Skip to main content

Siapakah pujaan Utusan Malaysia pada saat ini?

Oleh : AdukaTaruna

Meh gua bagi list. Kalau gua bagi jelas, ramai gak yang tolak. Kita guna Ostad Fadhil punya jelas. Nak tgk kedudukan kita, tgk kedudukan musuh. Kalau musuh sokong kita, puja kita, menyebelahi kita, maka, pempaham la yer.

Pengundi itu yang patut faham. Yang batang hidung tak perlu diharapkan mereka paham. Memang mustahil mereka nak rendah diri untuk faham. Ulama ma.... Tak caya? Lu orang tak caya ulama2 ni terlalu barua untuk detect kelemahan sendiri?

Paling tidak Utusan Malaysia , memandangkan Utusan Malaysia mempunyai minat tinggi untuk menyiarkan artikel saya mutaakhir ini . - Tantawi

Lu tengok la. Klik link tu untuk faham dgn lebih lanjut. Dia tahu Utusan suka dia, tapi dia tak tahu mengapa Utusan suka dia. Dari kecik mak dia antor belajar tinggi-tinggi, tapi terlupa. Keldai kalau sumbat dengan kitab banyak2, kekal dia sebagai keldai. Spesis keldai akan kekal sebagai keldai. Pembolehubahnya spesis, bukan sijil sarjana. Bangang beb. Belajar tinggi-tinggi, bodoh melantun-lantun.

Macam makcik Melayu yang tahu ada orang jahat suka ikut dia sejak akhir2 ni. Tapi tak tahu sebabnya ialah dia pakai barang kemas secara keterlaluan. Spesis bangang, camtu la. Ok gua list dulu. Nanti lu tambah mana2 yang tinggal.

Pujaan Utusan Malaysia / Parpu Kari / MyKMU pada saat ini.




1. Hadi Awang
2. Harun Taib
3. Nasharudin Mat Isa
4. Hasan Ali
5. Tantawi
6. Nik Abduh
7. Mustapa Ali
8.
9.
10.

PAS Terengganu punya stendet IQ sangat rendah. Sampai tahap Puteri UMNO boleh masuk campur nak puji2, laga2. Adoiiyaii..



Haaaaa...... kalau tak nampak lagi gua tak tahu la nak cakap apa.

1. Lu bayangkan tahap Puteri UMNO masuk campur puji Nik Aziz.
2. Lu bayangkan tahap Puteri UMNO masuk campur puji Nizar.
3. Lu bayangkan tahap Puteri UMNO masuk campur puji Ustaz Azizan.
4. Lu bayangkan tahap Puteri UMNO masuk campur puji Husam, Anwar, Lim Guan Eng.

Deyy... lu sedar ke tak tahap Puteri UMNO ni macamana inteleknya? Kalah dah sampai orang bodoh pun berani untuk cuba memperbodohkan satu golongan; maka; lu sendiri fikir tahap bodoh golongan berkenaan.

Sedar ke tak ni? Haha... wala' jer la.

Comments

  1. eloo tamby, kalo pujian PU3 umnO eko ambik port/ambik kira dlm tulisan eko maka tahulah diri eko level mana sgt la ilmu yg eko ada hahaha

    ReplyDelete
  2. wahaha anjing Pas Ganu dah mula menyalak tu woii...
    kena batang idung sendiri la katakan..wahahaha.....

    ReplyDelete
  3. anjing PU3 umnO menyalak manja pon eko dah terkangkang-kangkang ulas apohelnya jang? tu blom husam campak tulang lg. aku ada tulang kambing boer eko mauka kahkah!

    ReplyDelete
  4. serendah2 intelek putri umno nih, rendah lagi intelek katp shiqaqi nih.

    tak nampak lagi ke kapt SHITaqi?

    serius ke kau ni bodoh ya amat?

    kah kah kah

    hadoi la.. baik amik vitamin bnyk2 yer kapt SHITaqi...

    ReplyDelete
  5. anony 1.43, lu jgn marah Kapten tu..
    al maklum la Kapten segala anjing Pas Ganu merangkap anjing UG....
    hujjah Aduka tak pernah dijawabnya...
    anjing takde telur kot..
    wahahahaha......

    ReplyDelete
  6. aku pun heran level anjing kurap bila dengor salakan PU3 umnO pun udoh tergoda..HAHAHA

    ReplyDelete
  7. pu3 umno 2 anjing bn...

    pas 2 anjing dap & pkr...

    sm aje la korg...

    ReplyDelete
  8. Kapt_Anjing,
    yg tergoda dgn salakan PU3 Umno tue ialah Ketua Pemuda Pas, mamat Tantawi tu........

    ReplyDelete
  9. wahai anjing kurap , anjing liar dan sejenis dgnnya, (sambil campak seketoi tulang kambing jamnapuri)dgr sini baik2. jgn kamu rasa galak dan biang bila mendengar salakan pu3 umnO itu meskipun pd halwa telinga kamu terasa merdu dan manja walaupon dlm keadaan kamu biang sgt pon tahanla gelora serakah kamu tuh yek. takkan la anjing kurap nak bersemukah dgn pu3 umnO plak? sedarla diri tu kan. hehehe.

    ReplyDelete
  10. hanya anjing yg melayan spesis anjing.....

    kah kah bodoh sungguh kapt-shiqaqi.. sanggup turun ke level hina utk menegakkan bulu ketiak keriting yg basah......

    dunia menyaksikan kapt shiqaqi jadi anjing demi melayan spesis yg didakwanya anjing.....

    level lu level anjing bhai.....
    kalau org cerdik tak layannya provokasi macam tu..tp dah dasar anjing Ganu nak buek camano jang oiii.....

    anjing Kemamang makang ikang...
    wakakakakaka......

    ReplyDelete
  11. eloo njing! eko xyahla jd barwa anjing kurap tu, anjing kurap ori pun xmenyalak pong hahaha

    ReplyDelete
  12. hoi hoi ni cerita putri umno ke cerita anjing?

    focus on topic la beb.

    -abangramping

    ReplyDelete
  13. Bro, pehal blog Roslan SMS lu letak dalam carta pro PR? Lu saje nak test o lu memang cuai. Kapt_shiqaqi btol! Muahaha..

    ReplyDelete
  14. Mereka rasa glemer bila dipuji2 cam tu. Utusan dah jadi lidah rasmi mereka.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.