Skip to main content

Hari bertuah dalam hidup gua : Jumpa Maradona




Oleh : AdukaTaruna

Tadi gua g KL. Cam bese rr. Low Yatt. Tempat gua jumpa tokan. Gua pergi sorok2. Skali kantoi plak. uma baca blog gua yang gua g KL. Hahaha. Gua maleh jumpa uma sebab dia budak UG. Orang kanan Hasan Ali bhai.

Gua ni dah la bangang jalan KL. Kalau nak g Imbi n Low Yatt, gua tahu satu jalan jer. Tu pun Usen ajar gua. Skali jalan yang Usen ajar tu boleh tutup la plak. Cis kek punya uma. Ada konsert-monsert 1 Malaysia. Terkinja2 takda identiti. Cewah... cam bagos la plak gua.

Maka, terpaksa la gua melencong ke jalan lain ikut arus semasa. Terus jahanam. Ntah celah mana ntah gua masuk. Nak dekat sejam setengah, baru gua jumpa balik Low Yatt. Park kete kat bangunan apa ntah. Tekan butang, kluar token. Perghh.... tak jumpa ni kat Johol.

Bila gua nak kuar kete jer, gua nampak sorang yang memang gua kenal. Siap eskot pengawal lagi tuh. Maradona bhai. Yang main bola Argentina tu. Tionaseng dia. Apa dia buat kat Bukit Bintang ni? Nak beli komputer gak ke?

"Weih.... gemok!" Gua panggil sambil lambai2 tangan. Dia toleh beb. Pastu terus datang kat gua.

"Ekelee..... lu cakap orang gemok. Lu tu?"

"Weih bro.. apsal lu dah tak main bola untuk Argentina?"

"Lu agak2 la bro. Zaman gua dah berlalu ma..."

"Tapi jasa lu besar beb. Takan diorang tendang lu macam tu jer?"

"Jadi jurulatih pun kira ok la nih. Gua dah tak bleh blah ma, main bola."

"Lu gile. Kalau kat sini, jasa penentu sepanjang zaman. Dah tak bleh blah pun, tetap tak turun beb. Tetap main punya. Sebab jasa dia zaman lampau."

"Lu ingat gua bodoh macam ulama Terengganu ke apa?"

"Mak aih... lu pun tahu ke?"

"Gua follow blog lu la..."

"Weih.. orang tu cakap, pemain kena tabah dan teruskan permainan. Walau penonton marah dan meluat."

"Tu orang bodoh. Kalau bola pun dah tak nampak sebab rabun, mana gol lawan, mana gol sendiri pun dah tak kenal, tabah dan terus bermain kepala hotak dia."

"Gile mung. Kang kena kifarah kang."

"Dah la Aduka. Gua ada kerja ni. Chow dulu la."

Comments

  1. Alamakkkk... gua dah posting lu jumpa Madonna... rupanya... Maradona...

    Bukan sama ker... 2 orang tu... orang Terenganu kan...?

    ReplyDelete
  2. Hak..Hak..TGHH asyik kena ngan lu je AT.Asek tsedak je la org tu gamaknya.

    ReplyDelete
  3. -err,td wa jpa PELE kat sg. wang,wa punye diskusion ngan die pun lbih kurng same ngan lu-maradona gak..

    -cume yg lainnyer skit,die kaciwa ngan brazilian,sbb x lntik die sbgai kapten team bola..die ckp dah byk kali die menang ngan team tue smpai mnag world cup,nape brazilian x ingat jase2 die?..selagi die tak mampos,die mampu lead team brazil lg..

    -kah kah kah kah..

    -zargus-

    ReplyDelete
  4. tolong skit..
    wa xada mcm maradona tu
    cume sipi2 je..haha


    masalah gak,
    klu org yg mengaku bjuang utk islam ni
    nak pegang jawatan sampai mati.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.