Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 14, 2009

Rakaman Bongkar Rahsia PAS Nasha-Hassan (Part Bai'ah Taklik)

Gua dapat dari iron-bone. Tapi gua tampal gambar Hassan Ali sebagai visual. Selamat mendengar dan selamat berfikir.


20 comments:

Anonymous said...

bro AT,

tak buleh pun?

aukauk88.

Anonymous said...

Tahniah Bro At,
Aku cukup suka dengan pengakuan ini.Alhamdulillah..diorg Org Pas sentiasa bercakap benar.Sentiasa setia pada parti.Itu yang aku harapkan dari PAS.Aku takleh mengharap parti lain selain PAS.Biarlah pon diorg nak talak empat ke aper..aku tak peduli,yang aku peduli perjuangan ke arah Islam.Atleast baru ada survival sikit dalam perjuangan.Biar ada pengorbanan.Jika tak,ada jawatan jer terus lompat parti.Pecah amanah dan kepercayaan rakyat.Aku tak suka org lompat parti.

Anonymous said...

Mmg kurang ajar Nasha n hassan ali ni.. tp smpai skrg tkde tindakan di ambil.. mcm sial..

saye said...

ada perkataan 'I THINK" so assumption dia je tu

Anonymous said...

patutlah tak lompat pasal baiiah tu hehe, sbb tu cuba bawa pas selangor join umno supaya dapat jadi mb

Anonymous said...

Bagus jwpn Dr Hasan. Setuju!

Anonymous said...

Sori la , yg disebut olih Dr Hasan tu cuma sign borang. Bukan baiah pon. Baiah ni kena sebut. Ni mcm borang akujanji je.

Dia xde lak cakap tu baiah pas or semua org kena wat. Dia cuma cakap 'kami kena'. 'Kami' ni maybe pas sgor je.

Then dia cakap, 'I think because of the pledge' yg mnyebabkan Kelantan kekal. Meaning, dia sndiri xpasti pas kelantan ade wat.

So, aku rasa ko yg xpaham isu ni beb. Ni jugak mmbuktikan ko sbnarnya xpaham isu tp still nak sembang lebat. Ingat beb, setiap benda lu wat arini, ada balasan la kat akhirat.

Sorry..

Dgr gak:

http://tuanibrahim.blogspot.com/2009/11/isu-bai-satu-penjelasan.html

Anonymous said...

bagi wa asan ali ni perkecilkan kekuatan PAS terutamanya PAS kelantan ngan "relate"kan baiah tu ngan kuasa PAS kelantan yang tinggal 1 kerusi sebelum PRU12.... asan ali pandang rendah TGNA pasal tu.... takpa la.... kalau camni sikap pemimpin PAS yang bertaraf hingusan...... rasanya kalau masih bertanding lagi PRU13 nanti konfem 1 kerusi UMNO dapat rampas.....

-abanghensem

Anonymous said...

Abangxhensem, kuat gile buruk sangka lu. Satu peel ngan kuncu sekular!

Anonymous said...

takkan 4 minit jer bhai ...
full speech laa...

yusaini said...

dlm rakaman ni nada suara sang motivator rambut blah tgh ni mcm naive la sgt.dasar politician melayu yg skema!plg bangang pi bagi bola tanggung kat pvak gerombolan!apa la bangang! sang asan anak ali ni pun duk sebut dlm rakaman tu "dia" byk kali...sapa yg dia maksudkan?damn it la pak lebai pas!

Anonymous said...

hahaha... oiii anon cuba detailkan skit kat mana buruk sangka wa tu.... dah jelas dalam rakaman tu maksud asan ali tu.... sebab kerajaan PAS kelantan bertahan 1 kerusi di kelantan adalah faktor baiah talak tu...... mana lagi buruk sangka wa..... sebelum PRU12 wa kerap gak dok lepak² ngan beberapa ADUN PAS kelantan.... tapi tak pernah pun dia orang sengaja ke atau "ter"sebut ke pasal baiah .... ni blom sepenggal jadi ADUN sesedap mulut jer cakap faktor kerajaan PAS kelantan bertahan sebab baiah.... aiiiii.... sapa buruk sangka ni..... seburuk² ADUN melor pun wa tak pernah dengar dia ugut nak dedah rahsia pasal baiah.... kalau ugut nak lompat parti ada la.... tapi tak lompat gak..... walaupun TGNA suruh dia lompat sebab menyusahkan PAS kelantan jer.... tak lompat pun bini dia jatuh talak gak.....

-abanghensem

Anonymous said...

Kalau lu orang tak suka pada Hassan Ali, lu mesti belasah sehingga lembik Mustaffa Ali kerana Mustaffa Ali akan bertindak sebagai perisai kepada Hassan Ali.

Lu dah tengok bagaimana Mustaffa Ali sudah bertindak melampaui batas presiden parti bagi melindungi Hassan Ali..?

Pada pandangan gua Mustaffa Ali ini adalah manusia celaka yang perlu lu orang pantau selalu. Apa yang berlaku dalam parti dan dalam negeri Selangor ada kaitan dengannya.

Tak lama lagi akan ada lagi masaalah yang ditimbulkan dalam parti, kalau tak percaya lu tanya Mustaffa Ali.

Anonymous said...

bhai, lu kalo tak taruh muka hassan ali bole tak? gua nyampah tul ler nengok muka cibai nie.
mcm sialllllll

Anonymous said...

sapa kat atas tu kata hassan ali tak sebut pasal talak 3, aku dengar 3 kali, memang hassan ali sebut talak 3... jgn nak kelentong.

lagi satu dia assume pas kelantan dpt bertahan pasal baih talak 3 tu, weyyy... mana boleh, main assume2, ini pun macam niat jahat nak bgtau kat blogger amno yg pas dpt bertahan atas sebab tertentu... ada niat jahat tu, pada aku kalau kau tulus dgn pas, kau akan berfikiran positif dan sentiasa mendoakan yg terbaik buat pas, cakap yg baik2, bukan mendedahkan rahsia parti pada musuh, mana boleh pi cerita benda2 macam ni kat org amno, lebih2 lagi dgn niat cam nak memeperkecilkan pas yg dia sendiri terpilih sbg pemimpin, tak boleh terima!!!!!

Anonymous said...

PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

FREEMAN

Anonymous said...

stopa ali pernah campur tangan ddlm satu kes tangkap basah di terengganu semasa beliau menjadi exco,akhirnya dgn campur tangan beliau pelaku maksiat telah di bebaskan..pelaku maksiat tersebut adalah saudara terdekat.stopa ali telas mengrahkan pejabat agama tersebut membebaskan tertuduh yg buktinya mencukupi..stopa ali penggalak maksiat..(mat bond)

Anak said...

First, aku setuju PAS kekalkan baiah. Kalau tidak mungkin apa yang telah berlaku di Perak akan berulang di negeri-negeri lain. Katak 2 ekor kat Behrang dgn Changkat Jering tu xda baiah sebab tu depa sanggup khianat pengundi yang pilih depa. Kalau hangpa jadi pengundi depa masa PRU12 dulu macamana.
Kalau isu baiah ni diteruskan sehingga kepada semua rakyat, aku yakin PAS akan kelihatan lebih gagah dan rakyat lebih yakin untuk memilih PAS. Cuma mungkin isi baiahnya bukan sekadar setia pada jamaah tetapi juga akan melaksanakan semua tanggungjawab yang diberikan dengan amanah.
Aku dah dengar rakaman ni 3 kali untuk pastikan setiap yang disebut oleh Hassan Ali. Takda satupun yang dia kondem PAS. Kalau ada yang kata dia kondem PAS, sila sebut tang mana. Dia juga 'bernada' bangga apabila menceritakan tentang baiah (atau isitilah yang dia gunakan 'pledge') kepada Teressa. Tentang kedudukan Kelantan tu, dia gunakan ayat "Sebab itu Kelantan dalam 2 tahun 6 bulan, 1 majoriti itu dapat bertahan. Why? I think because of the pledge."
Perkataan yang yang digunakan ialah 'I think'. Namun penegasan ayat ini adalah tentang betapa pentingnya baiah itu . Boleh tanya pakar bahasa yang lain. Aku ni takat ijazah lanjutan aje.
Aku tidak menyokong Hassan Ali, apatah lagi membelanya. Masa muktamar dulu pun aku x bagi undi kat dia (sebab kawasan aku dah putuskan siapa yanng kami nak undi dan itu keputusan syura yang sepatutnya diikut oleh setiap yang faham tentang harakah Islam). Namun aku rasa dia perlu diadili dengan dengan adil dan bijak. Tak terdengar pulak mana-mana ayat yang boleh mengaitkan dia dengan cadangan menyatukan PAS dgn umno.
Harap yang bagi komen tidak dengan nafsu tetapi gunakan akal.

Anonymous said...

bagi wa perkataan "i think" tu ayat nak lepas diri.... apasal dia relatedkan pasal kedudukan PAS kelantan sebelum PRU12 ngan baiah????....kalau dia diamkan lagi bagus..... cakap jer pasal baiah..... jangan relatekan ngan situasi PAS.... nampak sangat dia tak yakin ngan kekuatan PAS.... bagi wa asan ali bermaksud..... tanpa baiah tu tak kemana PAS..... PAs bukan kuat pun.... kalau menang banyak pun tanpa baiah PAS akan kehilangan banyak kerusi.....

-abanghensem

Anonymous said...

Tu la, nampak sgt busuk hati ko nih xhensem. Dah dia sndiri xpasti nak wat camne? Sbb tu die sebut I thunk. Yg ko memandai2 wat andaian buruk ni pehal?

Sialla, busuk sial hati ko