Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 14, 2009

Poll di NTV7




NTV7 hari ini membuat 2 kali poll berkenaan SIAPAKAH YANG PALING LAYAK TERAJUI PAKATAN RAKYAT.

Polls pada berita jam 7 petang tadi dan 8malam. Berita jam 7 dalam bahasa Melayu, kebanyakan orang melayu. Jam 8 dalam bahasa Inggeris terdiri dari semua kaum kecuali gua.

Tajuk polls.

SIAPAKAH YANG PALING LAYAK TERAJUI PAKATAN RAKYAT.

Berita jam 7 (Bahasa Melayu)

1. TGNA 50%
2. Anwar 30%
3. Lim Kit Siang 9%
4. Hadi Awang 9%

 Berita jam 8 (Bahasa Inggeris)

1. TGNA 44%
2. Anwar 33%
3. Lim Kit Siang - lupa
4. Hadi Awang - lupa

Sumber : Panzer UO. 


 Gua tetap tidak terjejas - Hadi.
KUALA TERENGGANU, 13 Nov (Bernama) -- Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kedudukan beliau sebagai pemimpin nombor satu parti itu tidak terjejas walaupun ada pihak tertentu cuba menggambarkan sebaliknya.

Katanya sokongan terhadap beliau daripada anggota parti peringkat akar umbi dan barisan pimpinan PAS lain, termasuk daripada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, juga tetap utuh.

24 comments:

uma said...

x tahu nak ckp apa...haha

sai said...

rasanya 7 peratus (baca 70 % hehehe)

Anonymous said...

aku rasa DSAI pasti setuju Tuan Guru Nik Aziz menjadi pengerusi PR..

Dari server tersebut boleh la kita buat struktur

Pengerusi : TG Nik Aziz
Timbalan Pengerusi : DS Anwar Ibrahim
Setiausaha : Lim Kit Siang
Bendahari : DS Haji Hadi Awang

matbendaharikelabkamera said...

macam kelab kamera gua pulak!

Anonymous said...

masalahnya TGNA nak ker..... tengok pada situasi sekarang TGNA pun malas nak campo peringkat pusat..... aku pun setuju TGNA jangan campo la.... buat lagi menyemak ada la.... geng² Nash n TGHH mesti bising punya....

-abanghensem

Anonymous said...

Pd asasnya gua stj.. Tp gua sangsi sama ada tok guru nk trime or tk.. Klu blh di wujudkan jwtn mursyidul am/penasihat am pakatan rkyt ok jgk rsnya.. Biar tok guru jd penjaga dasar sbb beliau merupakan org yg berprinsip tegas.. Br la tkde yg nk buat onar nti..

-pendekar laut-

restless.. said...

dah gaya pemimpin UMNO lak dah parasit dlm PAS nih..aduyai...saling tak tumpah.dulu kan main kutuk2 pemimpin UMNO,aleh2 kena idong sendiri lak dah.Bersara la pakcik,jubah amanah tu leh tanggal nye,takan takdak nas,takan la gua nk kena sertakan hadis yg lu org dah hapal berbuih mulut..

perompak harta rakyat said...

aku rasa tajuk poll NTV7 ni agak dungu dan kebodoh-bodohan, tajuk yang paling sesuai untuk situasi persekitaran politik di Malaysia sekarang ni ialah "Siapa yang paling layak jadi Perdana Menteri Malaysia".

kalau sekali lagi Tuan Guru dapat poll paling tinggi kita desak Najis Altantuya Ibni Almarhum Sultanah Monggolia letak jawatan secepat mungkin.

Aku tak kisah sama ada Tuan Guru ataupun DSAI yang jadi PM asalkan salah sorang dari mereka. sebab diorang berdua ni tak berapa pandai nak samun duit rakyat

Anonymous said...

AT, cakap banyak pun x guna,rakaman pertemuan hasan ali-nasa dgn blogger hari tu dah ada kat blog tulang besi,donlod cepat,pastu bagi komen

Lyn said...

Ini menunjukkan kepimpinan Islam sudah diterima oleh pelbagai kaum di Malaysia.Harap dipercepatkan pemilihan TGNA sebagai pengerusi PR.

Anonymous said...

wa tgk bite kul 8 tuh..
yg wa sure, poll tuk Hadi just 6 % jek..
plg rendah antara 4..

-mat rempit-

Anonymous said...

hadi gila pangkat mcm puak UMNO cibai.... oleh yg demikian hadi pun mcm cibai.

cpj said...

Depa silap tu sebab tak masuk nama Tok Moh Aduka.Kalau masuk sure ranking nombor satu.kihkihkih...

Anonymous said...

peduli apa aku hadi awng dapat berapa. tp yg penting nik aziz dapat undian lebih tinggi dari anwar

n paling enting nama husam takde kat dalam undian tu..padan muka gila kusa sgt

Admin www.morhabshi.com said...

kami tak campur

(dapatkan petua & ramuan herba di sini (original)

Hanz_Azdi said...

Tu yg undi tak berapa realistik ler...aku suspek orang yg nak sponsor TGNA gi haji tahun ni tapi sebab dia takmau gi..maka dia sms byk-byk kasi up nama TGNA dlm poll...a ah dah cam hits/komentar dalam Che Det/Najib ler pulak yer? tu teori aku ajer ler...hehehe.

TheCyberSniper said...

Pengerusi Pakatan Rakyat patut diwakili Pemimpin Pilihan dari parti2 dalam Pakatan Rakyat. Kalau sorang dah sama macam BN le plak. semua nak kongker. Cadangan aku:

PAS - TGNA
PKR - DSAI
DAP - LGE

Mantap beb!

saye said...

poll di TV kerajaan pusat tanya pasal sapa lebih glamour kat pakatan pembangkang. gua sorang je ke yang nampak benda ni taktik melaga antara pembagkang. lepas ni mesti ada puak PKR or DAP yang tak puas hati tgk org PAS do jaja poll ni.

atau gua sorang je yang silap? he he

Anonymous said...

Anon 2.30pm,

Hei Bhai,nama-nama yang dipollkan oleh NTV7 tu hanya nama-nama pemimpin parti.Faham tak.Tak ada nama Lim Eng Guan,Tan Seri Khalid Ibrahim mahu pun nama Nasaruddin Mat Isa.Husam bukan pemimpin peringkat nasional.Dia cuma AJK PAS Pusat dan Exko Kelantan.Mengapa bawa nama dia dalam isu ini?Nampak sangat lu anti-Husam. Komen lu tak bertempat.Sah salah seorang genetik-Melayu yang tulin.

Anonymous said...

Well, husam pun xde dlm senarai pmimpin glamer olih dr abu tuh. Yg ade just tgna tghh nizar mat sabu n azizan.

Obvious la, even aku yg sokong UG ni pun tau tgna lg glamer. Aku cuma trkejut sbb nama bang mat ade. hahaha..

Lyn said...

Bukan melaga2kan pemimpin. Zaid Ibrahim cadangkan Nik Aziz jadi pengerusi PR jadi NTV7 buatlah poll. Tengok pengaruh siapa paling kuat. Sudah terbukti dalam poll bahawa TGNA lebih berpengaruh dari lain2.

Anonymous said...

orang bagi cadangan pun dikatakan melaga-laga..... abis apa makna si stopa ali stuju TGNA jadi pengerusi Pakatan..... nak melaga-laga gak ke????... apparaaa....

-abanghensem

Anonymous said...

PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

FREEMAN

Anonymous said...

abg hensem :
orang bagi cadangan pun dikatakan melaga-laga..... abis apa makna si stopa ali stuju TGNA jadi pengerusi Pakatan..... nak melaga-laga gak ke????... apparaaa....

jawapan:-
Hanz_Azdi :
u yg undi tak berapa realistik ler...aku suspek orang yg nak sponsor TGNA gi haji tahun ni tapi sebab dia takmau gi..maka dia sms byk-byk kasi up nama TGNA dlm poll...a ah dah cam hits/komentar dalam Che Det/Najib ler pulak yer? tu teori aku ajer ler...hehehe.

lepas ni adalak yang kata TGNA tak sesuai pasal dah tua, Pastu ada lak marah jangan babitkan usia dll
tak ke bergaduh nanti.