Skip to main content

DAP suruh jual pasir ke Singapura

Oleh : AdukaTaruna

Sebenarnya gua malas ulas satu parti tahap hina macam UMNO ni. Tapi sebab ip parpu kari kerap sangat masuk blog gua, gua ulas jugak la. Moga2 dia baca sket. Kata orang belakang parang kalau diasah kerap, akan tajam juga. Tapi kalau belakang parpu kari, gua masih tengah ujikaji nih. Ngeeee....

DAP nak jual pasir ke Singapura melalui :

1. Parlimen
2. Media yang bebas (bebas dari unsur DAP itu sendiri)

Jadi, secara tamadunnya, PAS dan PKR sendiri boleh membantah secara ilmiah hasrat DAP tersebut. Inilah pentingnya Malaysia Baru dibentuk. Jika tidak, mari melihat UMNO?

1. Siapa yang menyerahkan Singapura kepada Cina Lee Kuan Yew? - UMNO

2. Siapa yang menjual air murah dan beli semula mahal kepada Singapura? - UMNO

3. Siapa yang menyerahkan ratusan ekar tanah tadahan air Kota Tinggi kepada Singapura sehingga kawasan itu dikawal oleh tentera Singapura? - UMNO

4. Siapa yang menjual jutaan tan pasir Johor kepada Singapura sebelum ini? - UMNO

5. Siapa yang dayus melihat jet2 pejuang tentera Singapura melampaui sempadan udara Johor dan Pahang? - UMNO

6. Siapa yang kecut melaksanakan jambatan bengkok yang berupaya menjunamkan prestasi perlabhan Singapura? - UMNO

7. Siapa yang jual saham syarikat kepentingan Malaysia (kesihatan, telekomunikasi) kepada Singapura? - UMNO

8. Siapa yang tunduk kepada tekanan Singapura dalam kes Maybank membeli bank Indonesia? - UMNO

9. Siapa yang membuka hak secara global termasuk Singapura dan Israel untuk membeli kepentingan tanah Johor dalam Wilayah Iskandar? - UMNO

10. Siapa yang menterahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura? - UMNO

11. Siapa yang tunduk kepada tekanan Singapura dalam kes tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura? - UMNO

12. Siapa yang gagal meruntuhkan rumah api Singapura dan membina rumah api milik Malaysia di Pulau Pisang? - UMNO

13. Siapa yang sanggup mendaratkan khazanah minyak rakyat Kelantan ke Songkla, Thailand? - UMNO

14. Siapa yang takut kepada Singapura dalam duit EPF pekerja Malaysia di Singapura? - UMNO

Adakah semua ini melalui parlimen dan melalui media yang bebas? Inilah bahananya jika Malaysia Lama dikekalkan seperti mana kemahuan para ulama socai Terengganu. Takut mengharusi dan menguruskan satu perubahan berskala besar.

Adakah ini dinamakan mudarat kecil? Percayalah. Ijtihad ulama genetik Melayu tidak diperuntukkan 1 pahala. Tetapi sejuta bala. Bagaimana Parpu Kari pemuja Hadi and the gang?

Comments

  1. Bhai...

    Jawapan paling realistik gua adalah...

    UMNO = Lancau

    ReplyDelete
  2. bila lu kutuk umno tak ramai plak yg komen kat blog lu ek

    nampak sngt ramai yg masuk tu anti pas n anti islam

    ReplyDelete
  3. sila jwb wahai penyedot2 telor Hadi KERAjaan Perpaduan!!!!

    1. searchforheaven
    2. ali zaidan
    3. malin
    4. zaragosa
    5. kapt shiqaqi
    6. FZY
    7. shannaro

    dah dok intai2 telor Umno pulak ke...?

    ReplyDelete
  4. lancau tu apa C++ ?

    ..ada macam cincau ke?

    siti suka air cincau....

    ReplyDelete
  5. Gua ingat kalau belakang parpu kari musti ada ramai BULU ala2 teddy bear..... wargkakakakaa
    sedoooottttt jgn tak sedooooooot.

    >pendekar mustar<

    ReplyDelete
  6. Duka, Melayu Umno dgn PAS sama aje bangsatnya bila dah berkuasa...

    ReplyDelete
  7. mmg la same bngsat,2penting nye org2 mcm duka nk kasi tekan,kasi ubah polisi negara.rkyat kne bijak.nmpk serong je bantah.klo degil kite demo.kan PR jugak yg ajar demo.myb PM ptt 2pengal je.bukn mcm rakyat time skang ni,asal parti 2kt sokong,bnde buruk baik ikut je.jd pak turut

    ReplyDelete
  8. Lobai AK,,,,, jgn lah ekau pokonan dgn belakang parpu kari tu,,,,,,,,, kunyit dio tobal hahahahhahahah!!!

    ReplyDelete
  9. kah,kah,kah......
    ulama sochai Terengganu ?
    itu bahasa lama tu Aduka.....!!!

    Tanjung pagar....ghafar baba pun dah masuk kubur....bawak duit hasil penjualan bersama mahafiraun,daim,rahim tambi budak,.....

    kah,kah,kah.....
    pertama kali gua komen blog lu...

    ReplyDelete
  10. cerita UMNO & kejahatan kejahilan depa aku maleh ambik port dah sebenarnya...memang UMNO byk buat silap..tapi baru ni ler UMNo sedar dia dah tak berapa laku lawak dia...kalau kini rakyat berani tegur/hentam TGHH,TGNA,DSAI,Najib,Hishamudin ker dsb bila silap sikit/byk, UMNO jadi tak laku lama dah, dulu lagi...Dulu semua tak kisah, malah pak turut aje, hancur negara hingga ada pemimpin naik lemak/ego/rasuah/tamak kuasa dsb. Bagus ler ramai makin minat politik & celik. Pemimpin salah, siap ler..kena tegur/kritik/hentam atau dibuang. People power!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.