Skip to main content

AdukaTaruna dibeli Arifahmi.



Oleh : AdukaTaruna

Tidak tepat. Bukan Arifahmi bayar gua. Tapi PMBK bayar gua. Dalam kontrak tu, gua lepak depan pc kat Seremban jer. Jimat kos macam Eropah. Kalau perlu laporan, gua perlu lapor kat ADUN Paroi. Si Topek. Dengan gaji oleh PMBK, boleh la gua guna untuk projek langgar Hadi + kumpul duit nak kawin dengan Nora Danish. Bersengkang mata gua carik duit nih bhai. Syukur PMBK bayar gua.

Okeh. Gua dah jawab. Pastu, gua nak tanya lu plak, Tulang Besi.

Ada orang cakap kau telah dibeli Rosmah Mansur.

Betul ke?

Adakah kau menafikan tuduhan ini?

Fakap la hai... Bro. Lu jangan jadi budak2la.... pergi mampos sama Arifahmi. Pedulik hape gua dia sapa. Benar tetap benar la. Salah tetap salah la.

Gua blogger rakyat dan persendirian. Gua bukan blogger ahli politik.

Comments

  1. oiii aduka..... bak sini lu "paste"kan kontrak lu tu.... senang wa hantam lu nanti.... bukannya denagr citer dari mulut ke bontot pastu wa hantam lu.... hahaha

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Al Quds Travel Welcome You :-

    "AL QUDS TRAVEL FAIR 09"
    Date : 10,11,12 December 2009
    Time : 10.30 am - 10.00 pm
    Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
    Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
    Official Radio : THR Gegar FM
    Tel No : 609-747 9999

    Diskaun hebat untuk semua
    pakej pelancongan!!!

    ReplyDelete
  3. Lu pun dah terkena wabak denial syndrome ke.. gua harap jangan terlebih sudahlah. Terlajak perahu boleh pusing balik terlajak kata .... parah akibat nya. Tapi gua percaya lu bukan boelh dijual beli... kopi jantan satu!!!!!

    ReplyDelete
  4. Haha,kalu aduka dibeli,oleh arriffahmi,ertinya nik abduh endorse/iktiraf la blogger blogger bahasa tepat padu maki wal hamun ala aduka ni,ertinya lg kalau nik abduh dh endorse aduka taruna maka berarak lah awan mendung membawa musim2 bunga di kelate,come on lah,aku wa saya beta lebih percaya blogger aduka ni spesis pas reform,spesis berani mati dlm blog world aja,artikel aduka lebih kepada analisa logik genetik melayu yg nk islamik state bukan ala rusila,all dat matters is u guys aduka n tulang ferum terus play role yg hng pa suka,aku teringin nk tgk pas tk hanya wala dipimpin oleh genetikmmelayu tipikal kelate n tganu,haramkan term melayu islam,cina islam,india islam,ngeee

    ReplyDelete
  5. Woi pukimak..aku tak paham apa yang ko cerita nih?Cuba cerita biar terang skit..Projek langgar Haji Hadi..Dah dekat setahun aku dok dengar ko cerita benda tuh..tapi tak langgar2 pon..Dasar pukimak..aper cerita yang nak ko sampaikan nih?

    ReplyDelete
  6. Anon 5.52pm

    Kata: "Cuba cerita biar terang skit..Projek langgar Haji Hadi..Dah dekat setahun aku dok dengar ko cerita benda tuh..tapi tak langgar2 pon.."

    benggongbenggongbenggongbenggongbenggongbenggongbenggongbenggong

    Aduka baru jer plan projek tu sebulan dua yang lepas, camna plak Anon tu kata dah setahun?

    Wooiiii... Anon, lu terlebih pukimak ke? pukinenek lu?

    ReplyDelete
  7. ntah si anon ni. wat kecoh jer. klu dah tak sabor sangat lu langgaor le sendri..
    Sabor separuh dari Iman.
    Malam ni layan nur kasih
    huwah3x13

    ReplyDelete
  8. hahaha bodo punya tuduh menuduh Ampeh belaka. kalu betoi wat pe mengaku lainla KIKDEPELA mengaku jd barua HUsam. huSAM terpaksa pikul bangkai KIKDEPELA la nih.. jawab husam jwb @ husam's idola nak jwb pun silakan hihihi.

    ReplyDelete
  9. molek gak. boleh guna pengaruh nik abduh untuk projek langgar hadi.

    ReplyDelete
  10. Bhai...

    Gua nak buat pengakuan nih... Gua dah lama dibeli oleh PKM (Partai Komunis Malaya) ... hahahaha

    .... hahahaha...

    MOSSAD pon bayar kat gua gak... FSB pon sama... hahaha

    ReplyDelete
  11. Wa dah lama kena beli dengan Kak Mah tak kecuh pun....

    ReplyDelete
  12. kak rus langgan gua pun tak kecoh pun

    ReplyDelete
  13. apsal lu ngan nora danish?..apsal lu xnak limah janda yg hujung kg lu?..nampak sangt lu ni hipokrit...ha3

    ~xsuka kopi janda

    ReplyDelete
  14. kasi sabun sama tulang besi, biar syed azman sama husam teowww dia...

    ReplyDelete
  15. Tulang besi kena TKO oleh AT, jatuh teduduk, muka berdarah sambil mengankat kedua tangan dan mengaku kalah kepada AT , Ref mengangkat tanagan AT dan mengumunkan bahawa AT Juara WWF end year 2009. Pergi mampos si Rahman Panjang aka rahman celcom aka rahman talib aka tulangbesi....

    ReplyDelete
  16. woi magkuk, PMBK ada kosong lagi tak? aku ni 24 jam depan PC,
    bahasa aku lagi brutal dari hang, lobai magkuk,..
    kalau ada kosong lagi bagi can laa magkuk jang oii..hampeh.....

    ReplyDelete
  17. woi magkuk, PMBK ada kosong lagi tak? aku ni 24 jam depan PC,
    bahasa aku lagi brutal dari hang, lobai magkuk,..
    kalau ada kosong lagi bagi can laa magkuk jang oii..hampeh.....

    ReplyDelete
  18. Sudahlah Aduka Taruna

    Aku tahu apa benda yang dibincangkan dalam pertemuan di Kota Bharu tu. Ko jumpa dengan Ariffahmi dan berpakat dengan Nik Abduh dan Takiyuddin Hasan untuk jatuhkan TGNA. Dan naikkan Nik Amar sebagai MB. Betul tak? Lebih baik ko bersumpah kalau berani.

    Skrip awalnya adalah dengan serangan Nik Abduh terhadap ayahnya sendiri di dalam blog Nik Abduh. Dan ko akan lengkapkan skrip seterusnya. Jangan nak mengaku bebas la. Kalau berani, buat majlis sumpah yang ko tidak terlibat dengan kospirasi untuk jatuhkan TGNA.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.