Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 29, 2009

Buat jer Solat Hajat Perdana kat stadium...

Oleh : AdukaTaruna

Macam2 kes kat Kelantan. Kena refresh sket moral lu orang. TGNA harus imamkan solat hajat perdana mohon laknat kepada siapa yang salah dalam isu royalti. Kan ke dalam Al-Quran ada kaedah macam tu. Diceritakan kaedah Nabi boleh mengajak sedara nabi vs sedara lawan nabi untuk bersumpah. Tengok siapa yang kena. Gua maleh la plak bagi ayatnye.. kang lu orang tuduh gua ulama plak. Hehe...

UMNO ni tahu, tapi degil.

Macam perompak la. Tahu rompak tu salah. Tapi rompak gak. Sama jer macam UMNO. Sebab tu Paklah bebaskan anak TGNA lepas rakyat Kelantan buat solat hajat. Isunya ialah menggunakan gambar anak TGNA dalam kursus BTN sebagai pengganas.

So, kalau satu individu boleh buat solat hajat, inikan pula hak setiap titis peluh, keringat dan darah rakyat Kelantan? Mesti buat ma... some one mesti anjurkan. Takan TGNA pulak yang nak kena buat A sampai Z.

Skang ni isunya ialah doa balasan dari TGNA kepada Najib soal royalty. Kepimpinan Ulama UMNO pun sibuk damagekan salah satu cabang yang ada dalam Islam. Yakni berdoa kepada Allah membalas kejahatan. Bukan masalah doakan sesama Islam, tapi doakan perompak walau perompak tu dakwa dia Islam.

Program : Solat Hajat Perdana Royalty Minyak Kelantan.

Keterangan : Memohon kebinasaan kepada siapa jua yang terlibat dan bersubahat dalam merompak royalti minyak Kelantan. (mesti ramai yang cemas nih. Ratus ribu berdoa tu bhai....)

Kelebihan : Semua segar balik. Isu2 bodoh Kelantan tenggelam. Semua bersatu dalam satu peristiwa penting demi rakyat Kelantan.

Apa lagi? Buat la.... sapa yang tentang, gua tuduh Arifahmi beli dia. Siapa kena tuduh, dia yang kena sumpah laknat menafikan. Konsep terbaru nih.

Weih... bambelbi. Ado orang lain tuduh ekau karamkan Feri kat Sabah ari tuh. Oleh itu, den cabar ekau buek sumpah laknat nafikan skang jugak.

4 comments:

Anonymous said...

aku pun tak paham kenapa tulang besi mengarut sejak duamenjak ni....aku ingat dia cuma terkena penyakit BHA (benci hassan ali) tapi sekarang ni mengalih penyakit tu kat ko pulak, penyakit SAS (suruh aduka sumpah)....wakaka

jibam

Jumantara@Maya said...

xxx

Jumantara@Maya said...

wtf

Jumayatara said...

wtf