Skip to main content

Malaysiawave, pergi mampos sama Husam atau Nik Aziz.

Oleh : AdukaTaruna

Memula, terima kasih atas nasihat kepada gua. Stendet. Dalam dunia matang camni, gua belasah lu, lu belasah gua. Tapi kalau kat luar pun lu nak majuk2, memang gua kahak jer muka lu. Haha..

1. AdukaTaruna tuduh Husam nak gulingkan TGNA.

Hanya reader gua jer tahu ke mana haluan gua. Gua tak perlu control persepsi pengundi akibat tuduhan lu sebab gua bukan ahli politik. Malah sepatutnya gua buat tak port sahaja tuduhan lu sebagaimana tuduhan wak Albajari. Dan gua jawab atas prinsip readers gua yang sedikit sebanyak. Bukan atas prinsip persepsi pengundi secara nasional.

Tulang Besi...

Lu tunjuk gua artikel gua yang mana tuduh Husam nak gulingkan TGNA. Pergi mampos sama Husam atau TGNA. Pedulik hape gua. Matlamat gua ialah Islamic State. Gua ikut laluan gua sendiri. Gua tak berbaiah dalam mana2 kumpulan.

Lu tunjuk artikel mana dan fikrah mana yang membuktikan gua tuduh Husam nak gulingkan TGNA; dalam blog gua. Gua maki Husam sebab dia bangang. Bawak kickdefella masuk PMBK, tak payah datang opis, laporan kepada exco padahal gaji PMBK bayar. Bodoh piang tetap bodoh piang. Aishah salah tetap gua kata salah, inikan pula Husam. Pergi mampos sama dia.

2. TGNA tidak maksum.

TGNA tidak maksum. Hadi pun tidak maksum. TGNA silap kenapa gua tak maki macam gua maki Hadi?

Memang benar, TGNA banyak kali dia silap. Tapi banyak kali dia kembali ke landasan tepat dengan kadar segera. Tu pasal gua double stendet dalam kaedah memaki. Sebab kompom TGNA akan kembali semula punya. Tak lama. Gua memang tabik.

1. TGNA tuduh Mahathir tidak pandai membaca Al-Quran. Tak lama. Dia mohon maaf balik. Nak dengar Hadi, Haron Din, Harun Taib, Hasan Al, Nasha mohon maaf? Macam gampang.

2. TGNA silap benarkan keluarganya terima tajaan. Selamba tolak kembali. Sedih memang sedih la. Tapi dia kembali kepada situasi yang tepat.

Dan gua tak nak damagekan satu-satunya perigi sokongan secara universal melalui undi atau segala bentuk sokongan, duit, simati, respek, etc kepada cita-cita Islamic State. TGNA adalah perigi atau lubuk atau aset Islamic State. Kalau gua damagekan dengan maki, maka, banganglah gua.

Tugas gua ialah damagekan perigi2 palsu dan beracun terhadap Islamic State. Hadi dan team ulamanya adalah perigi2 bodoh yang menghalang Islamic State, walau dia mendakwa dialah pejuang sebenar Islamic State.

So, di akhir tajuk ini, gua tegaskan pergi mampos sama Husam atau Nik Aziz. Gua bergerak ikut laluan gua sendiri, secara termampu gua, untuk Islamic State. Kalau TGNA tidak memiliki 'perigi sokongan universal' dalam dirinya, di mana berguna untuk imej / fomat / model satu pemerintahan Islamic State, maka, stendet teguran gua kepada TGNA akan selevel teguran gua kepada Hadi.

Ni tengok level teguran gua kepada Hadi masa mula2 dulu. Level pertama. Readers gua jangan gelak plak. Skang level tu untuk Hadi dah tak berguna. Dia terlalu bodoh, degil, dan ego untuk teguran level itu.

TGNA orang cerdik dan orang yang sedar diri dan satu aset Islamic State yang perlu dipelihara. Maka tegurannya harus dengan cara lembut dan sopan, dengan cara membeli masa kerana dia pasti akan kembali mebetulkan keadaan.

Hadi adalah ulama celaka yang tak sedar diri. Satu ulama yang berakhlak baik tetapi tenggelam tanpa sedar dalam kebodohan secara keturunan, ego, gopoh, tidak berani, lari ke luar negara, sombong-bodoh, etc.

So, tahun 2009, level teguran untuk dia tidak sama dengan tahun 2006-2007.

Tulang Besi.

Gua adalah persendirian.

1. Pergi mampos sama nama berdaftar JPN Husam.

2. Pergi mampos sama nama berdaftar JPN Nik Aziz.

3. Tunjukkan bukti2 tuduhan lu kepada reader lu. Lu orang politik, ahli PAS di mana pengundi memerlukan persepsi yang baik untuk undi PAS.

4. Gua telah kemukakan hujah gua untuk readers gua. Gua tak perlukan pengundi.

Gua tunggu respon lu. Choww...

Comments

  1. Saya sokong!!!

    ini adalah komen yang saya tulis kat Malaysiawaves

    -----

    bagi saya Aduka Teruna agak berkecuali dalam hal kelantan ini.

    Blog pro-pas & anti-UG yang kuat menyerang/memburukkan Husam adalah saynotomunafiqeen & Manjung Mari. Inilah yang memelik & memeningkan saya pasal pendirian mereka bertukar 180 darjah...apa info yg depa dapat?

    MSO tak yah ceritalah...tulisannya manis beracun..

    Pinkturtle menyerang tapi pendekatannya lebih kepada membela Tok guru.

    ReplyDelete
  2. BETUL...BETUL...BETUL..... (versi upin dan ipin...)

    HIDUP '1 ADUKA'.......

    aduka bengong ni la yang dilawan si tulang besi....


    apa barang......


    aduka... TSHIRT da siap ke....?

    ReplyDelete
  3. P*****K LU ORG..PEGI MAMPOS PON SAMA LU BERDUA AT DENGAN TULANG BESI..MACAM BAGUS..ISLAMIC STATE KONON..

    ReplyDelete
  4. makin menjadi-jadi dak AT ni..

    dah sama taraf Hadi n the geng, haram nk mintak maaf...apa maksum sangat ka?

    semuanya dah rasa betul...habis semua nk diharamjadahkannya....

    apa lu ingat, readers lu ni bukan dari kalangan pengundi ka sampai lu suka2 hati nk 'permainkan' dorang?

    tak tau la kalau readers lu ni dari jenis pengikut totok..semua betul3...angguk2....

    -ali

    ReplyDelete
  5. salam eid ul adha.
    mengetahui hasrat suci saudara inginkan Islamic State, sepatutnya diterjemahkan melalui "bahasa pertuturan". agak kasar cara saudara berbahasa. sepatutnya lebih Islamic dari orang lain.

    ReplyDelete
  6. PUKIMAK LU AT.LAST SEKALI DULU GUA KUTUK LU DGN FAKTA...LU TERUS HILANG KEJAP DAN LU BLOG ORG DARI MASUK BLOG LU..LU MANUSIA JAHIL YG SEDANG TERJUN KEPALA DALAM NERAKA

    ReplyDelete
  7. Tulang Besi mungkin sikit terkeliru dengan tajuk2 double meaning yang Lu tulis.. Sabor bro.. Sikit ari lagi paham lah bro TB tuh..

    ReplyDelete
  8. udah la AT, cara kau pertahankan diri serupa sebijik cara umno..nak je cari lubang lepas diri..

    kalau lu berlapang dada ngaku silap, aku rasa ramai lagi yg akan hormat lu..

    yang tegur2 lu bukannya blog cepisan macam lu ni, tapi blog otai..dah lebih dulu makan garam dari lu..

    xkan la dorang lembab sangat tak tau pangkal hujung nak kritik lu, mesti ada sebab punya..

    terimalah kekurangan lu ni..

    hidup aduka!

    - geng anti UG

    ReplyDelete
  9. setuju dgn geng anti UG..

    aku yakin dorang ada sebab napa tegur lu..siap letak nama lu lagi jadikan tajuk..xkan la main2 punya...xkan la dorang jenis xbuat homewaork time nak jadahkan lu..kalau lu rasa lu pro, dorang pun pro jugak, bahkan lebih otai dari lu dlm bab2 ni..

    kalau dah blog otai pun 'terasa', aku tak dapat bayang orang2 bawahan yang folow blog lu ni At, pasti ramai lagi yang 'terasa'..cuma xde saluran nk hentam lu..

    jangan la lu rasa, mereka yang ramai di blog lu sekarang ni, semua pakat sokong lu..

    termasuk aku, ramai sebenarnya dari mereka folow blog lu bukan semata-mata setuju dgn lu, tapi sebab2 lain..bahkan orang umno pun ada folow blog lu..

    ReplyDelete
  10. jebon,

    kalau double mining, maknanya tak salahlah tulang besi hentam AT..betul tak...hehehe..cuba fikir baik2..hehe

    so, jgn salahkan tulang besi jer...sape suruh boh dabel mining...hehehe...

    ReplyDelete
  11. blog perisik rakyat pun dah macam nak hentam lu AT..dia copy paste artikel tulang besi yg tegur lu..

    http://perisik-rakyat.com/2009/11/bertaubatlah.html

    so, dalam bab ni, aku mufaroqah dalam menyokong lu..hehe

    sekali sekali xpe kan AT..
    hehe...

    ReplyDelete
  12. Aduka Taruna,

    Ada aku cakap kau ada sebut?

    Cerita nak guling tok guru ni cerita dalam kain yang takdak orang sebut secara jelas.

    Tapi, cerita ni la jadi motivasi utama blogger macam hang dgn manjung mari serang Husam.

    Dan hang masih ulang fitnah si Arifahmi pada Sheikh. Kontrak si Sheikh tu tak sebut dia kena masuk opis.

    Cubalah bawak bertenang. Jangan lah angin sangat.

    Aku cuba nak bawak balik kita semua ni duduk dalam satu barisan balik

    Jangan berpecah. Musuh kat luar tu nak tengok kita berpecah.

    Apa yang lepas, kita lupakanlah.

    Buang yang keruh ambil yang jernih.

    Takkan tak boleh?

    ReplyDelete
  13. aku tak setuju aduka jadi geng HUSAM.... atau geng UG.....

    biaq ADUKA seperti sekarang ni.....

    macam PENARIK BECA.......

    sama rata .... sama rasa......

    kah...kah...kah.....

    HIDUP ' 1 ADUKA'

    tapi kalu lu punye mulut terlebih capui..... (seperti kes aishah dan othman)

    tetap kau kene bedal sama aku.....

    kah...kah...kah....

    ReplyDelete
  14. setuju dgn tulang besi...

    tu la aku cakap duka, stop la nk cite dlm selimut ni, sikit2 nk bongkar, ulas, cetus isu dalam PAS, smpai tak kenal mana auta mana fakta, punya syok sgt hentam sesama sendiri..

    aku setuju dgn tulang besi n perisik rakyat, cukuplah duk reka, jaja cerita pasal PAS, sekali-sekala serang la Umno/BN tu..sama2 kita nampak kerjasama, muafakat...ada masa menghentam, ada masa mempertahankan...jgn asyik serang je manjang...

    tu pun kalau kau cenderung pada PAS/PR la, kalau kau atas pagar sekalipun, tugas kau tetap kene kritik umno/BN, sama adil...tp kalau kau lebih cenderung pd belah sana, aku xleh buat apa..sesuai la kau macam ni..

    -kasim ahmad

    ReplyDelete
  15. gua sokong lu duka.

    TB..lu pk baik2 statement duka tuh.

    "Bawak kickdefella masuk PMBK, tak payah datang opis, laporan kepada exco padahal gaji PMBK bayar."

    lu siap sapport kontrak sheikh statekan die tayah masuk opis.

    Org gila mana yg wat offer letter kat kickdafella job spec camni.Job spec yg mencurigakan dan boleh bawa fitnah??

    Boleh kata husam sgt bodoh la leh reka jawatan camnih n offer kat org.

    wa ulang balik..job spec kickdafella.

    -Tayah masuk office
    -report direct pd husam bkn pd pmbk
    -gaji PMBK bayar.

    Tang mana yg fitnah sila terangkan.

    Kalau betul,
    Best gila jawatan kickdafella.

    Tuh yg At maksudkan...lu paham tak TB?

    btw kenapa baru2 ni ramai sgt blogger suara leader ni.Mana pi blogger suara rakyat ni?

    ReplyDelete
  16. - bagus perubahan web ko skang tak macam sebelum ni... dark... cam gampang.

    - aku pon nak tau gak saper kata TGNA ni maksum... ke dalam dunia ko je ada persepsi tu? ngeee..

    - "5 pilihan AT
    1. Nik Aziz sudah terlalu takbur"

    Utusan Meloya
    Puak UG
    1AT...

    ngeee....

    ReplyDelete
  17. Penulis tak perlu lah jadi geng sesiapa pun dan boleh juga jadi geng sesiapa pun tetapi perlu nampak jelas pendirian mereka. Bagi yang berminat dalam politik elok benar semua tulisan nya di tujukan kepada pimpinan politik semasa dan kalau yang tak nak campur hal politik tuliskan pasal pokok ke.. Lembu ke... gunung dan alam ke.. atau penyakit penyakit atau sistem sistem perparitan, jalanraya, kumbahan dan selain nya.

    Ada orang tulisan nya lemah lembut dan sebaliknya pun ada dengan tujuan menawan hati pembaca.. tidak jadi soal/hal. Namun apa yang perlu peradapan bangsa, budi pekerti perlu dijaga. Contohnya... apa akan jadi jika anak berkata kepada bapa nya " Lu bila lagi nak mampos" tentulah kurang manis. Letaklah perkataan pada tempatnya agar memenuhi tuntutan keadilan kerana yang dikatakan adil itu adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Sekian, Terima Kasih. Bekas soldadu yang telah tua.

    ReplyDelete
  18. pegi jahanam kesemua blog PR ngan blog BN.smua ini goblog ja.


    soekarno kepala kote

    ReplyDelete
  19. Stendet bro2 semua... lu tak suka gua, lu belasah jer. Takda masa gua nak padam komen, kecuali yang memudaratkan gua. Tu pun gua padam lepas auto publish.

    Bro blues, mmg gua akan bergerak sendiri. Dan mmg gua ada team tak rasmi. Team gua pun selalu belasah gua gak. Pro (insyaallah). Takda problem punya. Tapi kalau Nora Danish ajak gua tubuhkan team, gua akan baiah. Kah kah kah

    Tulang besi. Cerdik sungguh kontrak PMBK kepada kickdefella. So, gua tarik balik maki gua kepada Husam bab tu. Gua akan maki kertas kontrak tu kaw2 punya.

    Bodoh punya kertas! Husam tak salah.

    Bodoh punya kertas! Husam tak salah

    Bodoh punya kertas! Pergi mampos sama Husam.

    ReplyDelete
  20. GUA INGAT LU NI MAK BAPAK LU TAK AJAU LU CARA ADAT DAN ADAB....ORG MELAYU ADA ADAT,ORG ISLAM ADA ABAB...NI LU MAKI2 ORG NI APA HAL NI....ULAMAK PULAK YG LU MAKI TU,ENTAH APE LE NASIB MAK BAPAK LU DAPAT ANAK YG MCM LU NI,BETUL LU NI PEMBAWAK SIAL DALAM HIDUP DIA ORG...JGN2 LU PUNYA SIAL NANTI BERJANGKIT KAT GUA PULAK....KLU GUA JUMPA LU MESTI GUA KENA BACA TAUUZ CEPAT2,SEBAB NAK HALAU SETAN YG ADA DUDUK ATAS KEPALA LU YG BANGGANG TU ...KHAKKKK PUIIIIIHHHHHT

    ReplyDelete
  21. GUA PUN TABIK SPRING KAT AT NI....KEPALA LU NGAN GUA KIRA SAMA LAH...CUMA LU ADA BLOG WA X ADA....DAN GUA PUN NAK MAKI LU JUGAK...SEBAB ADA SESETENGAH ARTIKEL LU GUA X SETUJU....MAK LU PUNYA PUKI LAH AT.....

    ReplyDelete
  22. cucu chemat dah baca belum surat yang dihantar AT kat Hadi tu? Bahasanya lemah-gemalai, tapi siapa yang peduli? Kadang2 bahasa yang kesat lebih berbekas di hati. Mamang rasa pedih tapi kita cakna.

    ReplyDelete
  23. tahniah cepat respon
    apa pun gua nak guna ayat lu gak:

    Bodoh punya kertas! Husam tak salah.

    Bodoh punya kertas! Husam tak salah

    Bodoh punya kertas! . he he

    ReplyDelete
  24. Aduka

    Office hours tu tidak diberi kerana tugas Kickdefella pada masa itu adalah di Kuala Lumpur.

    Itu atas prsetujuan tok Guru sendiri.

    ReplyDelete
  25. bodoh punya tulang

    siap kata nak ajak AT jgn bergaduh n rapatkan barisan.

    taknak bagi mush nampak konon

    dei tualang bangang

    lu sape nak nasihat AT

    lu sendiri cakap tu mulut takde insurans

    kecoh macam gampang, tpi ada hati plak nak sound AT

    AT, langgar je tulang barua ni
    bodoh piang

    ReplyDelete
  26. -AT wa sokong lu n wa gak sokong TB..dlm isu nie mayb lu ngan xenan tak brape pham ttg pntadbiran sesebuah krajaan negeri..

    -bole dikatekan, hmpir stiap ngeri ade individu2 yg dilntik spt kes kickdefella..x timbul isu jwatan cmtu best or tak..wa amik cntoh ngeri slangor,ade ditubuhkn TASK FORCE TANAH,dimana sume keje diorang nie dlm pemantauan curi pasir or pnyelewengan tnah or curi balak,dan diorang dilntik trus oleh MB n direct repot trus ke MB..diorang x msuk opis pun wlaupun disediakn opis..gaji ade n kmudahan2 lain ade..kalo dlm tntera ade perisik,kalo dlm polis sde SB..lbih krg cmtu la tgas diorang..

    -brbalik pd isu kickdefella,mmg nmpak x adil pd kite org awam,ngan gaji sbgitu,kmdahan2 lain,dpt kt mamat tue..tp lu tau tgas die sbgai ape sbenarnye?..ape yg die repot trus ke husam? trus MB?..

    -dan wa pham bile TB tegur lu sbb mayb lu x prasan,dlm artikel lu mase isu haji n arif ngah pnas,lu sruh n gesa Husam ltak jwatan or gntung sebagai exco shngga selesai siasatan?dan senada ngan bloger2 lain..takkn baju kite trbakar kat ruang tamu nk trus pnggil bomba bro?..jirus pkai air sudah..

    -gua stuju ngan lu Husam tak maksum n nik aziz tak maksum,dan wa lg stuju bile lu ckp hadi tu lembap..hahahaha...

    -zargus-

    -

    ReplyDelete
  27. -AT wa sokong lu n wa gak sokong TB..dlm isu nie mayb lu ngan xenan tak brape pham ttg pntadbiran sesebuah krajaan negeri..

    -bole dikatekan, hmpir stiap ngeri ade individu2 yg dilntik spt kes kickdefella..x timbul isu jwatan cmtu best or tak..wa amik cntoh ngeri slangor,ade ditubuhkn TASK FORCE TANAH,dimana sume keje diorang nie dlm pemantauan curi pasir or pnyelewengan tnah or curi balak,dan diorang dilntik trus oleh MB n direct repot trus ke MB..diorang x msuk opis pun wlaupun disediakn opis..gaji ade n kmudahan2 lain ade..kalo dlm tntera ade perisik,kalo dlm polis sde SB..lbih krg cmtu la tgas diorang..

    -brbalik pd isu kickdefella,mmg nmpak x adil pd kite org awam,ngan gaji sbgitu,kmdahan2 lain,dpt kt mamat tue..tp lu tau tgas die sbgai ape sbenarnye?..ape yg die repot trus ke husam? trus MB?..

    -dan wa pham bile TB tegur lu sbb mayb lu x prasan,dlm artikel lu mase isu haji n arif ngah pnas,lu sruh n gesa Husam ltak jwatan or gntung sebagai exco shngga selesai siasatan?dan senada ngan bloger2 lain..takkn baju kite trbakar kat ruang tamu nk trus pnggil bomba bro?..jirus pkai air sudah..

    -gua stuju ngan lu Husam tak maksum n nik aziz tak maksum,dan wa lg stuju bile lu ckp hadi tu lembap..hahahaha...

    -zargus-

    -

    ReplyDelete
  28. -AT wa sokong lu n wa gak sokong TB..dlm isu nie mayb lu ngan xenan tak brape pham ttg pntadbiran sesebuah krajaan negeri..

    -bole dikatekan, hmpir stiap ngeri ade individu2 yg dilntik spt kes kickdefella..x timbul isu jwatan cmtu best or tak..wa amik cntoh ngeri slangor,ade ditubuhkn TASK FORCE TANAH,dimana sume keje diorang nie dlm pemantauan curi pasir or pnyelewengan tnah or curi balak,dan diorang dilntik trus oleh MB n direct repot trus ke MB..diorang x msuk opis pun wlaupun disediakn opis..gaji ade n kmudahan2 lain ade..kalo dlm tntera ade perisik,kalo dlm polis sde SB..lbih krg cmtu la tgas diorang..

    -brbalik pd isu kickdefella,mmg nmpak x adil pd kite org awam,ngan gaji sbgitu,kmdahan2 lain,dpt kt mamat tue..tp lu tau tgas die sbgai ape sbenarnye?..ape yg die repot trus ke husam? trus MB?..

    -dan wa pham bile TB tegur lu sbb mayb lu x prasan,dlm artikel lu mase isu haji n arif ngah pnas,lu sruh n gesa Husam ltak jwatan or gntung sebagai exco shngga selesai siasatan?dan senada ngan bloger2 lain..takkn baju kite trbakar kat ruang tamu nk trus pnggil bomba bro?..jirus pkai air sudah..

    -gua stuju ngan lu Husam tak maksum n nik aziz tak maksum,dan wa lg stuju bile lu ckp hadi tu lembap..hahahaha...

    -zargus-

    -

    ReplyDelete
  29. Aduka Taruna,

    Ko memalukan kesemua orang Islam dan kelompok pembaharuan, dengan akhlak ko yang buruk.

    Tindakan ko, sedikit pun tidak membantu memperbetulkan keadaan, sebalikna memberikan kredit kepada geng UG.

    Maaf, tulisan, dan pertolongan ko tidak di alu-alukan.

    ReplyDelete
  30. Ada 2 hal yang wa tak setuju dengan lu sejak wa baca lu punya artikel.

    1. Lu guna kaler putih untuk blog lu.
    2. Pasal artikel ni. Lu terus maki orang, apahal? Tak leh slow talk dulu?

    ReplyDelete
  31. pe masalhnya ngan tulisan AT

    bila dia kutuk hadi korang sokong

    bila dia tibai tulang, kickdhusam, husam, korang melenting plak

    hipokrit golongan bodoh piang

    ReplyDelete
  32. Aduka Taruna tidak terbuka.

    Berapa banyak komen aku dia buang.

    Aduka Taruna merupakan liabiliti kepada geng anti-UG. Imej geng anti-UG jatuh teruk disebabkan akhlak AT yang buruk.

    Aduka Taruna sedikit pun tidak membantu geng anti-UG sebaliknya memberikan sahama kepada geng UG.

    Geng UG memberikan hujah blog AT untuk mengatakan bahawa geng anti-UG tiada akhlak.

    Jangan maki-maki ok, hujah dengan fakta. Baru orang boleh terima.

    Ikut kaefah wanjie, tulang besi di dalam menulis. Itu adalah contoh yang baik.

    ReplyDelete
  33. -highlander,lu ckp..

    "Pasal artikel ni. Lu terus maki orang, apahal? Tak leh slow talk dulu?"

    -tang mane yg AT maki org?..yg ayat pegi mampos tue ke?..wa tak pham la..

    yg wa pham ayat pegi mampos sama nama brdaftar JPN husam, pegi mampos sama nama brdaftar JPN nik aziz,wa rase same erti ngan "wa dulik ape ngan name brdaftar JPN husam, wa dulik ape ngan name brdaftar JPN nik aziz"..

    ke lu ade phaman lain brdasarkn ayat AT tue?..

    -zargus-

    ReplyDelete
  34. bhai..lu punya mak bapak tak ajar ke cara nak hormat ulamak atau orang beragama?gua rasa lu family sebijik macam sarkas.

    ReplyDelete
  35. hahaha

    puak anti UG sedang bertempur

    apa lagi cadang la buat EGM kah kah kah

    ReplyDelete
  36. bro zargus,

    org cam bro sebut lebih kepada consultant.diorg pay perjob n tdr designation dlm opis.

    SB,polis pulak lebih dekat kepada kickdafella sbb "penjawat awam".

    Boleh tdr office hours...tp to report back pada exco yg langsung takter libat perfolio die dgn pmbk agak mengajaibkan.

    Probnyer..ia maybe truth or half truth.The best shit can do is gantung jwtn husam la ketika tu.So..wats wrong with saranan at??

    Seriusly..adakah kita di expect untuk pakai badge2 ni.Takleh agree to disagree ke?

    "Anti UG" wajib "pro husam"?

    ReplyDelete
  37. ""Anti UG" wajib "pro husam"?"

    Apa masalah pro-husam??

    Tengok orang ikut merit la bro. Orang banyak berjasa jangan buang. Zaman sekarang ni, takde tempat untuk orang yang pemalas, tak ada idea tetapi nak jawatan macam nik abduh, ariffahmi and the geng.

    ReplyDelete
  38. Nak pro islam atau paling lekeh pro rakyat.

    Tak minat nak pro "manusia".

    Ade salah ke kalau tamau jd suara leader memaner??

    Btw patut diorg yg sebuk2 jaga tepi kain kita.Jaga rakyat.Diorg dibayar gaji utk jd MB, MP dan Adun.

    Bukan kita yg kene bermati2 bergaduh n bertekak nak jaga tepi kain diorg.

    Kalau diorg wat salah, maki je ape yg patut.

    Buhsan gila dgn seige mentality melayu bila masuk bab bersetia kepada raja n pemimpin nih.

    ReplyDelete
  39. husam tak salah arifahmi pun tak salah

    yang salah tulang bsi n kickdfela

    dua blogger mangkuk ni la yg menyebabkan husam n nik aziz kena tibai

    so dari korang bising sokong husam ke tak, lebih baik korang tibai dua mangkuk ni yg lebih sudu dari tuannya

    langgar je la

    ReplyDelete
  40. Bukan pro-manusia la bodoh, bahlol, bengong.

    Orang tak buat salah kita kena bela la bongok.

    Tuduh-tuduh orang tak main. Itu mentaliti zaman reconquista, kat eropah dulu.

    Siasat dulu.

    AT ni dah masuk tahap bodoh tahap babi. Sebab itu dia tak dapat bezakan betul atau salah.

    Dia poyo ingat dia sorang betul dia sorang bijak. Bijak kepala babi dia la.

    ReplyDelete
  41. dey tamby, jgn gaduh2 la sama2 Lu, kang aku hantok kepala korang semua nak ke? hahaha!!

    sebenar yg membawa keadaan jd CELAKA ialah HUSAM anak MUSA, blogger2 cam korang nih husam campak tulang seketoi diam le ihiks...

    la ni nko gk husam dah wat statement takmo jd MB...hehehehe...bertahun bina kekuatan, bina pengaruh, bina persepsi, bina populariti sudahnya angkat bendera putih.. benarlah kata2 ulama' " samada mereka disungkurkan atau tersungkur dgn sendiri" mereka disini bermaksud mereka yg berpura2 nak islamik state KUNUNnya la....

    ReplyDelete
  42. Aduka Taruna dah kena beli dengan Ariffahmi. Sebab itu, apabila tulang besi dedahkan pertemuan dia dengan ariffahmi, dia gabra giler. Ini dia genetik melayu, jual perjuangan dengan duit. Sama la zaman mat kilau dulu, ada pembelot. Aduka taruna bangsat macam babi kuning, tak ada pendirian. Harga diri 20 sen.

    Orang bangsat macam aduka taruna, genetik daripada mak ayah dia yang kuat mencarut, sebab bapak dia ajar dia mencarut dari kecik.

    Sebab itu dia tak pandai hormat tgna. sebab memang genetik dia genetik bangsat kuat mencarut. keturunan kuat mencarut.

    Aduka taruna keturunan sikitul melaka yang belot dengan portugis. bila AT nak halalkan pembelotan dia, dia gunakan alasan, semua orang ada salah.

    Bangsat, babi celaka tahap neraka. Ko dah kena beli dengan ariffahmi, ko ubah nada ko dengan kata semua orang ada salah. lepas tu ko maki tgna dan husam.

    macam tu ke bro

    sebab itu aku kata ko ni babi merah.


    jangan delete komen aku!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  43. ramai yg bodoh...
    ramai yg sombong...
    ramai yg bodoh sombong...

    kalau bodoh belajar la...
    kalau sombong kurangkan la ego...
    kurangkan ego dan belajar...

    stupidity & egoisticity is not compromisable anymore.

    ReplyDelete
  44. KALAU AKU DIBERI PELUANG UNTUK MEMBUNUH. LEHER ORANG YANG MULA-MULA AKU NAK KELAR SEMBELIH KASI PUTUS, IALAH KAU at

    ReplyDelete
  45. Hey Celaka OKU laknat.
    puki mak kau

    ReplyDelete
  46. dey bro

    tau la raya korban tapi jgn le semelih AT. dia bukan lembu

    lagi baik kau mintak sekor lembu najib kat pekan tu buat korban. blh gak kita makan ramai2.

    kalau AT mintak kita lempang je
    pastu tulang lembu tu bagi le kat tulang besi. dia mmg otak tulang

    ReplyDelete
  47. kick dah kena kick, jadi nya position dia dlm pmbk tu dah kosong. boleh la aku nak apply. keja tak payah masuk opis ni la yg aku dok cari selama ni. keja sambil mengangkang kat rumah. borang nak ambik mana?

    ReplyDelete
  48. bai

    surat lu kepada hadi, ayat skema habis

    geli perut aku membacanya

    jibam

    ReplyDelete
  49. lepas korban lembu dan kambing kita korbankan puak ug dan bloger2 yg sokong ug,selamat korbankan

    ReplyDelete
  50. Lepas ni, Aduka Taruna boleh la minta kerja kat PMBK. Minta dengan Nik Abduh sebab nik abduh ALP PMBK. Ko dah jilat jubur ariffahmi, lepas tu ko nak mengaku dia pejuang pembaharuan lagi. Toksah nak buat muka kesian la kononnya nak bela TGNA. Sebab ko sendiri adalah antara konspirator untuk menjatuhkan TGNA bersama-sama dengan Takiyuddin Hasan dan Nik Abduh.

    Itu dia hasil perbincangan ko kat KB dengan Ariffahmi kan? Ko jangan nak tipu, baik ko bersumpah?

    ReplyDelete
  51. Ko taK boleh buat skrip sumpah sendiri, nanti ko buat skrip sumpah yang atas angin. Ko sumpah macam di bawah ni. Nak tengok, ko berani atau tidak.

    "Wallahi, Wabillahi, Watallahi, Saya (nama penuh aduka taruna sekali dengan bin, nama samaran tak main) bersumpah bahawa SAYA SAMA SEKALI TIDAK PERNAH BERTEMU DI KOTA BHARU DENGAN SESIAPAPUN BAGI BERBINCANG BERKENAAN KEPIMPINAN YAB TUAN GURU NIK AZIZ NIK MAT. JIKA SAYA BERBOHONG, MAKA TERCERAILAH SERTA MERTA ISTERI SAYA TALAK TIGA DAN LAKNAT ALLAH SWT AKAN MENIMPA SAYA."

    Ok, ko sumpah sekarang kalau ko berani! Ko jangan nak berbelit-belit. Aku tahu, nanti ko buat lafaz sumpah umum, yang menyebabkan ko terlepas daripada pertemuan kotor di Kota Bharu. Itu taktik ko. Sekrang ko guna teks aku di atas.

    Tak kisah lah, ko jumpa siapa, tetapi isi pertemuan ko tuh. Ialah untuk berpakat dengan Nik Abduh, Takiyudin Hasan dan Ariffahmi bagi menjatuhkan ayahnya sendiri. Sebab itu, skrip ini bermula dengan tuntutan meletak jawatan daripada Nik Abduh kepada ayahnya sekadar untuk melaksanakan grand design tersebut. Dan sebagai kambing hitam, nama Kolonel Mat diadakan agar Husam Musa akan terpalit sebagai perancang bagi melepaskan diri puak-puak nih.


    Lagi satu, kamu tidak perlu cabar Tulang Besi untuk mendedahkan bukti, sebab TULANG BESI BUKANNYA SAYA DAN SAYA BUKANNYA TULANG BESI. Dan saya tidak ada kena mengena dengan Tulang Besi. Tulang Besi boleh bersumpah talak tiga bahawa beliau bukanlah saya. Tetapi saya tahu isu pertemuan di Kota Bharu tersebut. Strategi kotor anak beranak Nik Aziz untuk menjatuhkan ayahnya sendiri dan menjadikan orang lain sebagai kambing hitam. Ini semua bagi melengkapkan konspirasi Geng Terengganu Unity Goverment bagi mendesak TGNA meletakkan jawatan dan seterusnya keluar daripada Pakatan Rakyat...

    Tanya pinkturtle, kenapa dia suka sangat kepada Nik Abduh sehinggakan meletetakkan artikel Nik Abduh mendesak ayahnya meletakkan jawatan di dalam blog beliau? Sedangkan sebelum pertemuan di Kota Bharu, beliau seorang yang anti Nik ABduh. Dah kena beli rupanya. Akhirnya blog beliau menjadi sarang untuk menjatuhkan TGNA.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.