Skip to main content

Fitnah dan kerosakan hasil rakaman sulit Hasan Ali.

Oleh : AdukaTaruna

Majority ahli PAS ialah Melayu. So, bangang nak mampos punya secara genetik. Sunnah Allah menetapkan kelompok bangang akan melantik orang yang bangang sebagai kapten. Maka, sunnah Allah menetapkan ahli PAS melantik Hadi sebagai kapten.

Hadi adalah genetik lemah, tiada kawalan dan blur. Maka sunnah Allah menetapkan orang bangang pasti akan melantik orang yang bangang. Maka, takdir menunjukkan Hadi melantik pakar motivasi yang hanya muncul dalam dunia PAS di era 98, Hasan Ali sebagai PJ Selangor.

Hari ini PAS menuai hasil dari tindak-tanduk orang yang bangang dalam berpolitik, bangang dalam menguruskan sebuah jemaah yang membesar. Hasan Ali ditakdirkan Allah melanggar arahan ketuanya sendiri menjemput bloggers termasuk UMNO, dan menceritakan hal-hal dalaman PAS dan membuat satu rakaman.

Sia-siakah takdir Allah ini? Mari kita follow satu kronologi berkaitan rakaman itu sebelum mesyuarat khas berlangsung.

Klik sini.

Apa yang berlaku sebenarnya?

Gua sebagai Pakar di bahagian siasatan Bahagian Jenayah Berat Miami membuat kesimpulan begini :

1. Nasha-Hasan menjemput bloggers PAS bagi tujuan elemen pertahanan kepada sebarang hasil Mesyuarat Khas malam tersebut. Sama ada mencapai kata putus EGM atau tidak. Umumnya mesyuarat itu akan menyebabkan tindakan kepada mereka.

EGM pula adalah risiko besar pada Nasha dan Hasan. Jika takdir menetapkan mereka tersingkir, maka mereka akan terus terkubur dan mempunyai sejarah yang sangat mengaibkan. UMNO pun tidak mahu, PAS pun tidak mahu. Mahu tidak mahu, terpaksa berniaga semula dari bawah.

Maka, Nasha-Hasan mengarahkan rakaman dibuat. Dan bloggers PANO (PAS + UMNO) mengikat janji dengan mereka untuk mendedahkan rakaman (elemen pertahanan) selepas Mesyuarat Khas. Ayat lain, ini adalah kempen mereka kepada EGM supaya mengekalkan mereka, dan kempen membersihkan salahlaku mereka jika tatatertib berlaku.

2. Nasha-Hasan menjemput bloggers UMNO bagi tujuan elemen serangan selepas Mesyuarat Khas malam itu. Ini adalah kempen mereka kepada EGM supaya mengekalkan mereka, dan kempen membersihkan salahlaku mereka jika tatatertib berlaku.

Dengan blogger UMNO, ketika menunggu EGM atau tatatertib, Nasha-Hasan memiliki elemen serangan yang hebat kerana media UMNO sudah pasti menyebelahi mereka dan menyerang pihak TGNA. Lihat sahaja pengaruh besar Utusan Malaysia terhadap perwakilan PAS ketika pemilihan yang lalu. Team yang dikempen Utusan menang besar dalam PAS.

Tajuk perjanjian.

Jadi, ketika ini, blogger dari Albanjari mengikat janji pertama dengan Nasha-Hasan untuk mendedahkan rakaman :

1. Seandainya laporan blogger UMNO mengundang padah kepada mereka (salah teknik).

2. Seandainya isi2 penerangan yang kontroversi jatuh kepada blogger pro BR.

Kemudiannya, di pagi hari pada Mesyuarat Khas itu berlangsung, gua dihubungi Jambu bagi memujuk Wak Albanjari untuk meminta rakaman tersebut. Dan gua tolak kerana memegang perjanjian pertama di perenggan atas itu.

Falsafahnya, sebagai muslim, jika berjanji dengan Firaun pun, dia tidak boleh mungkir. Kerana ia akan mendatangkan fitnah buruk kepada Islam. Agama Allah. Falsafahnya lah. So, gua minta Jambu sendiri yang minta kepada wak Albanjari.

Magrib malamnya, sekali lagi gua mendapat panggilan dari Mikhail16 yang memberi khabar TGNA mahukan rakaman tersebut sebelum mesyuarat. Untuk dibentangkan dalam mesyuarat. Sekali lagi gua menolak kerana konsep janji perenggan atas.

Namun begitu; setelah terdedahnya kronologi (klik sini) peristiwa pelbagai pihak dalam PAS ingin mendapatkan rakaman sebelum mesyuarat tersebut, menunjukkan berlakunya pembatalan janji pertama dengan berjanji kedua dan ketiga.

Ini menunjukkan pemegang janji adalah fakap dalam menetapkan falsafah. Yang mengikat janji pertama ialah golongan Ustaz (gen Melayu ma), dan yang membatalkan janji pertama dengan membuat janji kedua dan ketiga juga adalah ustaz yang sama. FAKAP!

Gua berjanji dengan Berg untuk simpan gambar awek dia. Jangan serahkan kepada sesiapa = Janji pertama

Kemudian gua berjanji dengan awek Berg untuk serahkan gambarnya pukul 5 nanti, tanpa mendapat keizinan Berg = Pembatalan janji pertama untuk mengikat janji kedua.

Akhirnya, Allah menunjukkan bagaimana FAKAPnya golongan ustaz2 dalam pengurusan serumit bidang politik ini dengan :

1. Janji pertama pun tidak ditunaikan, yakni mendedahkan rakaman selepas mesyuarat. Sedangkan selain janji pertama, Albanjari juga mengikat janji dengan pembaca (pengundi Malaysia) untuk rakaman selepas mesyuarat.

2. Berlaku pula janji baru kepada Tuan Ibrahim Tuan Man yakni hanya menyerahkan kepada beliau sahaja.

3. Khabar Hadi mengarahkan rakaman itu dihapus-padam.

4. Kerosakan yang besar akibat BANGANGnya golongan ulama dalam bidang politik. Menetapan falsafah yang tolol tapi claim ijtihad 2 pahala.

Ahli PAS gen Melayu = Bangang nak mampos = lantik orang lemah dan bangang bernama Hadi = lantik orang yang bangang Hasan Ali = jemput blogger2 ustaz yang gen bangang dan blogger2 gen jahat UMNO dalam masalah dalaman jemaah sendiri = menimbulkan kerosakan bangang yang tak sudah2.

"Kita rela kalah, asal Islam tidak kalah."

FAKAP.

Comments

  1. Bro,

    Ada juga gen Melayu yang cerdik, rakaman tu ada 3 copy. Gua tau cite ni...

    Dan saja jer gua bagitau kat sini, supaya Hadi dan pemimpin PAS yang lain tu sedar diorang memang Banggang tahap baboooon....

    ReplyDelete
  2. lu lagi la fakap..lu mesti ada gnetik najib rzak ni tu yg sangat sangat kat najib sampai tak brani nak sentuh bulu hidung dia pon

    ReplyDelete
  3. pergh.. siap ada 3 copy ni bhai..

    lu bagi la gua. gua akan jadikan public copy. Ngeee

    ReplyDelete
  4. Tuhan tidak melihat genetik engkau dari jenis yang bangang atau tidak, tetapi orang-orang yang beriman kepada allah. Meskipun manusia menghina orang lain dan memandang tinggi diri sendiri mereka itu adalah dari spesies yahudi jugalah nampaknya. Begitulah juga penulis blog yang tak beretika seperti kamu ni, tak sedar kesalahan sendiri, selalu suka menyalahkan orang lain. Nampak sangat kamu berkeperibadian rendah, kerana suka sangat mencerca orang lain, bangsat? Hormat sikitlah pemimpin dan orang tua.. Ingat hang nak idup tak lama, ingat mati sama oi..

    ReplyDelete
  5. aduka ni anak terbuang sebenarnya, sejarah hidup dia sangat teruk barangkali. tu yang semua dia maki tu. x kira sahabat ke, ulama' ke, orang yang dah hilang fungsi akal memang mmacam tu.

    biarkan dia syok sendiri, lama2 nanti senyap la dia tu. pimpinan PAS x melalak pun tapi dia yang melalak macam anjing salak bukit.

    ReplyDelete
  6. Aku dah habaq lama dah, ada point tapi bahasa longkang, tak guna jugak akhirnya. Niat baik, tujuan baik, cara kotoq, cara busuk akhirnya ke longkang jua. Pusinglah hujah kot mana pun, nak tegakkan pendapat, nak bagi nampak gempak maki2 guna kata kesat, kalau bukan dengan cara Allah(cara berhemah), tetap takkan berjaya bhaii.

    ReplyDelete
  7. Ingat, kalau bukan dengan cara Allah (cara berhemah, menjaga adab tutur kata bahasa) tetap takkan berjaya. Hang percayalah. Allah takkan redha walau niat baik sekali mana pun.

    Kata2 pahit telan untuk AT. heehheheheheh

    ReplyDelete
  8. alaa bese ar tu...dalam kes bahasa AT memang la teruk..tatau lagi ko? kesian some guys just could not see the gems...gaya bahasa saja la alasan & 'cermin' korang tu...salah ker betul tu pesepsi masing-2 la...memang perangai kena jaga...tapi tulisan hanya secebis drp peribadi..tambahan dalam alam cyber, tulisan mungkin bajet bagus tapi dio sorang penjenayah (peragut,perogol dll), apa barang? ...gitu la vice versa...sapa boleh tau AT ni ruponyo lomah lembut orangnyo.. Sapa ponah jumpo dio tau la dio camno perangai & baru adil nak nilai dio.
    Dah tau AT camtu pun ado jugak yg balas gaya bahaso sama ajo, malah lebih teruk pun ado...hehe..tu la tahap kesabaran korang.
    setau aku memang ado puak PAS tambahan orang bawahan yg kasar bahasa, tak tau adab, kureng dakwah cara hikmah, akhlak hancus-rse. korang antara depa tu kot? tak padan nak komplen la camtu...dah samo jo..mano orang UMNO nak tertarik bilo akhlak un tarak..fikir-fikirkanlah...hehe.
    hujah lwn hujah...kalau ada adab tunjukkan (ajarlah) orang lain cara hikmah.
    p/s: kang ado la yg kato aku backing AT pulak? hehe...salah ttp salah cuma tengok hat yg lain...kot ya pun ada 10 kesalahan pado sorang tu, tengok jo 90 kebaikan dio...baru senang sikit nak terima pendapat/nasihat orang lain.

    ReplyDelete
  9. ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Org bukan islam jer yg tak hormat dan memuliakan ulamak.Hang aku taktau lah..

    ReplyDelete
  10. Nasha,mustapha ali,hassan ali jelas jenis manusia yg munafik.Guna agama untuk kepentingan dunia..kalau ikhlas berjuang untuk agama,sila letak jawatan dgn cara terhormat..

    ReplyDelete
  11. Buat Hanz Azdi...

    Bandingkan tulisan Prof Aziz. Ada ker perlu dia tulis maki2 Hassan, Nasha, Hadi?? Point dia walaupun pahit tapi ada orang PAS boleh terima ada orang PAS takleh terima. Persoalannya kenapa ada orang PAS boleh terima? Hanipa/ TG Nik Aziz contohnya? Cuba kalau prof Aziz maki2, hentam keromo, kononnya ada GEMs la, ko rasa Hanipa Maidin, TGNA nak terima walaupun ada GEMS??
    Pakat kena ban la Prof Aziz. Itu jer point aku.

    Ok, kebenaran ditegakkan dengan hujah. Hujah lawannya hujah.

    Abeh yang maki 4 mazhab tak tentu pasal tuh apa cerita? Ijtihad kalau salah satu pahala kalau betul 2 pahala. Benda tuh takde kena mengena dengan politik yang babitkan ape pasal. Kalau tak bersetuju dengan 4 mazhab tersebut datangkan hujah.

    ReplyDelete
  12. Cakaplah apa pun,buatlah apa pun,berhujahlah apa pun - yang pasti Seminar Khas 7.11.09 yang akan diadakan diTamanMelewar tu betul-betul acara buang masa dan tenaga.Kalau tak percaya sama-sama kita lihat nanti.Yang penting dan lebih afdal ialah EGM.Seminar tu sekadar nak elakkan EGM tektik "alih pandangan".Geng UG harap seminar ini akan menjadikan ahli-ahli lupa akan EGM.Ini kaedah lapuk Bakar Chik,dah tak laku lagi.Yang berkenan sangat dengan Bakar Chik hanya Mustaffa Ali dan Hadi Awang.Ulang! EGM!EGM!EGM.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.