Skip to main content

Rakaman sulit Hasan Ali ada 2

RAKAMAN ITU ADA DUA!!

Jangan salah anggap. Rakaman dalam isu Hasan Ali ini, bukan satu, sebaliknya ada dua rakaman; (1) Rakaman ucapan Hasan Ali di hadapan pemuda PAS Selangor, dan (2) Rakaman pertemuan Hasan Ali, Roslan SMS dan Nasaruddin Mat Isa dengan Blogger UMNO.

Diberitakan, Rakaman ucapan Hasan Ali di hadapan pemuda PAS negeri suda didengari oleh tiga tokoh politik dalam PAS; salah seorangnya adalah Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat. Dalam rakaman tersebut, ada ucapan ala BTN dalam memburukkan Pakatan Rakyat.

perlu diingat, rakaman pertemuan Hasan Ali dengan blogger tidak sama dengan rakaman yang seorang ahli majlis shah alam berikan kepada
Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

sekian

Comments

  1. amende lu tak habis2 ngan hasan ali ni

    cibai

    skrg ni yg tengah merompak duit upah toreh getah mak bapak lu si najib celka tu. yg tengah boroikan perut dari duit cukai lu umno tu

    apsal tak hentam sana ngok

    cibai la lu

    ReplyDelete
  2. orang yang bencikan UMNO suka cakap CIBAI...
    sepatutnya PAS dakwah orang sebegini supaya menjaga lidah......

    ReplyDelete
  3. UMNO dah busuk benanah, x leh baik dah. PAS masih ada harapan baru kudis skit2.

    Nak suh AT kutuk2 UMNO lu kene sua borang kat dia dulu.

    Lama follow blog nipun x dapat lagi fokus blog.

    Bosan dengan bangang puak-puak bangang nie. Mcm Karim, Beruk nie memang beruklah, sebab dia berukkan.

    ReplyDelete
  4. jeng...jeng...jeng

    pita rakaman akan terbongkar juga pada umum...... mcm pita linggam lah. hasan...hasan, kau nie memang cibai lah.

    ReplyDelete
  5. ooo gitu ka? sampai 2, sekarang ni ketaq lutut lah mereka2 yg terlibat.

    apa isinya, teringin nak tau. terbaca 1 org kata, "takkan tak boleh tau apa kata2 pemimpin pas, sedangkan org amno pun tau (dipanggil sekali dlm perjumpaan), aku lagi lah pulak ahli pas, aku patut lagi tau drp org amno." heheh

    ReplyDelete
  6. kalau tak bleh tau juga, aku nak pi lempaq kepala lembu kat umah mangkok hayun hasan ali.

    ReplyDelete
  7. ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Itu bukan cara org yg beragama islam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.