Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 16, 2009

DUN Seputeh kosong.

Oleh : AdukaTaruna

Persoalannya, benda alah ni boleh dirayu tak? Kalau boleh dirayu ke mahkamah rayuan, lu orang jangan jadi bodoh bai. Tak payah beriya2 gembira dan teruja.

Najib punya taktik patut dah dalam poket lu orang memasing. Dulu sekor BN Perak lompat. Dengan Anwar, dengan TGNA sekali kena kencing. Sokong dan buat kenyataan yang kaw2 punya. Last sekali 2 babi PKR lompat BN. Takan nak U-turn kenyataan media? Lepas tu, terus BN lompat tu masuk BN balik.

Then, satu lagi kes. Masa mahkamah isytihar Nizar MB Perak. Semua gembira. Seingat gua, gua sorang jer suruh tunggu Mahkamah Rayuan. Tak sampai 24, sebelum Nizar sempat buat apa2, pagi tu juga mahkamah rayuan putuskan sebaliknya. Kan dah cakap.

La ni.. mahkamah putuskan plak DUN Seputeh kosong. Gua ni tak paham law. So, gua nak tanya, UMNO boleh bawa ke mahkamah rayuan tak? Kalau buleh, simpan jer la......

Kalau ada PRK.

Kalau ada PRK, Lembaga Disiplin PAS jangan jeruk la Hasan Ali tuh. Lu kena sembelih mamat tuh. Jangan biar pengundi BR Seputeh BUKAN AHLI PAS meluat. Yang perantau enggan balik, yang dok atas pagar undi BN, yang meluat protes. Kalau boleh, jangan dia dok sebelah Hadi time Hadi umum calon. Orang dah menyampah.

Tapi kalau lu rela PAS kalah, asal ulama tak kalah, lu teruskanlah syndrom nafi ala2 Melayu lu orang.

13 comments:

uma said...

rela PAS kalah asalkan
mereka yg digelar ulamak pegang jawatan...
coz ulamak yg pegang jawatan
mdpt pertolongan dari Allah.

klu bukan ulamak..
pertolongan ALlah x dpt
coz iman x mantap..hehe

Anonymous said...

hmm...tu baru mahkamah perseketuan...nnt pi mahkamah rayuan.....tarik blk isytihar kosong....hampeh

Anonymous said...

Adukataruna,
Kalau "hukuman" dijatuhkan atas Hassan Ali,ini belum ada jaminan pengundi bukan-Melayu dan yang diatas pagar akan sokong PAS.Ada satu lagi masaalah besar - Bakar Chik,Pengarah Perang Saraf yang buat kecoh diBagan Pinang.Kalau "strategi-strategi"Bakar Chik diBagan Pinang akan digunakan diSeputeh - sekali lagi PAS akan buang masa,tenaga dan wang diSeputeh.Percayalah.

striker said...

wah AT.. lu dah kurang bz ke? orait bro teruskan hentaman lu tu. Bab mahkamah ni kalau melibatkan BN ni gua kureng caya skit. Betul kata lu sejarah lama berulang kembali. Tup-tup tgk jumaat ni keputusan mahkamah rayuan belah mana plak. haru beb. gua mcm dh tau je apa keputusan yang akan keluar nnt.

Lagi satu bab lahabau 2, 3 ekor dlm PAS tu selagi tak sattle tak kan abis cerita ni bhai.. patutnya dah lama humban mangkuk tu dlm longkang. politik is politik.. lu mesti paham beb. Musuh dengan apa cara pun mesti jahanamkan lawannya. Skg ni puak2 PAS totok punya kepala ada susah skit. kalau tegur pemimpin dikatakan ejen umno, mcm la pemimpin lu org ni wali atau nabi yg tak buat salah yg tak boleh ditegur. Tegur pemimpin lu org bukan bermaksud menghina islam sebab lu org tu bukan maksum pun bhai... lu org ni sama je kepala mcm kepala umno jugak. tak boleh ditegur langsung. kalau lu org berlapang dada terima teguran org lain kan lg mulia, lu org bukannya boleh nampak kesalahan lu org sendiri tp org luar yang nampak jd org luar la tegur. itu pun tak paham2 jugak ke.

Anonymous said...

Aku dah tak percaya dah kat PAS,aku sekarang mengharap kat DAP ja pasal persepsi aku kat DAP aku rasa diorg yg layak.
Atau pon aku cadangkan kat hang AT,jadi calon bebas pakai cap Payung.Aku rasa konpom hang akan menang AT memandangkan pandangan hang yang bodoh piang kat dalam blog hang.

Anonymous said...

Aku selalu bersangka baik terhadap PAS, lebih2 lagi bila menghadapi PR nih. Tambahan pulak PR ni nak dibuat di negeri yg berMBkan PAS. In advantage kepada PAS.

Tapi sangkaan baik aku terhadap PAS selalu dipunahranahkan oleh Presidennya, timbalan Presidennya, S/Usaha Agongnya, PJ Selangor, KP PAS dan beberapa kerat lagi pemimpinnya PAS yg bangang2. Macam mereka kata sekarang ibarat perlawanan bolalah. Masalaahnya bila penonton dah memenohi stadium menunggu perlawanan bola dimulakan, pemain2 PAS ni pulak pegi berunding dgn pihak lawan dibelakang pentas. Abis penonton nak buat apa lagi kalau tak baling telor busuk atau botol kosong ke pemain PAS.

Jadi jangan terlalu gembira dan takbur. Kawasan ini pun kepunyaan BN, kalau Manik Urai yg PAS kuat pun hanya takat lebih 65 undi, inikan pula kawasan Mukhriz. Apa ingat orang UMNO tak buat kerja dan suka tidok kat rumah macam si Nasha ke? Lagi-lagi sekarang ini pemimpin PAS yg disebut itu lebih pandir dari pandai.

Anonymous said...

dalam PRK ni....cam biasa.... wa nak tengok jer..... biasa la penjaga dasar....

-abanghensem

Anonymous said...

Sebelum umum kerusi DUN seputeh kosong gua dengar hakim yang bakal kendalikan kes tu digantikan dengan hakim yang lain...?

Pasal apa..? Tapi gua rasa dan gua raba-raba.. orang UMNO nak mainkan lagi orang Pakatan Rakyat khususnya orang PAS dan PKR. Dia cari hakim yang lurus bendul buat pengadilan yang betul kosongkan kerusi tu.... kemudian wakil rakyat BN buat rayuan.

Rayuan akan diterima tidak sampai 24jam mengatakan bahawa DUN seputeh tidak kosong. Lepas tu Najib dan kuncu-kuncunya gelak besar mengejek orang Pakatan Rakyat sebagai orang bodoh.

Tapi kalau benar permainan ini terjadi maka gua harap seluruh Malaysia lawan balik permaianan itu dengan kutukan demi kutukan terhadap BN. Biarkan dia orang sedar bahawa rakyat Malaysia bukan bodoh.

yat said...

mukhriz memang turun padang and buat kerja kat jerlun, susah sikik...tambah2 ada ura2 UMNO nak letak mukhriz jadi calon, orang masih ingat dr mahathir lagi kat kedah, faktor dia cukup kuat..

cuma yang boleh serangna peribadi terhdap mukhriz (abang dia pengarah syarikat arak dekat filipina, rumah dia besar), tapi takut serangan peribadi ni makan diri...

susah mau cakap daa...

tapi kalo UMNO letak lagi mamat bodoih yg ponteng sidang DUN tu, PAS ada can...

Anonymous said...

Jangan mimpi ada PRK kat Seputeh... Kalu Najib buat rayuan, lemah lutut...

Hanz_Azdi said...

Seputeh tu Najib nak tengok momentum BN ni kuat tak nak jahanamkan PAS buat masa la. Rasanya Najib konfiden BN akan menang kat Seputeh tu pasai mahkamah kosongkan kerusi tu bagi chance kat orang Mahathir/Najib naik.
Kalau ABC ada sibuk dlm kempen nanti, Nasha ada, Hassan Ali, Ustad Deris cukup ler tu...kita dah tau sapa akan menang sebenaqnya...jadi baik kita betulkan kepimpinan PAS dulu drp sibuk nak menangkan PRK tu.

Anonymous said...

nak bagitau AT.. dun seputeh tu jgn harap sgt, tapi kalau miracle tu tak taulah, dgn kuasa Allah segalanya mungkin.

kalau ikut hukum biasa ni... pas takkan memang punya, tempat tu biru karat lumut, sental ngan klorox pun tak putih punya, amno pianggggggggggg.... depa memang selesa tempat tu, agaknya tu depa berani buat PRK, salah 1 sebabnya lah kot... konon mahkamah adil, tak ada campur tgn tgn ajaib. apa2 pun kita tengok keptusan rayuan pulak.

lagi satu kwasan kbg pasu niiiiii... pasai banyak sgt org bodo, dok ceruk kg ulu banat tak katalah depa tak dpt info dan jenis tak berfikir, yg dlm pekan pun sama, cikgu2 ni... dulu dan kini selamanya bodo. gerammmmm aku org pas kerja keras tapi majoriti amno menang banyak, cam joharie bahrom tu pun bulih jadi menteri. tapi jgn org2 kbg pasu dok pandang tinggi panggei 'datuk jo'.

Anonymous said...

Pi MAMPOS la dgn lu..Lu bz lu punya pasal lah..apahal lak lu nak cite dgn org...punya lah banggang bin bangsat punya budak...kahkahkah..