Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 22, 2009

Hari bertuah dalam hidup gua : Jumpa Maradona




Oleh : AdukaTaruna

Tadi gua g KL. Cam bese rr. Low Yatt. Tempat gua jumpa tokan. Gua pergi sorok2. Skali kantoi plak. uma baca blog gua yang gua g KL. Hahaha. Gua maleh jumpa uma sebab dia budak UG. Orang kanan Hasan Ali bhai.

Gua ni dah la bangang jalan KL. Kalau nak g Imbi n Low Yatt, gua tahu satu jalan jer. Tu pun Usen ajar gua. Skali jalan yang Usen ajar tu boleh tutup la plak. Cis kek punya uma. Ada konsert-monsert 1 Malaysia. Terkinja2 takda identiti. Cewah... cam bagos la plak gua.

Maka, terpaksa la gua melencong ke jalan lain ikut arus semasa. Terus jahanam. Ntah celah mana ntah gua masuk. Nak dekat sejam setengah, baru gua jumpa balik Low Yatt. Park kete kat bangunan apa ntah. Tekan butang, kluar token. Perghh.... tak jumpa ni kat Johol.

Bila gua nak kuar kete jer, gua nampak sorang yang memang gua kenal. Siap eskot pengawal lagi tuh. Maradona bhai. Yang main bola Argentina tu. Tionaseng dia. Apa dia buat kat Bukit Bintang ni? Nak beli komputer gak ke?

"Weih.... gemok!" Gua panggil sambil lambai2 tangan. Dia toleh beb. Pastu terus datang kat gua.

"Ekelee..... lu cakap orang gemok. Lu tu?"

"Weih bro.. apsal lu dah tak main bola untuk Argentina?"

"Lu agak2 la bro. Zaman gua dah berlalu ma..."

"Tapi jasa lu besar beb. Takan diorang tendang lu macam tu jer?"

"Jadi jurulatih pun kira ok la nih. Gua dah tak bleh blah ma, main bola."

"Lu gile. Kalau kat sini, jasa penentu sepanjang zaman. Dah tak bleh blah pun, tetap tak turun beb. Tetap main punya. Sebab jasa dia zaman lampau."

"Lu ingat gua bodoh macam ulama Terengganu ke apa?"

"Mak aih... lu pun tahu ke?"

"Gua follow blog lu la..."

"Weih.. orang tu cakap, pemain kena tabah dan teruskan permainan. Walau penonton marah dan meluat."

"Tu orang bodoh. Kalau bola pun dah tak nampak sebab rabun, mana gol lawan, mana gol sendiri pun dah tak kenal, tabah dan terus bermain kepala hotak dia."

"Gile mung. Kang kena kifarah kang."

"Dah la Aduka. Gua ada kerja ni. Chow dulu la."

5 comments:

Isa said...

Alamakkkk... gua dah posting lu jumpa Madonna... rupanya... Maradona...

Bukan sama ker... 2 orang tu... orang Terenganu kan...?

Harris said...

Hak..Hak..TGHH asyik kena ngan lu je AT.Asek tsedak je la org tu gamaknya.

Anonymous said...

-err,td wa jpa PELE kat sg. wang,wa punye diskusion ngan die pun lbih kurng same ngan lu-maradona gak..

-cume yg lainnyer skit,die kaciwa ngan brazilian,sbb x lntik die sbgai kapten team bola..die ckp dah byk kali die menang ngan team tue smpai mnag world cup,nape brazilian x ingat jase2 die?..selagi die tak mampos,die mampu lead team brazil lg..

-kah kah kah kah..

-zargus-

Anonymous said...

uma ke yg mcm maradona tu?haha

uma said...

tolong skit..
wa xada mcm maradona tu
cume sipi2 je..haha


masalah gak,
klu org yg mengaku bjuang utk islam ni
nak pegang jawatan sampai mati.