Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 22, 2009

Selaput Dara PALSU? Macam2 da.....


Para anggota parlimen konservatif Mesir menyerukan larangan mengimport alat selaput dara buatan China. Seorang tokoh agama juga telah memfatwakan agar pengimport atau pengguna alat itu ditangkap.

Alat bernama Artificial Virginity Hymen itu diedarkan oleh perusahaan China, Gigimo, dengan harga 30 dollar AS (RM103.97). Alat itu membantu wanita yang baru menikah untuk mengabui suami bahwa dia masih dara. Alat itu akan mengeluarkan cairan seperti darah jika dimasuki alat kelamin lelaki."

Gigimo mengiklankan produknya di seluruh negara-negara Arab. Sebagian besar warga Timur Tengah masih menganggap dara adalah wajib dimiliki oleh bakal seorang isteri.

Sheik Sayed Askar, anggota Persaudaraan Muslim Mesir yang duduk dalam komiti parlimen bahagian keagamaan berkata, alat itu akan menarik ramai para wanita Mesir untuk tidak menjaga kesuciannya. "Akan memalukan parti berkuasa jika mengizinkan produk itu masuk di pasaran," katanya.

Tokoh agama terkemuka Mesir, Abdel Moati Bayoumi pula berkata, siapa pun yang mengimport alat itu harus dihukum. "Produk ini mendorong hubungan seks terlarang. Islam melarang hubungan ini kecuali dalam pernikahan," kata Bayoumi.

Produk itu juga menjadi pembicaraan heboh di dunia blog dan website berita Mesir.

2 comments:

Anonymous said...

oiii aduka.... lu kalau nak tau apa tu selaput dara.... lu kawin dulu la.... lu ingat best ke selaput dara ni.....

-abanghensem

Taliban said...

amik masa woo..bukan 2 3 hari je bole pecah dah..seksa2..