Skip to main content

Konvensyen blogger PAS Reform.

Oleh : AdukaTaruna

PAS for All. Sapa2 yang undi PAS boleh join. Sebab itu sahaja kelayakkan warga negara Malaysia bukan ahli PAS; yang dibenarkan perlembagaan. Setakat itu sahaja gerakan yang boleh dilakukan terhadap satu-satu parti pilitik yang diharapkan oleh setiap satu pengundi.

Yang ahli PAS lagi lah digalakkan. Sebab selain dari arus luar parti, mereka juga mempunyai hak dan kelebihan menggerakkan arus dalam parti. Asalkan semua yang dilakukan adalah bertamadun, dibenarkan undang-undang.

MSK dah bagi green light.

So, MSK dah bagi lampu hijau. Nak setup program untuk kita. Cuma pengisian dan formatnya sahaja perlu direka susun. Nanti gua tanya Pengarah CIA Cawangan Kamunting, si xenan. Suruh dia buat draf atau bagi bayangan sket, then bentang kat lu orang untuk diteliti. xenan bukan PKR arrr. Sesapa yang tuduh program ni dirancang Anwar, gua tempeleng Abu Bakar Chik. Sket2 Anwar, sket2 Anwar. Punya bangang puak2 ulama nih.

Mungkin menjemput wakil pemimpin PAS untuk sesi menjawab persepsi dari bloggers? (siapa yang berani tu agaknya. Gua yakin Nasha dan Hasan paling berani.)

Mungkin perlu ada siaran di web tv?

Kalau 20 blogger yang hadir, diperuntukkan berapa masa untuk setiap blogger?

Macam2 la yang nak kena lakar. Kalau lu tanya gua, gua pilih ala2 TGNA. Datang rasmi jer. Kalau TGNA balik rehat sebab tak sihat, gua plak duk luar bentang meja, jual T-Shirt, cd piret. Pergh...... orang pertama dengki mesti si Dugong Darat.

Langkah pertama.

Langkah pertama ialah tarikh. Bagi orang bukan politik sepenuh masa cam kita ni, bab tarikh memang prob. So, bab draf program tu kita tinggalkan dulu. Boleh kutip idea dan pandangan dari korang juga. Tapi bab tarikh, cuba bagi pendapat sket. Kita tengok mana yang paling sesuai untuk majority peserta.

Pakaian.

Bab pakaian ni, gua mintak please la beb. Jangan suruh gua pakai ala2 kemeja, seluar slack licin dan kasut hitam kilat. Sebijik macam Berg. Rela gua pakai serban dan jubah lagi bai. Rimas wooo... So gua cadang :

1. Asalkan baju ada lengan dan berseluar panjang menutup bulu kaki.

2. Asalkan tidak memakai jersi Man U.

Okeh2... kita mula dengan tarikh. Gua nak tengok tarikh lu orang dulu. Tarikh oleh anon gua rejek. Tak terperinci, hanya persepsi (baca ala2 Hadi).

"Aduka. Nama PAS Reform tiru Anwar la."

"Alaaa.... mampos la. Menyampah betul gua dengan orang yang takut dengan Anwar nih. Bongok! PAS Reform ka, PAS Tajdid ka, PAS Hijrah ka, PAS Segar ka. Itu kendian punya cerita."

Comments

  1. Salam...

    Tuan,,
    Tarikh tu lagi cepat lagi baik,, cuma satu saja, buat hari cuti atau ahad..kalau boleh, senang sket bagi aku dengan kekawan lain yang bekerja...

    ReplyDelete
  2. Selamat datang ke Kuala Kangsar. Kedatangan anda semua amat dialu-alukan!

    ReplyDelete
  3. lu org semua ni
    agen anwar
    pemecah belah PAS...hahaha

    ReplyDelete
  4. Cuma jangan pilih 6/12. Dewan UREKA sudah ditempah oleh orang lain.

    ReplyDelete
  5. aku nak pakai tshirt - agent orange-

    MSK, cadang bt di klang valley - supaya dpt exposed ke big media. bukan geng media prima, tp yg lain2 & international..

    cuma dibuat dgn penuh intelek, ilmiah - rakyat pun respek..

    geng barisan rakyat blogger -harris, rpk minta join..imajin dlm 100 bloggers ..bigname semua turun...then tgk reaksi kepimpinan parti2 PR & lain semua.

    it s people 's power, it s a people's day.

    ReplyDelete
  6. aku nak pakai tshirt - agent orange-

    MSK, cadang bt di klang valley - supaya dpt exposed ke big media. bukan geng media prima, tp yg lain2 & international..

    cuma dibuat dgn penuh intelek, ilmiah - rakyat pun respek..

    geng barisan rakyat blogger -harris, rpk minta join..imajin dlm 100 bloggers ..bigname semua turun...then tgk reaksi kepimpinan parti2 PR & lain semua.

    it s people 's power, it s a people's day.

    ReplyDelete
  7. Kalau MSK yang jadi penganjur comfirm bloggers Pas macam anaksengat dan ajijoi tak hadir punya, alhussyen pun belum tentu. Depa kata MSK ni anti Pas.

    Aku boleh pi kalau ada yang sanggup jadi sponsor aku. Hahahaha

    ReplyDelete
  8. Kalau nak buat kat Klang Valley, kena minta orang lain buat la. Aku kat Perak..

    Kalau nak minta geng Barisan Rakyat Blogger turut hadir, aku rasa kena luaskan skop. Bukan setakat nak reform Pas...tapi kena reform semua parti dalam Pakatan Rakyat.

    Dan aku memang suka kalau semua blogger yang tidak mahu dilabelkan dengan parti ini, semuanya duduk bersama dalam satu jaringan.Semuanya dikategorikan sebagai Blogger Rakyat. Bukan blogger PAS...blogger PKR bla..bla bla.

    Kalau setuju, aku boleh bincang dengan Haris pada 15 hb ni.Dan ini boleh kita buat kat KL...kalau perlu.

    Cenangau,

    geng tu buat la macam mana pun...depa tetap dengan kelompok depa.

    ReplyDelete
  9. Aduka..sikit masa dulu aku dengar ada org marah gila babi kat kau, siap nak tempeleng dan belasah kau bila bertentang mata, siap nak minta alamat bhai..

    aku harap diorang dpt join konv ni.. tu pun klu diorang ada telor la, klu telor separuh masak, bikin pecah dlm mangkok la..campur kicap cecah roti.. Hahahaha

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  10. Bukan semua orang masuk PAS nak berjuang utk Islam..... kebanyaknya nak jawatan.... harta kekayaan..... dan nak tolong Melayu (UMNO!!!) lagi banyak. Tapi tak dinafikan ada individu yg ikhlas dgn perjuangan menegakan syiar islam dan dakwah islamiah,dgn mengunakan PAS sebagai platform kearah itu.PAS bukan lah ISLAM,pas hanya sebuah parti politik yg konon2nya memperjuangkan syiar islam,tetapi maksud sebenar kebanyakan individu berjuang dlm pas hanya lah utk mendapatkan jawatan,kedudukan dan kuasa pemenrintahan dari kerajaan yg memerintah sekarang.Dan utk itu mereka mengunakan agama dalam setiap perkara yg dapat menarik sokongan manusia terhadap mereka(bukan atas maksud DAKWAH).Apabila ada individu diantara mereka yg sudah mendapat jawatan dan kuasa ,maka terserlah lah watak mereka yg sebenarnya.Ini kita dapat lihat dari kekalutan yg terjadi di antara mereka sekarang,kata-mengata,tuduh-menuduh,fitnah-menfitnah diantara mereka pun bermula..Apa kah ini akhlak org islam yg kita mahu contohkan pada org bukan islam?...TO BE CONTINUE…Insyaallah…
    WALLAHUA`ALAM

    DR.NARA

    ReplyDelete
  11. alah, kenapa kena label2. tak yah la label2. konvensyen blogger pas reform sudah la. nih men label2 la nih menyebabkan ada 'friction'. so tak kira la blogger rakyat ke, blogger tukang sapu ke, sapa2 yg ke arah pas reform bleh datang.

    kalau takdak blog buleh datang ka?

    ngeee...

    ReplyDelete
  12. hehe...bumblebee...aku ingat jibam & lain-2 tu boleh ler datang, apa slaahnya..bukan habis 1 sen pun duit AT...depa leh dtg sebagai pemerhati..mungkin sorang dpt ler 1/2 power untuk undi...hehe

    Oh... bebeno ler ade orang kuale kangso kat sini...pasni aku jadi anonymous aje ler...hehe

    AT lu jangan jemput aku ...pasal tak jemput pun aku mai jugak, InsyaAllah...hehe...tapi bebenonye bak kata uma, aku ni agen DSAI/UMNO,pemecahbelah PAS? Jadi tak payah ler aku mai...hehe

    aku pro-PAS - insyaAllah

    ReplyDelete
  13. ok aku join..

    tapi aku akan bentangkan faktor2 kemenangan negeri sembilan.

    ok tak?

    ReplyDelete
  14. bumblebee,

    Senang citer macam ni la...tak payah jemput sapa-sapa. Hangpa buat konvensyen hanga saja pun cukup.

    ReplyDelete
  15. bro msk,
    kah kah kah.. sindrom label melabel nih bnyk buruk dari baiknya. peace.. ngee..

    ReplyDelete
  16. duka..

    lu siol la..apa hal tak leh pakai jersi man u...gua ada sepuluh beb...abis gua nak pakai pe..??

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.