Skip to main content

Terkini : Prof Aziz Bari jatuh hukum murtad - Ketua Dewan Ulama



Dewan Ulama telah bermuzakarah di tempat yang dirahsiakan (ala2 JK Displin PAS), yang dianggotai oleh anggota yang dirahsiakan (ala2 JK Displin PAS). Dengan ini, Dewan Ulama memutuskan Prof Aziz Bari tidak lagi beragama Islam. Dia telah tergelincir akidahnya sebagai muslim kerana mengkritik ijtihad pewaris nabi yang berstatus 2 pahala.




................................
(Al-AdukaTaruni)

Ketua Dewan Ulama

Comments

  1. Aku memang suka tulisan hang tapi kalau bab sampai murtad ini jangan buat cerita AT. Seram bulu roma aku, AT tulis cerita lain lah boleh?

    ReplyDelete
  2. HAHAHA at wat gempak... hahaha.... tibai jangan tak tibai, tulisan at adalah ala 2 satira, hope yg baca faham2 ayam sudey... tak perlu amik serius

    ReplyDelete
  3. Menatang laknak ni nak buat fitnah lagi, bila lah nak mampus, biar cepat masuk neraka.

    ReplyDelete
  4. Menatang laknak ni nak buat fitnah lagi, bila lah nak mampus, biar cepat masuk neraka.

    ReplyDelete
  5. masa hang tulis ni,tengah lalok ke?aku pun tak tahu nak bandingkan kau dengan apa.tak da didlm dunia ni sejahat hang.

    ReplyDelete
  6. jangan suka buat fitnah kelak memakan diri sendiri.

    ReplyDelete
  7. gua ingat lu bleh lantik aziz bari jadi mursyidul am bagi kempen langgar hadi lu aduka..

    ReplyDelete
  8. Ketua Pemuda PAS pun dah melalut oii! patut lepas bawak mic kat mustapa terus sekeh kepala Ketua Pemuda dengan Mic (jangan lupa buang span kat kepala mic tu dulu!)

    ReplyDelete
  9. wa rasa ada org terlupa nak paste kat N3 baru lu ni.wa tolong sikitla...


    "ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Org bukan islam jer yg tak hormat dan memuliakan ulamak.Hang aku taktau lah.."

    ahaks!

    ReplyDelete
  10. Aduka,
    ko ni pehal?
    mamai ke?

    dlm video tu takde pun pasal dia balun PAS ke kate pape pasai pewaris nabi.

    sekali lagi,mamai ke apa hang ni.pi basuh muka nuh.IstigfaR pastu taubat.

    aku lempang kang.sekali lg ko cakap pasal dewan ulama'tanpa asas.aku cari hang.bunuh tau!
    ngaji biar abis!

    ReplyDelete
  11. panel lembaga tatatertib:

    1. tn ibrahim tn man
    2. dr supian, ukm
    3. yb taulan rasul
    4. ust mohd baqi, phg

    sesiapa boleh confirmkan?

    candidate no 2 adalah salah seorang ahli dlm pgs pusat. maknanya orang stopa la. depa ingat, bila tengok ukm, dia ni tak dak side laa...

    ReplyDelete
  12. Jang...ko meraban pasal tak kena jemput ke seminar ko, tak pun tiket nogori langgar kelantan dah abih..???

    Mamai....menyindir dalam merapu....sesat, sesat....

    Apo kono jang....

    ReplyDelete
  13. hehe..lawak!
    serius..tapi kalau ikut cerita tamadun Islam spt. Umaiyyah memang ada pemerintah akan tangkap orang cam Aziz Bari ni...nasib baik PAS-biarlah-tak-menang,-asal-Islam-menang belum pegang polis & KDN dll...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.