Skip to main content

Siapa Presiden dan Timbalan Presiden PAS pilihan gua?

Oleh : AdukaTaruna

Presiden : Tuan Ibrahim Tuan Man

1. Hujah2nya gua dah bentang ari tu. Kira lebih kepada pelan damailah nih. Skang kita tengok kewibawaannya handle kes JK Disiplin. Kalau out, macam biasa, guna hak demokrasi maki kaw2 punya.

Dia lepas tak lepas Hasan Ali tu kendian cerita. Tapi sebab apa, hujah apa tu yg kita nak tau.


Timbalan Presiden : Salahuddin

Orang yang laju, alert dan berkecuali dalam perbalahan dalaman. Nizar gua tolak. Kalau ikut merit memang gua nak letak Nizar as Presiden. Icon 1Malaysia tu bhai.. Silap2 kalau Nizar Presiden, Dewan Bukan Islam PAS boleh bertanding kawasan majority bukan Melayu, pukul rata PAS akan 1Malaysia. Tapi bio dier settle kes Perak dulu. Jangan tamak-tamak bodoh serupa Hadi n Ganu.

Sape sokong angkat ketiak!

Comments

  1. Subhanallah ..... Aduka ... Sanggup engkau membakar kelambu ...
    Kita tunggu Tuan Man Tuan Ibrahim membuat perkiraan .... Siapa salah siapa pula terjerat langkah .... Bukti ditangan ... kuasa di dada ... hukuman di otak ...
    TGNA disayangi ....
    TGHA dihormati .....
    Mustafa Ali diragui .....
    Nasaruddin Mat Isa dinasihati ....
    Harun Taib ... ditukari ...
    Sebenar kekalutan ini berpunca drpd tindakan kurang cerdik Pempinan PAS ..... mana syuranya, mana majlis syura pimpinan mursyid am..... syura tiada hubungan pun tiada ..... Jarang-jarang sekali ajaklah Nasaruddin minum air nyior di Melawi ... Jarang-jarang sekali TGHA ketepikan Mustafa Ali... Hasan Ali? ... tak hairan ... sama taraf dgn Khir Hayyie .... Artis rock tu .... Tapi kita salah .. temu tengah jalan pun buat ketua ... Tim. Mursyid am kah kah kah ... biar dia jampi jin .. jadi bomoh ... halau pengundi hantu ..

    ReplyDelete
  2. Anon 1.49opm,
    Anta dah kemukakan satu soalan yang baik untuk cari jalan tengah - "mana Majlis Syuranya?
    Untuk makluman anta,Majlis Syura yang ketuanya TGNA tu pada hakikatnya "tak bebas" sebagai mana patutnya.Dalam Majlis Syura tu ada Presuden,Tim.Presiden dan juga Tim.Mursyidul Am yang juga penyokong kuat Nasaruddin Mat Isa.Kalau pun TGNA panggil mesyuarat Majlis Syura,buatn sakit hati dan buat naik darah tinggi saja.Ana dah pernah komen dalam blogg ni tentang "komposisi" ahli-ahli Majlis Syura ni.Kalau ikut semangat,keperluan dan fungsi Majlis Syura ni,ikut Perlembagaan PAS,dan keujudannya - ianya berfungsi laksana "sayap judiciary" dalam sistem demokrasi.Tapi kalau ketua eksekutuf dan timbalanya (Presiden dan Tim.nya) juga ada dalam Majlis Syura ini.Apakan haenya? Macam mana ianya akan berfungsi sebagaimana patutnya? Inilah sebabnya Majlis Syura PAS ni tak berfungsi.Agaknya itulah sebabnya TGNA selalu tak datang mesyuarat - buang nasa saja.

    ReplyDelete
  3. gua stuju dengan lu bro...
    ir nizar simpan utk pimpinan masa depan..aset bharga 2 beb, gua respek sbb tawaduk dia bro..
    dia siap sound lg xmau jwtn vice presiden sbb mslh perak pn dia xdpt counter lg, mcm mna nk jg pusat..perak pn xdpt jg cmna nak jg pusat...hahaha bkan mcm geng ganu, mslh negeri xsetle nk jg pusat plak!tamak mcm haram jadah!

    1 lg dia penah tido umah aku dulu masa prk b.gantang, dia sanggup tido atas lantai, xmau tido atas katil beb sbb xmau slesa sgt..tharu aku beb...

    even dia bkan lulusan agama, tp tawaduk dia lg hebat dr ulama pembohong dlm Pas...hahaha
    rumah pn sewa ja bro, xpenah beli even gaji kat 50ribu masa jd engineer dl..

    sapport nizar!!!

    ReplyDelete
  4. wa sokong, asal bukan geng hadi sudah

    jibam

    ReplyDelete
  5. hanipa maiden? Rasis sungguh korang ni.

    tapi gua nak respon presiden ada dalam majlis syura. bagi gua tak kisah la pasal orang dalam majlis syura ni rasenye tak sama macam kita. diorang ni para ilmuan, masing2 kalau nak cakap kena ada backing dengan hujjah2 semasa dan fundemental. so kalau salah tak kira la lu residen ke apa kena patuh gak.

    ReplyDelete
  6. khalid samad n husam xdak dlm list ke? huuhuu sudah tuka ka...

    ReplyDelete
  7. Pres : Ustaz Nasha
    Tim Pres : Ustaz Idris Ahmad
    S/U : Mustafa Ali

    Naib Pres : Dr Hasan Ali
    Naib Pres : Ustaz Nasruddin Tantawi
    Naib Pres : Ustaz Harun Taib

    ReplyDelete
  8. haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    aku sokong ko bro,

    tpi aku rasa lebih sesuai :

    Husam : Presiden
    T/ Pre : Salahudin,
    N/Pre :Tn Ibrahim, Mahfuz, Mat sabu
    S/U : Nizar

    KP: Jgn aji janggut kontot dah arrrr

    ajk: pastikan tadak geng trangganu. aman malaysia...


    KHAK TUIH KO UG!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Pres : Ustaz Nasha
    Tim Pres : Dr Hasan Ali
    S/U : Mustafa Ali

    Naib Pres : Ustaz Idris Ahmad
    Naib Pres : Ustaz Nasruddin Tantawi
    Naib Pres : Ustaz Azman Shafawi

    ReplyDelete
  10. Persiden: Aduka
    Timb Presiden: Abg Aduka
    S/U: Adik Aduka

    Naib Persiden: Sepupu Aduka sebelah bapak
    Naib Persiden: Sepupu Aduka sebelah emak

    ReplyDelete
  11. semua puak2 munafik je yang dok bagi komen kat sini..

    nampak sangat bukan ahli PAS pun..
    semuanya cybertrooper umno..
    ok la tu.. dah dapat duit/makan untuk bulan ni?

    Alhamdulillah kalau dah dapat..
    kalau tak, menyalak la kuat sikit!

    tuan korang tak dengar tuh!!!

    ReplyDelete
  12. ada lagi ahli/penyokong PAS tak sedar masalah dalaman yg cam Peting Beliung /hurricane tu...yg depa nampak ni UMNO punya kerja nak EGM, nak tolak puak UG cam Us. Nasha, Mustapha Ali, Hassan Ali..yg pecah belah PAS dpn mata depa buat tak nampak jugak? hehe

    ReplyDelete
  13. Parti Islam SeMalaysia Zon Bukit Beruntung !

    Lu tak sokong ker PAS masuk BN 2010/2011 ??

    ReplyDelete
  14. Nizar? wa angkat ketiak ckit boleh? Baru lepas menebas laman la!

    ReplyDelete
  15. Layan mangkuk taruna ni... haha..sekali dgn wa layan.

    mursyidul am: tn ibrahim tn man

    Presiden: Dr Mahfodz
    Timb Presiden: Nik Abduh/Nasha

    Naib: Nizar, Tantawi,khalil abdul hadi

    wakakaka

    ReplyDelete
  16. sokong.. tapi kalau nizar jadi presiden kan lagi kaw, imagine perdana menteri m'sia macam nizar, 1 dunia tabik, baru padan dok sebelah ahmadinejad.

    ReplyDelete
  17. Salam, orang yang kau bulat masa PC TGHH selepas meeting khas tu namanya ialah Dr Shamsuri. Nak tahu siapa dia tu? Dr Shamsuri adalah adalah Setiausaha Politik TGHH. Beliau adalah bekas Pensyarah di UPM. Dr Shahmsuri dilantik bagi menggantikan Dr Syed Azman sebagai SU Sulit TGHH.

    Konspirasi memastikan kesemua orang di keliling dengan TGHH adalah mesra UMNO dilakukan oleh beberapa kerat geng Terengganu. Selain nama yang korang biasa sebutkan, Mustaha Ali, Ust Nasha dan Hasan Ali, seorang lagi tokoh penting di belakang tabir ialah Dr Kamaruzzaman Yusof atau nama glamernya Dr Kayu. Orang Terengganu. Pensyarah di Jabatan Sejarah, UKM.Selalu keluar di Astro Awani. Beliau mencaturkan pemecatan Dr Syed Azman dan melantik Dr Shamsuri sebagai SU Politik TGHH sebagai memastikan cita-cita politik peribadi beliau agar PAS buat kacau di dalam Pakatan Rakyat, berlaku. Dr Shamsuri adalah anak usrah beliau yang paling setia dan hanya menerima arahan daripada beliau. Dr Shamsuri bertanggungjawab membasuh pemikiran TGHH agar sentiasa mengikut halatuju golongan yang anti Pakatan Rakyat di dalam PAS.

    Selain itu, beliau juga mencaturkan pemecatan Dr Dzulkifley Ahmad daripada Pengarah Pusat Penyelidikan PAS dan digantikan dengan Hj Wan Abd Rahman (ada orang kata dia ni Doktor la, prof madya la, sebenarnya dia tak pernah dapat Phd, phd dia tak lulus kat Australia dan tak pernah dapat Prof Madya, membohong semua tu). Hj wan Rahman adalah rakan karib Dr Kayu. Oleh itu, beliau berjaya mencaturkan kesemua orang di keliling Hj Hadi, orang yang mesra UMNO dan anti Pakatan Rakyat.

    Itulah konspirasi jahat geng-geng terengganu-ukm, untuk memecahkan Pakatan Rakyat hasil irihati mereka kerana Negeri Terengganu tidak menang dan negeri lain yang PAS lebih lemah, boleh memerintah.

    Maklumat Dr Kayu boleh didapati di sini.

    http://diskopi.wordpress.com/2009/03/11/pensyarah-ukm-tidak-bermutu/

    Gambar dia boleh google aje kat Kamaruzzaman Yusoff.

    ReplyDelete
  18. Suhaimi Embong adalah PSU PAS Terengganu. Memang la dia cenderung nak defend bos dia Mustapa Ali. Dia dengan Dr Kayu UKM dan lain-lain memang anti TGNA dan anti Anwar dan Anti Pakatan Rakyat. Tugas diorang tidak perlu sampai bawak PAS masuk di dalam UMNO, tetapi cukup dengan PAS buat kacau di dalam Pakatan Rakyat melalui agen beliau, Hasan Ali. Sehinggakan Pakatan Rakyat menjadi haru biru dan hilang keyakinan rakyat. Sehingga PR kalah di Selangor pada PRU 13. Dan jalan ke Putrajya terbantut. Itu misi diorang. Dan sekarang ini misi diorang hampir berjaya dengan keputusan di Bagan Pinang.

    Saturday, October 31, 2009 2:55:00 PM MYT
    Anonymous Suhaimi Embong said...

    Lagi satu, minta Suhaimi Embong bersumpah dengan nama ALLAH SWT, bahawa beliau tidak ada kena-mengena dengan pembikinan blog kontraversi antihusam.blogspot.com . Dan, kamu semua akan dapati bahawa beliau tidak akan berani bersumpah. jeng,jeng jeng.

    ReplyDelete
  19. Presiden bagi MAHFUZ la bro..

    timbalan bagi kat lu..

    lu bg hujah lu napa Mahfuz xleh jadi Presiden??

    ReplyDelete
  20. Murs.AM : nasarudin
    Pres : mustafa ali
    Tim Pres : Hasan Ali
    S/U : Nasruddin Tantawi

    Naib Pres : Idris Ahmad
    Naib Pres : nik abduh
    Naib Pres : roslan MMS/GPS/SMS

    -wa rase barisan nie pling teman tapi mesra ngan barisan nasional.-

    ReplyDelete
  21. ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Itu bukan cara org yg beragama islam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.