Skip to main content

Siapa Penipu : Al Banjari vs Roslan SMS

Oleh : Xenan
Kat sini wa tulis yg fakta sahaja.Wa takan tokok tambah.

Dari blog al banjari, 3 point penting ditekankan telah di bincang dlm perjumpaan Blogger bersama Hasan Ali n Nasha.

- Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Nik Ajis tiada dalam perbincangan ini.

-Seluruh Pimpinan Pas lah yang mencadangkan idea Kerajaan Perpaduan ini. Di ketuai oleh Haji Hadi sebagai Presiden dan seluruh majlis tertinggi Pas.

-Hussam memainkan peranan yang besar dalam membawa agenda Anwar meresap dalam politik Pas.


Dari Blog Roslan SMS pula, menafikan perjumpaan ini membincangkan tentang UG

Pertemuan Dr Hasan dengan blogger itu anjuran Lajnah Penerangan PAS Selangor. Malah memang dalam perancangan untuk program “engagement” bukan sekadar dengan masyarakat blogger, malah kumpulan NGO, ketua-ketua agama bukan Islam, petani,nelayan, peniaga kecil semua dalam perancangan lajnah.

Bloggers pun kita berhasrat bertemu dengan semua bloggers tanpa mengira fahaman dan agama.

Tiba-tiba dikhabarkan pertemuan itu adalah untuk menegaskan bahawa kononnya PAS akan keluar dari Pakatan. Kononnya pertemuan itu untuk menerangkan darihal “Unity government” dan macam-macam lagi.

Saya dan rakan-rakan yang menganjurkan pertemuan itu. Kami berhajat menyediakan forum untuk PAS Selangor menjelaskan darihal dasar dan perjuangannya, rancangan kini dan masa depan serta memperkukuhkan komitmen PAS Selangor dalam kerajaan Pakatan Rakyat negeri.


Makin pelik dan makin haru

- "Kebetulan" Roslan sms tak tahu die jemput blogger UMNO.
- "Kebetulan" Roslan sms anjurkan majlis perjumpaan blogger sehari sebelum mesyuarat khas UMNO
-"Kebetulan" penolong editor al banjari, MRK albanjari tak mahu mendedahkan rakaman perjumpaan blogger itu.

Sedap cite2 nih. Lu org pk la sendiri..

Comments

  1. angah, no such thing as coincidence in poitics.. only hidden agenda...

    ReplyDelete
  2. evelyn.. remember my nick?... lets do it bebeh!!

    kawan janda~~

    ReplyDelete
  3. MRK al banjari tu penyokong UG, aku pernah berhujjah dengan dia kat blog dia lepas tu aku malas amik port dah pasal dia,opss bukan albanjari tapi MRK albanjari dalam blog beliau bukan dalam blog albanjari. hu hu

    ReplyDelete
  4. Masing-masing ada tujuan nawaitu sendiri, itu pasal jadi macam tu...

    ReplyDelete
  5. WakakaKa

    apo laa lu orang ni... nak sebar berita pon kasi la sahih. main atas angin saja bek xyah. wa nak cuba pcaya berita lu org pon x jadi. kasi je rakaman tu. wa pon nak tpengaruh gak dgn lu orang!

    ReplyDelete
  6. Roslan SMS ni sebenarnya budak hanyir,hingus masih meleleh tapi nak berlagak buat kerja orang dewasa.Cuba lihat,nak menipu pun tak reti,nak menyorok berdiri atas padang.Kalau nak belajar ilmu menipu kena berguru dengan Al-Ustaz Nasaruddin Mat Isa AlNegori.Kalau nak jadi motivator yang handal,kena panjangkan rambut kemudian belah tengah.

    ReplyDelete
  7. respon lambat, pastu bagi alasan yang memperbodohkan orang,macam hamid albar bagi alasan nak selamatkan orang dengan masukkan dia dalam ISA. so jangan marah la kalau kena maki

    ReplyDelete
  8. Bhai.
    Gua bagi lu satu resepi. Lu tak payahlah nak melalak ke, goreng lebih-lebih ke. Lu ikut gua punya resipi than lu sebar macam virus H1N1.

    1. Siapa group think thank di belakang jubah Presiden?
    - 80% ulamak Melayu GANU.
    - Tak percayakah? Lu siasatlah sendiri.

    2. Siapa master mind "Badan Presiden"?
    - Sikepala batu Melayu GANU.
    - Tak percayakah? Lu bedahlah sendiri.

    3. Siapa dulu yang heboh cakap berkawan dengan UMNO jadi KAPIR?
    - Majoriti ulamak Melayu GANU.
    - Tak percayakah? Lu bukalah sejarah sendiri.

    4. Siapa yang cakap UMNO Assabiyah?
    - Banyak orang PAS GANU.
    - Tak percayakah? Lu turun sanalah sendiri.

    5. Siapa yang pecahkan solat jadi dua imam?
    - Asalnya orang pakai jubah GANU.
    - Tak percayakah? Lu pergilah kampung lama gua sendiri.

    6. Siapa yang tergila-gilakan UG?
    - Siapa lagi kalu bukan geng GANU.
    - Tak percayakah? Lu sendirilah heboh.

    7. Kenapa jadi kalut sekarang ini?
    - Sebab ketua ulamak lembab Melayu.
    - Tak percayakah? Lu tau sendiri maaa.

    Itu resepi asas gua kasi sama lu.

    Gua bagi nama "Resepi Kifarah".

    Lain-lain lu tambah sendirilah. Mau lemak ke, masin ke, pedas ke, manis ke.

    Tapi gua tau, lu pun ego satu macam gak. Orang cakap bukannya lu nak ambil pot.

    Apapun macam kata nabil "LU PIKIRLAH SENDIRI".

    *Taruna Aduka*

    ReplyDelete
  9. ellow AT....
    apecer ngn kptsn mesyorat mlm nih? xabes2 ag ker mesyoratnyer?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.