Skip to main content

Rakaman sulit Hasan Ali kini berada di Jabatan Perdana Menteri.

Tidak wajar cerai isteri kerana lompat parti

Tidak wajar mengaitkan lafaz cerai dengan melompat parti kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata hal berkaitan penceraian bukan perkara main-main kerana ia boleh membawa kemudaratan kepada keluarga yang tidak berdosa dan boleh dianggap satu penganiayaan serta zalim.

"Saya nasihatkan pihak yang mengeluarkan kenyataan seumpama itu untuk ambil perhatian, dibimbangi perkara berkenaan akan jadi satu bahan permainan oleh masyarakat pula nanti," katanya kepada pemberita di Putrajaya hari ini.

Beliau mengulas laporan akhbar tempatan berbahasa Inggeris hari ini yang melaporkan wakil rakyat PAS dikatakan telah mengangkat sumpah akan menceraikan isteri masing-masing dengan talak tiga jika berhasrat melompat parti sebagai tanda kesetiaan terhadap parti.

Menurut Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan ke-71, Jamil Khir berkata cadangan memasukkan lafaz taklik sekiranya suami ingin berpoligami tidak perlu dilaksanakan.

Berdasarkan perkara itu, katanya, sudah tentu penggunaan taklik tidak sesuai digunakan dalam urusan berkaitan lompat atau keluar parti yang merupakan alasan paling longggar, tidak relevan dan munasabah. BERNAMA


1. Hasan Ali melanggar perlembagaan parti apabila memecat Khalid Samad dengan prosedur yang salah. Satu perncabulan perlembagaan PAS. Ini disahkan oleh Ustaz Ahmad Awang.
  • Mengapa Lembaga Disiplin PAS membisu?
  • Mengapa Presiden PAS tidak berfungsi langsung?
  • Mengapa PAS adalah party terlalu bodoh sebagai Kerajaan Menunggu?

2. Baiah taklik cerai 3 talak adalah rahsia PAS yang selama ini tidak disahkan melalui rakaman, kini telah diulas oleh Jabatan Perdana Menteri. Ingat! Hal ini mempunyai rakaman. Dan rakaman itu dibuat bersama bloggers UMNO.
  • Mengapa Lembaga Disiplin PAS membisu?
  • Mengapa Presiden PAS tidak berfungsi langsung?
  • Mengapa PAS adalah party terlalu bodoh sebagai Kerajaan Menunggu?
Majority ulama kategori Melayu bukan ahli dalam perang, bukan ahli dalam politik. Mereka tidak tahu dalam pengurusan organisasi. Tidak mempunyai kawalan. Kepimpinan Hadi gua rakam adalah satu kepimpinan paling pundek dalam sejarah PAS.

Ingat! Ada 2 bertaraf prof yang merakam Kepimpinan Hadi. Perwakilan PAS, dan siapa AJK PAS semuanya tercatit sebagai dayus dan membenarkan orang bangang sebagai kapten. Generasi cerdik di masa hadapan akan menghina anda.

UMNO berjaya menyingkirkan pimpinan lemah Paklah. Tetapi PAS lebih dayus dari UMNO.

Comments

  1. BABI KAU UMNO ABDULLAH BIN UBAI

    ReplyDelete
  2. Satu lagi blog yang ingin memecah belahkan pas. Spesies macam ni perlu dihapuskan saja kerana banyak membawa keburukan dan fitnah.

    ReplyDelete
  3. Salam sdr.

    Hakikatnya PAS telah menjadikan batang keladi sebagai tongkat!

    Hakikatnya orang-orang PAS terlalu mabuk dengan pill Wala"!

    Hakikatnya orang-orang PAS terlalu bebal untuk menerima hakikat!

    Hakikatnya orang-orang PAS rela rumahnya kerana Hadi dan Hassan Ali!

    Hakikatnya orang-orang PAS lebih sayangkan Hadi dan Hassan Ali daripada Parti PAS itu sendiri!

    Hakikatnya saya tahu tahap pemikiran orang-orang PAS sebab saya pernah berada bersama PAS selama 13 tahun!

    Hakikatnya PAS tidak berupaya segi mental dan kebijaksanaannya untuk memerintah negara Malaysia!

    Hakikatnya semangatku telah terpadam untuk menyokong PAS dengan kepimpinan yang ada hari ini walau pun api semangatnya menyala selepas PRU12 dulu. Harapanku supaya rakyat Malaysia lebih makmur di bawah PR.

    Jadi hakikatnya Hadi adalah seorang Presiden yang pendek akal dan tidak mampu mengendalikan jama'ah. Sayonara!

    ReplyDelete
  4. ada org kurang ajar yg patut kena SEPAK & REMBAT

    http://baganutama.blogspot.com/2009/11/kenapa-tg-nik-aziz-tidak-hadir-sidang.html

    ReplyDelete
  5. wahai anon pro hadi, lu jgn cakap jer lebih, lu tunjuk dgn perbuatan aper lu cakappp, jgn jadi jantan dayusssss.

    algojos

    ReplyDelete
  6. tuan at, tolong confirmkan cite dalam blog baganutama tentang tgna pada malam mesyuarat khas aritu?

    ReplyDelete
  7. Gua blogger yang tiada link dengan mana2 pemimpin, matstimketum.

    So, gua tidak dapat menghubungi sesiapa untuk mensahihkan maklumat tersebut.

    ReplyDelete
  8. rela kalah asalkan islam menang...


    nak undur diri pon x mampu..
    lg byk ckp...haha
    nak tunggu org terajang baru paham kot...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.