Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 29, 2009

Terkini ! Mustapha Ali hubungi gua..


Gua mendapat satu panggilan telefon dari Mustapha Ali meminta gua tolong topapkan celcom beliau. Sengaja buat N3 bangang sebab boring tunggu berita.

Update 2.02 am : Mesyuarat khas itu juga mengambil ketetapan agar Lembaga Disiplin PAS yang dipimpin oleh Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyiasat semua dakwaan terhadap PAS Selangor.

Lembaga ini akan mencadangkan tindakan disiplin kepada mana-mana pihak yang didapati bersalah melanggar disiplin parti.

So, apa lagi? Harap ada lulit yang serahkan bukti. Yang pertama sekali bagaimana Hasan Ali dan Nasha melanggar ketetapan Presiden apabila menggunakan blogger PAS dan UMNO baru-baru ini; sebelum ketetapan mesyuarat berlaku tadi.

Update 1.57 am : PAS akan mengadakan satu seminar khas bagi membincangkan halatuju parti itu bagi menggantikann muktamar khas yang dicadangkan oleh Mursyidul Amnya.

Seminar yang bakal disertai oleh lebih 1000 perwakilan dari seluruh negara itu akan diadakan 7 Disember ini di Dewan Datuk Fadzil Noor, Markas Tarbiyah PAS Pusat, Taman Melewar, Kuala Lumpur.

Antara yang akan dijemput memberikan pandangan nanti adalah Profesor Dr Abdul Aziz Bari.

Update 1.55 am : Dari MSO, permintaan agar diadakan EGM seperti mana dicadangkan Nik Aziz tidak menjadi isu utama dalam mesyuarat yang berlangsung kira-kira 4 jam setengah itu. Sebaliknya apa yang menjadi tumpuan ialah kepada Dr Hasan Ali.

Ada cadangan meminta Hasan Ali dipecat daripada menjadi Pesuruhjaya Pas Selangor dan juga Exco Selangor. Alasannya kerana terlibat untuk mengadakan pakatan dengan Umno. Bagaimana pun Abdul Hadi dikatakan telah mempertahankan Hasan dengan meminta agar tuduhan itu disiasat.

Alasan Abdul Hadi kalau ada tuduhan penyiasatan perlu dilakukan. Sehubungan itu Jawatankuasa Disiplin Pas yang diketuai Tuan Ibrahim Tuan Man akan menjalankan siasatn ke atas Hasan.

Dalam pada itu mesyuarat itu juga bersetuju agar Pas mengadakan Seminar Politik. Tujuan seminar ini ialah untuk mendidik ahli Pas dan secara tidak langsung mengeratkan perhubungan sesama pemimpin. Seminar itu dijangka akan diadakan pada 7 Disember depan sebagai ganti EGM.

Prof Abdul Aziz Bari dicadangkan dipanggil untuk memberi pandangannya dalam seminar berkenaan.

Update 1.45 am :
Gambar ni dari panzer Utara Online. Masing2 serius tengah jawab soalan.


Tetiba panzer boleh terkentut. Dah jadi hal semua menoleh ke arah beliau.

Update 1.35 am : Sekarang, sudah tiba perjanjian wal Al-Abnjari bagi mendedahkan butiran pertemuan Nasha-Hasan dengan bloggers.

Update 1.32 am : Gua dah agak dah.... hasil meeting Melayu. Ngeee... maka. Projek langgar Hadi diteruskan tahun depan. Insy...

Update 1.31 am :
Dari ali baganutama, Sidang akhbar sudah berakhir. Kenyataan dari keputusan meeting malam tadi telah dikeluarkan.

1] Perkukuhkan Pakatan Rakyat. Semua pimpinan dan ahli PAS diminta beriltizam untuk untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Satu seminar khas mengenai pengukuhan Pakatan rakyat akan dilangsungkan. Penulis merasakan seminar itu adalah seminar yang sama yang akan dijalankan pada bulan Disember nanti.

2] Satu lembaga displin dibentuk dengan diketuai oleh Naib Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man bagi menangani isu-isu displin yang sedang berlaku di Negari selangor.

3] Isu Unity Government atau Kerajaan Perpaduan sudah tidak berbangkit lagi. Tiada lagi kerajaan perpaduan selepas ini.

*Mustafa Ali, Hasan Ali, Nasarudin Mat Isa dan Roslam Sms masih lagi mengekalkan status quo masing-masing.

Update 1.25 am : Yang ini dari gua sendiri. Gua rasa macam gua dah tahu jer ending mesyuarat sekumpulan genetik Melayu. Mesti tak berani berubah punyalah.

Update 1.19 am : Dari panzer Utara Online, dia sedang menyediakan laporan soal-jawab. Tidak dapat dipastikan riak wajah TGNA yang keluar awal mesyuarat. Ceria atau serius.

Update 1.14 am : Dari panzer Utara Online, soal jawab pc sedang berlaku.

Update 1.11 am : Dari panzer Utara Online, disahkan TGNA sudah meninggalkan mesyuarat lebih awal.

( Dalam kurungan ni ayat gua. Mungkin sekitar 11 malam. GUa rasa sama ada TGNA letih atau tektik TGNA cilok nak g solat)

Update 12.53 am :

17 comments:

Teluk Bakong said...

hu hu kah kah

Anonymous said...

ngantuk...........

Anonymous said...

hahaha, gua dh agk dh.. Mmg itu aje yg diorg blh buat.. Sbb tu tok guru blah awl2 kot.. Sbb meeting tkde hasil..

Anonymous said...

nak tunggu TUAN IBRAHIM TUAN MAN PUNYA SIASAT BILA?

yang ko herdik, yang ko bantai tu jugak ko panggil balik jadi PENASEHAT PULAK TU (PROF AZIZ BARI)

wtf!

Anonymous said...

Mcm UMNO aje.. hehehe..

Anonymous said...

HUHUHU.... umno menanges..... kah kah kah . . . .


meratap merayu..... namun melayu kah kah kah . . . bodoh punya umno dan bn!

Anonymous said...

TERNYATA

POLITIK TOK GURU NIK AZIZ SANGAT HEBAT.

TEMBAK...

BUAT LAPORAN...

TERUS BLAH...(buang masa je, ikutkan TGNA semua kena buang; lembab. Tapi jaga jemaah)

YANG LAIN TERKIAL-KIAL...

KAH....KAH...KAH....
(semua ditakuk lama)

PEMUDA YANG GARANG PUN DAH JADI PUCAT...

MANA PERGI NASHA...

STOPA ALI SERABUT...

PRESIDEN JADI KELAM KABUT...

SEMUA KENA PENANGAN NIK AZIZ. LAIN KALI ADA BERANI?

Anonymous said...

BRAN TAK BRAN


TAPI tadi dah clear HADI tunjukkan dia backing hasan ali.


patutnya tibai cukup2 , tapi sebab kapasiti PRES so semua takleh buat pape. back up besar bhai!


HIDOP UMNO! HIDOP MELAYU!


KAH KAH KAH . . .

Anonymous said...

lembik aa semua ajk tu..kalau khalid samad ada aku ingat dah bergoncang meeting tu..nak harapkan yang lain melayu

joe penang said...

tahun depan. Maka dijangkakan ubn akan menang besar. Kerusi campuran termasuk Parit Buntar dan selatan Kedah akan dikuasai oleh ubn.
Xpe. "Biar kita kalah, jangan islam kalah." Maka rakyat akan menderita lagi selama satu penggal

hussin said...

mana dia "geng 57" (kawasan) jantan dalam pas? mana dia?

kalau gitulah akhirnya satu "mesy khas" yg dipanggil kerana tersentak dgn saranan tgna untuk egm, ramai dah agak daaah!

kalau pas kutuk 1malaysia tajaan umno, apa yg dilakonkan depan mata kita ni bukan "1pas"?, kah kah kah. untuk lebih mengumph jadikannya "Love 1 Pas" ringkas, "L1pas", amacam? semua org benci kat l1pas, setahu aku tak ada lak yang sukakan l1pas ni...siap lah ko!

geng "57", tak ada? pending? tunggu? lihat? alamat laa.

lempentalam said...

Mesyuarat 4 jam,keputusan hampas.Confirm makin ramai yang meluat dgn kepimpinan PAS.Syabas TGNA ,baik balik drpd membuang masa .kesian kat wartawan dan mereka yang menunggu keputusan.

Anonymous said...

ok lah keputusan mesy macam tu, geng anti-UG menang, sama macam harapan ahli dan penyokong, ahli dan penyokong yg genuine lah, kalau celup2 tu tak yah pakai.

tapi heran nasha tak di suruh siasat atau ambil tindakan. nnti dia ni akan buat hal lagi, takut nnti dia bagi info sembunyi2 pd musuh.

pada aku keputusan mesy sgt2 baik2, tabik TGNA, t/kasih pd pemimpin2 yg berfikiran panjang.
yet to see what's next...

dan yg paling bestttt dan manis sekali, padan muka amno, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong... kalau bulih aku nak kata "AKU TAK KEBULOQ, TAK HINGIN!". kpd mereka yg hingin sgt, boleh blahhhhh, kami sayang pas kami tak mau terpalit dgn benda kotor.

Lyn said...

Tok guru letih sangat. Baru balik dari tengok bola kat Kelantan. Masih kuat kederat orang tua tu boleh gi mari untuk kepentingan PAS.

Anonymous said...

Allah lanjutkan usia TG Nik Aziz!

~KOPI JANDA

Anonymous said...

Lu x habis2 jd bt api.mcm munafik.
Klu lu blh kondem Saidna Ali & Aishah dlm prang Jamal,wa x heran lu nak kondem Pas.Tp wa jamin keputusan ini adalah baik .


Maling

FZY said...

perjuangan islam sumbernya quran, hadis, ijmak dan qiyas. itu rujukan mereka.

yg dlm ni nk kata lembap atau apa2 kalimah terhadap pimpinan.., sebab x boleh menguasai sumber hukum islam.

tu yg gopoh semacam je. dgn bahasa kasar, ..sebab x menguasai sumber. teraba2, tapi berlagak serba tahu.., sera bermaklumat. tapi??