Skip to main content

Terdesak : Husam anjur pertemuan sulit dengan blogger UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Berikutan bantuan unit udara UMNO kepada pihak UG terhadap PAS Kelantan, diberitakan Husam akan menganjurkan pertemuan sulit dengan bloggers terpilih dan bloggers UMNO.

Tarikh : Rabu 25 Nov 2009
Tempat : Premis peribadi mewah Husam
Anjuran : Lajnah Penerangan PAS Kelantan (pemimpin PAS Kelantan lain tidak dijemput)
Larangan : Pen, telefon bimbit, kamera video

Dalam pertemuan sulit tersebut, blogger Al-Topengi akan membuat rakaman bagi pihak blogger pro BR. Beliau akan menjaga amanah menyimpan rakaman tersebut dan mendedahkannya kepada umum selepas Mesyuarat Khas (sekiranya ada).

Dan bagi pihak bloggers UMNO pula, papagomo dipakaikan baju amanah untuk membuat rakaman dan menyimpannya untuk pihak Utusan, TV3 dan seumpamanya. Malam malam tersebut, Husam merancang akan mendedahkan satu rahsia penting PAS.

Selang beberapa hari selepas perjumpaan sulit tersebut, Jabatan Agama Islam Kelantan akan menguatkuasakan enekmen tauliah dengan lebih-keras. Mana-mana penceramah tanpa tauliah, tidak kira Dr Asri atau pengajar PASTI, diminta tidak membuat kuliah sepanjang tempoh tersebut.

Comments

  1. sapa² buat ceramah tanpa tauliah... sharp shooter akan jalankan tanggungjawabnya nanti..... hahaha.....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.