Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 28, 2009

PMBK : Nakhaei ditawar jawatan Kickdefella

Oleh : AdukaTaruna

Datuk Haji Nakhaie ni adalah lambang Keimpinan Ulama beb. Banyak jasa dia kat PAS. Sekali Allah tunjukkan falsafah Kepimpinan Ulama itu adalah bidaah sesat yang diada2akan dengan pembelotan ulama celaka tu ke dalam UMNO. Masa tu belum ada baiah taklik lagi. Kalau ada, Nakhaei terpaksa la duduk dalam PAS sampai skang macam Hadi Awang, Nasha dan Hasan Ali. Lompat masuk UMNO tak boleh. Yang boleh mengUMNOkan PAS.

"Apa kaitan tajuk dengan N3, duka?"

Sabar la... ni nak story la nih. See this. See. Look and read my lips. Kah kah kah. Pinjam ayat ISA. Jadi sejarahnya Nakhaei ialah PAS kepada UMNO. Dan mari gua bina situasi untuk lu.

Memula Nakhaei PAS : Dia bantai UMNO. Apa yang dia tak bantai? Kafirkan UMNO macam Hadi jer belum. Tu pun silap2 nyaris dah tuh.

Kemudian Nakhaei UMNO : Sekali dia UMNO siottt. Kepimpinan Ulama fakap dia. Tajuk ni dia backing la UMNO. PAS dia bantai plak.

Katakan dia dipecat UMNO : Katakan satu peritiwa ala2 Anwar ditakdirkan Allah. UMNO pecat Nakhaie dari YDP YADIM ke apa ke. YDP plak kasi kat Dr Asri. gak2 lu apa yang akan terjadi?

"Saya dipecat kerana memperjuangkan kebenaran dan korupsi."

"Jika takut dengan risiko, usah bicara soal perjuangan."

"Dr Asri sebenarnya menantu angkat Rosmah."

"Dr Asri pernah ditaja Hajinya oleh syarikat Big Tree."

Ah.... macam2 la. Macam sial. Hanya orang bodoh jer taklid buta. Sama juga kes dengan kickdefella. Meh gua buat macam tajuk kat atas.

Memula kickdefella UMNO : Dia ni kiblatnya TDM. TDM apa jahat yang dia tak buat? Bunuh orang, rompak-merompak? Semua dia buat.


Kemudian kickdefella PAS : Sekali dia PAS pulak siottt... TGNAlah dewanya. Kelantanlah syurganya.

Katakan dipecat PAS : Dah pecat dah pun. Sajer jer buat tajuk sebab nak sama cam atas. Agak2 lu apa yang terjadi? Tak payah taklid buta la bhai... pergi mampos sama nama.

"Owh.. kickdefella memperjuangkan kebenaran."

"Owh... kickdefella hero.."

Fakap. Last2 gigit tangan dewa dia.

Sedang kita baru mahu reda dengan persepsi sesetengah pihak bahawa Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang adalah ‘Pak Lah’ dalam PAS tiba-tiba kita terpaksa mengakui bahawa di dalam kemelut yang tidak dapat diselesaikan oleh Nik Aziz, ketegasan Hadi Awanglah yang membantu meredakannya.

Di dalam kemelut perlantikan Ariffahmi dan tuduhan penyelewengannya, Hadi Awang berjaya membuktikan kepimpinannya dan dia bukan ‘Pak Lah’ di saat genting.

Kepimpinan Hadi banyak tercabar oleh kritikan Nik Aziz yang bertubi-tubi terhadapnya selepas PRU ke 12 lalu. Tetapi di dalam insiden ini, melihatkan Hadi lebih rasional menangani isu yang boleh merobek masa depan parti berbanding dengan Nik Aziz yang banyak membulinya.

Nik Aziz hampir kelemasan di dalam lautan emosinya sendiri. Kata-kata yang keluar daripada mulut Nik Aziz apabila di gempur media di dalam isu berkaitan banyak mengubah persepsi umum terhadapnya. Akibatnya, mula ada pertikaian bahawa Nik Aziz yang baru meraikan ulangtahun ke 19 nya di puncak kuasa sudah melewati hadnya.

Maka hari ini, persoalannya bukan lagi bilakah Nik Aziz harus berundur. Umumnya sudah membuat keputusan Nik Aziz harus berundur segera.
 Skang apa nak cerita bhai? Gua bukan blogger yang taklid membuta. Sokong atas tajuk bhai. Guna mata akal. Pro kan hati. Ok skang kita masuk balik bab tajuk.

So, dari kickdefella, lebih baik bagi jawatan tu kat Nakhaei. Walaupun sama jer, at least Nakhaei ada beberapa kelogikan :

1. Dia ulama teragong PAS.
2. Dia memang asal PAS.
3. Jasa melambak-lambak dalam PAS.

Ini kickdefella. Kickdefella lu percaya dia skang ni lawan korupsi? Heh... jangan bikin gua gelak bhai... sekilas ikan puyu di air, gua dah tahu Hasan atau Nasha. Syaratnya, pro kan hati. Jangan taklid buta. Pergi mampos sama nama. Salah tetap salah, benar tetap benar.

Arifahmi plak.

Lu tempeleng jer bini lu sedas dua. Bini menantu Paklah pun tak memekak dia laki dia dipersenda UMNO dan Malaysia selepas PRU12 ari tu. Ada dia buat surat terbuka aibkan bini Mukhriz tak pakai tudung, vogue yang tak sesuai dengan wanita Kedah? Agak2la bhai...

Suami lu, kalau dia letak jawatan atas maruah kerajaan Islam Kelantan, patut lu bangga. Patut lu peluk dan ciyom laki lu. Bukan sedih dan balas dengan surat terbuka bini si polan tak pakai tudung, bini si polan kasut tumit tinggi 12 inci. Bongok.

"Aduka. Lu dijemput ke Kelantan. Dijanji dengan macam2. Adakah lu dibeli Arifahmi?"

Fakap lu. Jangan jadi budak2la bhai... lu bayar gua ganti rugi kutipan untuk 2 kedai dan darap dengan jumlah hari jemputan lu, baru gua terima dan tutup kedai cari makan gua untuk memenuhi jemputan lu. Tu pun belum tentu gua sokong lu.

Gua bukan ahli politik sepenuh masa. Gua peniaga kecil yang memperuntukkan sedikit masa untuk politik. Peniaga dulu, baru politik.

5 comments:

SearchForHeaven said...

""Memula Nakhaei PAS : Dia bantai UMNO. Apa yang dia tak bantai? ?Kafirkan UMNO macam Hadi jer belum. Tu pun silap2 nyaris dah tuh.""

Bhai..

Apa maksud ayat lu tu..
adakah lu bermaksud TGHH kafirkan UMNO...??
Ni, wa nak sekolahkan lu plak..
hahaha.. wa tiru ayat lu ni...

Lu selalu cakap bodoh atas tajuk..
Hujah atas tajuk kan??
Meh sini wa bagi lu sebab atas tajuk!!!

Bab kafir-mengkafir UMNO ni, TGHH ada kafirkan UMNO ke??
Cuba lu tengok balik amanat dia.. yang orang bising2 tu..

apa dia kata??

Dia kata atas tajuk la bro!!

kalu kata agama suku, politik suku, boleh sesat... itu intipati dia.

kalau lu cakap TGHH kafirkan UMNO..
lu memang cakap tak serupa bikin laa..

Konon lu debate atas tajuk..
tapi bila tiba tang orang lain..
lu pusing2..

APa punya orang daaaaaa...
tarak adil ni??

mana sifat tabligh, amanah, fatanah dan siddiq dalam amalan blogging lu..

huhu.. sdikit sekolah dari wa..

hahaha

Tulang Besi said...

aikkk satu macam puji je si arifahmi ni?

Aku yang herannya masa isu PMBK ni tengah hangat takde pun kao maki di arifahmi ni.

Semua yang kao maki husam dgn kickdefella.

Betul tak aku cakap.

Pasal rosmah nak beli aku, hahahahaha gelak aku

Rosmah aku pun dia tak kenal, camana nak beli

Lain kao, bebudak Arifahmi kenal kao.

Betul tak?

SearchForHeaven said...

tulang besi ke tulang selangka ni??

wakaka...

Aduka Taruna said...

Sudahlah Aduka Taruna

Aku tahu apa benda yang dibincangkan dalam pertemuan di Kota Bharu tu. Ko jumpa dengan Ariffahmi dan berpakat dengan Nik Abduh dan Takiyuddin Hasan untuk jatuhkan TGNA. Dan naikkan Nik Amar sebagai MB. Betul tak? Lebih baik ko bersumpah kalau berani.

Skrip awalnya adalah dengan serangan Nik Abduh terhadap ayahnya sendiri di dalam blog Nik Abduh. Dan ko akan lengkapkan skrip seterusnya. Jangan nak mengaku bebas la. Kalau berani, buat majlis sumpah yang ko tidak terlibat dengan kospirasi untuk jatuhkan TGNA.

SearchForHeaven said...

kuang... kuang...

bukti kuasa Allah di depan mata..
bukti keramat perjuangan ISLAM di depan mata..

Pejuang ISLAM tetap bahagia walaupun tersepit..

pejuang kebendaan, perjuangan dunia
akan nampak celanya di dunia lagi..

tengoklaa sekarang..
dulu..
blogger2 ini bersatu menentang BN,
kemudian masing2 menghentam sesama sendiri.. bila akhlak muslim tidak diamalkan..

Konon menyalur maklumat demi ummah..
konon mengulas demi ummah..
namun akhirnya.. diri ditimpa fitnah!!

ALLAHUAKBAR.. Allah maha besar..

aku pun nak jadi pemerhati bebas revolusi blogger malaysia..
hahaha...