Skip to main content

Pertandingan reka T-Shirt PAS REFORM.

Oleh : AdukaTaruna

Okeh geng semua. Memula gua say salam kat lu orang dulu. Assalamualaikum.

Ni gua dengan rasminya melancarkan projek mereka design T-Shirt berkonsepkan PAS Reform. Then kita akan undi design mana yang paling popular. Then kita cetak lah. Pastu jual. Untung jual akan digunakan dalam projek LANGGAR HADI 2010. Gua story terus-terang ni.

So, sesapa yang rasa berdosa tak payah join. Settle. Jangan lupa bagi nama lu untuk setiap design. Sebab, kalau menang,  nama lu (tak kirala nama betul ke, nama samaran ke) akan diabadikan dalam cetakan T-Shirt tersebut. Bermakna, kalau 1 Malaysia beli T-Shirt ni, 1 Malaysia lah pakai nama lu.

1) Guna maksimum 3 warna sahaja.
Gradient dan transparent layer tidak
dibenarkan

2) Simpan design anda dalan file .PNG
atau .GIF pada resolusi 1000 x 750 px
Tip : Guna File->Save for Web

3) Sila lakarkan nama samaran anda untuk
disertakan pada design.Design mestilah
original dan tidak mengandungi apa apa
logo pihak lain


4) Tolong sebarkan kat blog korang la, please. Sesapa yang terer hack Harakah ke Malaysiakini ke, lu tolong sekali letak poster pertandingan nih. Hahaha. Berg, lu tolong tampal kat forum TKO, DD, UO. Asal kena deleted jer, lu tampal. Sampai la nickname lu dah jadi Berg198, baru lu benti.

5) Pemenang akan dapat T-Shirt free + cetakan nama dalam design + melancong ke Rusila bersama krew PROJEK LANGGAR HADI 2010. Melancong ke Bali pun dapat. Tapi claim kat Cenangau. Gua takda duit.

Wokeh go! go! go!..fire in the hole!<--- nih ayat xenan. Gua tak paham langsung slogan nih.



















































Kredit kepada xenan untuk totally idea dan kerja.

Comments

  1. bro... poster nie upkanlah kat ruang atas tu.. so that x de la jauh ke belakang klau lu post lain... btw x dak yg minat ka??... hahaha... amacam nie bro... lu laju sangat kata dose.. kan semua dah takott... kuang2

    ReplyDelete
  2. logo malaysia reform tu ada sikit2 cam logo perodua je...

    ReplyDelete
  3. ha ah lah marhaenr, macam logo perodua. Apapun ambe suka kerja xenan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.