Skip to main content

PENGUNDI TIDAK YAKIN DENGAN KEPIMPINAN HADI – malaysian insider








The majority of voters are not convinced with the current PAS leadership and perceive its leaders as the most dominant problem in the party, a new poll shows.

The poll conducted by Zentrum Future Studies Malaysia from 20 February 2008 to 5 March 2009 showed that 50 per cent of the 2,100 respondents found the main issue to be PAS’ leaders while 27 per cent regarded the party’s ideology as a major stumbling block.

The survey showed that only 31 per cent of respondents were in favour of the current party leadership.

The Zentrum poll also suggests that more Malaysians were in favour of PAS spiritual leader Niz Aziz Niz Mat compared to party president Abdul Hadi Awang, with 83 per cent confident in Nik Aziz’s leadership compared to Hadi’s 33 per cent.

Comments

  1. wa tunggu PRU13 je...
    sendiri mau ingatlaaa...

    ReplyDelete
  2. sebelum PRU13 kan ada pemilihan dalam muktamar sekali lagi kan?.... kita tunggu la camne..... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. Salam Encik Aduka,

    aku tak tahu nak letak komen kat topik mana..aku pakai letak kat sini jek la.

    awat hang tukaq templete blog hang ni.susah betoi aku nak baca..
    format lama dengan background itam tu dah serasi ngn aku..

    (saje jek nak komen sikit..)

    ReplyDelete
  4. sejak bila majoriti pengundi yakin dengan pimpinan PAS??
    kalau tak.. dah lama PAS pimpin negara??

    Siapa yang sokong kepimpinan Ulama??
    muslim or non muslim??

    Siapa yang mahu TGHH turun kerusi??
    TGNA??
    siapa akan gembira jika TGHH turun kerusi???

    Suara Agama siapa yang lebih serius??
    Konsisten dengan ketegasan AGAMA??

    itu hanya persoalan..

    ReplyDelete
  5. kalau kita berjuang hanya untuk kemenangan tapi lupa kepada kebenaran perjuangan.. apakah jenis perjuangan tersebut??

    Kita mahu kemenangan yang menjamin syiar ISLAM!!!

    pengundi mahu kemengangan..
    tapi adakah kemenangan ISLAM??

    berapa percent undi melayu??
    berapa percent undi cina??

    berapa percent undi india??

    kita menentang racism tapi kita juga perlu faham racism??

    adakah racism akan terusm terbenam??

    mimpi di siang hari laa kawan!!

    anda pernah berniaga dengan CIna??
    anda pernah berniaga dengan India??
    anda pernah berniaga dengan Melayu??

    kalau setakat pengalama politik jadi ukuran..
    india, cina dan melayu bersatu dlm politik adalah kesatuan rapuh..

    cuba tengok hindraf.. MAkkal sakhti.. MCA, gerakan.. PBS??

    ReplyDelete
  6. Internet bukan dilayari oleh orang Melayu saja dan pengundi(sama ada mengundi PAS atau tidak)harus dihormati.Selagi Hadi Awang hidungnya dibenarkan dicucuk oleh Mustafa Ali,selagi itulah orang ramai,ahli PAS atau bukan,pengundi atau bukan -tidak dapat menerima Hadi Awang sebagai "pemimpin".Siapa yang akan menggantikannya,tidak penting.Begitu juga siapa yang akan untung jika Hadi Awang diturunkan,juga tidak penting.Yang penting Hadi Awang sudah kehilangan kepercayaan orang untuk memimpin PAS.Ini yang jadi isu.

    ReplyDelete
  7. SFH
    lu bukak soalan tu
    utk dipikir
    or utk dijwb?hehe


    nape hadi x leh diganti ke?
    hadi lepak majlis syura je laaa.
    bior org yg btenaga
    utk jadi pglima ni.

    ReplyDelete
  8. woi aduka, aku rasa seminar hari tu langsung tak bawa prubahan pun pada pas,yang berubah ialah bila mustapa ali berjaya bawa masuk penolong su yang dah sentiasa bermasaalah,bertambah kukuh lah masaalah,hehehe seminar punya seminar yang untung stopa juga nampak nya...hehhe..pru 13 kita pakat2 melopong..huhuhu...tak pa aku tetap usaha kebun sendiri juga..

    ReplyDelete
  9. aduka sebelom hang buat projek nak langgar puak2 ug dan pembawa kad pengenalan umno dalam pas baik hang langgar lari orang2 seperti syed azman,mat sabu,din ayob ngan tuan brahim,penama2 ini adalah lalang2 yang sentisa akan beraleh arah stiap kali musim bertukar.mat sabu jaguh tumbuk meja di kedai kopi,cakap pimpinan tu/ni tak betul,tengok2 waktu meeting pusat waktu genting buat2 hantar bantuan kat mindanau ngan syed azman,taktik lama,tak berani cakap waktu meeting.din ayob orang dok nak egm,dia potong jadi seminar,tn brahim sampai skarang tak tau apa jadi atas kertas siasatan,kesian nipa mydin seolah bersaorangan.

    ReplyDelete
  10. aduka sebelom hang buat projek nak langgar puak2 ug dan pembawa kad pengenalan umno dalam pas baik hang langgar lari orang2 seperti syed azman,mat sabu,din ayob ngan tuan brahim,penama2 ini adalah lalang2 yang sentisa akan beraleh arah stiap kali musim bertukar.mat sabu jaguh tumbuk meja di kedai kopi,cakap pimpinan tu/ni tak betul,tengok2 waktu meeting pusat waktu genting buat2 hantar bantuan kat mindanau ngan syed azman,taktik lama,tak berani cakap waktu meeting.din ayob orang dok nak egm,dia potong jadi seminar,tn brahim sampai skarang tak tau apa jadi atas kertas siasatan,kesian nipa mydin seolah bersaorangan.

    ReplyDelete
  11. aduka sebelom hang buat projek nak langgar puak2 ug dan pembawa kad pengenalan umno dalam pas baik hang langgar lari orang2 seperti syed azman,mat sabu,din ayob ngan tuan brahim,penama2 ini adalah lalang2 yang sentisa akan beraleh arah stiap kali musim bertukar.mat sabu jaguh tumbuk meja di kedai kopi,cakap pimpinan tu/ni tak betul,tengok2 waktu meeting pusat waktu genting buat2 hantar bantuan kat mindanau ngan syed azman,taktik lama,tak berani cakap waktu meeting.din ayob orang dok nak egm,dia potong jadi seminar,tn brahim sampai skarang tak tau apa jadi atas kertas siasatan,kesian nipa mydin seolah bersaorangan.

    ReplyDelete
  12. aduka sebelom hang buat projek nak langgar puak2 ug dan pembawa kad pengenalan umno dalam pas baik hang langgar lari orang2 seperti syed azman,mat sabu,din ayob ngan tuan brahim,penama2 ini adalah lalang2 yang sentisa akan beraleh arah stiap kali musim bertukar.mat sabu jaguh tumbuk meja di kedai kopi,cakap pimpinan tu/ni tak betul,tengok2 waktu meeting pusat waktu genting buat2 hantar bantuan kat mindanau ngan syed azman,taktik lama,tak berani cakap waktu meeting.din ayob orang dok nak egm,dia potong jadi seminar,tn brahim sampai skarang tak tau apa jadi atas kertas siasatan,kesian nipa mydin seolah bersaorangan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.