Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 9, 2009

Kisah dulu-dulu : Awek Terengganu gua.

Oleh : AdukaTaruna

Masa tahun 2000, gua ada satu awek beb. Budak Terengganu. Comei bai... kecik2 jer budaknya. Gua kenal masa gua praktikal belajar dulu. Latihan Industri dalam bahase Melayunya. Haha. Budak ni anak tokey tempat gua praktikal dulu. Nama bos tu Hadi. Lu jangan memain.

Yang gua pasan, awek ni selalu curik tengok gua. Memantang muka Brad Pit macam muka gua, dia nak tuduh gua iras2 Brad Pit la tuh. Last2 pendek citer punye pasal kitorang kapel la. Kapel punya kapel, sekali kantoi dengan bos gua. Mr Hadi. Ni semua gara2 awek tu punya cerdik pergi sms gua pakai enpon bapak dia.

Gua kantoi Ahad. Isnin gua dah berdebar masuk kerje nih. Mampos la fail gua punya parktikal nanti nih. Tapi hero punya pasal, gua cool. Releks jer. Masuk jer opis, nampak kakak konter depan. Belum sempat say salam, dia terus kepit memo kat jari dan layang2kan.

"Ni... bos bagi memo. Tu la.... degil. Kalau kapel dengan akak kan dah selamat."

"AdukaTaruna. Saya ingin jumpa Selasa pagi."

Pergh.... bermakna Selasa adalah hari neraka untuk gua. Baru plan nak basuk RXZ gua esok. Gua sms awek gua, anak kepada bos gua, tak balas. Geram siott. Sebab ni semua pasal dia.

Gua tekan send banyak2. Masa tu pakai Adam. sms dari Adam ke Adam free. Niamakahai. Nasib baik time tu gua belum terfikir nak buat clash taklik dengan dia. Gua try kol, masuk peti suara la plak. Jibauk!

Selasa.

Selalu, 3 minit 48 saat. Itu waktu yang gua peruntukkan berada di jalan raya sebelum sampai ke opis dari rumah gua. Belintino Rosi pun dengki dengan gua. Tapi pagi Selasa tu, gua bawak motor macam Pak Imam. Semua peraturan gua ikut. Kalau nak berhenti kat traffik light, gua siap angkat2 tangan macam yang diminta ketika ujian lesen JPJ. Semoga hari bertuah untuk gua ketika itu.

Sampai opis.. tu dia. Nissan Terrano dah terparking. Adoi.. orang tua ni awal la plak. Tolak pintu. Gua masuk. Letak Magnum fiberglass kaler hitam gua kat meja gua. Tanggal jaket Adidas gua, sumbat dalam helmet. Akak tu pandang gua tak lepas. Hero mesti cool dan under control.

Tepon bunyi. Akak tu angkat.

"AdukaTaruna. Bos panggil masuk." Walau suara akak tu seksi, tapi gua dengar dah macam halilintar dah bhai.

Gua pandang jarak pintu bilik bos gua dari meja gua. Nak kira berapa tapak. Then calculate ngam2 supaya gua langkah masuk dengan kaki kanan.

Dalam bilik bos.

"Awak tahu kenapa saya panggil awak?"

"Tahu bos."

"Kenapa?"

"Ini semua persepsi, bos. Ini semua Dzan."

"Persepsi apa? Ni apa?" Bos tunjuk sms dalam enpon dia.

"Ini fitnah melalui media baru bos."

"Ini bukti, bukan fitnah!"

"Kajian bos tidak terperinci. Saya ambil maklum sahaja."

"How dare you."

"Saya akan buat road show tertutup. Enpon dan pen pun tidak dibenarkan."

"What the hell?"

"Bos agen UMNO."

"Ha?"

"Saya tak nak tengok muka bos. Tapi untuk hari ni jer lah."

"Saya pecat awak!"

"Saya tidak akan buang baju amanah saya."

> Kah kah kah. Gua mempermainkan persepsi lu orang.

28 comments:

Anonymous said...

patut lu marah sangat ngan haji hadi awang, rupanya lu ada skandal dengan anak dia, ceh...jiwang karat lu ni at cam cite hindustan...
wakaka

-fanatik

mangkuknasi said...

nampak sangat kemaruk nak berbini, tapi tak laku, biasale genetik yahudi mesti cari yahudi gak kan. yg pasti nak dengar camno dengan projek hang nk langgar hadi, cakap aje ke

Isa said...

persepsi tu apa bro...? ha..ha..ha.. gua ketawa pasal lu ketawa...

sebab persepsi boleh buat main2 pulak...??? ha..ha..ha... ketawa..lagi...

Lee Copper said...

Lu pandai bikin cerita la....

Anonymous said...

TAKPE ISLAM KALAH ASALKAN PR MENANG

hidup AT! hidup anti Islam

Hanz_Azdi said...

hehe.. Hadi ni betul & tepat.

Lyn said...

perumpamaan mudah bagi mereka yang lambat berfikir.

cglynblog.blogspot.com

renzo said...

siakkk mati2 wa ingat cite psai awek tu kahkahkahkah... langgarrrr jgn x langgarrrrrrrrr

BukanCalon said...

bangsat gila pagi2 buta lepas liverpool seri ni lu bikin wa gelak gila bangsat...

lu memang style=bergaya bro!

waakakakakaaka....

budaknakal said...

gila lu bhai kl geng UG bc ni mesti dorang cakap, "sy nk tgk muka awak pn xsggup lg AT" " syirik lawan ulama" hahahah..
lu punya analogi mmg cntik bro

lu punya kias sampe mangkuk2 ayun kat atas ni pn xfhm lg, btul ckp ko, dasar gen melayu...mangkuk ayun btul..

dorang xblaja nahu lg ni, br bc kitab hikam bab munakahat, nak kawin 3 kah kah kah

C++ said...

Bhai...

Persepsi tue PEPSI ker... kalu PEPSI best gak.. hahaha

Anonymous said...

tak juga Lyn..klu dah lembab tu lembab lah jugak..jawapan dah terhidang bhai......

~KOPI JANDA

Reformis Jalanan said...

lahabau lu AT..kah kah kah

Anonymous said...

mantap la crite ko..
hik3x

Anonymous said...

wa nak tanya satu jer.... > sign ni kat bawah tu makna apa bro.... ada sambungan lagi ke citer lu ni aduka....

-abanghensem

KONTOL said...

"Ni... bos bagi memo. Tu la.... degil. Kalau kapel dengan akak kan dah selamat."

WOW..!!! kalau la awek cakap macamtu kat wa, hati cair beb...benda lain plak keras..mesti wa ajak gi rumah sewa punya.......muahaha.........

Ustadz Nuruddin Al-Maliki said...

Astaghfirullah......

Apa maksud anta ya akhi Kontol?

Firman Allah yg bermaksud,

"Janganlah kamu mendekati zina"

Bukan sahaja berzina tapi mendekati zina pun jangan!

Cegah bunga-bunga zina dalam hati, melalui pandangan dan perbuatan. Jangan racuni pemikiran ummah dengan jarum-jarum zina.

Sesungguhnya mati itu adalah pasti.

TheCyberSniper said...

excuses legacy Hj Hadi ni kalau dapat kat budak sekolah boleh haru nih! lu berjaya merugikan wa pagi tadi. Terpancut kopi o wa seposen bila baca n3 ni.

Anonymous said...

aduka anjing umno wehh.cybertrooper umno tu.ko layan dia buat perr

MaLin said...

Aziz Bari gagal membawakan bukti atas tuduhan terbukanya sebelum ini. Walaupun Dr Abu Hassan cuba mempertahankannya dengan hujjah bahawa tulisan Aziz Bari itu cuba satu "persepsi" yang kemudiannya terbentuk menjadi "informasi". Maka apakah kerana ia hanya sebuah "persepsi" maka kita tidak terikat dengan hukum Islam?..Jangan menghalalkan apa yang haram dengan hanya bersandarkan kepada hujjah "perubahan zaman dan era".

Anonymous said...

sekor penyedot telor Hadi dah timbulkan kepale.
yg lain masih kuat menyedot dr celah kain.
terbatuk2 Hadi menahan senak.
3 soalan Adukataruna masih tak dijawab oleh sang penyedot.

Anonymous said...

Memang puak Pas totok tak boleh terima. Katalah apa pun.....kiaslah camne pun...sergahlah camne pun. SEMUA SALAH ORANG!!!

Anonymous said...

PENGisaP kapla KOte AT sedap ke?

Anonymous said...

mcm mana puok totok pas nak terima jika yg beri komen tuh lebih bodoH dari mereka?

bikir said...

poiyuu !.lu history betoi2 ...gempak giler ..

matstimketum said...

persepsi bro, parti islam tak kalah. yang kantoi geng ug!

PAS PIS PUS g mampus ler... said...

AT..kirim salam kat akak konter yer...

Anonymous said...

OooOOoooiii dah dah la tu nyedot telor Hadi...naik senak org tua tu...sedot la telor Tantawi plak..byk lemak tu...