Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 22, 2009

Tak terkejar gua orang tua nih..


Oleh : AdukaTaruna

Nik Aziz bikin rosak ana punya program jadi Presiden PAS la. Ciss sungguh la.

sms xenan : Bro. Nik Aziz dah bersuara mau egm. Tk sempat ni nk tunggu edah lu ni. cmna nk langgar Hadi ni. Haha.

Nak kejar orang tua ni memang tak dapek la xenan oi.. eden ado kes mahkamah hujung tahun ni dan satu lagi kes hujung bulan 1. Tgk la keadaan nanti. Planning tetap planning. Kalau EGM tu berjaya langgar Hadi, kita tukar planning ke Danok. Ngee....

Hadi ni pada gua bukan jahat. Gua tak tentang dia kerana jahat. Tapi gua tentang dia kerana dia bodoh dan bangang. Bodoh dan bangang pula dalam fasa perang. Katakanlah gua rampas kerusi Presiden dari Hadi dan berjaya memerintah Malaysia bersama rakan2. Gua bagi balik kat Hadi beb. Sebab kompom gua fail bab duit punya. Iman out.

Nik Aziz.

Gua maleh up lelebih orang tua nih. Kang buat malu Nik Aziz jer ada penyokong macam gua. Gua ingat kalau gua lalu depan Nik Aziz maunya dia tempeleng gua sebab jahat. Ulama kutuk, Aishah kutuk, mazhab kutuk. Tapi la kan.. kalau Allah tak anugerah manusia yang laju, tegas dan tepat mcm dia, gua tak tau la nak cakap apa.

Kena berani ma kalau mau jadi Musyidul Am. Berani pakej dengan tepat tu yang susah tu. Berani bodoh bersepah dah beb. Hadi sound Lim Kit Siang ubat tamat temph tu kira berani la tu. Tapi berani bangang. Last2 skang Allah takdirkan dia cium Lim Kit Siang balik.

Nampak lembut, kecik, tapi keras. Kalau Mursyidul Am tak sound Nasha tu gua ingat dah pecah PAS ni dah. Kalau Mursyidul Am tak sound Cikgu Pa gua ingat dah ditinggal rakan pakatan dah. Itu yang dimahukan mereka pun.

16 Sept Stopa Ali.

Yang Stopa Ali tunjuk terer ala2 dengki dengan Anwar buat apa? Diam jer macam Nik Aziz. Anwar berani menipu, beranilah tanggung kena maki kendian. Kan ke political millage kepada PAS dalam persaingan imej? Masalahnya, Stopa Ali kacau daun sebelum tarikh. Mana tak mengamuk orang tua tuh. Ada yang kata Nik Aziz dipengaruhi Anwar tu yang gua tak tahan nak gelak tuh. Pergi mampos la sama Anwar.. takan bodoh sgt Nik Aziz berpolitik.

Task Force Nasha.

Yang si barua ni punya satu hal ialah menipu. Penipu. Tak mengaku jumpa UMNO tu yang gua ingat sampai mampos tuh. Then ugut nak saman. Then kantoi. Then usung kitab dan Majlis Syura. Niamakahai. Paling bangang dalam sejarah, Tantawi bagi hujah Nabi Musa jumpa Firaun. Huih... selamba badak jer ulama berbuat kerosakan di muka bumi.

Kemuncaknya, dedahan blogger Task Force Nasha berserta cabaran saman-menyaman jika ianya adalah fitnah. Senyap bhai.... jangan kata saman, nafi pun tidak. Lalu, Nasha menyambut baik hasrat Najib dan akan menyampaikan kepada Presiden.

Tu dia........ taring dan kuku dah ditunjuk. Maklumlah kesemua perwakilan PAS bangang sebab gen Melayu. Berkocak ahli, berkecamuk pengundi. Kalau Musyidul Am ialah Hadi, kompom dah pecah dah PAS. Dia terlupa ada sekor Mursyidul Am. Kan dah kena sound. Bila kena sound, dia boleh buat teknik Naruto. Teknik ni pengajian aliran Terengganu jer ada nih. Yakni ghaib. Nasha ghaib tidak dikesan.

Bila Hadi balik dari luar negara (kalau fokus amanah luar negara, benti jer jadi Presiden politik tempatan), baru Nasha muncul. Muncul di Manek Urai bersama-sama gambar kat spital. Tu yang Azeez tiru tuh. Rupa2nya usus cedera. Gile babi bahaya cedera usus ni beb. Sampai isteri pun tidak boleh maklumkan kepada AJK PAS, kerana boleh berjangkit dari talipon mahupun faks.

UG Hadi.

Reda kes2 pro Ganu... ingat dah boleh fokus buat kerja, berkhidmat untuk rakyat. Muncul pulak UG. Lafaz jer UG, terus ghaib lagi. Tugas di cawangan PAS Palestine. Terkial-kial Roslan jawab untuk Hadi. Orang isu bab basikal, dia story bab pencipta basikal adalah manusia yang berjasa kepada manusia.

UMNO menggunakan kelebihan UG baik punyer. Perah habis2. Hadi bz di cawangan PAS Palestine. Ada 20 juta pengundi di Palaestine yang boleh menegakkan Islamic State di Malaysia.

Pemilihan PAS pun tiba. Allah takdirkan sekor demi sekor bangang2 Hadi tumbang. Roslan sms paling glamer bila tumbang. Tup tup Hadi muncul. Jika sebelum ni media kena cari Hadi, kali ni Hadi cari media. Buat pc beb. Stopa Ali dok belakang tabir.

"UG dihentikan. Ahli malas membaca."

Mentang2lah ahli2 PAS semua bodoh tahap fakap... maka... semua dengar dan taat dan percaya dan sangka baik.

Undian pun berlangsung. Husam dan Mat Sabu cam biasa pamer genetik bangang sekor2. Lawan Nasha Task Force pun tak boleh berkompromi, cane la lu nak pegang jawatan tinggi PAS? Mat Sabu sedar diri bawah anjing, tetap nak jadi anjing. Husam sedar diri babi, tetap nak jadi babi. Gua plak warning, kalau betul tekaan gua, maka gua maki.

Last punya ending, UMNO menang bergaya, Utusan berpesta, Husam dapat babi, Mat Sabu dapat anjing. Bila menang bergaya jer, ulama celaka bernama Hadi boleh up balik UG dalam sidang media di luar muktamar ni bhai... gila punya selamba. Yer la... mementang ahli2 bangang tahap fakap punya.

PAS bergolak lagi. KPP bersuara dan beri amaran akibat UG. Blogger cam gua apa lagi buat bising. Tu jer yang mampu. Last2 Nik Aziz gak kene masuk campur.

"Ayahanda dikelilingi penasihat yang jahat."

Kepala hotak lu.

Hasan Ali.

Lepas UG, Hasan Ali plak. Kes pertama ialah bergaduh dengan Khalid Samad. Pastu setiap PRK, dia pun muncul dengan kenyataan ala bangang serupa bebudak Terengganu. Malas dah nak taip, last2 Nik Aziz jugakkkkkkk..... mcm sial.

Gua nak tengok Hasan Ali ada skill Naruto gak ke tak lepas Nik Aziz mohon EGM nih.


9 comments:

Anonymous said...

Aku bagi cadangan langgar secara demokrasi melalui pemilihan perwakilan @ tubuh parti baru...nampaknya TG Nik Aziz suh adakan EGM khas, adakan semula pemilihan dlm pucuk pimpinan. Lepas nie wa harap semua berpuas hati la kalau camana sekalipun keputusannya. Yang mana berharap pemimpin yang sesuai jadi presiden kempen la abes2 lepas nie kalau kalah terima ajer jgn nak menyalak lagi dan menghuru-harakan parti. Bergaduh sana sini.

Anonymous said...

Tegur menegur tuh tak salah, tadak sape maksum. Tapi kalau sampai bercakaran sesama sendiri sampai tak sudah2 sampai dah dekat pru 13 dah lagi merosakkan. Kalau jadi EGM khas nie,wa harap biaq settle abes2 la semua akar kepada permasalahan dalaman kepimpinan PAS nie.

Anonymous said...

Wa teguh berdiri di belakang TGNA. Wa tk th la klu tok guru dh tkde nti,cmne la keadaan PAS. Ntah2 ms tu dh jd penjilat UMNO jika golongan pro-UMNO ni tidak di basmi dgn sebaik mungkin.

Anonymous said...

Teman setuju sgt EGM ni di adakan.teman selalu terpikir,kalo TGNA tak ada dlm kepimpinan,apa yg berlaku pd PAS ni agk nya.

Shannaro said...

haha... persepsi lu saja diorang tu pro umno. mana ada pro umno. pro-bangang tu ada sket2. tp pro umno wa rasa xda. tuan brahim mungkin calon yg ada potensi jd presiden. wa setuju gak. tp wa rasa ada seseorang lg yg mampu selain tuan brahim. bukan lu. jgn perasan. bukan juga wa. nnt masa sesuai baru wa bgtau. wa pun main teknik terengganu gak...wakakak

Anonymous said...

semoga ALLAH sihatkan tubuh dan akal TGNA..semoga ALLAH pnjangkan umur TGNA..AMEEN.

kalu org tua nie takde,xtau la ape jd ngan pas..msing2 duk diam je tgu parti sendri musnah pelan2..

-zargus-

hussin said...

patah tumbuh hilang berganti. apa yang berlaku adalah akibat wala' yang keterlaluan, sehingga tidak mampu membezakan di antara intan dan permata. sehingga terpaksa tgna "masuk campur'.

mereka tidak dapat melihat ke mana pas cuba dibawa dengan urutan2 peristiwa yang berlaku. mereka tidak mampu kaitkan ke mana "kepimpinan ulama tercabar" hendak membawa pas. mereka hanya jadi penumpang bas yang setia tanpa mampu memperdulikan cara tidak beretika pemandu. mereka tidak ambil kisah cara memandu yang boleh memudaratkan orang ramai. peduli apa sedangkan kemudaratan yang boleh menimpa mereka pun mereka tidak sedar.

peduli apa pemimpin berbohong dalam isu "pertemuan dalam gelap". peduli apa penipuan "dipersetujui majlis syura ulama". akibatnya pas terengganu bersesak2 di jalan raja laut. "orang2 lama" berlonggok di jalan raja laut. pandangan hati sudah jadi kabur kerana termakan racun wala' dari "kepimpinan ulama" yang dipertahankan dengan cara penipuan.

racun wala' telah berjaya melalikan sehingga tak kelihatan bahawa ulama akan mencemari 'kepimpinan ulama'. tak kelihatan ulama tidak faham "konsep kepimpinan ulama". presiden dan timbalan presiden mesti ulama. mereka terikut2 rentak tarian ulama kerana tarian itu akan menjaminkan mereka ke syurga!

menolak pandangan mursyidul am, tindakan pertama oleh 'kepimpinan ulama', mesti dipatuhi. kritikan mursyidul am usah dilayan malah perlu dibakulsampahkan. peringatan almarhum fadzil noor mesti diketepikan. "wawasan" 'kepimpinan ulama' selepas muktamar ke 55 dijunjung.

inilah kepimpinana yang ada pada hari ini. lahir dari pil wala' yang diedarkan menjelang muktamar ke 55. sejauh mana kesan pil ini akan terserlah pada muktamar khas nanti, jika diadakan. hubaya, hubayalah!

jangan salahkan pemimpin. salahkan diri anda yang telah memilih pemimpin. bukan dengan sukarela dan di atas kesedaran sendiri. kerana sanggup menelan bulat2 pil wala' yang "diberi". teruslah berkhayal dan pertahankan "kepimpinan ulama tercabar"!

pandangan orang bukan politik jangan dilayan. mereka tidak layak walaupun kerana mereka ahli akademik. lihat sahaja respon hebat, canggih, berilmu dari orang politik seperti ketua penerangan pas. bak kata tuan ibrahim, mereka tidak tahu apa yang berlaku dalaman dan hanya melihat dari luar. lalu pandangan mereka adalah selekeh sekali.

pedulikan persepsi pengundi kerana pas tidak mengharapkan undi mereka. pas ada Allah, jika kita ikhlas, Allah pasti tolong pas.

wallhu'alam.

Anonymous said...

wa kena daftar jadi ahli la.... wa rasa nak try la bertanding jawatan presiden..... hehehe


-abanghensem

Taliban said...

satu pemerhatian yg tajam.syabas bro.
harap ada perubahan segar dlm kepimpinan menuju Islamic State.

Shannaro,

wa masih rasa pro umno tu ada.lu penah duk tgganu?tryla.diorg ni pentingkan org melayu tgganu dulu,lps tu org melayu luar,lps tu baru org2 yg warganegara msia.sbb tu ada yg pro umno.

Dalam Quran ada sebut,(tapi wa x tau ayat mana hehe) jgn bersekongkol dgn yahudi.umno ni tahap yahudi dah,mane diorg nak Islam.tak caya, buat smyg hajat.kalau zmn nabi ni,dgn abu jahal walau bangsa (org arab) sendiri sama dgn nabi pun,perang.