Skip to main content

Rakaman Bongkar Rahsia PAS Nasha-Hassan (Part Bai'ah Taklik)

Gua dapat dari iron-bone. Tapi gua tampal gambar Hassan Ali sebagai visual. Selamat mendengar dan selamat berfikir.


Comments

  1. bro AT,

    tak buleh pun?

    aukauk88.

    ReplyDelete
  2. Tahniah Bro At,
    Aku cukup suka dengan pengakuan ini.Alhamdulillah..diorg Org Pas sentiasa bercakap benar.Sentiasa setia pada parti.Itu yang aku harapkan dari PAS.Aku takleh mengharap parti lain selain PAS.Biarlah pon diorg nak talak empat ke aper..aku tak peduli,yang aku peduli perjuangan ke arah Islam.Atleast baru ada survival sikit dalam perjuangan.Biar ada pengorbanan.Jika tak,ada jawatan jer terus lompat parti.Pecah amanah dan kepercayaan rakyat.Aku tak suka org lompat parti.

    ReplyDelete
  3. Mmg kurang ajar Nasha n hassan ali ni.. tp smpai skrg tkde tindakan di ambil.. mcm sial..

    ReplyDelete
  4. ada perkataan 'I THINK" so assumption dia je tu

    ReplyDelete
  5. patutlah tak lompat pasal baiiah tu hehe, sbb tu cuba bawa pas selangor join umno supaya dapat jadi mb

    ReplyDelete
  6. Sori la , yg disebut olih Dr Hasan tu cuma sign borang. Bukan baiah pon. Baiah ni kena sebut. Ni mcm borang akujanji je.

    Dia xde lak cakap tu baiah pas or semua org kena wat. Dia cuma cakap 'kami kena'. 'Kami' ni maybe pas sgor je.

    Then dia cakap, 'I think because of the pledge' yg mnyebabkan Kelantan kekal. Meaning, dia sndiri xpasti pas kelantan ade wat.

    So, aku rasa ko yg xpaham isu ni beb. Ni jugak mmbuktikan ko sbnarnya xpaham isu tp still nak sembang lebat. Ingat beb, setiap benda lu wat arini, ada balasan la kat akhirat.

    Sorry..

    Dgr gak:

    http://tuanibrahim.blogspot.com/2009/11/isu-bai-satu-penjelasan.html

    ReplyDelete
  7. bagi wa asan ali ni perkecilkan kekuatan PAS terutamanya PAS kelantan ngan "relate"kan baiah tu ngan kuasa PAS kelantan yang tinggal 1 kerusi sebelum PRU12.... asan ali pandang rendah TGNA pasal tu.... takpa la.... kalau camni sikap pemimpin PAS yang bertaraf hingusan...... rasanya kalau masih bertanding lagi PRU13 nanti konfem 1 kerusi UMNO dapat rampas.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  8. Abangxhensem, kuat gile buruk sangka lu. Satu peel ngan kuncu sekular!

    ReplyDelete
  9. takkan 4 minit jer bhai ...
    full speech laa...

    ReplyDelete
  10. dlm rakaman ni nada suara sang motivator rambut blah tgh ni mcm naive la sgt.dasar politician melayu yg skema!plg bangang pi bagi bola tanggung kat pvak gerombolan!apa la bangang! sang asan anak ali ni pun duk sebut dlm rakaman tu "dia" byk kali...sapa yg dia maksudkan?damn it la pak lebai pas!

    ReplyDelete
  11. hahaha... oiii anon cuba detailkan skit kat mana buruk sangka wa tu.... dah jelas dalam rakaman tu maksud asan ali tu.... sebab kerajaan PAS kelantan bertahan 1 kerusi di kelantan adalah faktor baiah talak tu...... mana lagi buruk sangka wa..... sebelum PRU12 wa kerap gak dok lepak² ngan beberapa ADUN PAS kelantan.... tapi tak pernah pun dia orang sengaja ke atau "ter"sebut ke pasal baiah .... ni blom sepenggal jadi ADUN sesedap mulut jer cakap faktor kerajaan PAS kelantan bertahan sebab baiah.... aiiiii.... sapa buruk sangka ni..... seburuk² ADUN melor pun wa tak pernah dengar dia ugut nak dedah rahsia pasal baiah.... kalau ugut nak lompat parti ada la.... tapi tak lompat gak..... walaupun TGNA suruh dia lompat sebab menyusahkan PAS kelantan jer.... tak lompat pun bini dia jatuh talak gak.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  12. Kalau lu orang tak suka pada Hassan Ali, lu mesti belasah sehingga lembik Mustaffa Ali kerana Mustaffa Ali akan bertindak sebagai perisai kepada Hassan Ali.

    Lu dah tengok bagaimana Mustaffa Ali sudah bertindak melampaui batas presiden parti bagi melindungi Hassan Ali..?

    Pada pandangan gua Mustaffa Ali ini adalah manusia celaka yang perlu lu orang pantau selalu. Apa yang berlaku dalam parti dan dalam negeri Selangor ada kaitan dengannya.

    Tak lama lagi akan ada lagi masaalah yang ditimbulkan dalam parti, kalau tak percaya lu tanya Mustaffa Ali.

    ReplyDelete
  13. bhai, lu kalo tak taruh muka hassan ali bole tak? gua nyampah tul ler nengok muka cibai nie.
    mcm sialllllll

    ReplyDelete
  14. sapa kat atas tu kata hassan ali tak sebut pasal talak 3, aku dengar 3 kali, memang hassan ali sebut talak 3... jgn nak kelentong.

    lagi satu dia assume pas kelantan dpt bertahan pasal baih talak 3 tu, weyyy... mana boleh, main assume2, ini pun macam niat jahat nak bgtau kat blogger amno yg pas dpt bertahan atas sebab tertentu... ada niat jahat tu, pada aku kalau kau tulus dgn pas, kau akan berfikiran positif dan sentiasa mendoakan yg terbaik buat pas, cakap yg baik2, bukan mendedahkan rahsia parti pada musuh, mana boleh pi cerita benda2 macam ni kat org amno, lebih2 lagi dgn niat cam nak memeperkecilkan pas yg dia sendiri terpilih sbg pemimpin, tak boleh terima!!!!!

    ReplyDelete
  15. PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

    FREEMAN

    ReplyDelete
  16. stopa ali pernah campur tangan ddlm satu kes tangkap basah di terengganu semasa beliau menjadi exco,akhirnya dgn campur tangan beliau pelaku maksiat telah di bebaskan..pelaku maksiat tersebut adalah saudara terdekat.stopa ali telas mengrahkan pejabat agama tersebut membebaskan tertuduh yg buktinya mencukupi..stopa ali penggalak maksiat..(mat bond)

    ReplyDelete
  17. First, aku setuju PAS kekalkan baiah. Kalau tidak mungkin apa yang telah berlaku di Perak akan berulang di negeri-negeri lain. Katak 2 ekor kat Behrang dgn Changkat Jering tu xda baiah sebab tu depa sanggup khianat pengundi yang pilih depa. Kalau hangpa jadi pengundi depa masa PRU12 dulu macamana.
    Kalau isu baiah ni diteruskan sehingga kepada semua rakyat, aku yakin PAS akan kelihatan lebih gagah dan rakyat lebih yakin untuk memilih PAS. Cuma mungkin isi baiahnya bukan sekadar setia pada jamaah tetapi juga akan melaksanakan semua tanggungjawab yang diberikan dengan amanah.
    Aku dah dengar rakaman ni 3 kali untuk pastikan setiap yang disebut oleh Hassan Ali. Takda satupun yang dia kondem PAS. Kalau ada yang kata dia kondem PAS, sila sebut tang mana. Dia juga 'bernada' bangga apabila menceritakan tentang baiah (atau isitilah yang dia gunakan 'pledge') kepada Teressa. Tentang kedudukan Kelantan tu, dia gunakan ayat "Sebab itu Kelantan dalam 2 tahun 6 bulan, 1 majoriti itu dapat bertahan. Why? I think because of the pledge."
    Perkataan yang yang digunakan ialah 'I think'. Namun penegasan ayat ini adalah tentang betapa pentingnya baiah itu . Boleh tanya pakar bahasa yang lain. Aku ni takat ijazah lanjutan aje.
    Aku tidak menyokong Hassan Ali, apatah lagi membelanya. Masa muktamar dulu pun aku x bagi undi kat dia (sebab kawasan aku dah putuskan siapa yanng kami nak undi dan itu keputusan syura yang sepatutnya diikut oleh setiap yang faham tentang harakah Islam). Namun aku rasa dia perlu diadili dengan dengan adil dan bijak. Tak terdengar pulak mana-mana ayat yang boleh mengaitkan dia dengan cadangan menyatukan PAS dgn umno.
    Harap yang bagi komen tidak dengan nafsu tetapi gunakan akal.

    ReplyDelete
  18. bagi wa perkataan "i think" tu ayat nak lepas diri.... apasal dia relatedkan pasal kedudukan PAS kelantan sebelum PRU12 ngan baiah????....kalau dia diamkan lagi bagus..... cakap jer pasal baiah..... jangan relatekan ngan situasi PAS.... nampak sangat dia tak yakin ngan kekuatan PAS.... bagi wa asan ali bermaksud..... tanpa baiah tu tak kemana PAS..... PAs bukan kuat pun.... kalau menang banyak pun tanpa baiah PAS akan kehilangan banyak kerusi.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  19. Tu la, nampak sgt busuk hati ko nih xhensem. Dah dia sndiri xpasti nak wat camne? Sbb tu die sebut I thunk. Yg ko memandai2 wat andaian buruk ni pehal?

    Sialla, busuk sial hati ko

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.