Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 13, 2009

Pendirian gua terhadap isu PAS Kelantan.

Oleh : AdukaTaruna

Dengan kemuncaknya pengorbanan TGNA melepaskan peluang ibadahnya demi maruah kerajaan Islam Kelantan, dengan ini gua menuntut :

1. Dewan Undangan Negeri Kelantan menubuhkan 'SELCAT' bagi menyiasat segala persepsi dan tuduhan yang melanda kerajaan Negeri Kelantan.

a. CEO PMBK, menantu kepada TGNA menggantung jawatan. Demi menguruskan persepsi dan maruah terhadap kerajaan Islam Kelantan. Bicarakan secara terbuka dengan 'SELCAT'.

b. Exco Husam menggantung jawatan sebagai exco (namun kekal sebagai ADUN) untuk disiasat sama ada terbabit dalam isu fitnah PMBK dan rasuah TGNA ke Mekah. Dan juga isu jawatan kickdefella dalam PMBK. Juga dibicarakan secara terbuka dengan 'SELCAT'.

Tegakkan maruah rakyat Kelantan. Pertahankan kesucian kerajaan Islam Kelantan.

19 comments:

Edyes said...

aku sokong AT!

Maruah mesti dipelihara !!

Anonymous said...

confirm husam tak kasi lu duit bulan ni..

kahkahkah

bantai husam lagi kahkahkah

Anonymous said...

apa plak SELCAT.... kat selangor boley la.... kami ada cara kami.... selangor tak seswai kami jadikan model sebab komposisi kaum negeri kelantan berbeza berbanding ngan komposisi kaum di negeri selangor....

-abanghensem

uma said...

bg wa
elok MB ni
elakkan diri dari ditaja oleh mana2 pihak.
x kira lah lu MB cap apa pon.
klu nak ditaja
jgn jadi MB
jadi org awam...hehe
jgn jadi pimpinan yg memerintah negeri/negara
jadi macai bawahan yg myalak bebas...hehe

dah lama main game ni
masih x paham2 lg...hehe


utk counter issue ni.
bg wa
elok suruh SPRAM jlnkan
siasatan je.

SELCAT?
sapa yg jadi ahlinye?
puak2 ijau ke?

bg wa
MB kelantan tersilap langkah.
mungkin ada hikmah yg tersembunyi yg wa x nampak kot dari issue ni.

maap ckp
wa kureng setuju MB kelantan
menerima apa2 tajaan dari mana2 pihak.

Anonymous said...

apa pulak 'SELCAT' ini kan negeri SERAMBI MEKAH mana ada rasuah ????????????????

Anonymous said...

wa malas komen apa² lagi pasal ni..... wa masih menyiasat .... tapi pendapat wa.... kes ni akan selesai sikit masa lagi.... pastu akan senyap cam kes² lepas...

-abanghensem

uma said...

bg wa
elok suruh SPRAM yg siasat sampai ke lubang cacing.

klu SELCAT hanye ahli2 ijau je..
bg wa buang karan..
elok ahli2 SELCAT yg nak ditubuhi
dari pakar2 perundangan
ex-hakim yg punye nama.
ahli PAS x payah myibuk dlm tu...haha

lagi elok
cabar pbangkang kelantan tubuhkan SELCAT yg di angotai oleh mereka2 yg punye nama dlm kehakiman..hehe
so ada berani ka?hehe

Anonymous said...

Uma, SELCAT Selangor pun terdiri dr ADUN2 pembangkang...tu takde hal boleh adjust....

tp aku setuju ngan kau Uma..elok cabar SPRM je siasat semua kes tu demi mempamerkan integriti kerajaan negeri.....

~KOPI JANDA

uma said...

SELCAT yg adun2 geng sendiri
secara logic akai wa
leh wat org awam sangsi
coz geng sendiri kan
ala SELCAT adun2 UMNO je
lg lah wa sangsi...haha
apa lu org punye tahap ke sangsian klu SELCAT adun2 UMNO je?
maka begitu gak..
klu SELCAT adun2 PR je...hehe

nape SELCAT x ambil tindakan kat hasan ali atas sebab kritikan beliau.
klu x silap wa
kritikan khir toyo kat SELCAT diambil tindakan..? tul ke?
klu betul..
bede2 mcm nie
leh wat cari makan...
ada ruang utk dipersoalkan..hehe

uma said...

utk menantu nik aziz
elok wat sidang media
mberitahu
mberi ruang 100%
utk pihak SPRAM siasat dakwaan yg
dibwk oleh pihak2 tertentu.

dan bersedia utk diambil tindakan
andaikata berlakunya
salah laku..

yg pasti SPRAM akan berusaha keras
utk mbuktikan menantu nik aziz kantoi...haha

bg wa
sapa suruh cari pasai
saja cari peluang utk difitnah..haha

so AT
lu jgn kawen dgn anak MB n9 lak..haha

Anonymous said...

woi duka , kelantan kena KELCAT la awatnya SELCAT lak hahahaha....

Anonymous said...

Yang ni gua tak sokong lu.

Hanz_Azdi said...

hehe...bagus ler ni terjadi...memang 1 fitnah kpd TGNA & menantunya...tapi ubat pahit camna pun insyaAllah ada baik baiknya...untuk hidup sihat, segar, bijak...hehe...moga-2 semua ambik pengajaran...pasni kita siasat Nasha, Hasan Ali, Stopa Ali,AF-Harun Taib kena sponsor apa pulak? Berapa banayak? sapa nak siasat semua tu?

Lyn said...

Ha elok lah tu. Dulu isu kafir-mengkafir, lepas tu isu pangkah pas masuk syurga, terkini baiah cerai talak tiga, lepas ni rasuah haji pulak. Buka pekung seluas2nya supaya boleh jadi modal UMNO untuk PRU13 ye.

Anonymous said...

bab ni aku setuju ngan lu AT walauun aku mmg tak suka lu

nik aziz dah anggap budak yg taja dia tu macam anak sendiri. budak tu mmg rapat sgt ngan nik aziz n dia berjaya pun sblum nik aziz jd mb lagi

salah ke kalau anak taja bapak g haji. org ingat si din tebolah tu sape? tu dah macam keluarga la pada nik aziz

aku harap sgt si munafik celaka yang mencetus masalah ni dpat didedahkan. lgpon aku rasa pelik bila ada penjawat dalam pmbk hanya bri laporan kpada seorang exco.

knpa tak beri laporan kepada nik aziz terus selaku pengerusi pmbk? seolah ada kuasa lain dalam pmbk yang mengatasi jawatan nik aziz

munafik ni aku harap dapat dijatuhkan dari kepimpina pas kelantan. nik aziz tak sihat, jgn la amik kesempatan weii

Anonymous said...

anon 11:21.... lu pun kenal gak ke ngan mat din tu.... susah bro.... orang nak buat pahala dituduh rasuah plak.... nilah orang cakap mengharamkan yang halal... dulu dok sibuk pasal menghalal yang haram.... sekarang terbalik plak.....

-abanghensem

batunisan said...

dalam perndangan tak kira lu anak angkat ker, baik sangat ker..
klu dah berjaya sebelom tgna naik lagi jadi isu nanti.. kenapa pmbk bagi kontrak kat mat din tu, dah tentu jadi isu..pastu nak taja g haji lak...lagi lah isu..

alhamdulilah tgna tk jadi g haji.. kalu dah balik nanti lagi teruk kena ngan puak2 umno.. termasuk SPeRM

Anonymous said...

gua rasa memang taktik mereka yang anti Tok Guru untuk serang dia dari dalam la..Tok guru walaupun tegas ketika berperang, tapi hatinya sangat lembut. So, diorang guna anak menantu die sendiri untuk jatuhkan dia. tengok kes Nik Abduh.. la ni Ariffahmi pulak. Mohon ulama ulama PAS dan exco senior kat kelantan selamatkan tok guru dari serangan dalaman ni..

Anonymous said...

PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

FREEMAN