Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 9, 2009

Utusan wujudkan suasana nafi serang samurai.


Oleh : AdukaTaruna

Gua memang baca utusan sebab nak dapatkan perspektif mereka. Yerlah, setelah krisis syarikat Utusan semasa UMNO merampas syarikat dan jenama Utusan Malaysia dulu. Meluat jangan cakap la. Yang kompom benar maybe keputusan no ekor kat belakang tu jer. Gua ingat, kalau Harakah ada siar no ekor, mau meletup Malaysia ni orang UMNO bantah.

Dalam pada meluat cara propaganda Utusan melaporkan dan membentuk IQ Melayu terbanyak, Zaid Hamidi paling kelakar.

Katanya, ini kerana tidak ada laporan polis dibuat berhubung dakwaan itu sebaliknya mereka hanya menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada anggota Pas di seluruh negara untuk memberitahu kononnya kejadian itu berlaku.

"Tetapi tidak ada laporan polis. Bila tidak ada laporan polis bermakna ia sengaja diada-adakan untuk menakutkan pengundi," katanya pada sidang akhbar di pusat operasi Barisan Nasional bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang di sini hari ini.

Kepala basikal dia. Sedangkan dalam Utusan sendiri terlepas lapor PAS buat 9 laporan polis. Gua maleh nak petik sumber member gua yang polis Teluk Kemang tentang apa yang terjadi. Bagaimana campur tangan politik ketika peristiwa tu. Sebab tak kukuh. Takan nak suruh member gua tampil dalam blog gua plak? Mamposla dia.

Untuk itu kata Salehuddin, pihaknya telah membuat sembilan laporan polis mengenai insiden berkenaan bagi tujuan siasatan.

Bagaimanapun Salehuddin menyifatkan tindakan polis untuk membantu meredakan kedua-dua insiden berkenaan dianggap lembap.

Pundek! Apa hukum buat laporan palsu? Sampai 9 plak tu? Lu dakwa la tengok, betul tak betul laporan tuh. Mamat yang kena libas parang tu pun kena jaga gak tu. Sebab buatnya UMNO bayar dia untuk berpaling tadah, mampos gak PAS. Tengok muka mamat tu, ada macam iras2 mata duitan serupa gua gak tuh. Kalau gua, UMNO bayar dalam setengah juta, selamba badak jer gua U turn. Haha.

Seb baik gua skang tengah kerja keras kumpul duit. Nak beli Hummer. Dayat kutuk2 gua pun gua buat badak jer. Kalau tak, gua dah sampai dah Dayat oi... Ngeeeee....

1 comment:

Anonymous said...

Aduka...kahkahkah...
Pandai puak hang spinnnn ceghita,
puak hang memang suka menipu macam hang gakkk kahkahkah.Adakaa kena libas ngan parang sampai terkoyak baju tapi kulit tak calaqqq sikit punnn....budak PAS tu salin kulit boya kuttt...nak menipu pun ingat ingat laaaa.....