Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 13, 2009

DAP suruh jual pasir ke Singapura

Oleh : AdukaTaruna

Sebenarnya gua malas ulas satu parti tahap hina macam UMNO ni. Tapi sebab ip parpu kari kerap sangat masuk blog gua, gua ulas jugak la. Moga2 dia baca sket. Kata orang belakang parang kalau diasah kerap, akan tajam juga. Tapi kalau belakang parpu kari, gua masih tengah ujikaji nih. Ngeeee....

DAP nak jual pasir ke Singapura melalui :

1. Parlimen
2. Media yang bebas (bebas dari unsur DAP itu sendiri)

Jadi, secara tamadunnya, PAS dan PKR sendiri boleh membantah secara ilmiah hasrat DAP tersebut. Inilah pentingnya Malaysia Baru dibentuk. Jika tidak, mari melihat UMNO?

1. Siapa yang menyerahkan Singapura kepada Cina Lee Kuan Yew? - UMNO

2. Siapa yang menjual air murah dan beli semula mahal kepada Singapura? - UMNO

3. Siapa yang menyerahkan ratusan ekar tanah tadahan air Kota Tinggi kepada Singapura sehingga kawasan itu dikawal oleh tentera Singapura? - UMNO

4. Siapa yang menjual jutaan tan pasir Johor kepada Singapura sebelum ini? - UMNO

5. Siapa yang dayus melihat jet2 pejuang tentera Singapura melampaui sempadan udara Johor dan Pahang? - UMNO

6. Siapa yang kecut melaksanakan jambatan bengkok yang berupaya menjunamkan prestasi perlabhan Singapura? - UMNO

7. Siapa yang jual saham syarikat kepentingan Malaysia (kesihatan, telekomunikasi) kepada Singapura? - UMNO

8. Siapa yang tunduk kepada tekanan Singapura dalam kes Maybank membeli bank Indonesia? - UMNO

9. Siapa yang membuka hak secara global termasuk Singapura dan Israel untuk membeli kepentingan tanah Johor dalam Wilayah Iskandar? - UMNO

10. Siapa yang menterahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura? - UMNO

11. Siapa yang tunduk kepada tekanan Singapura dalam kes tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura? - UMNO

12. Siapa yang gagal meruntuhkan rumah api Singapura dan membina rumah api milik Malaysia di Pulau Pisang? - UMNO

13. Siapa yang sanggup mendaratkan khazanah minyak rakyat Kelantan ke Songkla, Thailand? - UMNO

14. Siapa yang takut kepada Singapura dalam duit EPF pekerja Malaysia di Singapura? - UMNO

Adakah semua ini melalui parlimen dan melalui media yang bebas? Inilah bahananya jika Malaysia Lama dikekalkan seperti mana kemahuan para ulama socai Terengganu. Takut mengharusi dan menguruskan satu perubahan berskala besar.

Adakah ini dinamakan mudarat kecil? Percayalah. Ijtihad ulama genetik Melayu tidak diperuntukkan 1 pahala. Tetapi sejuta bala. Bagaimana Parpu Kari pemuja Hadi and the gang?

10 comments:

C++ said...

Bhai...

Jawapan paling realistik gua adalah...

UMNO = Lancau

Anonymous said...

bila lu kutuk umno tak ramai plak yg komen kat blog lu ek

nampak sngt ramai yg masuk tu anti pas n anti islam

Anonymous said...

sila jwb wahai penyedot2 telor Hadi KERAjaan Perpaduan!!!!

1. searchforheaven
2. ali zaidan
3. malin
4. zaragosa
5. kapt shiqaqi
6. FZY
7. shannaro

dah dok intai2 telor Umno pulak ke...?

siti said...

lancau tu apa C++ ?

..ada macam cincau ke?

siti suka air cincau....

Anonymous said...

Gua ingat kalau belakang parpu kari musti ada ramai BULU ala2 teddy bear..... wargkakakakaa
sedoooottttt jgn tak sedooooooot.

>pendekar mustar<

Bakaq Kerusi said...

Duka, Melayu Umno dgn PAS sama aje bangsatnya bila dah berkuasa...

Anonymous said...

mmg la same bngsat,2penting nye org2 mcm duka nk kasi tekan,kasi ubah polisi negara.rkyat kne bijak.nmpk serong je bantah.klo degil kite demo.kan PR jugak yg ajar demo.myb PM ptt 2pengal je.bukn mcm rakyat time skang ni,asal parti 2kt sokong,bnde buruk baik ikut je.jd pak turut

Pak Oncu said...

Lobai AK,,,,, jgn lah ekau pokonan dgn belakang parpu kari tu,,,,,,,,, kunyit dio tobal hahahahhahahah!!!

Sudin said...

kah,kah,kah......
ulama sochai Terengganu ?
itu bahasa lama tu Aduka.....!!!

Tanjung pagar....ghafar baba pun dah masuk kubur....bawak duit hasil penjualan bersama mahafiraun,daim,rahim tambi budak,.....

kah,kah,kah.....
pertama kali gua komen blog lu...

Hanz_Azdi said...

cerita UMNO & kejahatan kejahilan depa aku maleh ambik port dah sebenarnya...memang UMNO byk buat silap..tapi baru ni ler UMNo sedar dia dah tak berapa laku lawak dia...kalau kini rakyat berani tegur/hentam TGHH,TGNA,DSAI,Najib,Hishamudin ker dsb bila silap sikit/byk, UMNO jadi tak laku lama dah, dulu lagi...Dulu semua tak kisah, malah pak turut aje, hancur negara hingga ada pemimpin naik lemak/ego/rasuah/tamak kuasa dsb. Bagus ler ramai makin minat politik & celik. Pemimpin salah, siap ler..kena tegur/kritik/hentam atau dibuang. People power!