Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 12, 2009

Setujukah anda Menantu TGNA letak jawatan CEO PMBK?

Oleh : AdukaTaruna

Secara falsafah, perlantikan tersebut melalui mesyuarat ahli lembaga pengarah PMBK sendiri. Dan ahli lembaga pengarah PMBK bukan setakat Nik Aziz, Nik Abduh dan anak-beranak. Jika prosedurnya telus, maka, tiada apa yang melanggar falsafah.

Tetapi secara taktikal, di saat kecelaruan ini, gua bersetuju, CEO itu sendiri meletak jawatan demi kestabilan satu kerajaan Islam Kelantan. Islam first, bukan individu atau kasta ulama. CEO perlu sedar diri bahawa, perlantikannya mencetuskan ketidak-stabilan sebuah kerajaan 19 tahun Kelantan. Jangan tidak sedar diri seperti Hadi. Ingat! Islam first.

14 comments:

Anonymous said...

pengurusan persepsi penting bhai....
tambah plak bila berhadapan dgn tahap IQ genetik Melayu.....

~KOPI JANDA

Anonymous said...

KOPI JANDA,makan dalam sgt,sakit.

Anonymous said...

wa stuju beb menantu nik aziz tue resign,..wlaupun nik aziz x brada dlm ahli lembaga or dlam panel temuduga,tp pngaruh nik aziz tue kuat beb..

biarpun nik aziz tak melobi utk menantu die,tp ahli panel tue sndri rase segan or serba slah nk tolak menantu ketua negeri..

-zargus-

Anonymous said...

Zambri,

Teh janda satu!!!

uma said...

klu wa jadi MA
abis semua pimpinan PAS naik
motor ex5 je...haha

jgn harap nak pakai mewah2
umah mewah2
tu korbankan jadikan markaz je...haha

CEO?
bukan CEO je..
kuli batak kat jabatan kerajaan negeri pon x leh...haha

Anonymous said...

ada baiknya si ariff tu resign la.... sekarang persepsi negatif tak merebak hingga ke akar umbi lagi.... lagi pun apa kelas jadi CEO bertongkatkan bapak mertua.... tak gentle.... sorry la wa nak respek orang camni..... idop senang bertogkatkan bapak mertua..... malu weiiii.... kalau nak senang pun buat bisness sundri la..... boleh gak jadi GM.... kompeni kecik takpa asal hak milik sundri.... ni apa idop mewah tapi hak milik orang .... apa kellas beb.... bila orang tanya boley la ariff jawab ngan bongkak... kompeni ni bukan warisan dari bapak wa bukan tongkat pemberia bapak mertua wa.... kompeni ni wa yang punya..... perghhh!!!! kan melampau berlagak tu.....

-abanghensem

bumblebee said...

wa pon dah terjangkit penyakit topengperak. muak dgr perkataan nih. sikit2 persepsi.. sikit2 persepsi.. nan muntah laks gua asik dgr perkataan persepsi nih.

otak melayu nih mudah sgt kene brainswash. dgr satu perkataan jek, trus jadik 'siulan'.. kah kah kah. apa leh buat... persepsi.. persepsi...

jom minum pepsi jenama gardenia. haha

bumblebee said...

abgensem, betul kah dia idop bertongkatkan mentua dia? kalau betol, mmg patot dia resign la.

tp skarang nih, soalnya, adalah pengurusan 'persepsi'. caittt.. perkataan nih lagi.. samada dia ada salah atau tak, persepsi (uweekk) kena diuruskan dulu..

striker said...

Hallo AT...

Memang patut pun dia resign. kan dia tu berpelajaran dan berpengalaman. Cari la company lain atau wat company sendiri. Orang takkan mengata lepas tu bro... bab kata mengata ni org kita memang power.

Anonymous said...

bumblebee....
alah kalau dah mertua tu MB.... kalau dia tak guna tongkat mnertua dia pun orang akan cakap mertua dia tu jadi tongkat...... ingat senang ke mamat semuda si ariff tu nak jadi CEO sebuah kompeni besar.... pastu ada kaitan ngan kerajaan plak.... kalau senang nak jadi CEO PMBK tu tak sempat ariff pegang.... wa lebih dulu potong jalan mamat tu.... hahaha.... tapi wa ni sapa nak jadi tongkat wa..... nak jadi menantu MB pun wa tak nak ( bukan orang tak nak.... heeeeee)....

-abanghensem

gayasopan said...

ak cdg jgn resign buat ms ni.tngu smua isu setel.terus terang ak x ikut isu 2,bile isu sejuk cool down,x jd sensasi dan politik,br resign.klo resign skang nmpk sgt menantu nik aziz or nik aziz salah.so stay put,handle isu.isu dah basi br resign.sbb klo mnantu nik aziz buat busuk,pak mertua dapat nama,walau xde kaitan busuk 2dgn pak mertua pon.klo buat baik,xkn musuh nk kesah kn.ikut kn prinsip nye klo bkelayakn bini nik aziz pon boley jd CEO klo layak.btul ape dalam islam boley kroni,janji orang 2layak.cuma zaman nabi,nabi x bjuang gune demokrasi,nabi bjuang klo gne ayat skrg "revolusi". so bak kata AT, pemboleh ubah 2lain dah.

uma said...

dlm islam leh kroni?
mcm ne tu?

Hanz_Azdi said...

Pasni TGNA & si Arif tu patut lebih sedar elakkan fitnah...walaupun mungkin orang nak ke dia, cuba ler elak/tepis apa-apa ganjaran & jawatan...susah ler apa kawan & lawan anggap apa pulak...jadi 1 fitnah..sendiri cari penyakit.

Anonymous said...

Arif patut letak jawatan. Jangan bagi beban kat TG. Cuma aku tak pasti adakah masa sekarang ni sesuai ke tidak itu saja.
Yang saynotomunafiqeen dan manjongmari tu membela sebab dia tidak kenal siapa Arif.