Skip to main content

Siasah Bakal Ditutup?


Tahukah kita tentang akhbar siasah yang berada di bawah kelolaan Mohd Sayuti Omar (MSO)?

Bukankah akhbar ini, adalah akhbar banyak mengeluarkan berita-berita yang melahirkan kekeliruan di kalangan ahli PAS tentang keberadaan PAS dalam Pakatan Rakyat, terutama dalam isu Kerajaan Perpaduan?

Apa yang seharusnya diketahui, berdasarkan maklumat dari staf akhbar siasah, bahawa akbar siasah akan ditutup pada akhir bulan 12 ini.

Dimaklumkan, siasah sudah defesit selama 7 bulan. Juga, jualannya tidak lebih dari 20% sahaja. Yang lebih memalukan lagi, akhbar siasah kini sudah berada dalam keadaan yang teruk, sehingga tidak mampu membayar hutang kepada harakah.

Dimaklumkan juga, bahawa MSO sebagai ketua editor telah tidak hadir dalam mesyuarat editorial sebanyak 2 kali dateline.

Apabila di tanya, apa kerja yang akan dibuat oleh MSO selepas ini? Ramai staf hanya memberi jawapan dengan lontaran senyuman sahaja.

Kini, MSO terpaksa menjaulkan dirinya menerusi dunia facebook. Dikhabarkan juga, beliau bersama sang kelembai hendak mengadakan kursus blogger.

Apa perlunya kursus blogger itu?

Yang pastinya, rakyat media sudah menolak blogger pas berwajah umno.

Sekian

Wallahu Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

Comments

  1. MSO ni la pakar dalam porak peranda PAS kelantan.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. padan... AT teruskan memberi maklumat dan amaran kpd blogger2 dan para pembaca dlm web, juga pembaca di luar sana, takut nnti akan muncul mereka dan seangkatan dgn rupa dan wajah baru utk mengelirukan org pas.

    inilah org kata musang berbulu ayam.

    ReplyDelete
  3. PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

    FREEMAN

    ReplyDelete
  4. FREEMAN, tak de salahnya letakkan Islam dalam nama parti sebab meletakkan Islam sebagai dasar parti. Dalam setandan pisang sudah tentulah ada yang busuk. Tak adil menilai keseluruhan parti hanya dengan menilai beberapa orang ahlinya sahaja.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.