Skip to main content

Hadi Awang muslim dunia 42 paling berpengaruh.




Oleh : AdukaTaruna

Maka, jerit payah Hadi Awang kerap habeskan duit party berdaftar dan berjuang di Malaysia untuk ulang-alik ke luar negara berbaloi. Walau kedudukan ini bukan fakta, hanya persepsi yang tidak terperinci, kita just ambil maklum sahajalah.

Hadi Awang sanggup memilih damage jemaah Islam Malaysia, dengan lari ke luar negara selepas menimbulkan konflik dan persepsi buruk melalui terbitan idea UG. Time tu si Roslan sms ditugaskan menjawab sebarang perbahasan dan persepsi tentang UG. Dan macam tebuan anyam sarang labah-labah dah gua rakam.

Asal timbul konflik jer, Hadi ke luar negara. Uruskan jemaah luar negara. Dari mana dana, gua tak tau. Mungkin dari derma penonton ceramah PAS.

"Jangan hina Hadi. Dia ulama yang disegani dunia."

"Jangan dengar persepsi orang. Dengar sendiri dari Hadi."

"Mana dia? Takda pun?"

"Pergilah ke Rusila."

"Dah. Tapi takda."

"Owh.. lupa. Dia di Palestine. Tak pun Syiria. Ulama hebat sampai CIA buru ke lubang cacing. Mosad letak Euro 1 bilion atas kepala Hadi."

"Skang lu tgk AT, beliau dinobatkan 42 muslim berpengaruh. Setakat duduk Pulau Melaka selalu tak datang meeting, jangan harap."

Comments

  1. woiii dah la tu weih..senak balik perut aku ni weii... ketawa sampai takde suara dah..camne aku nak azan Jumaat sat lagi ni bhai....

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  2. tapi kalau korang nak tahu...AT ni terkenal no 1 di dunia...
    "Allah akan memuliakan sesiapa yang dikehendaki dan menghina sesiapa yang dikehendaki.Di tangannye lah kebaikan"

    ReplyDelete
  3. nak buek camno bro.biar kalah...tak masuk list pun takpo.haha

    ReplyDelete
  4. kan aku cakap....

    perlu guna IQ yang tinggi.....

    tadi aku tengok buku tu orang pulau melaka....

    la ni kampung RUSILA pulak....

    ReplyDelete
  5. balaghah tue... kalau sesapa tak paham. jwb nya pegi mamposss la dgn hadi.

    ReplyDelete
  6. haha..keliling dunia lu round, haprak xde dalam list. Yang dok jaga negeri yang dikatakan miskin tu berpuluh tahun jugak yang diiktiraf.

    biar kalah xde dalam list asalkan islam tak kalah

    ReplyDelete
  7. org bjuang
    x kesah nama ada ke xada...hehe

    bg wa
    hadi punye pgaruh beso
    jgn lu org pandang sebelah mata.

    cume bg wa
    beliau makin kureng sesuai
    utk jadi icon PAS 4 All.
    tu je..
    yg lain tu..
    wa tarak masalah.

    wa memang setuju
    klu beliau lepak majlis syura.
    Prepare ganti MA pon wa setuju.

    ReplyDelete
  8. Populariti xsemestinya blh jadik penanda aras utk tau hebat tak hebat. Tp, aku suka gak la tgna dpt no 42 ni. Jgn harapla berite nih nk masuk rtm. hehehe

    Tp, bab belasah tghh tu bg aku, aku tolak awal2 la bhai. Kalo ko nk tau, TGHH pernah diletakkan sbg Personaliti ke 30 paling berpengaruh di asia. Tyme tuh Mahathir no 14, Daim no 29 n pak Lah dapat no 33. TGNA xmasuk list pun tyme tu. Tp xde lak penyokong2 TGHH busuk hati cam lu cibai, kutuk2, prtikai kehebatan TGNA n Ustaz fadzil.

    Hahaha.. so kesimplannye, lu mmg cibai la weh.

    Then again, dalam list tuh ada nama Gus Dur. Hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  9. -wa suke ngan ayat nie "biar name x msuk list, tp islam x kalah "..

    -korang sume tak tau, disebalik list yg official tu,ade list yg x kuar,dan skang list tu CIA n UMNO je yg pegang..dlm list tue,hasan ali n stopa ali no.1 , nasha no.2 ,..

    -korang nk caye tak caye sudah..

    -zargus-

    ReplyDelete
  10. Zainah Anwar pun masuk list..hahaha.. Amende meter puak2 ni pakai utk nilai kehebatan tokoh nih?

    ReplyDelete
  11. orang nak ke hadapan..
    masih ada yang menarik ke belakang..

    jangan menjadi2 tangan2 yang menumbangkan perjuangan ISLAM..

    ReplyDelete
  12. haha...Zainah Anwar pun sebaris dengan Nik Aziz?

    wtf?

    n again, raja2 pak arab conquer top10 apehal? cam ada sumtgh jerk!..

    takkan raja2 pak arab lebih hebat dari qardhawi yang duduk tangga ke-6?

    bleh pakai ker barometer ni?haha

    ReplyDelete
  13. Tak payah lah biat kerja bodoh...melaga-laga pemimpin kami. Mereka matang, bukan seperti blogger-blogger mentah yang suka buat kerja sia-sia.

    TGHH sebelum ini pernah dianugerah pemimpin (top 50)terpengaruh di Asia! Di Asia maaa, termasuk yang bukan Islam...

    Baca link ni:
    http://www-cgi.cnn.com/ASIANOW/asiaweek/features/power50/p5026-30.html

    Okla bhai...teruskan kerja jahat ko tu!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.