Skip to main content

Gerakan MASSSA for PAS REFORM!

Statistik Profesor menunjukkan 213% golongan muda menolak pimpinan sedia ada. Blog-blog muda kembali atas pagar. Disini gua senaraikan blog yang menyokong seruan kearah PAS REFORM (yakni blog-blog yang menampal logo PAS REFORM).

1. Cenangau
2. Albakistani
3. Ikut Suka Aku
4. Xenan
5. ..a moment in time..
6. Kak Maymot
7. Bukan Anak Dunia
8. BaganUtama
9. C++
10. Wak Banjar
11. Hanz
12.ManjongMari
13. Kapak Besi
14. Reformis Jalanan
15. Tulang Besi 
16. Wartamaya
17. my-restless
18. Batu Gajah Mari 
19. Aku Ingin Bebas.
20. rashidah-alkampari
21. shalehudin 
22. muslimeen-united
23. Karpet Kuning
24. pr-vs-bn
25. kerabubersuara
26. Cikgu Lyn



Kita mulakan seruan ke arah gerakan massa PAS Reform. Mana-mana blog yang gua tak sempat masukkan dalam senarai nih, lu orang tinggalkan link blog lu orang dlm ruang komen atau shoutbox gua kat sebelah tu.


Ayuh Gerakan Massa PAS Reform!!

Comments

  1. salam...
    blog aku besaq punya PAS reform, hang tak masuk senarai pun....mua...wa..wa

    ReplyDelete
  2. Haha. Gua dah update. Sapa lagi yang gua tercicir, gua masuk list nih.

    ReplyDelete
  3. saya nak jadi suara latar..
    hihi



    [gud lak suma org!!]


    nur

    ReplyDelete
  4. Nasha,mustapha ali,hassan ali jelas jenis manusia yg munafik.Guna agama untuk kepentingan dunia..kalau ikhlas berjuang untuk agama,sila letak jawatan dgn cara terhormat..

    ReplyDelete
  5. Zaman sahabat nabi dahulu mereka bertolak-tolak tak mahu jadi pemimpin sebab takut memikul amanah yg besar.

    Pemimpin PAS sekarang ni, jika terdapat bantahan terhadap kepimpinan mereka, sepatutnya berusaha untuk meletakkan jawatan untuk mengelakkan dari fitnah seperti kata-kata mereka gila kuasa dsbnya.

    Ini tidak. Lagi berusaha mengekalkan kuasa ada lah. Siap nak saman masa kena tuduh buat perjumpaan gelap dulu. Punya lah kemut kuasa. Akibatnya sekarang makin pecah belah jadinya.

    ReplyDelete
  6. AT, tambah aku jugak.

    http://reformisjalanan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. gua xmau PAS Reform..Gua Nak Pas berREVOLUSI..apadianie

    ReplyDelete
  8. haha..
    nak evolusi ke, transformaasi ke..
    atau reformasi ke, ianya membawa
    kepada arah yang sama~!

    PAS Reform!

    ReplyDelete
  9. bodoh punya abu bakar chik! fakap! orang kritik pas sebab pandangan terbuka ahli akademik, mung tu dok terperok kat ganu mane gheti gapo. fuck!

    ReplyDelete
  10. sesak napas gue!pas dah nk bertukar jadi UMNO.parasit parasit parasit bnyk.fakap la seme berjuang demi perut.sembang lebat,tp abuk tarak,dari bini sorang tambah jadi dua,muda lak tuh,dari rumah semi D ada yg dah tukar bungalow,ada lak yg utang bank juta²

    ReplyDelete
  11. gua pun nak join jugak

    tapi gua takde blog la

    bukannya tak nak buat, nanti kalau buat pun susah gua nak update, buang masa gua je

    apa pun gua sokong PAS reform

    jibam

    ReplyDelete
  12. bagus la kau ni jibam, kalau semua
    orang nak jadik blogger, nanti takde
    pulak nak jadi tukang kritik sebab
    semua sebok update blog. haha.. apa
    apa pun jom kita sapot gerakan massa
    PAS reform!

    fight fight fight!!

    ReplyDelete
  13. walaaaaaaaaaaaaaaa,,,,keh keh..walaaaa lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...kah kah

    ReplyDelete
  14. aku nak walak dengan adukateruna mua ah ah ah

    ReplyDelete
  15. habeh ler nama blog kita semua AT bagi Ustaz Deris tu exchange dengan pita rakaman sulit si Hasan kot nih?

    jang oh jang..hehe

    ReplyDelete
  16. wa nak join jugak...jangan lupa masukkan gua sekali...

    http://adukahilangteruna.blogspot.com

    tapi, bukan langgar hadi, gua nak backing hadi depan lu semua..hehahahahahaha

    awas: jangan delete wa punya nih!!! Kalua tak gua kondem lu jang...sampai bila2

    ReplyDelete
  17. bagi steady skit bro.. wa pon nak jugak da...

    bukancalon.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. pkr ngan dap xperlu refom ke? kat dalam pkr lagi ramai org umno yang lagak dan perangai serupa cam umno

    bukan ke pkr ngan dap punca kjatuhan kerajaan perak..apsal tak refom diaorang gak

    fakap mak korang la

    ReplyDelete
  19. bai

    gua cadang lu buka satu website pas reform

    lepas tu setiap ahli tulis artikel every week desak PAS untuk reform

    jibam

    p/s umno reform wujud lagi ker?
    dah lama tak bukak website diorang

    ReplyDelete
  20. gua cadangkan untuk minta semua ahli bagi sumbangan untuk operasi website pas reform nanti

    xenan sebagai bendahari sila kolek duit

    jibam

    ReplyDelete
  21. fakap mak lu

    lu tu yg kena reform..macam cibai berlagak pandai

    otak tahap munafik umno

    ReplyDelete
  22. macam geng yang nak masuk main silambam la pulak...hehahahaahahah

    lawak antarabangsa la korang ni....

    hahahaahah

    "aku budak minang'

    ReplyDelete
  23. Kau takde kejo lain ke Aduka? Taraf pemikiran kau dah mengalahkan puak2 UMNO la....

    Cuba kau banyak2kan istigfar....

    ReplyDelete
  24. BRO AT

    ko lupa nk masukkan kerabubersuara skali dlm list tuh

    kerabubersuara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. wa tade blog.

    Islam perlu progresif,not static mendatar

    HIJRAH!!

    wa sokong lu org

    ReplyDelete
  26. Blog gua lu lupa taruk pakatanblogger.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.