Skip to main content

Kajian seorang Prof tidak terperinci seperti seorang ulama - Hadi.




Ditanya tentang kajian pensyarah Universiti Malaya Dr Abu Hassan Hasbullah yang menyimpulkan bahawa 50 peratus masalah parti itu berpunca daripada kepemimpinan, Abdul Hadi berkata:

"Dia punya kajian tidak terperinci. Kita ambil maklum dan kita akan tingkatlan lagi (kemampuan parti). Itu saja,"


Comments

  1. nak lebih terperinci tunggu keputusan PRU13.........

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. wa setuju dgn abghensem...hehe

    wait je PRU13..hehe

    jgn sampai jadi Pak lah versi PAS...hehe

    sedar diri
    sedar dgn realiti dan tuntutan semasa dlm suasana yg ada..

    x perlu sampai org nak terajang
    baru nak lepas jawatan..
    x perlu nak jadi asri version kepimpinan ulamak..hehe

    ReplyDelete
  3. wa x fokuspun apa lu tulis.. tapi nengok gambar tu.. memang x leh blah.. siot la lu bro!... wakaka

    ReplyDelete
  4. lu ni nak kutuk skit2 dah le brader. lu sakit hati sgt ngan haji hadi apehal.

    ReplyDelete
  5. lu mintak hadi undur diri je..
    AT kureng skit sakit ati nya...haha

    ReplyDelete
  6. Jgn sampai nasi dh jadi bubur....undur jangan tak undur........buat TN GURU HADI..

    ReplyDelete
  7. Kajian terperinci Hj Hadi boroi:

    1. Bila PR kalah, sebabnya adalah pengundi pakai cawat.

    2. Bila PR kalah, sebabnya adalah pengundi tak reti undi.

    3. Kalau pengundi pakai molek, akan undi PAS.

    ReplyDelete
  8. Tahun 2004:

    1. Hj Hadi kata LKS dan Karpal Singh ubat tamat tempoh.

    Tahun 2009:

    1. Ahli akademik kata Hj Hadi dah jadi ubat tamat tempoh.


    Tahun 2004:

    1. Hj Hadi kata Anwar dah tak relevan.

    Tahun 2009:

    1. Ahli akademik kata Hj Hadi dah tak relevan.

    5 tahun kemudian dia kena kifarah. Ulas Hj Hadi boroi, kajian itu tak terperinci. Kajian dia sejak bila terperinci?

    ReplyDelete
  9. sorg bkata:
    "rela kalah asal islam menang"

    nak undur diri pon x mampu..hehe

    ReplyDelete
  10. Cara berfikir seperti UMNO dan cara bekerja seperti kakitangan awam masih banyak dalam PAS. Sukar untuk berubah.

    ReplyDelete
  11. Haluuuuuuuuuuuu

    KO ni bila la nak insaf aji adi woiiiiii.... boleh ko kate ni kajian x terperonci...abis tu kajian ko yg terperinci apa lak .....PAS kalah truk prk 13 ka?

    aku heran la ko ni punya kapla otak...makin lama makin bodoh dari otak kambing aku jer ko nih.

    sedar2 la keldai jelmaan oiiiiii....trimalah pendapat org sama!!!!!!!

    KHAK TUIH!!!!!

    ReplyDelete
  12. http://dppwp.wordpress.com/2009/11/05/jangan-terperangkap-serang-sahabat-satu-jemaah-lebih-hebat-dari-serang-musuh/

    ReplyDelete
  13. Bhai...

    Tak lama pon... cuma seawal 2012 jer... bungkus la tue... hahahaha...

    orang bagitau ikhlas tak nak dengar.. dah kena nanti ... padan muka jer la... hahaha..

    PAS insyaAllah bungkus kalu perangai masih camnie...

    ReplyDelete
  14. macam mana gambar hadi tu boleh sama gambar macam pak lah

    letih aku tgk hadi ni

    ReplyDelete
  15. mungkin dh patut utk Allah jatuhkan laknat kat korang ni.

    nape anti Islam sgt?

    pada korang, TAKPE ISLAM KALAH ASALKAN PR MENANG

    fakap mak nenek korang la

    khakkkk tuiiiihhhh!!

    ReplyDelete
  16. wah panas! eh awat orang PAS ramai yang sokong lagi ye kat diorang ni walau dah nampak ketegelinciran PAS. nak kate alasan sama org UMNO ngan Pak Lah masa zaman dia tak leh gak pasl Org Umno tindakan diorang semua berlatarbelakang kan duit. Org PAS pun ada duit ke? Mungkin ramai yang tak bertenet kot?

    ReplyDelete
  17. PAS dah jadi macam UMNO.

    Presiden dia bongok. Orang komen diorang kata mana ada. Kami sokong kepimpinan presiden.

    Presiden (mereka di kiri kanan presiden) kaut keuntungan, orang PAS tak nak percaya. Wala' pada pemimpin membabi buta. Kami sokong kepimpinan presiden.

    Nanti bila dah lingkup di PRU13, baru nak ditendang presiden bebal ni. Baru nak terkial-kial nak membuat perubahan.

    Cuma bezanya, UMNO ada berbilion RM sebagai senjata. UMNO ada polis, ada SPRM, ada hakim dll. PAS ada apa? Cuma simpati pengundi saja?

    Alahai. Bebal..bebal..bebal...

    Kesiannya rakyat negaraku.

    - Putera Malaysia

    ReplyDelete
  18. good one PAS, blame the warga muda & blogger for not

    supporting PAS due to their moral/islamic problem and

    personal agenda.

    keep on continue living in dream world & state of daniel.

    Rakyat will SHAKE & WAKE YOU UP in PR13.

    until then, keep on SLEEPING

    ZZzzzz........

    ReplyDelete
  19. maybe all the seminar participants & delegates bored stuff TGHH to death...don't any1 dare wake up the sleeping 'giant' or else he'd unbelievably say something like this:

    "Dia (Dr Abu Hassan Hasbullah pensyarah Universiti Malaya) punya kajian tidak terperinci. Kita (PAS) ambil maklum dan kita akan tingkatkan lagi (kemampuan parti). Itu saja." ???

    ha ha ha...
    Nak terperinci camna lagi? Kena tulis dlm bhs arab & datang dari Uni. al-Azhar, Mesir ker?

    What an absurd joke!

    ReplyDelete
  20. ko ambik statement TGHH kat mana??!!!...

    sehina2 TGHH dipandangan ko dan korang2 semua...tapi ia lebih mengenali Allah dan perjuangan rasul...

    Bantulah ia...kerana ia perlukan bantuan...tapi bukan dengan menghina..kerana saidina Umar juga ada kesilapan...

    Insaflah jika perjuangan hanya di depan skrin maya...

    ReplyDelete
  21. 1. Anda tidak layak dan tidak berhak untuk menyuruh saya buang Presiden saya.
    2. Saya bersama PAS bukan untuk menang tetapi dengan (terpaksa) menghalalkan arak. Jika itu yang saya mahu, dah lama kami masuk UMNO.
    3. Saya bersama PAS kerana perintah Allah yang menyuruhkan saya berjemaah di dalam jemaah Islam dan memperjuangkan Islam.
    4. Saya lebih rela PAS kalah dari menang tetapi menurut telunjuk lidah kamu yang hampir tiada beza dengan lidah yahudi.
    5. Teruskanlah kerja kamu untuk menghancurkan kami kerana kami juga akan terus bekerja menguatkan jemaah kami kerana Allah.
    6. Wujudkanlah apa jua jenis persepsi yang kamu mahu, kami tidak peduli kerana persepsi (pandangan) Allah adalah yang maha benar lagi tepat untuk kami peduli.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  22. Adukataruna,

    Kalau Hadi Awang kata kajian yang dibuat oleh 2 orang ahli akedemik tu tak betul agaknya kajian yang dibuat oleh Mustafa Ali dan Bakar Chiklah yang lebih dia pakai.
    Kalau pada awal (skrip dah disediakan oleh Mustafa Ali),pandangan 2 orang ahli akedemik ni ditolak,soalnya:Mengapa undang mereka keseminar tu? Suruh saja Bakar Chik dan Kamaruzaman (S/U Pemuda PAS yang kurang zat makanan) tu sediakan kertas kerja.

    ReplyDelete
  23. prinsip AT dan si bongok yang menyokongnya adalah:

    TAKPE ISLAM KALAH ASALKAN PR MENANG

    apa ni? fakap mak korang la

    ReplyDelete
  24. Biar gadai prinsip Islam agar boleh kuasa....


    FAKAP PUNYA SYIAH!!!

    ReplyDelete
  25. SERGAHAN BAKAR CHIK KE ATAS TG HJ NIK AZIZ ADALAH FITNAH YANG BERNIAT JAHAT


    amik kau Baganutama...pembawa fitnah!!!! fakap punya geng anti-ug!!

    ReplyDelete
  26. "TAKPE ISLAM KALAH ASALKAN PR MENANG"??

    "Biar gadai prinsip Islam agar boleh kuasa"??



    ganti presiden pas dgn org lain maksudnya gadai prinsip Islam ke?Islam kalah ke lepas tu?

    ReplyDelete
  27. Kerana kuatnya ahli PAS berjemaah di dalam jemaah Islam dan memperjuangkan Islam hasilnya nasib saudara kita di Palestin dan Afghanistan telah terbela. Tahniah! Tiada lagi umat Islam yang miskin kais pagi makan pagi di Malaysia. Tahniah! Sultan-sultan sebagai Ketua agama Islam telah benar-benar menyerapkan Islam dalam pemerintahan. Tahniah! Pemuda-pemudi Islam mengamalkan Islam sebagai 1 cara hidup. Tahniah! Hj Hadi telah berjaya mengglobalkan PAS. Tahniah! Sokongan pengundi kepada PAS dalam PRU-13 adalah jasa Hj Hadi. Tahniah! Tahniah! Tahniah!

    ReplyDelete
  28. apa la sesetengah komen...bila masa plak kritik presiden jadi kritik islam..??

    soalnya, kami nak PAS yang lebih kehadapan,yang lebih menjuarai isu,yang lebih mainstream,yang lebih berprinsip..yang punya daya saing...

    benda2 ni boleh dilakukan dengan adanya leader yang "mampu" lakukan kerja cam almarhum ust fadzil dulu...bukan takat cakap dalam miting dng ceramah je...

    caranya..nyatakan dari gerak kerja beb...sekarang ni mana gerak kerja pas..??? kelab penyokong punya hal pun tak tersetel...dari tahun 2004 dah isu ni..

    ingat bhai...pru13 takde lagi sindrom "pangkah saja asalkan bukan umno"...ingat tu...

    ReplyDelete
  29. kepada semua pelawat blog bagan utama @blog2 yg seumpama dengannya yg cintakan PAS tolong jgn percayakan isi kandungan posting dalam blog ini... baganutama adalah puak UMNO UBN..

    ReplyDelete
  30. sekarang...marilah bantu presiden dan pasukan pimpinannya!!!...

    jika presiden tak 'mampu'...kita berkewajipan membantunya...ia telah diamanahkan...

    sebenarnya...Pas telah menempa banyak kemenangan....pas telah mampu menampilkan imej Islam kepada non muslim dengan tidak menggadaikan segala dasar dan prinsip perjuangan...

    tapi ia tidak dipaparkan...hanya yg negatif disensasikan...

    Alhamdulillah...dengan seminar tersbt yg baru diadakan baru2 ini...kita berkewajipan merealisasikan keperkasaan tersebut...kerana kita masih belum tersasar jauh...

    ReplyDelete
  31. Patut kena ucap terima kasih kepada profesor tu yang tolong buat kajian tentang PAS. Janganlah keras keng sangat. Biarlah Hadi mengalah, asalkan PAS menang.

    http://cglynblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. "rela pas kalah asal islam menang.."
    bukan rela letak jawatan
    asal islam menang...
    lain tu...haha

    ReplyDelete
  33. adakah mutiara kata seperti

    "Biarlah TG Abdul Hadi tidur, asal dia bahagia"
    = "Biarlah PAS kalah, asal Islam menang"?

    atau ada makna lain? seperti:

    "Biarlah TGHH tak sedar diri,asal jangan letak jawatan"?

    kalau camtu ia nanti menjadi:

    "Biarlah PAS kalah PRU (sebab kepimpinan lemah,persepsi umum yang membenci PAS), asal (Kepimpinan Ulama') Islam (TGHH & gangs) menang (diteruskan)"

    WTH..hehe

    ReplyDelete
  34. hanz_Azdi,wa setuju dgn lu..

    bior PAS kalah
    asalkan jawatan kepimpinan ulamak kami pegang.. coz kami lebih islam dari lu org semua...haha

    ReplyDelete
  35. ya aku tabik spring kalau camtu...
    Janji ulamak pegang kuasa, buat ler camna pun, atau, depa tak tatau buat apa pun, janji (kononnya) tak gadai prinsip Islam..oh! rela PAS kalah pulak tu sbb masalah depa 2,3 kerat tu.

    Dah TGNA sendiri persoal TGHH,Us. Nasha, Hassan Ali, Mustapha Ali hingga sebut nama 1 1, tak terpikir ker ahli/penyokong PAS, ada yg tak kena dlm kepimpinan kini?
    Bukan soal AT (& gang? ekau ado gangs ko?) nak malukan TGHH..bukan..atau nak kutuk ulamak yg betul fahaman & tindakan(kerja)...Bukan soal gadai prinsip/dasar PAS...ni semata-mata soal kepimpinan & persepsi & imej PAS yg kian merudum.

    ReplyDelete
  36. hadi punya kajian std. cap ayam ja.
    tgk muka hadi pun mcm JKKK kampong dusun siottttttt.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.