Skip to main content

Bidio Seminar Khas yang sempat gua rakam dari tenet.



Tapi serius ma... gua follow dari tenet tadi, melihat; stendet perwakilan dalam mendapatkan kaizen adlah tahap Melayu ma. So, PAS akan kekal begini untuk mengharungi PRU13 kelak di mana; pada ketika itu fenomena ASAL BUKAN UMNO tidak lagi menjadi penentu.

Apa yang boleh kita sebagai golongan muda buat? Ialah merakamkan satu sejarah untuk bukti kepada generasi depan, supaya kita terkecuali dari penghinaan mereka.

PROJEK LANGGAR HADI tekad dilaksanakan tahun depan!

Comments

  1. bro aduka.. mc na nk tgk seminar ni live? bg la lnik,plz

    ReplyDelete
  2. http://webtv.pas.org.my/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=33

    ReplyDelete
  3. Memang takkan berjaya, Seminar ka EGM ka Mesyuarat Khas ka, Tindakan Disiplin ka, sebab selagi masing2 bertindak maki2, kutuk mengutuk dalam dunia maya sampai ke sudah takkan berjaya selagi bukan dengan cara yang Allah redha. Pk balik dengan cara buruk memburukkan, adu domba, keji mengeji nie ingat Allah nak redha walau kamu di pihak yang benar?? Kalau Allah tak redha cara tuh, dia nak bagi kebenaran/kemenangan berpihak pada kamu?? Bermimpilah sampai ke sudah takkan jadi punya, sehebat mana pun berhujah selagi mana dipenuhi emosi, dipenuhi dendam dan kata2 memburukkan seseorang,percayalah takkan berjaya.

    Proses menukar kepimpinan ingat boleh berlaku sekelip mata?? Macam PAS nak harapkan Hudud/ Negara Islam tertubuh sekelip mata?? Perlu amik jangkasa masa berpuluh tahun tah ke beratus tahun.
    Jangan mimpilah. Kalau kamu nak ubah kepimpinan PAS yang dah lama sebati dengan mengangkat kepimpinan ulama, kamu ingat akan berlaku sekelip mata? Maki2 dalam blog kemudian harap it happen like that?? Orang2 yang anti kepimpinan ulama nie kena aktif dlm parti, kamu kena jadi majoriti dlm perwakilan, kamu kena jadi majoriti dlm ahli PAS, majoriti orang2 penting. Bila dah ramai puak anti kepimpinan ulama nie, adakan pemilihan dan kepimpinan akan jadi milik kamu. Bukan dengan jalan maki sana sini, macam budak bebal kemudian harap semuanya berubah sekelip mata. Bertindaklah, bukan setakat air liur sahaja, bertindaklah jangan jadi 'lembap'.

    ReplyDelete
  4. lancahoww nenek lu la AT

    rosmah mansor dah bagi lu penyedap ke?

    anjing umno

    ReplyDelete
  5. GUA MAMAT KELANTAN.

    GUA WARNING SAMA ABU AKAR CHIK.

    JUMPA LU, GUA LUDAH ATAS MUKA.

    MEMANG PATUT KERETA DIA KENA BALING KAT BAGAN PINANG.

    ReplyDelete
  6. Umat ISLAM sedang menderita di seluruh dunia,begitu ramai org islam yg tidak mengamalkan islam dalam kehidupan mereka,dan begitu ramai org islam meningalkan perintah ALLAH swt yg terbesar iaitu solat,yg dilakukan dgn cara yg betul,cara yg ditunjukan oleh NABI saw,iaitu secara berjemaah dimana azan dilaungkan.Tanpa kita sedari atau tidak,Rata2 org islam sedang bergerak,melangkah menuju ke neraka ALLAH swt.Tapi kita masih lagi leka dgn perkara2 yg membawa kerugian dan perpecahan umat.Kita lupa tentang cita2 NABI saw dan maksud kita dihantar diatas dunia ini.jesteru dari itu,mari lah kita sama2 bermuhasabah diri kita masing2,agar kita dapat melihat kelemahan dan keburukan yg ada dalam diri kita,dan berusaha utk memperbaikinya dgn meningkat IMAN dan TAQWA dalam

    ReplyDelete
  7. aku agak dah...memang meragukan...& tak ke mana seminar camni kalau semua/kebanyakan tak serius menghalusi masalah dalaman PAS. Buang masa.

    personally, ni dah 1 penghinaan kpd TGNA.

    lagu ni, biaq pi hangpa la..nak melingkup ka apa ka.

    hehe

    ReplyDelete
  8. Adukataruna,
    Malam kelmarin gua sudah tulis dalam blogg lu - seminar ni adalah untuk buang masa dan tenaga serta wang saja. Seminar ni bertujuan(sebenarnya) nak tunjuk pada ahli-ahli PAS seluruh negara,siapa dewasa ini yang berkuasa dan ada power diIbu Pejabat PAS.Itu saja,tak lebih dari itu.Hasil? Kosong.
    Allah punya kuasa,pembentang kertas kerja merumuskan gulungan ini punya otak Abad ke17.Ha! Padan muka.Geng ni boleh tipu orang Trengganu tapi tak boleh tipu 2 orang ahli akedemik ni.

    ReplyDelete
  9. Masih banyak daki UMNO dalam PAS. Cara berfikir sebiji macam UMNO. Cara bekerja sebiji macam kakitangan kerajaan UBN. Macam mana hendak ada stendet kaizen.

    ReplyDelete
  10. ADA YG gegar berkata
    "rela kalah asalkan islam menang.."

    tp nak undur diri pon x mampu
    disaat x menang lg tu..
    klu disaat menang
    lg lah kemaruk jawatan...haha

    ReplyDelete
  11. HANYA YANG BUTA WARNA JE NAMPAK HIJAU NGAN BIRU SAMA....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.