Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 22, 2009

Kalau Husam gentle, TGNA harus gentle.

Oleh : AdukaTaruna

Kalau Husam meletak atau menggantung jawatan Exco untuk siasatan, gua akan rakam lu sebagai terpuji, berjiwa besar, berdarah smol metter.

Dan jika itu yang terjadi, buat pertama kalinya gua tuntut Tok Guru turut gentle sama dengan menggantung jawatan si menantu dari CEO sehingga siasatan (sama ada SPRM atau pihak PAS sendiri) selesai.

Mengapa gua tuntut kepada Tok Guru dan tidak kepada menantu? Nak harap menantu sedar kepentingan persepsi jemaah Islami sama macam gua harap Hadi faham benda yang sama.

8 comments:

Anonymous said...

wa masih tak paham lagi pasal babitkan Husam dalam hal ni..... PAS kelantan tak nak campur sebab dia orang tahu ni kes peribadi yang di perbesarkan oleh tangan² ghaib dalam dan luar PAS..... sekarang syeikh dah tercabut.... cabut la ariff plak.... setel la problem.....

-abanghensem

Harris said...

Bet0l tu owang atas.Sebaik2nye camtur la.M0ga cepat la berakhir kes ni.Nek rimas neng0k masing2.Ger0mb0lan gak yang senang ati..

Anonymous said...

Memeranjatkan!

Konspirasi pertemuan antara pegawai-pegawai JPM dengan pimpinan PAS Kelantan di rumah Pak Nik Husin L'gar sehari sebelum Najib berada di KB beberapa bulan lalu

Konspirasi untuk "mengawal" TGNA dan menjatuhkan YB Husam! Antara yang hadir Ust Nik Abduh, Ust Saari Mustafa, Azhar Botak dan seorang exco Kelantan.

Yang berlaku sekarang di Kelantan ialah direct result dari perancangan di rumah Pak Nik Husin. Apa pula misi Azhar dan Pak Nik Husin ke Moroko beberapa hari selepas pertemuan dengan 5 pegawai JPM di atas?

Kassim Slamat

Anonymous said...

-wa stuju ngan abgencem,wa x nmpak husam prlu trbabit dlm hal nie..
lgsatu yg wat x stuju ngan rata2 bloger,nape dipertikaikn org yg mmbangkitkn isu haji TGNA?..dlm isu nie wa,folow mat sabu,die ckp time kasih spe2 yg upkan isu nie,kalu TGNA pegi haji gak,perghh,mmg bola tanggung baek punye utk gerombolan..

-wa nmpak skang,msalahnye mnantu brgayut kt jubah mertua..die tepuk pale2 org yg die tak suke,pastu mnyorok blakang mrtua,bile org yg kna tepuk tue paling ke blakang,ape yg dia nmpak,muke mertua je..

-AT,lu kna desak menantu tue ltak jwatan..

Anonymous said...

walaupun wa tak percaya utusan, lu tengok ni jap gua petik dari utusan: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1122&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Sumber itu berkata, dalam tempoh cuti tersebut, Husam juga akan menjalani pembedahan tulang belakang selepas ditangguhkan sejak dua bulan lalu.

“Husam sebelum ini beberapa kali menyatakan kesediaannya untuk berundur sekiranya beliau menjadi liabiliti kepada parti.



gua nampak 2 benda sekaligus.

1 - terang terang cakap cuti dan tak datang meeting sebab nak bedah tulang belakang. Bukan main sorok sorok macam nasa. lepas tu kata orang salah maklumat bla bla..

2 - sanggup lepas jawatan kalau menjadi liabiliti. Gua nak tengok hadi dengan hassan ali akan cakap benda yang sama tak.

gua takdenya nak dewakan husam..salah kita sound. Tapi jangan tak mengaku salah langsung. macam geng ulama..kajian lu tak terperinci. ambil maklum sahaja.

Anonymous said...

jangkaan wa PAS kelantan akan kehilangan banyak kerusi PRU13 nanti mungkin jadi betul jika Husam Musa meletak jawatan..... wa kenal Husam ni.... akitek kerajaan PAS kelantan..... tak pernah dia nak jatuhkan TGNA..... istilah erdogan tu ciptaan UMNO yang di"amin"kan oleh ahli PAS yang knonnya sokong ulama.... takde bukti pun kewujudan erdogan.... ni adalah semata-mata nak jatuhkan Husam.... nampaknya kisah UMNO pecat DSAI sebab fitnah akan berulang lagi.... kali ni berlaku dalam PAS.... mungkinkah akan bermula saat kejatuhan PAS kelantan dan Pas pusat?....


-abanghensem

Anonymous said...

hahaha.kene batang hidung sendiri,baru sibuk nak pertahankan.

wehh,husam tu patut kene buang lama dah.kene kifarah lah tu sebab kerja jht yg dilakukan dalam pas.sesiapa yg ada niat jahat dalam gerakan islam maka dia akan tertolak dengan sendirinya.

Anonymous said...

-wa hrap TGNA dpt kesan lbih awal racun yg sedang merebak nie..hrap TGNA tak amik info dr sbelah phak jer..

-zargus-