lu cari wa... wa ada ni.... biasa la penjaga dasar..... lembap.... hahaha

    -abanghensem

    ReplyDelete
  43. abghensem..
    pjaga dasar yg biasa wat
    keputusan yg beso
    cth: boikot

    hehe..

    ReplyDelete
  44. KIMAK!
    CIBAI!
    FUCK UP!

    ..tu la zikir geng penyedot telor Hadi bila berhadapan dgn hujjah...
    WALAK bhai..WALAK......
    hhaahaaa.....

    ReplyDelete
  45. membina kesatuan bukan ini caranya..
    Membina kesatuan ummah berpandukan hadis dan quran..

    Strategi juga berdasarkan Quran dan Hadis...
    Tahaluf siyasi penting, tapi tahaluf siyasi ada perkara di bawah kepentingan syariee...

    Fikirkan kedudukan fikiran di mana??

    Anda mahu keadilan.. tapi bagaimana syiar ISLAM kebajikan Muslim??

    Anda mahu menumbangkan BN atau menumpaskan kekejaman??

    Anda mahu berpolitik.. tapi bersendirian atau berkumpulan??

    Bagaimana Pimpinan dapat membawa idea ke hadapan, bila penyokong berminda sendiri tanpa mengikut persetujuan asal?


    Jika mahu menumpaskan BN kerana Dendam... itu juga yang anda dapat bila anda berjaya...

    Jika mahu menegakkan Keadilan, perjuangan bukan sekadar mengubah persepsi tapi lebih jauh dari itu..

    Kalau hanya baru berjuang, sirah perjuangan tidak dihormati..
    maka jadilah kita seperti buih2 di bangunan susunan tin,.. jatuh satu tin, maka bermulalah kehancuran bangunan tersebut..

    ReplyDelete
  46. 1.Anda mahu keadilan.. tapi bagaimana syiar ISLAM kebajikan Muslim??

    mungkin keadilan bukan dari islam kot.

    2.Anda mahu menumbangkan BN atau menumpaskan kekejaman??

    Dua2...
    melainkan BN tidak kejam, selagi kejam...dua2 patut ditumbangkan

    3.Anda mahu berpolitik.. tapi bersendirian atau berkumpulan??

    dua2 gak..
    yg bkumpulan..
    sila bkumpulan..
    yg bersendirian
    teruskan bersendirian.
    yg ponting..
    gerak ke matlamat yg sama.
    cume laluan kumpulan dan bsendirian mana sama..
    ala demo sorg2
    dan ramai2.. klu sorg2 fru x pasan sgt...haha


    4.Bagaimana Pimpinan dapat membawa idea ke hadapan, bila penyokong berminda sendiri tanpa mengikut persetujuan asal?
    apa persetujuan antara pimpinan dgn pyokong ni?
    ada MOU ke?
    baiah taklik ada pakai gak ke antara pyokong dgn pimpinan..hehe

    5.Jika mahu menegakkan Keadilan, perjuangan bukan sekadar mengubah persepsi tapi lebih jauh dari itu..

    nak ubah persepsi pon jenuh
    takut hilang jawatan yg dipegang selama ni..hehe

    perjuangan x perlu pegangan jawatan sampai mati..
    kasi ruang utk org lain yg sesuai dgn ciri2 realiti dan tuntutan semasa...
    andaikata rasulullah pon riki2
    dan bdoa agar individu yg punye ciri2 tertentu bersama utk mguatkan islam....
    tp sebab nak pegang jawatan punye pasai.. bukan senang nak lepas kan..
    termasuk lah wa ni...haha

    ReplyDelete
  47. Kesudahannya tak de pilihanraya kecil.

    (suka pulak baca kata2 uma kat atas)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.