Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 2, 2009

Sharudin keluar PKR untuk tanding DUN Bagan Pinang

KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa (AJK) Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian Telok Kemang, Sharudin Abdul Hamid, sebentar tadi mengumumkan keluar parti itu serta merta untuk bertanding pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang pada 11 Oktober ini.

Beliau yang juga Ketua Penaja Cawangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Lukut, berkata tindakan itu diambil selepas diberi kata dua oleh PKR untuk berbuat demikian.

"Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah beritahu sekiranya saya hendak bertanding sebagai calon Bebas perlu keluar dari parti itu.


Dalam membentuk satu suasana demokrasi bermutu tinggi, cambahan-cambahan intelek tidak boleh disekat. AMK Keadilan Penang yang mencadangkan KM digilirkan tidak boleh dipaksa berhenti. Yang boleh dia dihujah balas, ditekan dalam ruang-ruang demokrasi yang dibenarkan. Itu adalah idea anak muda. Cuma, seandainya mamat itu sebahagian dari kerajaan, barulah dia perlu melalui mekanisme saluran kerajaan terlebih dahulu. Jangan stupid macam Hasan Ali.

Masih di tajuk sama, sebaik sahaja mamat itu melontarkan ideanya, maka; dia perlu fight / jelaskan / bersedia dengan homework akan ideanya. Jangan super stupid seperti Hadi.

Begitu juga dengan suara Pemuda PAS di Penang, di Penanti. Dia berhak lontarkan ideanya. Ini adalah pendapat dan idea anak muda. Kalau dia tua nak mampos, disebut idea orang lama. Siapa pun ia, terbitan-terbitan intelek tidak boleh diharamkan HANYA kerana status elite seseorang atau terkena batang hidung sendiri. So, Karpal juga bangang dalam hal ini.

Cuma, apabila desakan, ideanya ditolak parti atau organisasi yang dia anggotai, tamatlah satu pusingan lengkap pengurusan idea, pengurusan kehendak bagi satu-satu pihak. Dia perlu akur dan menggunakan kaedah dalam parti / organisasi pula untuk mendapatkan penjelasan.

Dan jika ingkar terhadap keputusan parti / organisasi, maka, dia perlu dipecat atau mengisytihar melatak jawatan atau keluar dari organisasi itu. Profesional. Jika semuanya faham, kita berjaya wujudkan satu demokrasi yang bermutu. Pengurusan emosi rakyat adalah sangat penting.

Skang kita masuk tajuk lain. Kedegilan Sharudin membuktikan PKR memang banyak celako. Cuma PKR bertuah celako2 dalam PKR mudah keluar, berbanding PAS. Celako2 dalam PAS 2-3 ekor jer, tapi nak buang macam tarik satu ranting berduri dalam kapas yang basah.



4 comments:

Anonymous said...

bro..lu asyik blasah hadi gua nak tanya lu sape yg layak ganti dia yg ada dlm otak lu... sori klu lu penah mention tp wa tertinggal... jgn blasah je bg petik la 1 , 2 , 3 nama ka

macai

non partisan said...

Lagi banyak PRK menjelang PRU13, PKR akan menjadi semakin bersih. Kebanyakan depa tu ditolak UMNO sebelum join PKR. eloklah tu!

Anonymous said...

bro, lu maki benda ni jap..panas gua tengok.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1003&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_08.htm

Anonymous said...

Orang macam Sharudin inilah yang menyusahkan Pakatan Rakyat.Ramai pemimpin-pemimpin PKR tak faham erti "perjuangan" dan tak faham nak berjemaah.Ditegur sikit keluar parti,idea dan pandangan tak diterima,keluar parti,kena tekan dengan UMNO sikit,keluar parti,dan yang lebih teruk,kena umpan UMNO,keluar parti. Dato Seri Annuar wajar bersihkan "element-elemen" ini sebelum PR menghadap PRU ke13 agar calun-calun dari PKR kelak tidak lagi sejenis dengan dua bahalul yang buat angkara diPerak tu.