Skip to main content

Pendirian gua terhadap isu PAS Kelantan.

Oleh : AdukaTaruna

Dengan kemuncaknya pengorbanan TGNA melepaskan peluang ibadahnya demi maruah kerajaan Islam Kelantan, dengan ini gua menuntut :

1. Dewan Undangan Negeri Kelantan menubuhkan 'SELCAT' bagi menyiasat segala persepsi dan tuduhan yang melanda kerajaan Negeri Kelantan.

a. CEO PMBK, menantu kepada TGNA menggantung jawatan. Demi menguruskan persepsi dan maruah terhadap kerajaan Islam Kelantan. Bicarakan secara terbuka dengan 'SELCAT'.

b. Exco Husam menggantung jawatan sebagai exco (namun kekal sebagai ADUN) untuk disiasat sama ada terbabit dalam isu fitnah PMBK dan rasuah TGNA ke Mekah. Dan juga isu jawatan kickdefella dalam PMBK. Juga dibicarakan secara terbuka dengan 'SELCAT'.

Tegakkan maruah rakyat Kelantan. Pertahankan kesucian kerajaan Islam Kelantan.

Comments

  1. confirm husam tak kasi lu duit bulan ni..

    kahkahkah

    bantai husam lagi kahkahkah

    ReplyDelete
  2. apa plak SELCAT.... kat selangor boley la.... kami ada cara kami.... selangor tak seswai kami jadikan model sebab komposisi kaum negeri kelantan berbeza berbanding ngan komposisi kaum di negeri selangor....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. bg wa
    elok MB ni
    elakkan diri dari ditaja oleh mana2 pihak.
    x kira lah lu MB cap apa pon.
    klu nak ditaja
    jgn jadi MB
    jadi org awam...hehe
    jgn jadi pimpinan yg memerintah negeri/negara
    jadi macai bawahan yg myalak bebas...hehe

    dah lama main game ni
    masih x paham2 lg...hehe


    utk counter issue ni.
    bg wa
    elok suruh SPRAM jlnkan
    siasatan je.

    SELCAT?
    sapa yg jadi ahlinye?
    puak2 ijau ke?

    bg wa
    MB kelantan tersilap langkah.
    mungkin ada hikmah yg tersembunyi yg wa x nampak kot dari issue ni.

    maap ckp
    wa kureng setuju MB kelantan
    menerima apa2 tajaan dari mana2 pihak.

    ReplyDelete
  4. apa pulak 'SELCAT' ini kan negeri SERAMBI MEKAH mana ada rasuah ????????????????

    ReplyDelete
  5. wa malas komen apa² lagi pasal ni..... wa masih menyiasat .... tapi pendapat wa.... kes ni akan selesai sikit masa lagi.... pastu akan senyap cam kes² lepas...

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. bg wa
    elok suruh SPRAM yg siasat sampai ke lubang cacing.

    klu SELCAT hanye ahli2 ijau je..
    bg wa buang karan..
    elok ahli2 SELCAT yg nak ditubuhi
    dari pakar2 perundangan
    ex-hakim yg punye nama.
    ahli PAS x payah myibuk dlm tu...haha

    lagi elok
    cabar pbangkang kelantan tubuhkan SELCAT yg di angotai oleh mereka2 yg punye nama dlm kehakiman..hehe
    so ada berani ka?hehe

    ReplyDelete
  7. Uma, SELCAT Selangor pun terdiri dr ADUN2 pembangkang...tu takde hal boleh adjust....

    tp aku setuju ngan kau Uma..elok cabar SPRM je siasat semua kes tu demi mempamerkan integriti kerajaan negeri.....

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  8. SELCAT yg adun2 geng sendiri
    secara logic akai wa
    leh wat org awam sangsi
    coz geng sendiri kan
    ala SELCAT adun2 UMNO je
    lg lah wa sangsi...haha
    apa lu org punye tahap ke sangsian klu SELCAT adun2 UMNO je?
    maka begitu gak..
    klu SELCAT adun2 PR je...hehe

    nape SELCAT x ambil tindakan kat hasan ali atas sebab kritikan beliau.
    klu x silap wa
    kritikan khir toyo kat SELCAT diambil tindakan..? tul ke?
    klu betul..
    bede2 mcm nie
    leh wat cari makan...
    ada ruang utk dipersoalkan..hehe

    ReplyDelete
  9. utk menantu nik aziz
    elok wat sidang media
    mberitahu
    mberi ruang 100%
    utk pihak SPRAM siasat dakwaan yg
    dibwk oleh pihak2 tertentu.

    dan bersedia utk diambil tindakan
    andaikata berlakunya
    salah laku..

    yg pasti SPRAM akan berusaha keras
    utk mbuktikan menantu nik aziz kantoi...haha

    bg wa
    sapa suruh cari pasai
    saja cari peluang utk difitnah..haha

    so AT
    lu jgn kawen dgn anak MB n9 lak..haha

    ReplyDelete
  10. woi duka , kelantan kena KELCAT la awatnya SELCAT lak hahahaha....

    ReplyDelete
  11. hehe...bagus ler ni terjadi...memang 1 fitnah kpd TGNA & menantunya...tapi ubat pahit camna pun insyaAllah ada baik baiknya...untuk hidup sihat, segar, bijak...hehe...moga-2 semua ambik pengajaran...pasni kita siasat Nasha, Hasan Ali, Stopa Ali,AF-Harun Taib kena sponsor apa pulak? Berapa banayak? sapa nak siasat semua tu?

    ReplyDelete
  12. Ha elok lah tu. Dulu isu kafir-mengkafir, lepas tu isu pangkah pas masuk syurga, terkini baiah cerai talak tiga, lepas ni rasuah haji pulak. Buka pekung seluas2nya supaya boleh jadi modal UMNO untuk PRU13 ye.

    ReplyDelete
  13. bab ni aku setuju ngan lu AT walauun aku mmg tak suka lu

    nik aziz dah anggap budak yg taja dia tu macam anak sendiri. budak tu mmg rapat sgt ngan nik aziz n dia berjaya pun sblum nik aziz jd mb lagi

    salah ke kalau anak taja bapak g haji. org ingat si din tebolah tu sape? tu dah macam keluarga la pada nik aziz

    aku harap sgt si munafik celaka yang mencetus masalah ni dpat didedahkan. lgpon aku rasa pelik bila ada penjawat dalam pmbk hanya bri laporan kpada seorang exco.

    knpa tak beri laporan kepada nik aziz terus selaku pengerusi pmbk? seolah ada kuasa lain dalam pmbk yang mengatasi jawatan nik aziz

    munafik ni aku harap dapat dijatuhkan dari kepimpina pas kelantan. nik aziz tak sihat, jgn la amik kesempatan weii

    ReplyDelete
  14. anon 11:21.... lu pun kenal gak ke ngan mat din tu.... susah bro.... orang nak buat pahala dituduh rasuah plak.... nilah orang cakap mengharamkan yang halal... dulu dok sibuk pasal menghalal yang haram.... sekarang terbalik plak.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  15. dalam perndangan tak kira lu anak angkat ker, baik sangat ker..
    klu dah berjaya sebelom tgna naik lagi jadi isu nanti.. kenapa pmbk bagi kontrak kat mat din tu, dah tentu jadi isu..pastu nak taja g haji lak...lagi lah isu..

    alhamdulilah tgna tk jadi g haji.. kalu dah balik nanti lagi teruk kena ngan puak2 umno.. termasuk SPeRM

    ReplyDelete
  16. gua rasa memang taktik mereka yang anti Tok Guru untuk serang dia dari dalam la..Tok guru walaupun tegas ketika berperang, tapi hatinya sangat lembut. So, diorang guna anak menantu die sendiri untuk jatuhkan dia. tengok kes Nik Abduh.. la ni Ariffahmi pulak. Mohon ulama ulama PAS dan exco senior kat kelantan selamatkan tok guru dari serangan dalaman ni..

    ReplyDelete
  17. PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

    FREEMAN

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.