Skip to main content

Setujukah anda Menantu TGNA letak jawatan CEO PMBK?

Oleh : AdukaTaruna

Secara falsafah, perlantikan tersebut melalui mesyuarat ahli lembaga pengarah PMBK sendiri. Dan ahli lembaga pengarah PMBK bukan setakat Nik Aziz, Nik Abduh dan anak-beranak. Jika prosedurnya telus, maka, tiada apa yang melanggar falsafah.

Tetapi secara taktikal, di saat kecelaruan ini, gua bersetuju, CEO itu sendiri meletak jawatan demi kestabilan satu kerajaan Islam Kelantan. Islam first, bukan individu atau kasta ulama. CEO perlu sedar diri bahawa, perlantikannya mencetuskan ketidak-stabilan sebuah kerajaan 19 tahun Kelantan. Jangan tidak sedar diri seperti Hadi. Ingat! Islam first.

Comments

  1. pengurusan persepsi penting bhai....
    tambah plak bila berhadapan dgn tahap IQ genetik Melayu.....

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  2. KOPI JANDA,makan dalam sgt,sakit.

    ReplyDelete
  3. wa stuju beb menantu nik aziz tue resign,..wlaupun nik aziz x brada dlm ahli lembaga or dlam panel temuduga,tp pngaruh nik aziz tue kuat beb..

    biarpun nik aziz tak melobi utk menantu die,tp ahli panel tue sndri rase segan or serba slah nk tolak menantu ketua negeri..

    -zargus-

    ReplyDelete
  4. klu wa jadi MA
    abis semua pimpinan PAS naik
    motor ex5 je...haha

    jgn harap nak pakai mewah2
    umah mewah2
    tu korbankan jadikan markaz je...haha

    CEO?
    bukan CEO je..
    kuli batak kat jabatan kerajaan negeri pon x leh...haha

    ReplyDelete
  5. ada baiknya si ariff tu resign la.... sekarang persepsi negatif tak merebak hingga ke akar umbi lagi.... lagi pun apa kelas jadi CEO bertongkatkan bapak mertua.... tak gentle.... sorry la wa nak respek orang camni..... idop senang bertogkatkan bapak mertua..... malu weiiii.... kalau nak senang pun buat bisness sundri la..... boleh gak jadi GM.... kompeni kecik takpa asal hak milik sundri.... ni apa idop mewah tapi hak milik orang .... apa kellas beb.... bila orang tanya boley la ariff jawab ngan bongkak... kompeni ni bukan warisan dari bapak wa bukan tongkat pemberia bapak mertua wa.... kompeni ni wa yang punya..... perghhh!!!! kan melampau berlagak tu.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. wa pon dah terjangkit penyakit topengperak. muak dgr perkataan nih. sikit2 persepsi.. sikit2 persepsi.. nan muntah laks gua asik dgr perkataan persepsi nih.

    otak melayu nih mudah sgt kene brainswash. dgr satu perkataan jek, trus jadik 'siulan'.. kah kah kah. apa leh buat... persepsi.. persepsi...

    jom minum pepsi jenama gardenia. haha

    ReplyDelete
  7. abgensem, betul kah dia idop bertongkatkan mentua dia? kalau betol, mmg patot dia resign la.

    tp skarang nih, soalnya, adalah pengurusan 'persepsi'. caittt.. perkataan nih lagi.. samada dia ada salah atau tak, persepsi (uweekk) kena diuruskan dulu..

    ReplyDelete
  8. Hallo AT...

    Memang patut pun dia resign. kan dia tu berpelajaran dan berpengalaman. Cari la company lain atau wat company sendiri. Orang takkan mengata lepas tu bro... bab kata mengata ni org kita memang power.

    ReplyDelete
  9. bumblebee....
    alah kalau dah mertua tu MB.... kalau dia tak guna tongkat mnertua dia pun orang akan cakap mertua dia tu jadi tongkat...... ingat senang ke mamat semuda si ariff tu nak jadi CEO sebuah kompeni besar.... pastu ada kaitan ngan kerajaan plak.... kalau senang nak jadi CEO PMBK tu tak sempat ariff pegang.... wa lebih dulu potong jalan mamat tu.... hahaha.... tapi wa ni sapa nak jadi tongkat wa..... nak jadi menantu MB pun wa tak nak ( bukan orang tak nak.... heeeeee)....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  10. ak cdg jgn resign buat ms ni.tngu smua isu setel.terus terang ak x ikut isu 2,bile isu sejuk cool down,x jd sensasi dan politik,br resign.klo resign skang nmpk sgt menantu nik aziz or nik aziz salah.so stay put,handle isu.isu dah basi br resign.sbb klo mnantu nik aziz buat busuk,pak mertua dapat nama,walau xde kaitan busuk 2dgn pak mertua pon.klo buat baik,xkn musuh nk kesah kn.ikut kn prinsip nye klo bkelayakn bini nik aziz pon boley jd CEO klo layak.btul ape dalam islam boley kroni,janji orang 2layak.cuma zaman nabi,nabi x bjuang gune demokrasi,nabi bjuang klo gne ayat skrg "revolusi". so bak kata AT, pemboleh ubah 2lain dah.

    ReplyDelete
  11. Pasni TGNA & si Arif tu patut lebih sedar elakkan fitnah...walaupun mungkin orang nak ke dia, cuba ler elak/tepis apa-apa ganjaran & jawatan...susah ler apa kawan & lawan anggap apa pulak...jadi 1 fitnah..sendiri cari penyakit.

    ReplyDelete
  12. Arif patut letak jawatan. Jangan bagi beban kat TG. Cuma aku tak pasti adakah masa sekarang ni sesuai ke tidak itu saja.
    Yang saynotomunafiqeen dan manjongmari tu membela sebab dia tidak kenal siapa Arif.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.